Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Вибриращ пистов ремък Пунто мк2 1,9JTD

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #31
    Двигател ТД100.Демпферна шайба-заварена.Ниски,средни,високи-нищо не мърда.Защо?Това са вече почти 80000км.Май колегата Дидо Любенов ще излезе прав :D :D :D Да чакам ли всеки момент скъсване на колянов вал?
    Умные не бывают учены; ученые не бывают умны. - Лао-цзы FIAT BRAVA TD100

    Коментар


      #32
      кроко61 написа:
      Двигател ТД100.Демпферна шайба-заварена.Ниски,средни,високи-нищо не мърда.Защо?Това са вече почти 80000км.Май колегата Дидо Любенов ще излезе прав :D :D :D Да чакам ли всеки момент скъсване на колянов вал?
      Да, ама няма да си признаят А това, че няма да си признаят, вреди на всички които искат да занят "защо" !
      Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.

      Коментар


        #33
        много ми е интересно колко ще издържи динамичния оптегач на пистовия ремък на тд100 при положение ,че е заварена демферната шайба.по-старите мотори,които са с твърда шайба не са с динамичен обтегач,защо ли.

        Коментар


          #34
          Не съм срещал никъде с колко ъглови градуса -напред-незад-демпферира трептенията тази шайба за да продължаваме дискусията в правилна посока а не заради самия спор?
          Умные не бывают учены; ученые не бывают умны. - Лао-цзы FIAT BRAVA TD100

          Коментар


            #35
            ivel написа:
            много ми е интересно колко ще издържи динамичния оптегач на пистовия ремък на тд100 при положение ,че е заварена демферната шайба.по-старите мотори,които са с твърда шайба не са с динамичен обтегач,защо ли.
            Сигурно защото не са с климатици Не е хубаво, че колегата си е заварил демпферната шайба, защото е необходимо някой да обира резките натоварвания на пистовия ремък при включване на компресора на климатика, останалите положителни ефекти от нея са "странични ефекти" , както ги наричма аз. А динамичният обтегач е едно подобрение на системата за обтягане на ремъка, не буфер за обиране на вибрации. С него се подържа постоянна сила на опън и не е неоходимо да се извършват периодични проверки и натгания на ремъка през 10 000 км. , и освен това св гарантира оптималният режим на работа на ремъчната предавка.Да ккажа нещо и за прословутата фрайлайф шайба на алтернатора - нейното предназначение : Идеята на този тип ремъчна шайба на алтернатора е подобряването на неговата ефективност, най-вече в градски условия. След всяко понижаване на оборотите на ДВГ, инерцията на ротора позволява на алтернатора да генерира енергия, без да консумира такава от ДВГ. Това води до по-бързото възстановяване на тока в акумулатора и до съвсем лек спад в разхода на гориво. Като карането на велосипед е - въртиш педалите докато набереш скорост, после използваш инерцията известно време. Всички други митове и легенди за обиране на вибрации и разтоварване на обтяжни механизми и прочие са в сферата на мечтите да имаме нещо супер специално (почти извънземно) под капака на колата. Все пак това е FIAT, не е ГОУФФФ.........
            Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.

            Коментар


              #36
              Искаш да кажеш,че на малки обороти генератора не генерира енергия ли. И колко е разликата на ИЗПРАВЕН генератор в тока при 750 и 2000 оборота.И затова като блокира шайбата няма никакви вибраций, и като включиш климатика ремъка не подскача и не тропа всякаш е блокирал компресора. *модерирано*
              Fiat Stilo 1,9 jtd 115.Audi A4 AFN 110.Astra GTC 19 DTH 150 HP

              Коментар


                #37
                FGRC написа:
                Искаш да кажеш,че на малки обороти генератора не генерира енергия ли. И колко е разликата на ИЗПРАВЕН генератор в тока при 750 и 2000 оборота.И затова като блокира шайбата няма никакви вибраций, и като включиш климатика ремъка не подскача и не тропа всякаш е блокирал компресора. *Модерирано*.
                *Модерирано* си ти, щом си мислиш, че фрайлайф шайбата обира вибрации, а в същото време и за голям разбирач се имаш. Я обясни на нас *Модерирано*, какво общо имат оборотите на алтернатора с тока, че нещо май пак си "у гъбите" ? Като включиш още няколко фактора, чак тогава може да задеш въпроса за тока от алтернатора при различни обороти на ротора му. Я да те видим, знаеш ли кога и при какви условия ротора на алтернатора ще се върти по-дълго от собствената си инерция и кога инерцията му няма да може да го върти без помоща на двигателя ? И каква е връзката на предходния ми въпрос, с работата на фрайлайф шайбата ? Майсторе, майстореееее ........ не ти знам името !
                Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.

                Коментар


                  #38
                  фрай -лайф шайбата е сложена за да облекчи натоварването върху ремука.ролката на генератора развърта ротора само в едната посока(посоката на работа на мотора)представете си какво става ако караш на някакви си обороти и рязко върнеш газта-голямо натоварване на ремъка,точно това е избегнато,като тук ротора продължава да се върти,но инерционно.Любенов,следя целия пост и ти казвам,че за вибрациите не си прав.тази ролка като блокира това не значи ,че се върти само в едната посока,а тя изпада в резонанс-ту зацепва ту отпуска и от там идват вибрациите и то са много големи.ако си забелязал също така на генераторите с фрай-лайф ролките са значително с по-малък диаметър,защото тук натоварването в критичните режими е почти нулево.за заварената демферна шайба не ми се коментира-първото нещо което ще се скапе е обтегача,просто динамичен обтегач със твърда шайба става гювеч.поздрави

                  Коментар


                    #39
                    ivel написа:
                    фрай -лайф шайбата е сложена за да облекчи натоварването върху ремука.ролката на генератора развърта ротора само в едната посока(посоката на работа на мотора)представете си какво става ако караш на някакви си обороти и рязко върнеш газта-голямо натоварване на ремъка,точно това е избегнато,като тук ротора продължава да се върти,но инерционно.Любенов,следя целия пост и ти казвам,че за вибрациите не си прав.тази ролка като блокира това не значи ,че се върти само в едната посока,а тя изпада в резонанс-ту зацепва ту отпуска и от там идват вибрациите и то са много големи.ако си забелязал също така на генераторите с фрай-лайф ролките са значително с по-малък диаметър,защото тук натоварването в критичните режими е почти нулево.за заварената демферна шайба не ми се коментира-първото нещо което ще се скапе е обтегача,просто динамичен обтегач със твърда шайба става гювеч.поздрави
                    Това го прием за вярно. Най сетне някой да даде смислен отговор ! Благодаря, колега !
                    FGRC написа:
                    Какво му обясняваш на тоя *Модерирано*,нивото му е на двигатели 86 година и не си е дал зор да прочете нещо.Как хубаво ще му вземат сумати пари за ремонт на компресора без да го пипат.
                    На теб мога да кажа нещо което тук се изписва така : ......................... Повече нямам какво да ти кажа.Темата е разчистена от излишен спам!Модераторски екип на fiat-bg.org
                    Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.

                    Коментар


                      #40
                      Фрай лайф шайбата няма за цел само да щади ремъка.... Защо трябва принудително да спираме генератора да работи като може и сам да си спре и докато се изравняват оборотите да се произведе някаква енергия от него.Демпферната шайба работи нон стоп, не само когато се вкл/изкл компресора....

                      Коментар


                        #41
                        Това е за спорещите че ми писна, нека го отварят само тези които не са съгласни с мен.Приключвам разговора. https://www.youtube.com/watch?v=WbB_...ature=youtu.be
                        Fiat Stilo 1,9 jtd 115.Audi A4 AFN 110.Astra GTC 19 DTH 150 HP

                        Коментар


                          #42
                          FGRC написа:
                          Това е за спорещите че ми писна, нека го отварят само тези които не са съгласни с мен.Приключвам разговора. https://www.youtube.com/watch?v=WbB_...ature=youtu.be
                          Реклама на INA :D Жалко, че нямам подходяща камера в момента, да ти снимам как работи тази ремъчна предавка 1.9 JTD 115 к.с. с блокирала фрайлайф ролка на алтернатора !
                          chaveto написа:
                          Фрай лайф шайбата няма за цел само да щади ремъка.... Защо трябва принудително да спираме генератора да работи като може и сам да си спре и докато се изравняват оборотите да се произведе някаква енергия от него.Демпферната шайба работи нон стоп, не само когато се вкл/изкл компресора....
                          Това е истината, която се опитвам да разясня, ама явно на някой тук му харесва винаги да оспорва това което пиша.Успех !
                          Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.

