Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Протече масло от интеркулера

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Протече масло от интеркулера

    Поредната простотия, която направих уж с добър умисъл. Отстрани на кулера има едни като чопчета, които се захващат за двете черни пластмаси в края му. Казаха ми да си сваля кулера и да го почистя, защото най-вероятно бил замърсен. Глупостта е, че отворих от едната страна 5-6 чопчета, но когато дойде момент да ги затварям видях, че не са направени за отваряне и затваряне и съответно не можаха да се затворят както са си били. И днес видях, че прокапва масло по бронята, а от там и на земята - от кулера естествено. Голям проблем ли е и какво е решението, нов кулер ?!
    Fiat Brava 1.9 JTD, 105hp

    #2
    Направил си една от най-великите глупости, наистина. Търси нов кулер, защото тоя вече е за вторични суровини. Проблем е дотолкова, че пропуска и не ти задържа налягането и колата става леко спъната. Нищо чудно и затова да ти свети лампата в другата тема - ниско налягане в смукателния колектор.

    Коментар


      #3
      И още нещо,маслото няма работа в кулера!

      Коментар


        #4
        Маслото в кулера е конденза от картерните газове, които влизат преди турбината. Но ако имаш голям разход на масло, тогава вече има вероятност и част от това в кулера, да идва от турбината, което вече си е проблем.
        Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.

        Коментар


          #5
          От смяна до смяна имам разход от около 200-250 мл. Що се отнася до кулера, няма ли начин да ги закрепя отново тия чопчета ?
          Fiat Brava 1.9 JTD, 105hp

          Коментар


            #6
            madunko написа:
            От смяна до смяна имам разход от около 200-250 мл. Що се отнася до кулера, няма ли начин да ги закрепя отново тия чопчета ?
            За чопчетата не знам, но разхода на масло е като по учебник. Не се притеснявай за това дето капе от кулера - кнденз е.
            Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.

            Коментар


              #7
              Добре де и аз съм съгласен, че е конденз. Въпросът е защо тогава ми светна и лампата, която изобразява дюзата, когато протече и кулера, който между другото днес оправих до колкото беше възможно и ще следя дали ще прокапе пак.
              Fiat Brava 1.9 JTD, 105hp

              Коментар


                #8
                ogi28b написа:
                Направил си една от най-великите глупости, наистина. Търси нов кулер, защото тоя вече е за вторични суровини. Проблем е дотолкова, че пропуска и не ти задържа налягането и колата става леко спъната. Нищо чудно и затова да ти свети лампата в другата тема - ниско налягане в смукателния колектор.
                Не че нещо ама на жтд 105 няма да светне дюзата от ниско налягане в смукателния колектор, или мойто е по-смотано.
                Bravo 1.9d 97г

                Коментар


                  #9
                  Възможно е да не свети, не знам, не съм имал такъв проблем и не знам дали светва от това. Само предполагам, да се има предвид!

                  Коментар


                    #10
                    Според мен има вероятност и да е от дюза, защото и преди си беше малко спъната. Не я виждах да върви като за 105 к.с. Така или иначе утре ще отида да я видят защо прави така. И между другото възможно ли е да дава някаква грешка и от там да свети и лампата ?
                    Fiat Brava 1.9 JTD, 105hp

                    Коментар


                      #11
                      Да, напълно възможно е да дава няква грешка и от там да и свети лампата.

                      Коментар


                        #12
                        не светва чека от ниско налягане,а защо свети-диагностика

                        Коментар


                          #13
                          Зависи колко налягане се губи след турбината. На аналогичен - HDI светна чека от спукан маркуч между кулера и турбината (отчете гршка в дебитомера), на колегата със същия ДВГ светна от спукан кулер. Не е задължително ЕКУ да следи налягането в колектора, достатъчно е че дебитомера отчита по-високо ниво на входящия въздух от този който стига до цилиндрите. В ЕКУ са заложени крайни стойности на всички показания от датчиците за различните режими, и ако се получи аномалия в данните от датчиците, ЕКУ отчита проблем. Данните от комп. диагностика са насочващи, а последна дума има механика който се е захванал с ремонта. Всеки който може да рабти с компютър, може да ти направи компютърна диагностика, но за да диагностицира точната повреда, трябва да е наясно с работата на ДВГ.
                          Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.

                          Коментар


                            #14
                            Ами да спомена тогава, че когато поразглобявах колата, имах един леко сцепен гофриран маркуч, за който бях пуснал друга тема. Беше много леко сцепено и тънко. Залепих го и го минах за по-сигурно и с изолирбанд (около 10 намотки). И тук идва моето питане, ако казвате, че е от спукан маркуч или от кулера или от каквото и да е, защо чека не светна веднага, а трябваше да измина 4 км. и да светне ? Това не мога да си обясня аз. И ако е от кулера, сега го оправих и не тече от никъде, но чека си свети все още. Остава само диагностиката, но майстора имаше много работа и се разбрахме за четвъртък или петък.
                            Fiat Brava 1.9 JTD, 105hp

                            Коментар


                              #15
                              Първо, за да констатира проблем, по някога на ЕКУ му е нужно време за да сравни показанията на датчиците в различни режими на работа. Така се избягват и "случайни" грешки. За да светне чека веднага, трябва да има дефектирал или изключен датчик, а спукания маркуч не е датчик. Второто - защо не гасне след отстраняване на проблема ? Възможно е да трябва пак да покараш малко, за да разбере ЕКУ че проблема вече го няма, а и някои грешки се налага да бъдат изчистени с комп.Трето - възможно е чека да свети заради друг проблем, но ние разсъждаваме върху информацията която ти даваш. Казваме че при посочените от теб проблеми, чека светва. Дали в случая е точно тази причината, няма как да знаем със сигурност.
                              Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.

                              Коментар

                              Working...
                              X