Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Bravo 1.4 12V 10l/100km извънградско

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Bravo 1.4 12V 10l/100km извънградско

    Така сега и аз да попиша малко за темата с газ-та колата преди харчеше нормално около 6.7-7л/100км ГАЗ на извънградско. От тогава досега съм и навъртял около 70 000км за една година факта е че преди около 5000км колата почна да харчи 11л/100км смених свещите сложих NGK, всички видове филтри, всички видове гарнитури да не би случайно да смуче въздух, но уви промяната беше до 10л/100км въпроса е какво да се направи нещата да се управят защото наистина карам доста испаритела е LOVATO. Чакам идеи

    #2
    Мембраните на изпарителя! 70000 км са им доста!
    Alfa Romeo 159 1.9 JTDM'07
    Fiat Linea 1.3 Multijet'08
    Fiat Doblo 1.9 (товарно магаренце)
    http://forum.fiat-bg.org

    Коментар


      #3
      Аз имам същия проблем от лятото насам. На извънградско достигнах до 10/100, а в града 13/100, беше съответно 7,5 и 11/100. Изпарителят ми е BRC, а уредбата направи направи година преди една седмица. Макар, че казват на 50000 да се сменят мембраните мисля, че има и друга причина, която се мъча да открия от три месеца насам. Сменил съм само въздушен филтър. Свещи и кабели не съм пипал, макар всички за тях да се хващат най-напред. Колата си върви добре на бензин. В интерес на истината разход на бензин не съм засичал тъй като го използвам само за палене и ако свърши газта. Ходих на диагностика на бензин - всичко О.К. В ECU-то няма регистрирани грешки. Смених уплътнителите на смукателните и изпускателните колектори (на Типо се сменят и двата вида). Причината беше едно като малко "мазно" петно на смукателния колектор на четвърти цилиндър и съмнението беше, че от там смуче въздух и сместа става много богата. Ауспуха също беше доста черен. Да ама след като изгорих една бутилка газ, сметките показаха, че градския разход е 12,5/100. Днес ходих на диагностика само, че за газ. Човека си поигра с врътките на тройника и изпарителя като следеше количството на СО в изгорелите газове. В крайна сметка каза, че след настройката мога да очаквам разхода да падне.Та от цялото това писание искам да кажа иди на една диагностика.
      FIAT Tipo Completo S 1.4 i.e. 160EP55A 836A4.000
      ECU BOSCH 261 203 511; газова BRC

      Коментар


        #4
        Ходих може би при най-добрия в Северна България намира се в Ловеч. Каза че имам богата на кислород смес и да сменя всички гарнитури смених ги ефект нулев.

        Коментар


          #5
          А огледахте ли добре плочката?Може оттам да смуче...При всички положения според мен смуче въздух, щом така ти е казал човека...има утечка.
          N.Y. State of Mind

          Коментар


            #6
            Защо не опиташ да ограничиш притока на въздух от маркуча,който го засмуква?Така естествено ще вдигне разхода на бензин,но просто опит....
            Brava ELX 1,6 16V, 90PS , LPG BRC Sequent24
            Мarea SW ,SX 1,6 16V, 103PS, LPG Zenit JZ2005

            Коментар


              #7
              Амиии разглобихме всичко както казах сменяхме всички гарнитури и специално плочката я намазаха маисторите стабилно сас силикон за да не смуче въздух. А и да споделя друго от като го взех дори и още като нямаше ГАЗ това браво невървеше както трябва повечето такива коли и с такива коне на такова купе направо летят с него изпреварването е доста трудно а и като му дадеш гас и то забива муцуна и после почва да наема просто няма ряс имаме доста коли всичките са на ГАЗ освен дизелите вчера карах единия Опел 1.3 на ГАЗ гори 6 извънградско и върви 5 пъти повече от бравото нищо че е 60 коня. Просто наистина има нещо тук четох по разни други теми че трябвало да има разни екстри към газовата уредба но на нито една от колите ни няма такива екстри пък няма проблеми. Незнам наистина вече какво да правя... Просто карам ужасно много по около 5000км на месец и това ме вкарва във страшен преразход излиза че ще ми е по евтино да го карам на бензин.

              Коментар


                #8
                Май наистина нещата отиват към разглобяване на изпарителя и един основен ремонт със смяна на мембрани и почистване. Да те питам дали си източвал "мизерийте", които се събират в изпарителя? Не знам какво влияние оказват на работата, но по форума съм чел, че поне на година трябва да се почистват. Майстора, който ми прави регулировката каза, че зависи от това къде наливаш газ. Например аз наливам на Лукойл и тогава можело и 2 години да не събере мръсотия т.е. тежка фракция, а можело и с едно пълнене изпарителя да се напълнел до половината ..... Мисля обаче, че трябва да си оправиш вървежа и на бензин. Това е важно условие, за да върви добре и на газ, макар че казваш вървяла добре на газ. Направи една диагностика и на бензин да видиш какво ще покаже.
                FIAT Tipo Completo S 1.4 i.e. 160EP55A 836A4.000
                ECU BOSCH 261 203 511; газова BRC

                Коментар


                  #9
                  http://www.fiat-bg.org/forum/viewtop...EF%F0%E0%E2%E8
                  Alfa Romeo 159 1.9 JTDM'07
                  Fiat Linea 1.3 Multijet'08
                  Fiat Doblo 1.9 (товарно магаренце)
                  http://forum.fiat-bg.org

                  Коментар


                    #10
                    Може и дифузьора/ите на плочката да са много големи , при което не може да се получи качествено смесообразуване и сместа винаги е бедна, или пък за да се получи добра смес трябва много газ... Пробвай малко за ограничиш входящия въздух - например с изолирбанд , но при това ограничаване трябва и сместа да се обедни...Гадориите в изпарителя пречат на свободния ход на мембраните и оттам променят и параметрите му, особено пък като позасъхнат
                    Газови уредби , монтаж , диагностика , ремонти на бензинови двигатели , ауспуси...
                    София , Горубляне ,ул. Самоковско Шосе 1 (срещу ОМВ на автоборсите) 978-20-82 973-67-24 0877-27-20-21

                    Коментар


                      #11
                      Нали ви обясних колата си вървеше сравнително добре на ГАЗ тоест гореше малко вярно че нямаше ряс но то го нямаше и на бензин разни маистори които я караха казаха 2 неща едното е че може да е разминат зъб на агренажа другите казаха че може да се зададе стоиност с предварение в компютъра. Но наистина незнам вече на кой какво да вярвам.

                      Коментар


                        #12
                        The_Machine написа:
                        ....Гадориите в изпарителя пречат на свободния ход на мембраните и оттам променят и параметрите му, особено пък като позасъхнат
                        Извинявам се за но да не отварям нова тема......Колега The_Machine имам следната питанка относно винта за източване гадориите. Пробвах се да го развия на ръка - не можах. Пробвах с клещи - същия ефект При мене изпарителя (BRC АТ-90Е) е монтиран на малко шибано място за достъп - зад акумулатора. Не посмях да пробвам с по як инструмент, но като прочетох, че на Здравко винта му е развиван на менгеме реших да взема тръбния ключ и да пробвам с него. Все пак преди да съм пре..ал нещо да попитам трябва ли да взема някакви предпазни мерки? Необходимо ли е да няма газ в системата т.е. да се е свършила и тогава да развивам? Ако все пак успея да го развия после колко трябва да го затегна? Или по-добре да отида в сервиз? На моя изпарител въпросният винт стърчи доста в долния край и предполагам, че ще успея да го хвана с тръбния ключ! Или пък да опитам с т.нар. американски (самозаключаващи се) клещи?
                        FIAT Tipo Completo S 1.4 i.e. 160EP55A 836A4.000
                        ECU BOSCH 261 203 511; газова BRC

                        Коментар

                        Working...
                        X