Чаве ,не ми се спори с теб,просто ти казвам,че това не е охладител
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
проблем с маркучи на хидравликата на фиат браво jtd 105
Collapse
X
-
Съвет към други като мен, които искат да сменят тая пуста тръба. Ако имате възможност вземете къс маркуч от 1.9тд 100 и го слагайте както е направил колегата "vakata5" и просто оставете другите да си висят там, защото ще се видите в приключение ако тръгнете да ги махате.FIAT BRAVO 1.9 JTD 105, 99г.
Коментар
-
Здравейте колеги,аз имах същия проблем. От известно време (даже ме е срам да кажа от колко точно) имах теч от хидравличната система. Хидравличното масло се стичаше пред предна лява гума и под левия фар за мъгла. Преди известно време реших да проверя от къде точно тече. Свалих батерията и махнах планката под нея. Цъфнаха алуминиевите тръби и хидравличните маркучи от магистралата. Не знам точно какво е накарало инженерите от Торино да направят прехода над интеркулера с хидравлични маркучи (предполагам, че идеята е при челен удар маркучите да трансформират енергията в потенциална като се деформират). Целият интеркулер беше облят в хидравлично масло и се виждаше как капе точно върху него. Реших да пробвам най-лесния вариант и сложих допълнителни скоби на маркучите. Върнах обратно планката батерията и продължих да карам така. Естествено това не реши проблема и маслото продължаваше да изтича. Аз заподозрях маркучите за пробив (Picture_1 от прикачените файлове). Преди една седмица отново реших да фиксирам проблема. Този път свалих както батерията и планката, така и бронята, левия фар, изсушителя от климатичната система и интеркулера (тогава видях защо точно се стичаше на две места - пред гумата и под фара за мъгла). Грешката ми беше, че не запалих двигателя при свалена броня и да погледна отпред какво става. Свалих маркучите заедно с охладителя (Picture_2 от прикачените файлове) и право при бате Рафи. Маркучите бяха заменени срещу 35 лева. Монтирах ги обратно, налях хидравлично масло до горе и запалих двигателя. Бях вдигнал предницата на два крика и обезвъздуших (долях малко масло след пълните лев и десен волан). Отидох отпред да проверя какво се случва. Течът продължаваше, само че този път видях че капките се стичат от алуминиевата тръба която връща флуида в резервоара (Picture_3 от прикачените файлове). С малко повече залягане и добър инструмент успях да сваля цялата тръба директно от резервоара заедно с маркуча (малко е трики да я измъкнеш след освобождаването от скобите). Положих я във водна вана, запуших алуминиевата тръба и подадох сгъстен въздух от към маркуча. Резултатът беше отвор като от игла на 5-6 см от предния край на алуминиевата тръба (Picture_4 от прикачените файлове). Останах доста изненадан как се е случило точно това. Маркучите са били напълно здрави, а тръбата не е издържала. Имайки предвид, че налягането там е минимално, как точно се е получил този отвор? Помислих си "е късметлия съм, моята тръба е имала шупла", но така като чета из форума май проблемът е в надеждността на тези тръби като цяло. Та, аз мислех да я нося да я заварят, но тъй като бяха празнични дни беше сложно с намирането на заварчик. Реших да пробвам с моментно лепило. Имах под ръка двукомпонентно лепило Sunfix. Замесих доволно количество и обвих тръбата в зоната на дефекта. Оставих за една нощ и на другия ден пробвах отново със сгъстен въздух във водна вана. Издържа налягане от 6 бара. Монтирах отново (беше по-лесно от колкото си мислех), налях флуид и обезвъздуших. Оставих двигателя малко да поработи и гледах дали ще започне пак да тече. Този път теч нямаше. Сглобих обратно и веднага и направих един тест от 500 км. Теч все още няма. Надявам се да съм полезен на някой, който има подобен проблем. Ако някой има въпроси съм готов да помогна.Поздрави, Калоян
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар