Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Гранде пунто 1.3 губи мощност в ниски обороти, турбо?

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Гранде пунто 1.3 губи мощност в ниски обороти, турбо?

    Здравейте колеги,От няколко месеца имам странен проблем с Фиата - GP 1.3 MTJ 75 к.с.Когато колата се движи по инерция, т.е. турбото няма особени функции в този момент, включвам на скорост, да кажем че влиза около 1500 - 2000 оборота в първите секунда-две почти нищо не се случва като дам гас. Това ако е над 1700-1800 оборота. Обаче ако влезе около 1500 направо забива носа в асфалта като настъпя гаста. При тръгване от 0 и при свалне на предавки или когато е на скорост няма проблем и работи гладко, не губи спонтанно мощност и според мен върви добре като за 1.3 Според майстора по чист EGP на кола не бил виждал, дебитомера е ок, проверявал го е, турбото надува, но много се бави. Затова като настъпя и докато качи нужното налягане на въздуха колата не подава и нужното гориво и няма мощност. Препоръча ми да я карам така докато не се гътне турбината, после да я рециклирам. Доколкото знам ако не стига въздуха колата ще пуши. Случвало ми се е като се забавя със смяната на въздушния филтър, тогава почва да пуши леко. Но сега дим почти няма, само ако яко я изрежа и много за малко.Свалих някакъв ЕКУ-Скан мисля да я прегледам тези дни, но какво точно да търся освен налягането на турбото и колко трябва да е то в началото при ниски обороти. Благодаря предварително.

    #2
    Днес си направих тест с мулти еку скан.Атмосферно налягане 935 милибара.При 800 оборота е 942при 2200 налягането е 971, но ЕКУ-то иска 1000при 3500 нялягането е 1300 милибара, но еку-то иска 1358И така изоставането се наваксва на около 4200-4300 оборота, там вече става над 1600 милибара налягане на турбото и малко по-малко, това което иска ЕКУ.Може ли наистина да е проблемс турбото или има много сажди по лопатките? Колата е на реални 81 000 и е карана само градско.

    Коментар


      #3
      Това което си направил не се прави на място а по време на движение и под товар. А най добре да правиш лог и да предизвикаш въпросния проблем.

      Коментар


        #4
        Направи си една разходка с нея извън града - изкарай я на магистралата /до Правец и обратно/ ия покарай както трябва да продуха. 80 000 само градско... горката кола...
        VIVA Типо 1.4 AGT карбуратор дъртото вярно магаре
        VIVA Чинкуеченто "SX HOBBY" ДЗВЕРО
        VIVA Дайхацу Фероза на пръдня - The Who!
        VIVA Гранде Пунто 1.3 Мултиджет ...абе... печка
        Нека Силата на бъде с Нас...

        Коментар


          #5
          Има и някой друг километър извън града, но на общия фон е много малко. И аз си мислехда я опъна на магистралата.

          Коментар


            #6
            А от къде може да се намерят ориентировъчни параметри какви трябва да са нялягането на въздуха и на горивото? Доколкото четох, турбина като си заминава колите почват да пушат здраво. При мен е пушила само веднъж като беше за смяна въздушния филтър. Почти не излиза дим, освен малко сутрин при първото палене.

            Коментар


              #7
              Колега на колко хиляди е колата? Може вече и веригата да се е поразтегнала. Изкарва към 90 000 км. първата.
              Lancia Lybra 1.9 JTD LX - италиянския мерцедес

              Коментар


                #8
                kiro_of_the_day написа:
                Направи си една разходка с нея извън града - изкарай я на магистралата /до Правец и обратно/ ия покарай както трябва да продуха. 80 000 само градско... горката кола...
                ako вече е запекла геометрията и ако е с променлива такава, това уви няма да помогне.автора на темата - http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?t=110725
                F9Q750 @ 151hp/332.2Nm

                Коментар


                  #9
                  emzo написа:
                  kiro_of_the_day написа:
                  Направи си една разходка с нея извън града - изкарай я на магистралата /до Правец и обратно/ ия покарай както трябва да продуха. 80 000 само градско... горката кола...
                  ako вече е запекла геометрията и ако е с променлива такава, това уви няма да помогне.автора на темата - http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?t=110725
                  Не е променлива геометрия.
                  Lancia Lybra 1.9 JTD LX - италиянския мерцедес

                  Коментар

                  Working...
                  X