Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Физическо премахване на DPF - къде, как и за колко?

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #16
    Не знам колега,не съм запознат със случая и тази информаци за мен е недостатъчна да се прави коментар.Направих си труда да погледна какво пише в онзи линк по-горе.Впъсквало се нафта във изпускателния колектор! Как? Кой я впръсква? и в крайна сметка изпускателния колектор по него се отвеждат газовете извън мотора а не обратно.Има достатъчно клипчета в нета с много добра анимация и е обяснено кое как и т.н.Весели празници!

    Коментар


      #17
      Humppa написа:
      Добре, а как стана така, че са налети в ДВГ 5,5 литра, а източени след година каране около 7 литра? Yellow_Flash_Colorz_PDT_30
      ..и как е работел този мотор с литър и половина повече масло? ))..за мен е абсурдна ситуацията..както е известно повечето масло е също толкова вредно като минимално масло в ДВигателя..създава се такова налягане в картера ,че мотора видимо се мъчи и прегрява..от личен опит го зная..брат ми беше налял повече масло навремето на една шкодичка..мотора замина , и се наложи да го връщам на буксир после)..
      renderbg

      Коментар


        #18
        Точно преди 5 дни смених маслото и Аз.Преди смяната го проверих и нивото беше близо 1см.над максимума.Колата по=каталог събира 4.3л.Та напълно възможно е да е имало в мотора 6 кила.Колата нито е тропала нито е прегрявала.
        И да знаете!!!За всичко е виновна твърдата вода

        Коментар


          #19
          Като завършек (надявам се) на темата, която сам пуснах, ще споделя, че от вчера съм с елиминиран ДПФ. Спрях се на варианта избушване, реализиран от моят майстор срещу символично заплащане. ДПФ-а е на фланци и монтаж/демонтаж-а му е безпроблемен. Корекцията на софтуера си я направих сам. Искрено се надявам да съм се справил прилично. За изминатите няколко км няма никакви грешки и/или други индикации за проблеми.
          Fiat Croma 2.4 Multijet/20V '06, 939A3.000
          ex. Lancia Lybra 2.4JTD/10V SW '00, 839A5.000

          Коментар


            #20
            specialista написа:
            Впъсквало се нафта във изпускателния колектор! Как? Кой я впръсква?
            Нафтата се впръсква през инжекторите в такта "изхвърляне на изгорелите газове" в цилиндъра. Така впръсканата нафта попада в изпускателния колектор, където се самозамозапалва от високата температура и изгаря натрупаните във филтъра твърди частици (сажди).

            Коментар


              #21
              а какво става в такта работа.като не знаете нещо не пишете глупости да заблуждавате хората от форума

              Коментар


                #22
                ivel написа:
                а какво става в такта работа.като не знаете нещо не пишете глупости да заблуждавате хората от форума
                Не знам кой пише глупости.Ето тук обяснено подробно, за който чува английски:https://www.youtube.com/watch?v=fNO-oUHmKXU#t=254

                Коментар


                  #23
                  и на патагонски да пише аз ти казвам ,че през такта изхвърляне няма как да се впръска в изпускателните колектори гориво

                  Коментар


                    #24
                    Четох, четох, пък реших да напиша как стоят нещата с по-малко детайли, за да не издаваме великите тайни в крайна сметка. Явно, че някой чул, недочул и се получават разни грешни данни и излишни спорове за покачването на маслото и за регенерация на ДПФ-а при Фиат дизелова система.Та какво имаме накратко?Един ДПФ, който задържа сажди в себе си. Когато той започне да се запълва, има едни датчици за налягане, които следят налягането изпускателния тракт, като най-важния параметър е "обратното налягане", преведено на български. :D Та, ЕКУ-то на двигателя решава, че ДПФ-а е задръстен, главно по показанията на налягането в изпускателния тракт.Когато премине определено равнище, ЕКУ-то вкарва двигателя в принудителен (активен) режим на регенерация на ДПФ-а. Има и пасивен режим на регенерация, който режим по принцип е този по подразбиране и ДПФ-а разчита главно на него. Активния режим се възприема по-скоро като спасителна операция и този режим е по-скоро нежелан, но в крайна сметка необходим.Та когато ЕКУ-то реши да въвежда ДПФ системата в принудителен режим на регенерацията имаме следните "чудеса".Еку-то започва да прави много късно вторично впръскване (post injection). Понеже температурата в цилиндъра след работния так е ниска, то горивото не се възпламенява, а се изпарява. Демек смесва се с отработените газове. Точно в края на изпаряване на горивото се отварят изпускателните клапани. Буталото започва да се движи нагоре и горивото се изхвърля в изпускателния тракт.Тук е другата важна част, поради която се пълни картера с гориво.Понеже умниците някъде по света са решили да бутат био дизел в нафтата, то се сблъскваме с втория проблем. Понеже био дизела е по-тежко гориво от "стандартния", петролен дизел, изпарението му е много трудно. Заради това трудно изпарение и заради по-ниската температура в цилиндъра, част от него остава в течно състояние и кондензира по стените на цилиндъра. Следователно една част от кондензиралото гориво преминава през буталните пръстени и попада в картера. Според вас какво следва натам? За да няма спекулации и грешни предположения ще споделя - маслото в картера се разрежда с био дизел. Следователно количеството му се покачва, а качеството му на смазване много намалява. И защото производителите на двигатели знаят за този ефект, то в ЕКУ-то на двигателя вкарват "защитна" реакция - а именно следене на брой "изпарения" в цилиндъра и следователно правят косвено предположение за количеството на гориво в нафтата. Когато това косвено предположение стигне определена граница, то на таблото светка лампа и информира нищо неподозиращия потребител, че е време да смени маслото нищо, примерно си минал 5к километра да речем.Но понеже в някой случаи био дизела може да е в по-голямо съотношение към петролния, то имаме голямо покачване на нивото на маслото, още преди въпросната лампа за тревога да светене.За това потребителя ако не си следни нивото на маслото и остави да се покачи значително (обикновено над 15-20%, което в общия случай на Фиат се равнява на около +/-1 литър), като не знае последиците, то започва да се получават огромни механични износвания на двигателя.По този случай ще си позволя да внеса малка лична вметка, че един двигател, който се кара градско и влиза в принудителна регенерация на 200к километра може да е към края на живота си, а такъв, който разчита на пасивната регенерация може да е на 500к и да е в много по-добра кондиция. За това за бога, не гледайте километрите на фиатките, които са оборудвани с дпф-и.Та след малкото лирично отклонение за маслото, да продължим към регенерация на дпф-а.Та какво имаме?Отворени клапани и изпарено гориво на път към изпускателния тракт (генерацията). Тук идва момента да обърна внимание, че вече имаме истинско гориво извън двигателя, което някои хора се мъчат да оборват, че нямало как да стане.Та горивото е вече на път за ДПФ-а.Но...Но преди ДПФ-а задължително трябва да попадне в катализатора. А защо трябва да попадне в катализатора? Краткия отговор - за да имаме екзотермичен процес (реакция). Точно за тази реакция е нужно и въпросното гориво на вход на катализатора. Демек ако нямаме гориво в изпускателния тракт, то няма как да стане регенерацията на ДПФ-а. Така, че защитниците на тезата, че няма гориво в изпускателния тракт нека си защитят теза как става регенерацията натам. Та какво следва. При екзотермичната реакция, която се осъществява в катализатора, то температурата на газовете рязко се повишават. Температурата преди катализатора е обикновено в границите на под 300 градуса. Температурата след катализатора се увеличава до над 600 градуса. Тези 600+ градуса са необходими за изгарянето на саждите, които са "заседнали" в ДПФ-а. Та, за да имаме някакъв контрол над тази температура, то имаме и температурен датчик при ДПФ-а, за да види ЕКУ-то как катализатора се справя с работата си. Та ЕКУ-то на база този сензор решава дали да увеличи или намали горивото на входа на катализатора. Как? Вече мисля, че отговорих как. При изгарянето на саждите пак имаме химична реакция между другото. Благодарение на тази реакция, самите сажди се превръщат в много малки частици, които вече се смесват с кислорода, останал от горенето на двигателя и вече се изхвърлят в атмосферата. Също така благодарение на реакцията в катализатора, то обратното налягане също се повишава, което подпомага допълнително регенерацията на ДПФ-а.Също така искам да отбележа, че секундите между 200 и 400 са най-критични за активната регенерация. Тогава се регенерира и най-голяма част от мизерията, която се е събрала в ДПФ-а. Така, че ако някой от вас реши да пусне принудителна регенерация на ДПФ-а през някой знаен и незнаен диагностичен софтуер, то да си предвиди минимум 7 минути, ако търси някакъв реален ефект.Също така за това е важно да се знае, че по време на регенерация на ДПФ-а, колата не трябва да се спира върху лесно запалими терени, стил изсъхнала трева. :D Има още много да се пише в детайли за самата регенерация, но мисля, че основните неща успях да ги нахвърлям накратко в горните писания.Успех на всички с регенерирането.
                    A20DTH ЖТД ама не баш
                    1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
                    Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

                    Коментар


                      #25
                      Затуй купувайте Стило едц16ц8 140 или 150к.с. и ще ви е мирна главата
                      F9Q750 @ 151hp/332.2Nm

                      Коментар


                        #26
                        Чудесно си го обаснил. Браво!Имам едно питане и една забележка.1.Какво предизвиква покачванета на температурата в катализатора?2. При "изгарянето" на саждите в ДПФ-а се разчита на минимално и почти нулево количество кислород, за да се постигне пиролитичен ефект, т.е. да бъдат избегнати максимално окислителните процеси на въглерода с цел разпадането му в газове, които в повечето случаи са силно запалими. По подобен начин се унищожават битови и химически отпадъци. Освен това, наличието на кислород може / твърде вероятно/ да доведе до експлозия.
                        207 тиква автомат
                        новокромаджия 2.4 печка

                        Коментар


                          #27
                          BO написа:
                          Но преди ДПФ-а задължително трябва да попадне в катализатора. А защо трябва да попадне в катализатора? Краткия отговор - за да имаме екзотермичен процес (реакция).
                          Препрочетох абзаца няколко пъти и ако разбирам правилно, то тогава си открил принципно нова химична реакция, напълно непозната на науката и едно ново приложение на катализатора, за което и производителите не предполагат. Платина+ бариев сулфат +нафта=екзотермична реакция. Иначе е идейно, става за евтина печка. Кофа нафта и стар катализатор. Екстра :D Сега сериозно! Ще опитам да обясня простичко какво точно се случва.Както всички знаем, няма течност, която да гори. Горят изпаренията, а горенето е нищо повече от окисляване. Колкото повече кислород, толкова е по-бурна е реакцията. При изпускане на нафта в изпускателния колектор, БО го е обяснил подробно, нафтата се изпарява. При наличната температура, парите се "опитват" да се запалят, но ниското количество на кислород не позволява това да се случи. В следствие има повишаване на температурата, а свободния кислород вече е реагирал с нафтата. Горещите газове навлизат в ДПФ-а и предизвикват пиролитично разлагане на саждите, а не изгаряне. По горе съм обяснил и този процес. Каква е ролята на катализатора? В случая, никаква. Катализатора ускорява химичната реакция за по-бързо окисляване на неизгорели газове и намаляване на количеството на CO/силно токсичен/ за сметка на CO2/безвреден/. Това е в най-общ смисъл, разбира се.П.П. Катализатор се нарича вещество, което променя скоростта на химичната реакция, но не участва в нея.
                          207 тиква автомат
                          новокромаджия 2.4 печка

                          Коментар


                            #28
                            Благодаря на ВО. Доста съм изчел, но по-подробно обяснение досега не бях намерил.Правил съм принудителна регенерация с FES. Продължи около 20 минути. След 10-тата минута от ауспуха започна да излиза 30-40 см пламък като от нафтова горелка Наоколо яко си миришеше на нафта.Колегата Tornado даже се опита да направи снимка, но докато го извади (телефона си), то пък взе, че свърши шоуто

                            Коментар


                              #29
                              Напълно нормално. Пиролитичните газове+ недоокислената нафта+високата температура при излизане от ауспуха попадат в богата на кислород среда и се запалват. :D
                              207 тиква автомат
                              новокромаджия 2.4 печка

                              Коментар


                                #30
                                Чест и почитания към БО! Споделил е доста от познанията си.Аз обаче изхождайки от практиката стигам до следните разсъждения.Какво конкретно имам в предвид:Според мен няма как да се впръсне гориво в такта работа или да речем в началото на такта изпускане и то да не се самозапали.Температурата е толкова висока че зада не се запали трябва да няма кислород(да предположим че вече е изгорял),но тук идва другия въпрос,от къде по дяволите се взе този кислород в катализатора.Това което не сме залалили в цилиндъра трябва да го запалим в ДПФ,а на всички по света е ясно че няма ли въздух няма горене! Каква е тази реакция в този катализатор?Ако правилно мисля ,то той по накакъв начин трябва да превърне нещо в кислород зада може тази адска смес да се само запали и т.н.И тъй като в момента всичко това ми се ражда както разсъждения в главата стигам до извода че това попадане на гориво в маслото е възможно,но това на мен автоматически ми говори за проблем в механиката на тези мотори на които им се случва а именно износени двигатели(сигменти,бутала,цилиндри).И тъй като тези двигатели са със директно впръскване,палят лесно и не подсказват на собствениците им че имат износване и то не малко според мен.Благодаря още веднъж на БО за някои разеснения които успяха да внесат промяна в мирогледа ми,въпреки че не съм изгладил за себе си някой детайли от целия процес и изобщо темата на коментара тук остава отворена.Нека се включат и химиците и да кажат възможно ли е да се произвежда кислород в катализатора !Поздрави!

                                Коментар

                                Working...
                                X