Колеги... имайки скромен опит от една зима управление на МПС с дизелов мотор, но много чел по въпроса за зимата и тез двигатели си позволявам да ви дам няколко важни съвета. Темата е отворена, всеки може да допълва, сигурен съм, че няма да съм напълно изчерпателен.1. Сипвайте винаги качествена нафта и пазете бележките! Не, че съм чул за осъдена бензиностанция, но може и да има таково чудо! Забравете за Бога нафтата, която купувате за по левче литъра от приятеля на вашия приятел в туби. Той естествено в повечето случаи е шофьор на цистерна и ви снася гапена нафта от извора. Да, ама не! В повечето случаи това е нафта с, която се карат самосвали, или камионите на Волф например, а те не зареждат на OMV, вервайте ми!2. Проверете си подгряващите свещи! Една да не е в ред и в големите студове шансът да запалите ще е нулев, резултат-акумулатор за зареждане.3. В големите студове (под -9, -10 градуса) зареждайте само специална нафта с добавки против замръзване! Дали ще е Alpine Diesel на OMV, или друго... ваша си работа. Аз конкретно зареждах обикновенна нафта на OMV, но на два резервоара сложих добавка против замръзване и нямах проблеми сутрин при мунис 16 градуса. Колата си палеше от раз!
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Дизеляците и зимата. Що е то и що не палят!?
Collapse
X
-
Само филтъра пропусна, горивния естествено.Аз го сменям с маслото, тоест около 3 пъти в годината.Не струва много а когато нафтата стане като радомирса боза, не и в все тая по какъв път ще мине Освен това за добавките не съм сигурен доколко са необходими.Аз зареждам от 3 години почти винаги на ОМВ обикновен дизел и до момента не съм имал проблеми със замръзване.Пред блока си стои темприерата. Но не пречи да се сипват и тея екстри, няма с какво да навредят ако не вършат нищоI'm not totaly useless! I can be used as a bad example...
-
Да си припомним как беше!!! Вие сега се уплашихте от някакви -4,-5 градуса.http://www.fiat-bg.org/forum/viewtop...008&highlight=Ама да ги попрегледате, щото много "колела" и "топли води" ще преоткрием.... ПАК! Има и още....SUZUKI SX 4/1.9 DDiS, 120 кс/8V, 4X4
Коментар
-
След като прочетох в сервизното, че през зимата "Дизелное топливо становится густьим как мед" изпаднах в ужас и изрових няколко теми за добавки в нафтата през зимата, но все се обсъждат специални продукти на различни производители.Една приятелка например, слага бензин в нафтата на Мицубишито си през зимата и казва, че наистина пали по - лесно. Във Шкода форума пък прочетох, че слагали газ за горене на дизеловите Фелиции. Аз пък помня баща ми как едно време слагаше ацетон в жигулката...Какво ще кажете, някой пробвал ли е с нещо по - обикновено и по - ефективно ли е от специализираните добавки?M-Benz E 250 TD 150hp
M-Benz 200d 75 hp
Peugeot Bipper 1,3 HDI много малко конски сили
Коментар
-
Ако сложиш бензин или "газ за осветление" (1-2 литра на резервоар) сипваш и двутактово масло - двутактово, защото изгаря напълно без нагар, масло - защото като сипеш бензин или "газ за осветление" на нафтовата помпа и става малко сухичко и се поизносва.... Аз съм сипвал бензин и газ + двутактово масло, нямам оплаквания, но тази зима не беше студена и нямаше - 10 дори...
Коментар
-
Слагайте слагайте те авансаторите при hit-ko са по 147 лв.Не знам ама на всички които наливахме добавки в конски дози ни протекоха въпросните клапани.Ако мислите за добавка през зимата то поне спазвайте каквото е предписано от нейния производител.Fiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата
Коментар
-
Tornado написа:Слагайте слагайте те авансаторите при hit-ko са по 147 лв.Не знам ама на всички които наливахме добавки в конски дози ни протекоха въпросните клапани.Ако мислите за добавка през зимата то поне спазвайте каквото е предписано от нейния производител.I'm not totaly useless! I can be used as a bad example...
Коментар
-
Tornado написа:Слагайте слагайте те авансаторите при hit-ko са по 147 лв.Не знам ама на всички които наливахме добавки в конски дози ни протекоха въпросните клапани.Ако мислите за добавка през зимата то поне спазвайте каквото е предписано от нейния производител.
Коментар
-
vsd написа:Прав си колега, ама нали трябва да сложиш все пак нещо за да не замръзне нафтата при -15 - с тея европейски стандартиI'm not totaly useless! I can be used as a bad example...
Коментар
-
На моята темпра вече 6-та или 7-ма поредна година зимата и слагам бензин като добавка към нафтата, около 1-2 литра на резервоар. Пали сравнително добре, до сега не ми е отказвала, въпреки че си има доста проблеми."Obviously you don't know, who are you fucking with!" /Blade/
Fiat Tempra 1.9 TDs
Subaru Legacy 2.0i
Коментар
-
@EsperКолега миналите зими не бяхме още в ЕС и "би" трябвало нафтата да не замръзва до -25. Сега май ще е по различно. Помня накой беше пуснал тест на някаква лаборатория и нафтата си беше замръзнала при температура около -15. Иначе имах предвид за добавки само против замръзване, а не такива които правят чудеса. Redex съм слагал много пъти на голфчето и наистина ми даваше икономия от около половин литър. Засичане съм правил около 15000км - един път съм слагал един път не, ама това е друга тема.
Коментар
-
Ако дизелът е читав, няма проблеми с паленето, карам мареа, турбодизел, първата година като я вземах палеше при минус 19 само с едно кратко завъртане на ключа, след това такива студове не е имало. В момента при минус 7 пали от първо завъртане, малко се задъхва, вероятно акумулаторът, който не е сменян, е тръгнал да си ходи.Автомобилът - предмет за употреба
Коментар
-
vsd написа:@EsperКолега миналите зими не бяхме още в ЕС и "би" трябвало нафтата да не замръзва до -25. Сега май ще е по различно. Помня накой беше пуснал тест на някаква лаборатория и нафтата си беше замръзнала при температура около -15. Иначе имах предвид за добавки само против замръзване, а не такива които правят чудеса. Redex съм слагал много пъти на голфчето и наистина ми даваше икономия от около половин литър. Засичане съм правил около 15000км - един път съм слагал един път не, ама това е друга тема.Fiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар