Проблема се състои в следното:- Ситуацията се случва САМО когато температурата на двигателя е в диапазона 20-30(40) градуса.- Запалва след продължително въртене на стартера - поне 3-4 сек, понякога 5-6 сек, а може и повече да е имало, но ако упорствам и не връщам ключа запалване има задължително.- При други темепратури пали почти мигновено (да кажем максимум в рамките на 1-1.5 сек), вкл. ВСЯКО студено палене.- Ако се откажа да въртя преди да е запалил и върна ключа, на 2-ро запалване пали почти мигновено.- Случвало се е в момента в който понеча да върна ключа двигателя да запали.Факти и наблюдения с диагностика с МЕС:- Проблема съществува от както съм взел колата.- Направена е пълна профилактика - ремъци, ролки, масла, филтри.- Акумулатора е нов и хубав.- Никога двигателя не е гаснал в движение, работи си нормално и равномерно след запалване.- По време на продължителното въртене на стартера стрелката на оборотомера седи малко под 200 оборота, на диагностика това означава 140-150-180 оборота (според мен това означава, че датчика на коляновия вал е ОК).- По време на продължителното въртене на стартера има адекватно голямо налягане в рейла (не го помня точно колко, явно съм забравил да запиша лог с такива данни).- По време на продължителното въртене на стартера подаваното гориво е НУЛА.Някой да е имал сходен проблем и да го е решил? Давайте идеи какво би могло да е, защото сигурно пропускам да наблюдавам някой важен за запалването параметър. Прилича ми на бъгване на някой датчик в температурен диапазон, но кой?!? Нямаше да ми пука особено, ако ситуацията ми се случва рядко, но за жалост е типична и ми се случва поне веднъж дневно, т.к. правя кратки преходи с последващо изстиване на двигателя до въпросните температури. Притеснявам се да не стопя за нула време новият и скъп акумулатор.П.С. Постнах преди малко и още един проблем, който ми се струва, че не е свързан с този, но все пак ако някой не мисли така, това е темата: http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?t=106988
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Croma 2.4 - трудно палене при определена температура на ДВГ
Collapse
X
-
Имах подобен проблем и причината се оказа акумулатора. И аз карам основно на къси разстояния и май няма време да зареди, предвид първоначалната висока консумация. Иначе се наслушах на догадки. :DХващаш някой да ти подаде ток в сублимния момент и ще видиш дали акумулатора е причината. Можеш да приложиш същия номер и при проблема със свиренето. При мен се получи.207 тиква автомат
новокромаджия 2.4 печка
-
Колко Ah и с какъв стартов ток е правилния акумулатор за 2.4? При мен, когато колата не е палена (да кажем 2 дни) се получава едно малко по-бавно въртене на стартера. Не съм имал никакви проблеми с паленето, но и при мен се чува едно леко свирене, което изчезва след около 1-2мин работа на мотора. И аз ще пробвам с подаването на ток или направо със смяна на акумулатора. p.s. Може ли да стане нещо и ако да какво, ако сложа акумулатор да кажем 100 ah и завъртя с него ? Има ли възможност да прецакам стартера или нещо подобно ?
Коментар
-
Както написах и в другата ми тема, акумулатора ми е на 2-3 месеца Varta Silver Dynamic 85Ah 800A. Смятам, че е добър и подходящ, но няма промяна по описаните проблеми спрямо преди смяната му. Факт е, че при кратки преходи не се дозарежда добре и вероятно ще даде фира по-бързо от нормалното, но аз и досега съм карал предимно на такъв режим и с предните ми коли нови акумулатори са ме изкарвали по 4 години.
Коментар
-
Колега, и аз имам същия проблем откакто я купих преди почти година. Изглежда, че положението постепенно се влошава, защото вече няколко пъти колата изгасва 2-3сек след труден старт и след повторно палене постепенно заработва нормално (обикновено първите секунди двигателя не работи равномерно и понякога се чува странно виене като от помпа още преди да завъртя стартера, което бързо изчезва след като запали). Аутоиталия не успяха да локализират проблема. Решиха, че причината е в релето на подгревните свещи, но след смяната му нямаше подобрение. Според тях възможна причина е и слаб акумулатор, но тогава беше съвсем нов 80АH и досега съм с него.Интересно е, че дори и лесно да запали, ако я покарам съвсем малко, да речем 1км, и я изгася за няколко минути, след това почти винаги пали трудно. Ако я покарам повече и изгася за няколко минути, винаги пали лесно.
Коментар
-
Здравей колега,Съжалявам, че и при теб е така, но се радвам, че се включва още някой с такъв проблем. Така се надявам, че се увеличава шанса за разрешаването муpipenchev написа:Интересно е, че дори и лесно да запали, ако я покарам съвсем малко, да речем 1км, и я изгася за няколко минути, след това почти винаги пали трудно. Ако я покарам повече и изгася за няколко минути, винаги пали лесно.
Коментар
-
pplk написа:При мен беше същото. Това, че аумулатора е нов, не значи, че е 100% читав. Пробвай с кабели и ще си сигурен, че това не е, или е , проблема. Аз така го открих.
Коментар
-
chaveto написа:Прочетете ги когато не искат да палят и ще видите от къде е проблема.
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар