Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Физическо премахване на DPF - къде, как и за колко?

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #31
    Колега, БО е обяснил "механичната" част перфектно. Постарах се да обясня подробно и химическата. Кое не е ясно, за да помагаме?
    Нека се включат и химиците и да кажат възможно ли е да се произвежда кислород в катализатора !
    Вече го обясних. Не е възможно, макар че екзотермичните реакции невинаги имат връзка с кислорода.
    207 тиква автомат
    новокромаджия 2.4 печка

    Коментар


      #32
      pplk написа:
      Колега, БО е обяснил "механичната" част перфектно. Постарах се да обясня подробно и химическата. Кое не е ясно, за да помагаме?
      Нека се включат и химиците и да кажат възможно ли е да се произвежда кислород в катализатора !
      Вече го обясних. Не е възможно, макар че екзотермичните реакции невинаги имат връзка с кислорода.
      Колега съжалявам,но не съм прочел преди това твоите постове.Общо взето пъзела почна да се подрежда,само дето представите ми се объркаха тотално.Неудобно ми е да си го призная,но напрактика така излиза.Хем говорите за свободен кислород( а за мен щом има кислород това ще доведе до само запалване на допълнителното впръскана гориво още във цилиндъра или по пътя към преди дори да стигне катализатора),хем за някаква реакция която предизвиква изгарянето без да е нужен кисород.Добре де,багажа ми е толкова и ми е трудно да асимилирам тези химични процеси.Има и недорзбрано още едно нещо. Количеството впръскано допълнително гориво предполагам че е малко.Ето и въпросите,защо не се самозапалва в цилиндара или непосредствено след него.Температурата и горивото са налице остава само в състава на газовете да има кислород.Явно тук важна роля има неговата концентрация.Другото е говорите за кондензация на изпаренията.Тук мисля че това е невъзможно.Температурата е много висока и едвали стените на цилиндъра успяват за много краткото време да изстинат толкова че да има условия за това.Просто немога да си предствая как за няколко милисекунди ще се случи това.И се връщам на изходна позиция,как минава нафтата през сигментите в маслото.Не ми дава мира този въпрос.Как се стига до това неприятно явление.За изгарянето на частиците няма да говоря,там вече ми доказахте че има неща които са далеч от представите ми ,но съществуват,но за постъпването на нафта във маслото ми е нужно още доказателствен материал и някой със здрави нерви да избистри картинката.Аз пък ще почерпя Поздрави!

      Коментар


        #33
        Въпросите ти са абсолютно резонни. Запалването става в цилиндъра, а не в катализатора. Факта, че се включва принудително охлаждане го подкрепя. Горивото, което се впръсква хич не е малко и това се прави с цел, да се намали процентното съдържание на кислород в сместа. Някой по-запознат би могъл да цитира и точни стойности. Относно навлизането на гориво в картера, ще се опитам да го обясня, но с уговорката, че са мои лични интерпретации и е възможно да греша. Както обясни БО, горивото се впръсква в изпускателния такт и се запалва в цилиндъра. Също така е известно, че при повишаване на температурата газовете се разширяват. В случая обаче, буталото се движи нагоре и обема вместо да се увеличава се намалява. Ако разглеждаме цилиндъра с буталото от една страна и ДПФ-а от друга като една система, би трябвало изравняването на налягането да стане през фиртъра. ОК, ами ако е достатъчно запушен? Логично е част от горивото да премине през сегментите и да кондензира в маслото. Така си го обяснявам, но пак повтарям, че е възможно да греша.Поздрави!
        207 тиква автомат
        новокромаджия 2.4 печка

        Коментар


          #34
          БО, грешиш! Ако имаше такова съединение в катализатора, то след определен брой регенерации щеше да отреагира и да спре да работи цялата система, а това не се случва. Отделно ти казвам, че при въглеводородите нещата стоят по малко по-различен начин, което прави твърдението ти абсурдно.П.П. Гледам, че си изтрил поста, на който отговарям. :D Поздрави!
          207 тиква автомат
          новокромаджия 2.4 печка

          Коментар


            #35
            pplk написа:
            БО, грешиш! Ако имаше такова съединение в катализатора, то след определен брой регенерации щеше да отреагира и да спре да работи цялата система, а това не се случва. Отделно ти казвам, че при въглеводородите нещата стоят по малко по-различен начин, което прави твърдението ти абсурдно.П.П. Гледам, че си изтрил поста, на който отговарям. :D Поздрави!
            Реших да поправя поста си с цел малко допълнителна информация.Та намерих това за химичния процес. Ти от гледна точка на химия ще го обясниш по-добре, защото аз не съм силен там, а гледам ти ги разбираш нещата.Та в горивото имаме хидрокарбон.Този хидрокарбон попада в така наречения "оксидиращ катализатор".И в катализатора имаме някаква такава формула:HC+O2=CO2+H20+heat -> това нещо се случва в катализатора.След като стане топлината и постъпи дадената "смес" в ДПФ-а, то става изгаряне на частиците и по формула имаме някакво такова:C+O2-CO2Има и още много разни такива неща, които са описани в обучението за дизеловата система на Фиат, но ги водят като остатъчни продукти при горенето в катализатора, и след това при изгарянето на частиците от филтъра. Тъй като от химия не разбирам, то няма какво да обсъждам повече в тази насока. Важното е да се отбележи, че главния процес на топлината и изгарянето на горивото става извън горивната камера. Горивото, което е нужно за достигане на топлината се доставя на катализатора умишлено от ЕКУ-то.А това се проверява много лесно с един термометър да мериш топлината на изпускателния колектор и топлината на катализатора.Аз лично имам такъв термометър и може да направим такъв експеримент ако се налага. Но не мисля, че в професионалното обучение на Фиат ще лъжат и ще си измислят, че горенето (повишаването на температурата) става в системата катализатор-дпф все пак, като се вкарват и много защитни функции на турбина, егр и т.н.Важното нещо, което става в горивната камера е изпарението на горивото и съответно повишаване на налягането. Ако имаш манометър след турбината, то ще видиш, че налягането в колектора се увеличава, а променливата геометрия на турбото нарочно се контролира, но глобално пада. Но все пак налягането във всмукателния колектор се увеличава, за да може да има някаква си пак химична реакция при post injection-a, за да има наличие на повече кислород и т.н.Също така при принудителната регенерация се затваря и ЕГР-а, за да може с повишеното налягане във всмукателния колектор да осигури необходимия кислород на катализатора, за да направи необходимата жега.Накратко целия процес не е просто ей така, както е бил до сега при нормалната работа на двигателя. Просто цялата стратегия на ЕКУ-то се променя, за да може да осигури необходимата "химия", за да имаме топлина.Поздрави.
            A20DTH ЖТД ама не баш
            1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
            Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

            Коментар


              #36
              БО, в природата не съществува съединение с означение HC. Тази формула е измислица. :D C+O2-CO2 е предназначението на катализатора и по-горе съм го обяснил. Остатъчен продукт от горенето е и СО и ролята на катализатора е да ускори преминаването му в СО2.Поздрави!п.п. 2С+02-2СО Малка редакция: Предполагам, че са имали предвид горене на въглеводороди, ама това няма абсолютно нищо общо с катализатора. Ако заместиш НС с СН4/метан/, пак ще получиш същото.
              207 тиква автомат
              новокромаджия 2.4 печка

              Коментар


                #37
                Ето един сайт, който добре обяснява самия процес и видовете регенерации.http://ecovehicletuning.com/dpf_removal.htm
                207 тиква автомат
                новокромаджия 2.4 печка

                Коментар


                  #38
                  Добре сме я зачекнали тая тема.Да ви кажа честно вече губя интерес относно какво се случва във катализатора и във самия филтър.Интересуваме само едно да си обясня причината поради която се стига до попадане на гориво във картера."Изчетох" :D (ползвах преводача) за информацията от посочения сайт.Написано е ясно че горивото се впръсква след такта горене(работа) за да се повиши температурата на изгорелите газове.За да се повиши значи трябва да се удължи времето за горене.Тръгнели буталото нагоре се отваря изпускателния клапан и със прясно пръснатото и запалено гориво се изпраща на вън да си догаря някъде по пътя :D .Ето тези разсъждения неми дават да приема че там имало конденз на гориво и то вместо да се запали или пък да се отведе навън щяло да премине през стените на цилиндъра и да повиши нивото на маслото.Ако някой е намерил тази информация нека я сподели,ще превждаме и трябва да се стигне до истината.Иначе за сега съм по-склонен да откажа да повярвам че това може да се случи.Има много марки на които помпите им се въртят от верига или директно от разпределителния вал.На тези модели е възможно при пропуск на семеринг горивото да попада във картера.За другите ми трябват доказатества.Поздрави!

                  Коментар


                    #39
                    specialista написа:
                    Добре сме я зачекнали тая тема.Да ви кажа честно вече губя интерес относно какво се случва във катализатора и във самия филтър.Интересуваме само едно да си обясня причината поради която се стига до попадане на гориво във картера."Изчетох" :D (ползвах преводача) за информацията от посочения сайт.Написано е ясно че горивото се впръсква след такта горене(работа) за да се повиши температурата на изгорелите газове.За да се повиши значи трябва да се удължи времето за горене.Тръгнели буталото нагоре се отваря изпускателния клапан и със прясно пръснатото и запалено гориво се изпраща на вън да си догаря някъде по пътя :D .Ето тези разсъждения неми дават да приема че там имало конденз на гориво и то вместо да се запали или пък да се отведе навън щяло да премине през стените на цилиндъра и да повиши нивото на маслото.Ако някой е намерил тази информация нека я сподели,ще превждаме и трябва да се стигне до истината.Иначе за сега съм по-склонен да откажа да повярвам че това може да се случи.Има много марки на които помпите им се въртят от верига или директно от разпределителния вал.На тези модели е възможно при пропуск на семеринг горивото да попада във картера.За другите ми трябват доказатества.Поздрави!
                    Понякога трябва да спрете с интернета,а да имаш малко практика.Само ще ти кажа,че 2.0 ЖТДм два броя са идвали при мен с почти 10 л. масло в картера,как ти звучи П.С.Друго исках да ви кажа,преди ДПФ-а има 2 катализатора,не 1,на самия вход на филтъра има малък катализатор.
                    Fiat Idea 05" 1.9 JTDm
                    Lancia Ypsilon 06" 1.4 16v Momo design
                    Ventura garage

                    Коментар


                      #40
                      Mury написа:
                      specialista написа:
                      Добре сме я зачекнали тая тема.Да ви кажа честно вече губя интерес относно какво се случва във катализатора и във самия филтър.Интересуваме само едно да си обясня причината поради която се стига до попадане на гориво във картера."Изчетох" :D (ползвах преводача) за информацията от посочения сайт.Написано е ясно че горивото се впръсква след такта горене(работа) за да се повиши температурата на изгорелите газове.За да се повиши значи трябва да се удължи времето за горене.Тръгнели буталото нагоре се отваря изпускателния клапан и със прясно пръснатото и запалено гориво се изпраща на вън да си догаря някъде по пътя :D .Ето тези разсъждения неми дават да приема че там имало конденз на гориво и то вместо да се запали или пък да се отведе навън щяло да премине през стените на цилиндъра и да повиши нивото на маслото.Ако някой е намерил тази информация нека я сподели,ще превждаме и трябва да се стигне до истината.Иначе за сега съм по-склонен да откажа да повярвам че това може да се случи.Има много марки на които помпите им се въртят от верига или директно от разпределителния вал.На тези модели е възможно при пропуск на семеринг горивото да попада във картера.За другите ми трябват доказатества.Поздрави!
                      Понякога трябва да спрете с интернета,а да имаш малко практика.Само ще ти кажа,че 2.0 ЖТДм два броя са идвали при мен с почти 10 л. масло в картера,как ти звучи П.С.Друго исках да ви кажа,преди ДПФ-а има 2 катализатора,не 1,на самия вход на филтъра има малък катализатор.
                      Виж какво приятел,на мен смея да твърдя практика не ми липсва.Това обаче не означава че съм разгадал или отстранил даден проблем.Ти какво направи в случая? Успя ли да разбереш как се е повишило нивото на маслото?Аз на твое място бих изказал на "глас" предположението си,вместо да правя коментари относно способностите на някой.Поздрави!