                          Коментар


                            #43
                            Първо това не е реклама,а е от сервизната информация на ИНА само за сервизни работници.ИНА не се нуждае от реклама,защото нейните продукти се използват от автомобилните заводи за първоначално вграждане.Второ такъв като тебе с нищо не може да бъде убеден,ти си над автомобилните инженери.На тях им снимай как работи блокирала ролка,току виж се засрамили и ти предложили работа в някой завод.
                            Fiat Stilo 1,9 jtd 115.Audi A4 AFN 110.Astra GTC 19 DTH 150 HP

                            Коментар


                              #44
                              Ефекта от такава ролка на алтернатора е силно преувеличен на клипа. Както съм споделил и моята е блокирала от както имам колата от 2010 година и вече почти 40 000 км. от тогава, основно градско нищо не вибрира и ремъка си се движи гладко без никакви звуци без значение дали е пуснат климатика или не. По някаква желязна логика след най-много 10 000 км. трябва да изхвърля всички ролки и ремъци ама нещо и тази логика куца, поне от клиентска гледна точка. Миналата есен свалих всички ролки на пистовият ремък и сложих късият ремък, с него се върти само алтернатора без да минава през нито една ролка. Зимата като нямах какво да правя в студа взех и разглобих лагерите на трите ролки на съставните им части - двете черупки, съчмите, сепаратора и двата семеринга. Почистих всичко идеално, огледах внимателно работните повърхности бяха си идеални, сглобих всичко, гресирах и тази пролет си ги монтирах заедно с дългият ремък за да имам климатик през лятото. Ролките са произведени 2005 година, съдейки от пробега, на който купих колата са минали 80-100 хиляди километра и ето че пак е есен и все още всичко си работи идеално.Споделям това просто ей така, отдавна съм се отказал да убеждавам който и да било в каквото и да било
                              Fiat Punto ELX 1.9 JTD 80 к.с.
                              Fiat Brava SX 1.4 12V - много хубава кола беше

                              Коментар


                                #45
                                FGRC написа:
                                Първо това не е реклама,а е от сервизната информация на ИНА само за сервизни работници.ИНА не се нуждае от реклама,защото нейните продукти се използват от автомобилните заводи за първоначално вграждане.Второ такъв като тебе с нищо не може да бъде убеден,ти си над автомобилните инженери.На тях им снимай как работи блокирала ролка,току виж се засрамили и ти предложили работа в някой завод.
                                Не си прав ! Аз държа всичко да е така както са го проектирали инженерите, разработили даден агрегат. Много пъти съм го казвал, и пак ще го кажа - Ние тук не сме по велики майстори от инженерите създали автомобилите ни ! Когато завръзвам подобен спор, то е защото съм видял грешно мислене, или не съм съгласен с идеите за спестяване на пари, чрез рационализации водещи до следващи проблеми с автомобила. Примери много. Когато се разисква даден проблем, трябва да се стигне до неговата същност и причините довели до това. Трябва ясно и точно да се занае предназначението на всеки детайл и до каква степен повредата му може да навреди на останалите възли и детайли в автомобила. Тук възникна спор относно предназначението на фрайлайф шайбата, и до каква степен тя би предизвикала споменатите вибрации на пистовия ремък. Явно че отговорът е : минимално до нищожно влияние. Тези вибрации биват предизвикани основно от дефектирала демпферна шайба. В редки случаи от дефектирал лагер на обтяжна или паразитна ролка, както и от дефектирал лагер на агрегетите, които се задвижват от пистовия ремък. Да, има положителен ефект върху пистовия ремък от изправна фрайлайф шайба на алтернатора, но той не е "жизнено важен", не води до гореспоменатите вибрации, а това което е показано на клипа е естествено преувеличено, и на всичко отгоре ясно е показано, че обира натоварванията само при отнемане на газта - рязко понижаване на оборотите на ДВГ. Темата на колегата е за вибрациите, и аз отговарям почти категорично - дефектирала демпферна шайба ! Има малка вероятност да има проблем от от рода на тези които изброих по-горе като вероятни.
                                Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.

                                Коментар

                                Working...
                                X