Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Вибриращ пистов ремък Пунто мк2 1,9JTD

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Вибриращ пистов ремък Пунто мк2 1,9JTD

    Имам Пунто мк2 1.9JTD 2000г.80 к.с.При включен климатик и при обороти от 800 до 1200 се чуват и усещат вибрации на пистовия ремък!Смених обтяжната ролка и пак се получава същото!Смених и лагера на климатика.С кое да пробвам сега? :Демпферната шайба на коляновия вал или шайбата на алтернатора?При по-високи обороти се нормализира.

    #2
    А как е самия оптяжен механизъм?

    Коментар


      #3
      това ти трябва да прецениш след оглед.махни пистовия ремък и пипни демферната шайба,огледай я за скъсано и т.н.

      Коментар


        #4
        Обтяжния механизъм заедно с ролката е сменен,нов е

        Коментар


          #5
          Миналата година при мен се оказа демпферната шайба. Ако е от нея, след време ще започне да вибрира и на празен ход.
          00' Bravo 105 JTD

          Коментар


            #6
            При мен пък беше шайбата на алтернатора - при майстор ми излезе към 150 лв. някъдe с труда.
            Fiat Punto 1.9 JTD 2000 - ex
            Fiat Stilo 1.9 JTD 115 - now

            Коментар


              #7
              hsf написа:
              При мен пък беше шайбата на алтернатора - при майстор ми излезе към 150 лв. някъдe с труда.
              Yellow_Flash_Colorz_PDT_23 Yellow_Flash_Colorz_PDT_30 Yellow_Flash_Colorz_PDT_29 Yellow_Flash_Colorz_PDT_09 Yellow_Flash_Colorz_PDT_24 150 лева тоз да не ти е сменявал двигателя Гаси .
              Карал-Fiat Bravo 1.4 /1.6 Stilo 1.6
              И сега Мръсен дизел. АР 147 1.9 150
              .

              Коментар


                #8
                cs_aleksandar написа:
                hsf написа:
                При мен пък беше шайбата на алтернатора - при майстор ми излезе към 150 лв. някъдe с труда.
                Yellow_Flash_Colorz_PDT_23 Yellow_Flash_Colorz_PDT_30 Yellow_Flash_Colorz_PDT_29 Yellow_Flash_Colorz_PDT_09 Yellow_Flash_Colorz_PDT_24 150 лева тоз да не ти е сменявал двигателя Гаси .
                100 и кусур лева е само шайбата на алтернатора, че нали е специална. Отделно свалянето му. Обяснението лежи в думите JTD.Но да не се отклоняваме от темата.
                00' Bravo 105 JTD

                Коментар


                  #9
                  Тя темата никак не е ясна с това заглавие. То може и вратата да не му се затваря, и пак ще е с такова заглавие... Редактирано

                  Коментар


                    #10
                    Свали пистовия ремък и запали без него.Виж дамферната прави ли отклонения,после хвани алтернатора и го завърти,но не пускай шайбата(оста трябва да продължи да се върти,а шайбата не-усеща се)ако шайбата на алтернатора продължава да се върти с оста проблема е в нея(шайбата трябва да задвижва оста САМО на дясно,на ляво изключва).
                    Bravo 1.9d 97г

                    Коментар


                      #11
                      Тъй като този проблем е често дискутиран във форума съм се замислял и аз. При мен шайбата на алтернатора е блокирала, оптяжният механизъм не съм го сменял, зимата разглобих на съставните им части лагерите на трите ролки, почистих ги и ги гресирах. Както преди тези операции, така и след тях вибрация в ремъка, свирене и др. нямам. В този ред на мисли винаги съм се чудил на какво се дължат тези проблеми, след като както се вижда при мен поне една от посочваните причини е налице /блокирала ролка на алтернатора/, но въпреки това нямам проблеми.Да допълня - цяла зима карах с късият ремък, той не минава през нито една от ролките и може да си карате колкото си искате така, само няма да имате климатик. Не съм усетил разлика в работата на мотора и "твърдостта" при палене и гасене. Като единствен недостатък мога да посоча, че при блокирала ролка на алтернатора, независимо с кой от двата ремъка, при връщане на газта се чува един специфичен звук, но трябва много да си свикнал с колата и звука й за да го чуеш. На повечето хора няма да им направи впечатление.
                      Fiat Punto ELX 1.9 JTD 80 к.с.
                      Fiat Brava SX 1.4 12V - много хубава кола беше

                      Коментар


                        #12
                        ilko-gd написа:
                        Тъй като този проблем е често дискутиран във форума съм се замислял и аз. При мен шайбата на алтернатора е блокирала, оптяжният механизъм не съм го сменял, зимата разглобих на съставните им части лагерите на трите ролки, почистих ги и ги гресирах. Както преди тези операции, така и след тях вибрация в ремъка, свирене и др. нямам. В този ред на мисли винаги съм се чудил на какво се дължат тези проблеми, след като както се вижда при мен поне една от посочваните причини е налице /блокирала ролка на алтернатора/, но въпреки това нямам проблеми.
                        Колега мойта ролка беше блокирала на криво и "мяташе" което водеше до съсипване на оптяжния механизъм за 6-7000км.
                        Bravo 1.9d 97г

                        Коментар


                          #13
                          При блокирала ролка на алтернатора вибрациите са страшни. И обикновенно водят до скорошно заминаване и на демпферна шайба. Аз бях с монолитна ролка (същия ефект като блокирала). Беше страшно.
                          Lancia Lybra 1.9 JTD LX - италиянския мерцедес

                          Коментар


                            #14
                            Аз също имах такъв проблем миналото лято ... Появи се изведнъж - оказа се "оптяжния механизъм" - при свалянето му не се вижда нищо като дефект, но на колата вибрации ... Въпросния механизъм също е сменян, ако не се лъжа мисля, че имаше надпис "dayco" ... След като обиколих близките магазини и видях, че предлагат същото менте не взех ! Сложих си оригиналния оптяжния механизъм (който и на вид е една идея по-малък в сравнение с тези които се продават) и всичко заспа !
                            Fiat Stilo 1.9 JTD (85 kW - 115 PS) `03

                            Коментар


                              #15
                              Deqn написа:
                              При блокирала ролка на алтернатора вибрациите са страшни. И обикновенно водят до скорошно заминаване и на демпферна шайба. Аз бях с монолитна ролка (същия ефект като блокирала). Беше страшно.
                              А как ще обясните факта, че на почти същия ДВГ - ТД100, шайбата на алтернатора е монолитна, а няма такива поблеми ? Защо не потърсите проблема в качеството на ремъка или състоянието на демпферната шайба, както и вероятно по-слабо обтягане на ремъка от менте обтяжен механизъм ??? Автомобилите които нямат такава "специална" ролка на алтернатора, как работят и са работили от създаването на ДВГ до днешни дни ? :D Имам същия проблем на Стило 1.9 JTD 115hp , сега като го обслужа, ще споделя идеи. Но на пръв поглед всичко води към демпферната шайба на коляновия вал. И един съвет - ремъците не трябва да се разтягат ! Има менте ремъци, които се разтягат като ластик, такъв ремък със сигурност ще доведе до посочените проблеми, дори и ще ги посилва, още от момента в който бъде поставен.
                              Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.

                              Коментар

                              Working...
                              X