Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Скъсах някакъв вакуум, моля за помощ.

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Скъсах някакъв вакуум, моля за помощ.

    Днес си взех от hit-ko гофрирания маркуч който е между входа на турбото и някакъв пластмасов въздуховод който с малко гумено коляно(тръба) се свързва с дебитомета и от там въздушния филтър...та значи този маркуч май не е за моята кола хем е по дълъг хем извивката му е близо 90 градуса и много трудно искаше да се седини с турбото и пластмасовия въздуховод...та с магарешки инат и много нерви въртях суках и поставих маркуча, но докато съм натискал маркуча, този пластмасов въздуховод съм го натискал яко във стойката на акумулатора а там точно в точката на натискане влиза някво тънко маркуче черно на цвят, което от своя страна влиза в нещо което е малко по надолу от стойката на акумулатора...и от това нещо тръгват две червени маркучета които отиват в турбото...на тази пластмасова простотия има и по-дебел маркуч, който отива някъде към лявата страна на двигателя към казанчето за антифриза видимо се връзва към водния кръг поне така ми се струва, но сигурно греша...та сега....това тънкото се отчупи от пластмасовия канал заедно с мундщука си и сега на пластмасата има малка дупка с диаметър колкото клечка за зъби, а маркуча от прилежащата дупка си виси свободно из под колата...след фала направих малък тест и колата върви повече от преди това е може би заради новото гуфре което няма дупка на него, но въпроса ми е какво съм откършил точно от пластмасата фатално ли е или просто да ги затапя с нещо и да си свиркам....
    Fiat Bravo 1.9 JTD 100

    #2
    да не говорим че перката на турбината има лек радиален луфт по усет около или под 1мм...тва кво означава колко турбина ми остава още
    Fiat Bravo 1.9 JTD 100

    Коментар


      #3
      Остават ти 2 години, 7 месеца и 22 дни турбина, според тоя луфт. Ама и ти странни въпроси задаваш вече в няколко теми. Отвори малко Жугъл и попрочети А-Б на турбодизеловите двигатели. Ако поне това направиш - въпросът от горното мнение ще е напълно излишен.Би било добре да използваш "Редактирай" за мненията си, а не да пускаш през 2 минути ново.

      Коментар


        #4
        ogi28b написа:
        Остават ти 2 години, 7 месеца и 22 дни турбина, според тоя луфт. Ама и ти странни въпроси задаваш вече в няколко теми. Отвори малко Жугъл и попрочети А-Б на турбодизеловите двигатели. Ако поне това направиш - въпросът от горното мнение ще е напълно излишен.Би било добре да използваш "Редактирай" за мненията си, а не да пускаш през 2 минути ново.
        колега от 1 седмица насам само чета но някакви разпокъсани знания получавам, като в тези знания никъде не преоткривам проблема който описвам в поредната тема...чурно ми е за какво са тези маркучи в този пластмасов въздуховод и защо след като единия се изтръгна нищо по колата не се промени...най лесното е утре да го сваля този въздуховод да навия един щуцер и да си захвана пак изпадналия маркуч...това ще го направя просто се питам за какво са тези маркучи там...както и да е ще съм благодарен ако знаеш и споделиш ще ти пратя почерпка по куриер...
        Fiat Bravo 1.9 JTD 100

        Коментар


          #5
          Имах предвид мнението за луфта на турбината - в тоя луфт се пълни с масло и там се върти перката, за това е много важно маслото да е хубаво, да не се къса при висока температура, да се сменя редовно, и така турбината ти ще издържи вероятно повече, отколкото колата ще е твоя собственост.

          Коментар


            #6
            ок благодаря ти тва е голямо успокоение за мен...сега ако кажеш някоя дума за тея маркучи по скапаната пластмасова тръба ти пращам 2 бири утре
            Fiat Bravo 1.9 JTD 100

            Коментар


              #7
              Представи си, че това е първата ти тема, която чета? Как да знам ти каква кола имаш, било то като марка, модел, двигател, година на производство? Затова - добави го в подписа си, за да е по-лесно и на другите. Та аз понеже нямам такива неща - не мога да ти кажа нищо. Имам единствено една картерна вентилация, която се включва във въздуховода малко след дебитомера.

