Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Странно поведение на JTD 115 к.с.

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Странно поведение на JTD 115 к.с.

    Здравейте,Аз съм нов член на форума и на Фиат обществото. На скоро си купих на старо Фиат Стило Мултиван 1.9 JTD 115 к.с. от 2005-та. Това ми е първият дизел, който карам и всичко е много ново за мен. След като го регистрирах първата ми работа беше да го закарам при моя майстор, който от години при прави колите. След като я закачи на компа, се оказа, че колата е с повреден MAP сензор и дебитомер. След смяна с нови оригинални колата стана ракета. ( Преди да разбера, че има какъвто и да е проблем, пак си мислех, че върви много, защото старата ми кола фабрично е много мудна.) Нуждая се от няколко съвета, ще съм благодарен, ако ме насочите в правилна посока. 1. Взех колата с неработещи задни светлини. След премерване с мултицета стигнах до извода, че е датчика за задна скорост, но не знам къде е. Може ли да ме ориентирате къде да го търся? 2. Докато е студена колата ( т.е. до 1-та чертичка на температурата) е като скопена. Колкото и да настъпвам, няма ряз. Нормално ли е? 3. Днес на вече напълно загрял двигател я настъпих рязко на втора, но турбото се включи чак на 3000 об. После така направи и на 3-та. След 5 мин. проблема изчезна. Явно има проблем. Изчетох много неща във форума, но точно такова нещо не обяснено. Къде да търся ? Дали да разглобя и почистя ЕГР-а, мембраната на турбината или throttle body. В днешната ситуация нито една лампа по таблото не светна. Всъщност, дори и при повредата на дебитомера и МАП-а, също нищо не ми светеше, защото се оказа, че са давали някаква стойност, която не е била реална, но не е била такава, която да разчита компютъра като повреда. 4. Багажната врата е без механично отваряне. Само с дистанционното или чрез натискане на копче на гърба на дръжката за багажника. Но не мога да го отворя през ръкохватката, а само с дистанционното. Някаква идея дали мога да си изкарам някакво копче примерно в купето и от там да отварям багажника ? Благодаря предварително.

    #2
    1. на ск.кутия.2. не и при тези температури, диагностика.3. затапи само ЕГР с пластинка, нищо повече не пипай,ако не се оправи - точка 24. Виж настройките на компа, имаше май опция да не се отваря от дръжката.Като цяло си прочети мануала - http://download.fiat-bg.org/Books/St...andbook_En.pdf
    F9Q750 @ 151hp/332.2Nm

    Коментар


      #3
      Във Форума прочетох доста противоречиви мнения на тема затапване на ЕГР. Какво би се променило, ако го затапя и има ли някъде снимка, на това, къде точно се слага пластината, за да мога да се ориентирам максимално бързо ? А преди малко, дори се опита да ми загасне при тръгване на 1-ва. След това си тръгна като както трябва. Има ли някой много добър сервиз за Фиат в София ?

      Коментар


        #4
        От около 3-4 месеца съм със затапен ЕГР. Единствената разлика е в поведението на колата и по-точно, че е една идея по-пъргава. Ето ти и темата, в която е обяснено повече от подробно как става затапването. http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.p...er=asc&start=0
        Fiat Brava 1.9 JTD, 105hp

        Коментар


          #5
          по втора точка е интересно,а пушека с какъв цвят е

          Коментар


            #6
            По точка 4 - виж последното мнение от тази тема (моето) - http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.p...9&highlight=В момента и аз съм с блокирал прекъсвач на дръжката, "затворил" е на маса и няма как да подаде импулс. Отварям си само с допълнително монтиран от мен бутон. Като ми остане време ще почиствам контактите.
            Lancia Thesis 2.4 20V LPG 2003 г.
            Peugeot 3008 1.6 HDI 120 2018 г.

            Коментар


              #7
              Колеги, благодаря за отговорите.

              Какво се случи: Относно работата на двигателя - оказа се задръстен и блокирал ЕГР. Свален, почистен и върнат на място. Сега работи прекрасно. Няма прекъсвания, всичко работи идеално. От тогава съм изминал 2000км. на смесен цикъл и никакви проблеми. Багажника, оказа се, че се е самооткопчала клемата, която взима сигнал от копчето на багажната дръжка. Закачих го и всичко се оправи. Оказа се, че има отделна линия само за магнитния клапан, който отваря врата и отделно още една 3-ка кабели, които засичат дали вратата е затворена. За сега не смятам да изолирам ЕГР-а. А относно датчика за задна ..... направо ми се реве. Няма как да стигна до него, без да разглобя огромна част от нещата над скоростната кутия. Само стигам до кабелите, докосвам ги с върха на пръстите си и това е . В заключение: На магистралата със 110-120км/ч- 4.5/100, извънградско при 80-90км./ч. 3,7 -4/100, Градско 6-7/100. Без никакво замисляне напълни километража до 220км./ч.

              Коментар


                #8
                Re: Колеги, благодаря за отговорите.

                Nox написа:
                Какво се случи: Относно работата на двигателя - оказа се задръстен и блокирал ЕГР. Свален, почистен и върнат на място. Сега работи прекрасно. Няма прекъсвания, всичко работи идеално. От тогава съм изминал 2000км. на смесен цикъл и никакви проблеми. Багажника, оказа се, че се е самооткопчала клемата, която взима сигнал от копчето на багажната дръжка. Закачих го и всичко се оправи. Оказа се, че има отделна линия само за магнитния клапан, който отваря врата и отделно още една 3-ка кабели, които засичат дали вратата е затворена. За сега не смятам да изолирам ЕГР-а. А относно датчика за задна ..... направо ми се реве. Няма как да стигна до него, без да разглобя огромна част от нещата над скоростната кутия. Само стигам до кабелите, докосвам ги с върха на пръстите си и това е . В заключение: На магистралата със 110-120км/ч- 4.5/100, извънградско при 80-90км./ч. 3,7 -4/100, Градско 6-7/100. Без никакво замисляне напълни километража до 220км./ч.
                до колкото помня датчика за задната се сменяше от долу...?? ПС. Датчика от опелите е същия и е заменяем...личен опит По спомен е и по-евтин
                Renault Megane 1.5dci 110hp. 12г.
                BMW G20 320d xDrive 190hp. 2019г.
                BMW X3 2.0d xDrive 177hp '09г. Ех.

                Коментар


                  #9
                  По една случайност точно днес смених датчика за задна. Понеже нямам канал или подемник, свалих предно ляво колело и клечейки го достигнах. Само гледай на първо място сигурността, защото ми се наложи да си завирам главата под колата, а не ми се мисли, ако падне какво ще стане. И отдолу няма особено място, трябва ти ключ 19, гаечен или лула/звезда. На мен ми свърши работа гаечният.Датчика го взех от Евро 07 за около 12-13 лв, Vernet. Може да има и по-хубави.
                  Lancia Thesis 2.4 20V LPG 2003 г.
                  Peugeot 3008 1.6 HDI 120 2018 г.

                  Коментар


                    #10
                    Re: Колеги, благодаря за отговорите.

                    Nox написа:
                    За сега не смятам да изолирам ЕГР-а.
                    Ок, но само ако си го почистил на 101% и го проверяваш на 20к км.
                    F9Q750 @ 151hp/332.2Nm

                    Коментар

                    Working...
                    X