Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

MCR 100Aна типо/темпра ТД

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    MCR 100Aна типо/темпра ТД

    Колеги някой да може да ми даде схема на свъзване на модула MCR 100A на типо/темпра ТД
    Прикачени файлове

    #2
    Колега, този модул точно за този дизелов двигател ли е характерен? Каква му е функцията?

    Коментар


      #3
      Оригинален е на Типо 1,9 ТД от 1989. Вързан е с ТПС, един температурен датчик и датчика за управление на турбото. вероятно основната му задача е да управлява клапана на турбото. И мен ме интересува принципа на действие и схемата му на свързване.

      Коментар


        #4
        Пич я ми кажи какво целиш с това чудо?

        Коментар


          #5
          specialista написа:
          Пич я ми кажи какво целиш с това чудо?
          Едно предположение - управление на механично турбо
          Кара FIAT BRAVO 1,8/16V GT99. ГИ ФОБОС
          (\\\)[___////___](\\\) R.I.P. моя любов.
          Алфа 147 1.9 mjtd няква дукати история. Абсолютен саждо-генератор.

          Коментар


            #6
            Това чудо е монтирано стандартно на типото, обаче според мен не работи, или поне не работи коректно клапана който управлява турбото. Струва ми се че разтоварващия клапан на турбото не затваря плътно и връща изторели газове в смукателния колектор. Целта ми е да елиминирам електрониката, но как да управлявам турбото? Турбото се управлява с вакуум, и с буст контролер от тези афтърмаркет едва ли ще стане. Мисля да ползвам датчика за лампата за турбото (настроен на 0,8 бар) през реле да задейства електромагнитен клапан който да свързва разтоварващия клапан на турбото с вакуума от вакуум помпата. Някакви други идеи за управление на турбото?

            Коментар


              #7
              А защо ми се струва че си в голяма грешка.Турбото не се управлява със вакум а със създаденото налягане в смукателния колектор.Същото налягане отива и до ГНП-то .

              Коментар


                #8
                Турбото се управлява с вакуум. Свалях за почистване разтоварващия клапан на турбото, той се отваря само с вакуум а не с налягане (всмукване а не с надуване). Освен това никой от маркучите не се свързва с всумакелния колектор, а с маркуча на сервото т.е. с вакуум помпата.

                Коментар


                  #9
                  Виждал съм не едно Типо/Темпра! За съжаление все по-радко.Такова чудо в тия години не съм виждал.Ако някой е правел някакви присадки на турбо с променлива герометрия или бог знае какво нямам си идея,но определено не е това за което говоря а проблемати явно е там и за това нямаш надув и за това колата не върви!!!Успех!

                  Коментар


                    #10
                    Турбото вероятно е оригинално, със сигурност не е спроменлива геометрия, колата се кара от 10 години в БГ и там не е пипано. Проблема с късния надув го има и при откачан маркуч за управление на тубото (т.е. турбото не се разтоварва). Вероятно от някъде губи налягане но за сега не мога да го открия. Друг проблем се явава и много бавното спадане на оборотите при отнемане на газта, това последното може ли да се дължи на по-голямото предварение на впръскване?

                    Коментар


                      #11
                      dessso написа:
                      Турбото вероятно е оригинално, със сигурност не е спроменлива геометрия, колата се кара от 10 години в БГ и там не е пипано. Проблема с късния надув го има и при откачан маркуч за управление на тубото (т.е. турбото не се разтоварва). Вероятно от някъде губи налягане но за сега не мога да го открия. Друг проблем се явава и много бавното спадане на оборотите при отнемане на газта, това последното може ли да се дължи на по-голямото предварение на впръскване?
                      Турбото се разтоварва тогава когато е създало налягане над допустимите максимални стойности за работата му!Така че думата "разтоварва" в твоето обяснение няма място.В твоя случай трябва да се провери да не е заседнал разтоварващия мехнизъм във не напълно затворено положение.Трябва да го задвижиш принудително няколко пъти до двете крайни точки.Трябва да провериш и всички турбо пътища и т.н. Визуално там от където изспуска налягане е омазнено.Коя година е колата и имали си ЕГР.ако има ТПС на помпата значи си има и ЕГР които трябва да се провери да не е отворен.За последния въпрос от предвърение това няма да се случи.Най вероятно някой е пипал по помпата защото колата не иска да върви без турбо надува.Успех!

                      Коментар


                        #12
                        Даа, доста странно. И аз не бях виждал Микроплекс при точно този двигател. Но наистина се оказа че са монтирали такова чудо в Типо ТД. Единствената идея, която ми идва е да е монтирано за да има оборотомер колата. И колега десо, съветвам те много внимателно да вникнеш в съветите на специалиста, защото човека много добре знае какво говори. И аз не вярвам проблемите ти да идват от Микроплекса. Пипано е нещо по помпата или колата е с неправилна центровка. Всъщност можете да ми честитите защото от 3 седмици и аз съм горд собственик на същата кола. Само дето не ми остава време да стигна до Типото, но за него ще пиша в моята тема или ще пусна нова в тунинг раздела.

                        Коментар


                          #13
                          Колеги благодаря за съветите.MCR 100A вече го свалих заедно с инсталацията и клапана, оказа се че тази електроника изобщо няма захранване т.е. има един оранжев кабел който е отрязан най вероятно е бил свързан към клапана на ГНП, както и да е това нещо значи не е работило през последните 10-тина години. Този блок не е за оборотомера защото оборотомера работи и без него.Колата е произведена 1989г. И може да се окаже че това което почиствах онзи ден е точно ЕГР (ще направя снимка), свързва изпускателния колектор преди турбото с всмукателния колектор (беше блокирал в леко отворено полужение, вероятно заради това турбото надуваше едва 0,2 бар при 4000 оборота при натоварване).Проблема с плавното спадане на оборотите е коригиран, като намалих цикловата порция гориво, малко се поспъна колата обаче.Прегледах и турбо коректора на ГНП, като нов е. "Лоста" на мембраната се движи добре и няма запиране. Като гледах принципа на реглажа на това устройство става от болта от горе вероятно с него се регулира началото на процеса на обогатяване а чрез завъртане на мембраната заедно с лоста количеството на допълнителното гориво (в момента е някакво средно полужение). Въпроса ми е дали ако натегна малко болта ще започне да обогатява малко по рано, така че да имам надув от малко по ниски обороти (в момента започва да надува след 3000 оборота).Колега ВЕТ честита придобивка, чакам развитие.

                          Коментар


                            #14
                            Ти първо вземи и осигори налягане в колектора.Трябва под товар да си подържа 0,8 бара.Чак тогава можеш да се заиграеш със реакцията на турбо коректора.Правилно си разбрал че едното е за начало а другото за количество.Като се направи така че пружината да стане по-мека се осигурява по-ранно отваряне.По оста на клапата има ексцентрично разположен конус.Там където се отдалечава най-много там е максималната порция.Предупреждавам че в желанието за нещо ще направиш пушеща машина.Осигури си налягане в колектора!Успех!

                            Коментар


                              #15
                              Колеги оказа се че този блок управлява ЕГР, и вече е премахнат.
                              Прикачени файлове

                              Коментар

                              Working...
                              X