Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Доста високи обороти при палене на студено?

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Доста високи обороти при палене на студено?

    Привет на всички, Фиат Типо 1.4 Карбуратор, газова уредба.Паля я на газ студена, дърпам смукача - около една минута си работи на смукач, връщам го и оборотите вместо да паднат от 1.400 г/д колкото ги държа на смукач, те си остават толкова и колкото повече загрява се вдигат до 1.800 приблизително. Карам си, тя си загрява, 70-80 градуса отиде на 90 поседи 2-3 минути те пак седят на 1.7-8.. и след 2-3 минути паднат на 800 и си останат. На бензин пак се забавя с изключването на "ел.смукача" но към 80 градуса си ги връща на 800 оборота. По принцип съм с механичен смукач, някъде има обаче и електрически защото няма от какво да се получава... поне мое предположение, говорил съм си много пъти с колегата xctr(стефчо) за съвет, ама и той нещо се препъва с този проблем.А пък когато я запаля позагряла донякъде, оборотите не може да ги държи... Гасне и се налага да карам на смукач до 70-80 градуса, докато не загрее.Оборотите когато е загряла са стабилни - 800, поне така съм ги нагласил чрез изпарителя и врътката му.А разхода от 11 градско отиде на около 15, не знам дали е възможно да е от това? П.С. Моля ogi28b, ако сметне, че темата не е за този раздел да я премести, без да ми се сърди. Благодаря предварително.
    Fiat Bravo 2 1,9 MultiJet 120 < Fiat Punto MK2 1,9 JTD 80 < Fiat Tipo 91, 1.4 карбуратор

    Нищо не може да замени доверието и уважението, а алчността е пагубна.

    #2
    Не е ли само автоматичен смукача на този мотор?Нещо ме обърка и с този ръчен.А проблема го прави стъпковото моторче. Но се лекува. Демонтира се, отваря се, чисти се, смазва се и работи известно време. Или не работи. Значи търсиш ново "втора употреба" и това е.Но пък, щом и Стефчо не се е справил? Знам ли. Нека и той да каже как вижда проблема. Аз за Типо му имам доверие. Виждал съм неговото, преправяното.Да не би нещо изпарителя да прави промлем? Нещо мембрани, филтър по него сменял ли си скоро?
    Стило-1,6-16v - 103 Hp 2003 (ГАЗ-БЕНЗИН)
    Типо 1,4 mono 1993 (ГАЗ-БЕНЗИН) - EX
    Уно 1,4 карбуратор 1984 (ГАЗ-БЕНЗИН) - EX

    Коментар


      #3
      Значи, мембраните са окей според мен, а и според пътя на скромната ми логика, на празен ход загряла няма проблем, държи обороти. Отделно на скоро като беше загряла извадих маркуча с газта, който излиза от изпарителя и влиза горе при филтъра и камерите, така гледам го на слънце, не мъждука от него нищо, не мирише на газ. Въздушния филтър е сменен преди 3 хил. километра.Има механичен смукач, в дясно до волана, дърпаш си ръчката и си готов. А относно това стъпково моторче да ме ориентираш, къде се намира, за свалянето и чистенето ще се спрява. Каква роля играе? Да ми обясниш така от обща култура. Първа кола ми е и общо взето се уча на нея.
      Fiat Bravo 2 1,9 MultiJet 120 < Fiat Punto MK2 1,9 JTD 80 < Fiat Tipo 91, 1.4 карбуратор

      Нищо не може да замени доверието и уважението, а алчността е пагубна.

      Коментар


        #4
        Лошо няма да се учиш. Повечето, да не кажа всички тук сме така.Намира се под кутията за възд. филтър. Там, където жилото за газта дърпа едно палче на карбуратора. Та тава моторче също има едно палче ли, как да го опиша, което мести, подпира една пластина и подава газ принудително. Плоско е, черно на цвят. Дано си ме разбрал. Но поогледай, ще го познаеш.А, ако дойдеш на среща в неделя - може и да го оправим на място. Тъкмо и аз да видя тоя механичен смукач на Типо. Хм. Интересно. Но може и да има де, щом казваш.А, би ли дообяснил това - "извадих маркуча с газта, който излиза от изпарителя и влиза горе при филтъра и камерите, така гледам го на слънце, не мъждука от него нищо, не мирише на газ" През това време колата работеше ли?
        Стило-1,6-16v - 103 Hp 2003 (ГАЗ-БЕНЗИН)
        Типо 1,4 mono 1993 (ГАЗ-БЕНЗИН) - EX
        Уно 1,4 карбуратор 1984 (ГАЗ-БЕНЗИН) - EX

        Коментар


          #5
          Е аз може да се уча, ама чак да извадя маркуча докато се работи... Не, колата не работи, тамън я гася загряла и отвъртам там две винтчета, както и да е това подробности и гледам маркуча и по него съдя, ако мъждука газ, значи мембраните нe остискват газта, демек са за смяна. Остави едно телефонче на ЛС за контакт, ако ти е удобно ще ти звънна тези дни, само да съм по свободен, мога да мина някъде където ти е удобно да хвърлиш едно око, че точно събота и неделя са ми почивни дни и уча за университета, че през седмицата ми е сложно за учене... А това моторче, го свалям и в какво се изразява почистването, някаква настройка да му правя ли?
          Fiat Bravo 2 1,9 MultiJet 120 < Fiat Punto MK2 1,9 JTD 80 < Fiat Tipo 91, 1.4 карбуратор

          Нищо не може да замени доверието и уважението, а алчността е пагубна.

          Коментар


            #6
            Доста интересно ми стана ... Колегата е писал 1.4 карбуратор . Тоз карб като на ладите ли е ??? Вакумен с 2 камери ? Или е нещо друго щом има електронен смукач ... Пък има и стъпков мотор ... Или някакъв частен случай или ... Смисъл ,че ако има стъпков мотор трябва да има ЕКУ тоест колата няма да е с карбуратор а ще е моно инжекцион.Пък човека вика че има ръчен смукач ... Което ме навява ,че си е карбуратор. Какво изпълнението и филма с този мотор? Какво има и какво няма ?
            >>>>>>> Move Bitch Get out of the way!!! Punto is the way !!! <<<<<<Boooooooo>>>>MOVE OVER ->

            Коментар


              #7
              О значи грешката може би е дошла от колегата. Колата както съм написал още в първото изречение и в подписа ми е 1.4 карбуратор. Вакуум има, ли там как да се изкажа, далкото е долно поне така ми каза Стефчо и на него има нещо като машинка, от която излиза маркуч с вакуум и влиза в карбуртора горе при маркуча от възд.филтър и маркуча от газта. Там са и 2-те камери, първа камера е горе доло до 3 хил оборота, след тях отваря и 2-ра и почва и от нея да смуче въздух. Това е като цяло. А това стъпково морорче, не знам каква роля играе и какво представлява тъй като това ми е първата кола и общо взето, каквото има на нея го знам как работи, ама сега коли с карбуратор почти не се срещат.Та това е проблема с оборотите, а си мисля, че от там ми дига и разхода на газта.
              Fiat Bravo 2 1,9 MultiJet 120 < Fiat Punto MK2 1,9 JTD 80 < Fiat Tipo 91, 1.4 карбуратор

              Нищо не може да замени доверието и уважението, а алчността е пагубна.

              Коментар


                #8
                BnC4aDeL написа:
                О значи грешката може би е дошла от колегата. Колата както съм написал още в първото изречение и в подписа ми е 1.4 карбуратор. Вакуум има, ли там как да се изкажа, далкото е долно поне така ми каза Стефчо и на него има нещо като машинка, от която излиза маркуч с вакуум и влиза в карбуртора горе при маркуча от възд.филтър и маркуча от газта. Там са и 2-те камери, първа камера е горе доло до 3 хил оборота, след тях отваря и 2-ра и почва и от нея да смуче въздух. Това е като цяло. А това стъпково морорче, не знам каква роля играе и какво представлява тъй като това ми е първата кола и общо взето, каквото има на нея го знам как работи, ама сега коли с карбуратор почти не се срещат.Та това е проблема с оборотите, а си мисля, че от там ми дига и разхода на газта.
                Не преминавай 3000 оборота на която и да е предавка и ще имаш икономия ... Мисля че нямаш стъпков мотор. А то маркуч дето ходи при делкото си е вакум за него. По това което ми казваш ми звучи като изпълнение на лада 2105 1300 двикамерен вакумен карб Ако си намериш механичен ще е по пъргава и по лакума , няма да чака да стане вакум да отваря 2рата клапа Не я мачкай повече от 3000 ще осетиш разликата.
                >>>>>>> Move Bitch Get out of the way!!! Punto is the way !!! <<<<<<Boooooooo>>>>MOVE OVER ->

                Коментар


                  #9
                  Не я карам над 3000 оборота, там е проблема. Мернах едно нещичко днес, едни пружинки ми връщат "метално ухо", на което закачено жилото за педала за газта и те нещо не го връщат до край. Пръснах ги с WD-40 и ще видя тия дни как ще е - да не е нещо клеясало, ако не ще търся нови и ще гледам. Мерси все пак.
                  Fiat Bravo 2 1,9 MultiJet 120 < Fiat Punto MK2 1,9 JTD 80 < Fiat Tipo 91, 1.4 карбуратор

                  Нищо не може да замени доверието и уважението, а алчността е пагубна.

                  Коментар


                    #10
                    Аз от всичките обяснения така и не разбрах какъв е смукача!?Опитай при загрял мотор да вдигнеш тихите обороти от винта на изпаритела колкото може.Вдигнат ли се над 1000-1100,не търси проблема в газовата уредба!
                    OVB X18XE1 седан+ГИ

                    Коментар


                      #11
                      Този карбуратор е с ръчен смукач. НЯМА стъпково моторче! Определено проблема е или в смукача, или някъде в дроселовата клапа/жилото на газта/педала и т.н. Нещо засяда някъде. Когато е на газ колата карбуратора няма никакво отношение към работата на двигателя, като изключим смукача и дроселовата клапа.
                      1990 TEMPRA SX 1.4 Carb

                      Коментар


                        #12
                        Колега не съм ви чел мнения за което се извинявам. Този мотор е с ръчен смукач, но редом с това има и автоматичен. Той действа от самото запалване, до момента на почти пълно загряване на колата. Доколкото знам има някакъв начин на регулиране, но как работи точно е мистерия за мене. Трябва да проверя в книгата и ще пиша пак.
                        ||El Paso Performance|| Мойте обяви ||
                        // Fiat Tipo 5-door 1.4 SOHC // Fiat Tipo 1.6 DOHC 3-door Trackday project // Lancia Dedra HF Turbo // Fiat Tempra SW 4x4 //

                        Коментар


                          #13
                          Ако е като на Темпра карбуратор,освен жилото на смукача има и нещо като автоматична част. Отзад на колектора има един вакум ,който е зависим от температурата,та той в зависимост от температурата е с по силен или по слаб вакум.Вързан е с маркуч към част намираща се на карбуратора и механично вързана с дроселовата клапа(едно лостче звърта дроселовата клапа) та там има винт за регулиране.

                          Коментар


                            #14
                            Както колегата kiriluz1 каза - взех та го намерих къде е, почти същото е както го обясняваш за темпрата. Поиграх си одеве, сега чакам пак да изстине и ще видя резултата.
                            Fiat Bravo 2 1,9 MultiJet 120 < Fiat Punto MK2 1,9 JTD 80 < Fiat Tipo 91, 1.4 карбуратор

                            Нищо не може да замени доверието и уважението, а алчността е пагубна.

                            Коментар


                              #15
                              Карба мисля че е двукамерен Вебер VV, ако съм прав то мога да се обзаложа че клапата на дросела е в изключително мръсна и прави проблем с оста, необходимо е почестване на оста и клапата, причината обикновенно е картерната вентилация която е забучена под филтърната тава.Колегата да погледне и чашката на маслея сепаратор и да я почисти, става най лесно с киснене в нафта.
                              Кара FIAT BRAVO 1,8/16V GT99. ГИ ФОБОС
                              (\\\)[___////___](\\\) R.I.P. моя любов.
                              Алфа 147 1.9 mjtd няква дукати история. Абсолютен саждо-генератор.

                              Коментар

                              Working...
                              X