Поредната простотия, която направих уж с добър умисъл. Отстрани на кулера има едни като чопчета, които се захващат за двете черни пластмаси в края му. Казаха ми да си сваля кулера и да го почистя, защото най-вероятно бил замърсен. Глупостта е, че отворих от едната страна 5-6 чопчета, но когато дойде момент да ги затварям видях, че не са направени за отваряне и затваряне и съответно не можаха да се затворят както са си били. И днес видях, че прокапва масло по бронята, а от там и на земята - от кулера естествено. Голям проблем ли е и какво е решението, нов кулер ?!
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Протече масло от интеркулера
Collapse
X
-
Маслото в кулера е конденза от картерните газове, които влизат преди турбината. Но ако имаш голям разход на масло, тогава вече има вероятност и част от това в кулера, да идва от турбината, което вече си е проблем.Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.
Коментар
-
madunko написа:От смяна до смяна имам разход от около 200-250 мл. Що се отнася до кулера, няма ли начин да ги закрепя отново тия чопчета ?Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.
Коментар
-
ogi28b написа:Направил си една от най-великите глупости, наистина. Търси нов кулер, защото тоя вече е за вторични суровини. Проблем е дотолкова, че пропуска и не ти задържа налягането и колата става леко спъната. Нищо чудно и затова да ти свети лампата в другата тема - ниско налягане в смукателния колектор.Bravo 1.9d 97г
Коментар
-
Зависи колко налягане се губи след турбината. На аналогичен - HDI светна чека от спукан маркуч между кулера и турбината (отчете гршка в дебитомера), на колегата със същия ДВГ светна от спукан кулер. Не е задължително ЕКУ да следи налягането в колектора, достатъчно е че дебитомера отчита по-високо ниво на входящия въздух от този който стига до цилиндрите. В ЕКУ са заложени крайни стойности на всички показания от датчиците за различните режими, и ако се получи аномалия в данните от датчиците, ЕКУ отчита проблем. Данните от комп. диагностика са насочващи, а последна дума има механика който се е захванал с ремонта. Всеки който може да рабти с компютър, може да ти направи компютърна диагностика, но за да диагностицира точната повреда, трябва да е наясно с работата на ДВГ.Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.
Коментар
-
Ами да спомена тогава, че когато поразглобявах колата, имах един леко сцепен гофриран маркуч, за който бях пуснал друга тема. Беше много леко сцепено и тънко. Залепих го и го минах за по-сигурно и с изолирбанд (около 10 намотки). И тук идва моето питане, ако казвате, че е от спукан маркуч или от кулера или от каквото и да е, защо чека не светна веднага, а трябваше да измина 4 км. и да светне ? Това не мога да си обясня аз. И ако е от кулера, сега го оправих и не тече от никъде, но чека си свети все още. Остава само диагностиката, но майстора имаше много работа и се разбрахме за четвъртък или петък.Fiat Brava 1.9 JTD, 105hp
Коментар
-
Първо, за да констатира проблем, по някога на ЕКУ му е нужно време за да сравни показанията на датчиците в различни режими на работа. Така се избягват и "случайни" грешки. За да светне чека веднага, трябва да има дефектирал или изключен датчик, а спукания маркуч не е датчик. Второто - защо не гасне след отстраняване на проблема ? Възможно е да трябва пак да покараш малко, за да разбере ЕКУ че проблема вече го няма, а и някои грешки се налага да бъдат изчистени с комп.Трето - възможно е чека да свети заради друг проблем, но ние разсъждаваме върху информацията която ти даваш. Казваме че при посочените от теб проблеми, чека светва. Дали в случая е точно тази причината, няма как да знаем със сигурност.Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар