Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Пак за дюзите...

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #16
    Колеги,а какви са допустимите отклонения в компенсацията на дюзите. Някой знае ли?... До какви стойности може да си караш колата спокойно. А дали компенсацията зависи само от състоянието на дюзите или и от компресията също?...
    Fiat Croma 1.9Mjet 8V

    Коментар


      #17
      Затова го правя 1 път годишно и използвам момента да логна туй онуй.User manual на MB/BMWИ не за масло, а за бензин.И Чаве, нямам намерение да споря по темата, че те усещам как се задълбаваш
      F9Q750 @ 151hp/332.2Nm

      Коментар


        #18
        Колеги благодаря за включванията. А в крайна сметка нещо да правя ли или да си джиткам? И друго тези дюзи специално рециклират ли се успешно ?
        Fiat Croma 1.9 16v Mjet автомат

        Коментар


          #19
          emzo написа:
          Затова го правя 1 път годишно и използвам момента да логна туй онуй.User manual на MB/BMWИ не за масло, а за бензин.И Чаве, нямам намерение да споря по темата, че те усещам как се задълбаваш
          Тук ще защитя Емо за бензина. Това го препоръчвам само зимата когато паднат температурите под нулата.За никой не е тайна че караме горива под всякаква критика,а зимата започва едно задръстване на филтри,сонди и какво ли още не със една каша.За това златното правило е:колкото градуса е под нулата толкова % бензин в резервоара! Бензина не позволява на разните му там парафини да правят глупости.Който го притеснява "сухия" бензин да си слага по малко масло. Другия съвет е по възможност зимата да държим по-голямо количество гориво в резервоара.Поздрави!

          Коментар


            #20
            emzo написа:
            Затова го правя 1 път годишно и използвам момента да логна туй онуй.User manual на MB/BMWИ не за масло, а за бензин.И Чаве, нямам намерение да споря по темата, че те усещам как се задълбаваш
            Ясно е, че е за MB/BMW ама от коя година е този менуал Аз също нямам намерение да навлизам в спорове, просто искам да изясним подробностите.
            trota написа:
            Колеги,а какви са допустимите отклонения в компенсацията на дюзите. Някой знае ли?... До какви стойности може да си караш колата спокойно. А дали компенсацията зависи само от състоянието на дюзите или и от компресията също?...
            Зависи от състоянието на мотора. А това до колко може да е много относително.

            Коментар


              #21
              noriaga написа:
              Колеги благодаря за включванията. А в крайна сметка нещо да правя ли или да си джиткам? И друго тези дюзи специално рециклират ли се успешно ?
              Джиткай и не пипай нещо, което работи добре. По-малко вглеждане във ФЕС-а е добре за джоба и настроението.

              Коментар


                #22
                Airfan написа:
                noriaga написа:
                Колеги благодаря за включванията. А в крайна сметка нещо да правя ли или да си джиткам? И друго тези дюзи специално рециклират ли се успешно ?
                Джиткай и не пипай нещо, което работи добре. По-малко вглеждане във ФЕС-а е добре за джоба и настроението.
                +1 откак я взе от Жоро, само я човъркаш, няма лошо, но повече ти и робуваш, всмето тя на теб
                F9Q750 @ 151hp/332.2Nm

                Коментар


                  #23
                  Re: Пак за дюзите...

                  noriaga написа:
                  Колеги днес докато си разглеждах разни работи с FES, отново реших да погледна корекциите на дюзите. Двигателя беше топъл, бях покарал 20-30км градско (знам, че не се гледа на загрял, но уж трябва при загрял да са почти 0-ли корекциите..) та като пуснах да видя как са, се оказа че корекциите са дори повече от преди 1-ва и 2ра са с - 1,10, 3та -0,13, а 4-та +1,95. Това не е ли много? Всъщност нямам оплаквания колата си върви добре и пали от раз. Но въпроса ми е трябва ли да предприемам нещо или да си карам? Ако наистина има някакъв начален проблем с дюзите, ако карам дълго време така може ли да се преебе нещо генерално? Т.е. ако сега могат да минат с почистване, след време да трябва да се сменят? Или пък нещо по двигателя да се скапе?
                  Корекцията ти на 4-ти цилиндър е леко висока в посока +, което значи запушване. От тук идва и отрицателната корекция на останалите за да компенсират. Според мен една ултразяукова вана би му се отразила добре. Корекция в рамките на +/- 1.0 е ОК.

                  Коментар


                    #24
                    Re: Пак за дюзите...

                    NVG написа:
                    Корекцията ти на 4-ти цилиндър е леко висока в посока +, което значи запушване. От тук идва и отрицателната корекция на останалите за да компенсират. Според мен една ултразяукова вана би му се отразила добре. Корекция в рамките на +/- 1.0 е ОК.
                    1 +-0.52 +1.83 +-0.54 +-0.5Каква диагноза би дал тук за състоянието на дюзата на 2-цилиндър. Другите цилиндри не помня точно в + или - са, но не минават 0.5

                    Коментар


                      #25
                      Ми аз мисля, че и сам си знаеш. Корекция "+" - запушване;корекция "-" - компенсация на съседен запушен по реда на работа на мотора (1-3-4-2 примерно), или износен разпръсквач;По информация от нета и мои наблюдения:+/- 1.0 ОК> +/- 2.5 почва да тресе на празен ход и пуши(студена)+/- 5.0 максималната корекция (за Алфа/Фиат). За другите марки не знам.

                      Коментар


                        #26
                        Малко се пропуква теорията ти и веднага казвам защо. Разменям на 2 и 3-цилиндър дюзите и положението с корекцията си остава същото, явно няма запушване..... Проблема си е в цилиндъра Доказва го и стенд, 4-те дюзи бяха стендовани и бяха повече от перфектни

                        Коментар


                          #27
                          Re: Пак за дюзите...

                          noriaga написа:
                          Колеги днес докато си разглеждах разни работи с FES, отново реших да погледна корекциите на дюзите. Двигателя беше топъл, бях покарал 20-30км градско (знам, че не се гледа на загрял, но уж трябва при загрял да са почти 0-ли корекциите..) та като пуснах да видя как са, се оказа че корекциите са дори повече от преди 1-ва и 2ра са с - 1,10, 3та -0,13, а 4-та +1,95. Това не е ли много? Всъщност нямам оплаквания колата си върви добре и пали от раз. Но въпроса ми е трябва ли да предприемам нещо или да си карам? Ако наистина има някакъв начален проблем с дюзите, ако карам дълго време така може ли да се преебе нещо генерално? Т.е. ако сега могат да минат с почистване, след време да трябва да се сменят? Или пък нещо по двигателя да се скапе?
                          Здравей колега, твоите отклонения на дюзите от работната стойност, която се приема за 0 са много малки. За всяка горивна система си има стойности, до които работара на двигателя е нормална. Най - вероятно имаш незначителни механични износвания, а когато разпръсквачите спрат да затварят (уплътняват) добре, по една или друга причина, започват да пускат по - голямо количество гориво от поисканото, от ECU - то. ECU - то от своя страна за да уравновеси работата на двигателя и да запази работната честота започва да променя количеството гориво на дюзите по реда на работата им. ECU - то получава информация от датчика на колянов вал за промените в работата на мотора, дали се повишава или се намаля честотата, за да определи следващото количество гориво.Има случаи, в който, ако имаш висок разход на гориво, отклоненията на компенсациите не са големи или няма такива. Една от дюзите се заменя с нова или отремонтирана и стендована друга дюза. Когато се постави и ако стойностите на компенсациите са се променили доста се разбира, дали има нужда да се отремонтират и останалите 3 дюзи. Компенсациите най - добре е да се гледат на празен ход или на работни обороти.Също така причини за малките отклонения, може да са механични проблеми като износване на гърбиците на разпределителния вал, недобре затварящи клапани с оглед на това, че може да има разлика в компресиата на цилиндрите.Ако нямаш оплаквания от колата по - добре не я разбутвай. Сипвай и карай Поздрави

                          Коментар


                            #28
                            chaveto написа:
                            Малко се пропуква теорията ти и веднага казвам защо. Разменям на 2 и 3-цилиндър дюзите и положението с корекцията си остава същото, явно няма запушване..... Проблема си е в цилиндъра Доказва го и стенд, 4-те дюзи бяха стендовани и бяха повече от перфектни
                            Ти така, като си ги местиш, въвеждаш ли кодовете им в ЕКУ-то?

                            Коментар


                              #29
                              NVG написа:
                              chaveto написа:
                              Малко се пропуква теорията ти и веднага казвам защо. Разменям на 2 и 3-цилиндър дюзите и положението с корекцията си остава същото, явно няма запушване..... Проблема си е в цилиндъра Доказва го и стенд, 4-те дюзи бяха стендовани и бяха повече от перфектни
                              Ти така, като си ги местиш, въвеждаш ли кодовете им в ЕКУ-то?
                              Разбира се, макар, че и без кодове сме си правили опити и корекцията почти не се променя когато всичко е ОК.

                              Коментар


                                #30
                                chaveto написа:
                                NVG написа:
                                chaveto написа:
                                Малко се пропуква теорията ти и веднага казвам защо. Разменям на 2 и 3-цилиндър дюзите и положението с корекцията си остава същото, явно няма запушване..... Проблема си е в цилиндъра Доказва го и стенд, 4-те дюзи бяха стендовани и бяха повече от перфектни
                                Ти така, като си ги местиш, въвеждаш ли кодовете им в ЕКУ-то?
                                Разбира се, макар, че и без кодове сме си правили опити и корекцията почти не се променя когато всичко е ОК.
                                Тогава си прав, че в твоя случай корекцията всъщност не компенсира разлики в инжекторите, а в цилиндрите. В крайна сметка ЕКУ-то се "бори" коляновия му вал да се върти равномерно.

                                Коментар

                                Working...
                                X