Имам Пунто мк2 1.9JTD 2000г.80 к.с.При включен климатик и при обороти от 800 до 1200 се чуват и усещат вибрации на пистовия ремък!Смених обтяжната ролка и пак се получава същото!Смених и лагера на климатика.С кое да пробвам сега? :Демпферната шайба на коляновия вал или шайбата на алтернатора?При по-високи обороти се нормализира.
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Вибриращ пистов ремък Пунто мк2 1,9JTD
Collapse
X
-
hsf написа:При мен пък беше шайбата на алтернатора - при майстор ми излезе към 150 лв. някъдe с труда.Карал-Fiat Bravo 1.4 /1.6 Stilo 1.6
И сега Мръсен дизел. АР 147 1.9 150.
Коментар
-
cs_aleksandar написа:hsf написа:При мен пък беше шайбата на алтернатора - при майстор ми излезе към 150 лв. някъдe с труда.
Коментар
-
Свали пистовия ремък и запали без него.Виж дамферната прави ли отклонения,после хвани алтернатора и го завърти,но не пускай шайбата(оста трябва да продължи да се върти,а шайбата не-усеща се)ако шайбата на алтернатора продължава да се върти с оста проблема е в нея(шайбата трябва да задвижва оста САМО на дясно,на ляво изключва).Bravo 1.9d 97г
Коментар
-
Тъй като този проблем е често дискутиран във форума съм се замислял и аз. При мен шайбата на алтернатора е блокирала, оптяжният механизъм не съм го сменял, зимата разглобих на съставните им части лагерите на трите ролки, почистих ги и ги гресирах. Както преди тези операции, така и след тях вибрация в ремъка, свирене и др. нямам. В този ред на мисли винаги съм се чудил на какво се дължат тези проблеми, след като както се вижда при мен поне една от посочваните причини е налице /блокирала ролка на алтернатора/, но въпреки това нямам проблеми.Да допълня - цяла зима карах с късият ремък, той не минава през нито една от ролките и може да си карате колкото си искате така, само няма да имате климатик. Не съм усетил разлика в работата на мотора и "твърдостта" при палене и гасене. Като единствен недостатък мога да посоча, че при блокирала ролка на алтернатора, независимо с кой от двата ремъка, при връщане на газта се чува един специфичен звук, но трябва много да си свикнал с колата и звука й за да го чуеш. На повечето хора няма да им направи впечатление.Fiat Punto ELX 1.9 JTD 80 к.с.
Fiat Brava SX 1.4 12V - много хубава кола беше
Коментар
-
ilko-gd написа:Тъй като този проблем е често дискутиран във форума съм се замислял и аз. При мен шайбата на алтернатора е блокирала, оптяжният механизъм не съм го сменял, зимата разглобих на съставните им части лагерите на трите ролки, почистих ги и ги гресирах. Както преди тези операции, така и след тях вибрация в ремъка, свирене и др. нямам. В този ред на мисли винаги съм се чудил на какво се дължат тези проблеми, след като както се вижда при мен поне една от посочваните причини е налице /блокирала ролка на алтернатора/, но въпреки това нямам проблеми.Bravo 1.9d 97г
Коментар
-
Аз също имах такъв проблем миналото лято ... Появи се изведнъж - оказа се "оптяжния механизъм" - при свалянето му не се вижда нищо като дефект, но на колата вибрации ... Въпросния механизъм също е сменян, ако не се лъжа мисля, че имаше надпис "dayco" ... След като обиколих близките магазини и видях, че предлагат същото менте не взех ! Сложих си оригиналния оптяжния механизъм (който и на вид е една идея по-малък в сравнение с тези които се продават) и всичко заспа !Fiat Stilo 1.9 JTD (85 kW - 115 PS) `03
Коментар
-
Deqn написа:При блокирала ролка на алтернатора вибрациите са страшни. И обикновенно водят до скорошно заминаване и на демпферна шайба. Аз бях с монолитна ролка (същия ефект като блокирала). Беше страшно.Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар