Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Fiat Grande Punto 1.3JTD 75 грешка P0234

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Fiat Grande Punto 1.3JTD 75 грешка P0234

    Здравейте. Днес ходих да тествам въпросното пунто. В града всичко ОК. Излязох извън града да я понастъпя и на обороти около 3500 светна жълта лампа на таблото и изписа Check engine. Човека каза, че веднъж направила така и като я изгасиш и запалиш на ново се оправя. Пробвахме тоя метод 2 пъти но без ефект. Турбото направо си изчезна. Никакво го няма. Ходих до няколко сервиза да я закачат да видим от какво е, но така и не ми дадоха разумно обяснение и изчистиха грешката и после всичко си беше ОК. Системата изплю грешка P0234. Въпроса ми е дали някой си има на идея какъв точно е проблема и дали е нещо сериозно. Съответно и колко би излязъл ремонта. Колата е мултиджет от 2008г на 76 000км.Благодаря предварително.
    Fiat Grande Punto 1.3 Multijet, 75hp (10.2008г.)

    #2
    Турбината пренадува вероятно.Нещо се случа с управлението на турбината,вакуум,клапан,геометрия/ако има/.С кой мотор е колата ????
    Fiat Idea 05" 1.9 JTDm
    Lancia Ypsilon 06" 1.4 16v Momo design
    Ventura garage

    Коментар


      #3
      Знам само че е 1.3 мултиджет 75 коня.
      Fiat Grande Punto 1.3 Multijet, 75hp (10.2008г.)

      Коментар


        #4
        Закарай колата в свестен сервиз да ти я оправят.
        Fiat Idea 05" 1.9 JTDm
        Lancia Ypsilon 06" 1.4 16v Momo design
        Ventura garage

        Коментар


          #5
          Колата не е моя. Каня се да я купя и ходих да я тествам. Въпроса ми ако разходите по проблема не са сериозни направо да я взимам. Поне така ще му сваля повечко от цената. Свестен сервиз в Шумен няма! Ако я взема ще я ремонтирам във Варна или Русе...
          Fiat Grande Punto 1.3 Multijet, 75hp (10.2008г.)

          Коментар


            #6
            Колега, в Русе няма да стане твоята работа - аз ходя във Варна при Ивайло, но само искам да вметна , НИКОГА не бих купил кола със светещ чек без да знам колко ще ми излезе да го " угася ". има вероятност да излезе 20 или 2000 лева, така че помисли добре преди да се метнеш.

            Коментар


              #7
              Тоя бръмбъзък ако е с променлива геометрия или ще е от клапана Н75 или ще е от МАПа или пренадува щото му е насрана геометрията.Карай в къв да е сервиз, да свалят въздуховода на турбината, ако няма луфтове, отбивай 200лв от цената и влизай във филма.
              F9Q750 @ 151hp/332.2Nm

              Коментар


                #8
                emzo написа:
                Тоя бръмбъзък ако е с променлива геометрия или ще е от клапана Н75 или ще е от МАПа или пренадува щото му е насрана геометрията.Карай в къв да е сервиз, да свалят въздуховода на турбината, ако няма луфтове, отбивай 200лв от цената и влизай във филма.
                75 коньовия не съм сигурен дали е с геометрия,ама може да пише тая грешка ако е блокирал разтоварващия клапан,имат навика да блокират,особено на Добло
                Fiat Idea 05" 1.9 JTDm
                Lancia Ypsilon 06" 1.4 16v Momo design
                Ventura garage

                Коментар


                  #9
                  ОК нека да конкратизирам въпроса си. Колко ще ми излезе (в най-лошия случай) ако реша, да сменя цялото турбо с ново оригинално. Само като информация: човека му искаше 8000, като след пазарене в момента сме в интервала 5200 - 5800. Да речем че бюджета ми е до 8200. Фен съм на колата и от няколко години, искам такава. Надявам се някой да се изкаже компетенто и с разбиране. А не така:
                  Mury написа:
                  Закарай колата в свестен сервиз да ти я оправят.
                  Сори колега...Иначе останалото по колата е добре. Стандартно по боята има леко надрано тук там, под колонката в дясно има олющено около 2-3 см. Забележки по скоростната кутия и работата на двигателя (като чукане, тропане и странни шумове) не забелязах. Вози по-меко от колкото очаквах по черен път. Предните дискове са сменяни скоро, имат миниатюрен ръб, не свирят, колата спира стабилно без да поднася в страни, при рязко натискане на спирачката, при 110км/ч. Волана през цялото време беше лек и удобен. Няма хлоп-троп при пълен ляв/десен. Турбото захапва около 2300-2400 оборота. На два пъти я настъпах до 4000 оборота, съответно на 3-та и 4-та предавка. На следващия ми опит, след 1-2км на 3-та предавка на 3500 оборота, светна лампата за check engine.Благодаря на iwo19, за съвета. Не знам кой е съответния монтьор, надявам се да е добър! По скоро бих разглобил сам колата си (макар като софтуерен инжинер с 3-ка по физика, да ми е супер мъгляво кое как е при колата), от колкото да я оставя в ръцете на някой шуменски "майстор".@emzo, въздуховода го провери човека и каза че е добре (съответния човек ми е бивш съученик от гимназията).Не знам вече, на теория всичко е ОК. Ама да не стане така, утре да тръгна за Прага и в Букурещ да остана без турбо... примерно!
                  Fiat Grande Punto 1.3 Multijet, 75hp (10.2008г.)

                  Коментар


                    #10
                    колата ти не е наред,записва си правилната грешка за проблем с турбото или неговото управление и колата или не е на 76 000км или е с оригиналните си дискове.няма такива дискове ,дето на 76к ще се сменят с други

                    Коментар


                      #11
                      Fotti написа:
                      @emzo, въздуховода го провери човека и каза че е добре (съответния човек ми е бивш съученик от гимназията).
                      Кое му е добре ? Аз не те карам да видиш дали е здрав, ако е спукан, няма да имаш достатъчно налягане, а при теб пренадува.Карам те да го свалиш, да хванеш с ръчички оста и ако няма фрапиращи луфтове, да се вкараш във филма.
                      F9Q750 @ 151hp/332.2Nm

                      Коментар


                        #12
                        интересно... мултижет 1,3 75 к.с. и на 75 000 си е направо мотор бебе...съмнявам се в километрите ...и си е с доста просто турбо без геометрия. ЕГР туй онуй питай майсторите.
                        petito MASERATTİ... GRANDE PUNTO S2 MJT + ex PALİO 1,2 16V EL+TİPO SX 1.4 SX İ.E. + UNO SX İ.E. + LADA 1500S .

                        http://www.facebook.com/pages/Grande...382041?sk=wall

                        Коментар


                          #13
                          ами и аз не помня,ама ми е останало в главата,че не е с променлива геометрия,което ще рече,че губиш налягане,откъде-ти огледай и другият вариант е проблема да е в мап сензора

                          Коментар


                            #14
                            Като няма геометрия,не значи че не може да пренадува.Турбината има разтоварващ клапан,който се управлява по надув,ако е блокирал саписва тази грешка.Както каза по-нагоре имал съм 2 такива случая с Добло.
                            Fiat Idea 05" 1.9 JTDm
                            Lancia Ypsilon 06" 1.4 16v Momo design
                            Ventura garage

                            Коментар


                              #15
                              Fotti написа:
                              ОК нека да конкратизирам въпроса си. Колко ще ми излезе (в най-лошия случай) ако реша, да сменя цялото турбо с ново оригинално. Само като информация: човека му искаше 8000, като след пазарене в момента сме в интервала 5200 - 5800. Да речем че бюджета ми е до 8200. Фен съм на колата и от няколко години, искам такава. Надявам се някой да се изкаже компетенто и с разбиране. А не така:
                              Mury написа:
                              Закарай колата в свестен сервиз да ти я оправят.
                              Сори колега...Иначе останалото по колата е добре. Стандартно по боята има леко надрано тук там, под колонката в дясно има олющено около 2-3 см. Забележки по скоростната кутия и работата на двигателя (като чукане, тропане и странни шумове) не забелязах. Вози по-меко от колкото очаквах по черен път. Предните дискове са сменяни скоро, имат миниатюрен ръб, не свирят, колата спира стабилно без да поднася в страни, при рязко натискане на спирачката, при 110км/ч. Волана през цялото време беше лек и удобен. Няма хлоп-троп при пълен ляв/десен. Турбото захапва около 2300-2400 оборота. На два пъти я настъпах до 4000 оборота, съответно на 3-та и 4-та предавка. На следващия ми опит, след 1-2км на 3-та предавка на 3500 оборота, светна лампата за check engine.Благодаря на iwo19, за съвета. Не знам кой е съответния монтьор, надявам се да е добър! По скоро бих разглобил сам колата си (макар като софтуерен инжинер с 3-ка по физика, да ми е супер мъгляво кое как е при колата), от колкото да я оставя в ръцете на някой шуменски "майстор".@emzo, въздуховода го провери човека и каза че е добре (съответния човек ми е бивш съученик от гимназията).Не знам вече, на теория всичко е ОК. Ама да не стане така, утре да тръгна за Прага и в Букурещ да остана без турбо... примерно!
                              Теорията понякога няма нищо общо с практиката.Ами ако беше конкретизирал още в началото,че колата е за купуване,а не е твоя още,можеби нямаше да ми е такъв отговора.Недейте да търсите вина в другите,за собствените си недоразумения.Нова турбина за тази кола,предполагам е малко над 1000 лв.,така че щом имаш бюджет,скачай ако всичко друго е наред.Коли не се купуват с писане във форумите.
                              Fiat Idea 05" 1.9 JTDm
                              Lancia Ypsilon 06" 1.4 16v Momo design
                              Ventura garage

                              Коментар

                              Working...
                              X