              Коментар


                #8
                ами jtd 100 е фиатора с променлива геометрия...абе остави колега утре възстановявам всичко по заводския начин и повече нищо не пипам докато умре
                Fiat Bravo 1.9 JTD 100

                Коментар


                  #9
                  mitkosoft написа:
                  ами jtd 100 е фиатора с променлива геометрия...абе остави колега утре възстановявам всичко по заводския начин и повече нищо не пипам докато умре
                  Турбото на JTD 100 е Garett gt 1444s което НЕ е с променлива геометрия.Най вероятно си скъсал вакумния маркуч за клапана който управлява турбото.
                  Маренго 1.9Jtd-110 2002

                  Коментар


                    #10
                    днес навих нов щуцер на пластмасовото турбо пътище което идва от дебитомера и вкарах скъсания вакуум позатегнах някоя друга скоба по пътищата...изчистих МАР сензора и о чудо тая кола тръгна както никога до сега голяма тяга има след 2500, мега доволен съм. Сега пред мен стоят някои мисли...МАР-а не беше много мръсен имаше само малко прашинки по него като от натрошен графит..поиздухах с уста позабърсах и тва е...се незнам тея прашинки дали са оказвали влияние...другия вариянт е докато съм свалил акумулатора да е имало няква грешка и да се е нулирала....ще видим след някой друг километър как ще се държи, но след днес тая кола определено си върви...
                    Fiat Bravo 1.9 JTD 100

                    Коментар


                      #11
                      МАП-а отчита налягане. Налягането се предава еднакво във всички посоки. Не му е нужен кой знае какъв дебит, така че независимо дали отворът на МАП-а си е нормален, и е малко понамалял заради прашинки - той ще си отчита точно. Проблем ще има ако някой боклук го запуши изцяло и налягането не е достатъчно, че да пробие покрай тоя боклук. На тия коли откачането на акумулатора не нулира грешки.

                      Коментар


                        #12
                        ogi28b написа:
                        МАП-а отчита налягане. Налягането се предава еднакво във всички посоки. Не му е нужен кой знае какъв дебит, така че независимо дали отворът на МАП-а си е нормален, и е малко понамалял заради прашинки - той ще си отчита точно. Проблем ще има ако някой боклук го запуши изцяло и налягането не е достатъчно, че да пробие покрай тоя боклук. На тия коли откачането на акумулатора не нулира грешки.
                        еми значи съм си свършил добре работата по турбо пътищата и вакумите от там ще идва вървежа...незнам но колата е коренно различна
                        Fiat Bravo 1.9 JTD 100

                        Коментар


                          #13
                          Онзи ден минах през същата процедура. Дебитомера имаше малко боклуци, които изчистих, а също така и по единия въздуховод имаше. Също така този гофрирания маркуч, за който говориш ти ми беше цепнат, но го залепих с лепило и го увих с изолирбанд. Смених си и въздушния филтър и наистина има голяма разлика от преди. Такаче най-вероятно и ти като мен си имал същия проблем с позапушени маркучи. Може ли само някой от вас да ми покаже със снимка къде точно се намира този МАП сензор, защото в гугъл не откривам нищо конкретно.
                          Fiat Brava 1.9 JTD, 105hp

                          Коментар


                            #14
                            махаш капсулата на двигателя и зад смукателния колектор има едно нещо с буксичка която излиза малко над колектора...откачаш буксата с глух ключ 10 отвиваш болта малко е скапано мястото с пиниз се развива...
                            Fiat Bravo 1.9 JTD 100

                            Коментар


                              #15
                              Аз лично не разбрах много добре от това обяснение, затова не се сърди, че те повтарям. МАП-а на JTD 105 се намира на (а не "зад") смукателния колектор, на средата, между 2 и 3 цилиндър, откъм стената. Пада се пред клапана на ЕГР и малко вдясно от него. МАП-а е единственото нещо на смукателния колектор и няма с какво да се сбърка. Не помня да съм срещал някакви трудности и особености при свалянето му, освен (ако не се лъжа) едно гумено уплътнение, с което трябва да се внимава.

                              Коментар

                              Working...
                              X