                      Коментар


                        #41
                        Както споменаха колегите по-горе изгарянето на саждите и другите натрупани в него частици става по два метода.1. Пасивен - при продължително извънградско шофиране, температурата във филтъра се повишава до над 400гр и саждите просто изгарят.2. Активен - използва се когато датчика за налягането в изпускателата система покаже превишаване на допустимите стойности. Няма кой знае какво сложно в тази система. ЕКУ затваря EGR. Промена геометрията на турбината ако вообще може. После след дозата гориво необходима за работния процес, впръсква още една порция, която НЕ ГОРИ В ЦИЛИНДЪРА. Иначе ще хвърляме изпускателни клапани доста често. Това гориво изгаря В КАТАЛИЗАТОРА, където е вече достатъчно топло. Това неминуемо води до повишаване на температурата в катализатора. Загретите още повече вече газове в изпускателната система, попадайки в DPF филтъра вдигат температурата до към 700гр. Така саждите там изгарят. 3. Този процес е причина за повишаване на нивото на маслото - аз лично си го обяснявам с прекалено голямото количество гориво, което се впръква за да остане гориво за изхвърляне в изпускателната система. Но е и факт, че има автомобили с DPF филтри, при които маслото не мърда.
                        Panda Climbing 4x4 1,2 FIRE

                        Коментар


                          #42
                          принципно все по-често ще се сблъскваме с този проблем и все повече ще се питаме от къде идва нафтата в картера.отговора е във филтъра за твърди частици.когато колата е незагряла компа впръсква по-голяма порция гориво с цел поддържане на филтъра чист,да обаче част от тази порция не изгаря и през хлабините на бутало-цилиндровата група отиват в картера.производителите обаче знаят за проблема и например при пежата си имат разработен нов софтуер който е съобразен с възникващите в последствие проблеми.с една дума еко нормите ни засраха тотално колите

                          Коментар


                            #43
                            Еко нормите са нещо неизбежно. Хората се опитват да не режат клона на който стоят, за съжаление не се получава. Много често се питам, защо вообще автомобилните компании продължават да хвърлят пари и усилия в морално вече остарелите петролни двигатели. Каквото и да си говорим, всички караме вече "стари идеи", колкото и да ги окрасяваме отстрани, сърцето си остава не ефективния петролен двигател. Защо никой от големите автомобилни компании не хвърли усилия в разработката на водородните клетки, водородните двигатели, вообще има една камара нови технологии, които се спъват, но в същото време окичваме печките с DPF филтри и си мислим, че помагаме на планетата - пълна заблуда е това. Електро автомобилите също не са бъдеще. Шефа на Тойота скоро се изказа че се насочват към разработки с водород - дано не бъдат спънати от богатите петролни ......................................... Съжалявам за отклонението от темата, но когато съсипваме мястото където живеем, е редно да се замислим от всички гледни точки.
                            Panda Climbing 4x4 1,2 FIRE

                            Коментар


                              #44
                              Докато петрола не свърши, никой няма да мине към алтернативно гориво. Поради тази причина:1 Wal-Mart Stores, Inc. Retail2 Royal Dutch Shell Oil and gas3 Exxon Mobil Corporation Oil and gas4 China National Petroleum Corporation Oil and gas5 Sinopec Group Oil and gas6 BP Oil and gas7 Saudi Aramco Oil and gas8 Vitol Commodities9 State Grid Corporation of China Electric utility10 Total Oil and gasТа какви са Тойота? Някаква плюнка в морето. Тия компании отгоре ако се наложи ще направят собствени марки автомобили, с цел да накарат големите производители на автомобили да фалират. А към всеки барел петрол може да има промоция - по един автомобил.
                              A20DTH ЖТД ама не баш
                              1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
                              Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

                              Коментар


                                #45
                                Според мен горивото се впръсква точно в края на последния такт. Точно там се застъпват клапаните и доколкото знам това е с цел продухване на цилиндъра и по този начин впръсканото гориво се изпраща директно в изпускателния колектор. Нивото на маслото се увеличава защото няма горене. Същото нещо се наблюдава при всеки един двигател, дори и при бензиновите. Колегата Бо спомена биодизел, когато се кара на олио и олиото не е подгряно..... наблюдаваме увеличение на маслото в двигателя. Просто олиото не изгаря и попада в картера.

                                Коментар

                                Working...
                                X