Колеги някой имал ли е вземане даване с тези клапи на всмукателния колектор? Май са често срещан проблем при 1,9 двигателя с металния колектор. Миналата седмица бях във Вентура гараж и мисля, че Mury беше майстора, който ги гледа и каза, че не е добре работата и е добре да се махнат да не стане фал. Като се върнах махнах кората на двигателя да погледна и видях, че металната рейка, която върти клапите е изпаднала и си седи свободно върху колектора. Клапата на 3ти цилиндър, която се върти от едно моторче и съответно върти посредством рейката и другите клапи е доста омаслена и може би е затлачена от някаква гняс. Клапата на 2-ри цилиндър също е омаслена, а на 1ви и 4ти са чисти. Та искам да попитам някой сблъсквал ли се е с такъв проблем и как го е решил? Четох, че някои хора си махат директно клапите, други си ги оправят с ремонтни комплекти с нова рейка, но като цяло ремонта е доста трудоемък, заради свалянето на всмукателния колектор. Чудя се кое е по добре, да се разкарат тези клапи, да се ремонтират или да се сложи направо нов колектор? Прикачвам една снимка и pdf с описание на проблема... Днес между другото реших да ги видя как са застанали и видях, всичките бяха застанали почти в затворено положение. Завъртях ги на ръка, така че да са отворени и ми се стори че колата тръгна по леко...
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Въпрос за вихрови клапи на 1,9 Mjet 150 коня
Collapse
X
-
Варианта е сваляне на колектора,махане на клапите и запушване на отворите с пробки за картер или тапи с осигурител. Другото което аз направих е откачане на лоста от моторчето до клапата на 3-ти цилиндър, фиксиране на клапите в горната част на колектора като на всяка ябълка на клапите се капва по малко лепило ,щраква се щангата (горната) върху ябълките и се фиксират в дясно положение (като стоиш пред колата) . След това се изключват софтуерно за да не се чуди мотора какво се случва. Лошото е ако изпускат уплътненията на самите клапи около колектора ,т.е там където казваш че е омаслено - в тоя случай разбутване на ангренажа, сваляне на нафтовата помпа и целия колектор и затапване на отворите (след което пак трябва да се изключат софтуерно) .Фиат Крома 1.9 16v+
Фиат Браво 1.6 16v
Фиат Мареа 1.6 16v
-
А доста често случващ се сценарии клапата откача литва и клапана я здъвква .Радо от горубляне ги прави по следния вариант 1 купуваш си колектор от по старите JTD та без клапи и софтуерна намеса 2. изхвърляш всичко кпапи рейки и .... заваряват се отворите за най сигурно и качествено и пак софтуерна намесаPower Under Pressure
Коментар
-
noriaga написа:Т.е. в крайна сметка отворите в колектора, в които са клапите е по-добре да бъдат затворени перманентно?Opel Astra J B14NET LPG / Daihatsu Terios
Chevrolet Aveo
Коментар
-
колега махай ги защото примерно съм виждал случай при бмв е46 150к.с. как падат и биват засмукани и после отиваш на основен ремонт всичко вътре става каварма.Това се случи на един колега преди година брат ми си купи същата кола и първото нещо което направихме е да ги проверим и премахнем ,но бяха махнати .и по принцип ако искаш да ги оставиш се водят като консуматив и се сменя ако екато при бмв целия колектор но и без тях става въпрос на избор е.успех!STILO JTD
Коментар
-
Тоя модел клапи не са от изпадащите в колектора, следващия модел колектор дето е неразглобяем при него е по-опасно да падне клапата в цилиндъра . В случая може да изпуска налягане през О-пръстените, да стоят клапите която където си поиска и от това да не работи мотора на 100% .Фиат Крома 1.9 16v+
Фиат Браво 1.6 16v
Фиат Мареа 1.6 16v
Коментар
-
Тая глупост я имах на Мерцедеса, винаги съм се чудил немските инженери нямат ли си друга работа Сваляш колектора, махаш всичко, затапваш отворите, слагаш моторчето и му включваш буксата. Така компютъра го върти само него и всичко е 6 точки. Колектора е свободен, караш и се кефиш. Последно есента правих една Е220CDI - изолиране на ЕГР, махане на клапите и оставяне само на моторчето. В софтуера не пипаш.Fiat Punto ELX 1.9 JTD 80 к.с.
Fiat Brava SX 1.4 12V - много хубава кола беше
Коментар
-
ilko-gd написа:Тая глупост я имах на Мерцедеса, винаги съм се чудил немските инженери нямат ли си друга работа Сваляш колектора, махаш всичко, затапваш отворите, слагаш моторчето и му включваш буксата. Така компютъра го върти само него и всичко е 6 точки. Колектора е свободен, караш и се кефиш. Последно есента правих една Е220CDI - изолиране на ЕГР, махане на клапите и оставяне само на моторчето. В софтуера не пипаш.Power Under Pressure
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар