Някой ако може да удари едно рамо за тези джъмпери на симулатора който си купих - До колкото знам 1-5V е широколентова ламбда сонда. При мен не е, трябва да е до 1V напрежението, честотата също 1Hz. Да ги прекъсна ли тези кабелчета?
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Свързване на ламбда симулатор
Collapse
X
-
Мисля , че така както са оставени без да режеш ще са до 1 волт и за 1 херц. Мисля че на фобоските емулаори беше така само че там са с истински джъмпер, като на харддисковете например. За всеки случай изхода на емулатора може да го замериш с мултицет преди да го сложиш на колата. подаваш му 12 волта и там където е изхода му т.е. сигнал към компа на колата мериш и ако колебанията са до 1 волт си готов. Предполагам че и честотата ще е 1 херц. Там на око може да се ориентираш единствено ако много бързо се менят показанията е възможно да си на 2,5 херца. Може да резнеш да видиш дали ще падне честотата. Ако не възтановяваш връзката. Но най важен е волтажа към компа, за да не му дадеш 5 волта и да опукаш нещо. Единствено това мога да те посъветвам . Предварително с мултицет. Предполагам свързаването ти е ясно. АКо не питай.не подценявайте италианските коли
Tipo 1.6 (149.C2.046)
-
Колега благодаря ти за рязяснението. Честно казано забравих да премеря напрежението, а и на мен ми се видя логично да не ги режа, и че в случай че ги отрежа ще стане втория вариант на 5 волта. Това са джъмперите, фобос е емулатора (17лв), явно са спестили 3-4стотинки от микро-ключета. Свързах го и всичко си работи, покарах на газ и след това като обърнах на бензин никакви проблеми. Преди след няколко километра на газ колата не можеше да отлепи на бензин освен след рестарт на компа, прекъсваше пукаше менеше обороти и т.н., не можеше да се кара. Извода - без емулатор не става, LPG просто изгаря по различен начин и така. Много хора ми казаха че нямало авариен режим на моето ЕКУ, включително един прехвален газаджия който уж предимно Алфи прави - никакви емулатори не трябвали. Да бе...1990 TEMPRA SX 1.4 Carb
Коментар
-
Абе трябва си емулатор. На моето Типо без емулатор и на газ не вървеше добре защото компа се опитва да оправи сместа, а то няма как след като му е спряна дюзата и му подаваме газ. По принцип на някои коли става и без, но ти си се убедил , че така е по добре. Възможно е сега и на газ да е по-добре колата. Радвам се, че си го направил. Поздравине подценявайте италианските коли
Tipo 1.6 (149.C2.046)
Коментар
-
Да не пускам нова тема...на газ колата върви добре, не е като на бензин но доста задоволително. Мисля, че сместа е добре защото не мирише на газ, не гърми, върви добре и не гори много. Въпреки това придърпва, само на втора скорост. Почти всеки път като потегля, стигна до 2500-3000 оборота и включа втора колата придърпва 2-3 пъти. Много рядко това придърпване изчезва за няколко дни. На бензин го няма. Ако на първа стигна 4000 оборота, но втора го няма клатенето. Някой ако се е сблъсквал с подобен проблем моля да сподели опит.1990 TEMPRA SX 1.4 Carb
Коментар
-
Преди да сложиш емулатора правеше ли така. Ако не - е възможно емулатора да ти имитира малко по -богата смес и да пуска повече въздух от моторчето . Може да пробваш леко да обогатиш сместта. Леко да развиеш изпарителя. АКо и преди е била така мисля , че пак стигаме до регулиране. Пробвай да обогатиш малко. Възможно е от свещи да прави така , но е по лесно да се пробва с корекция на сместта. Моята кола така придърпва при 5000 оборота и то на високите предавки. Примерно леко на втора и на трета вече яко придърпва и след две три придърпвания хуква и дига над 6000. Така и не го оправих, откакто съм сложил газовата де го прави де не . Проблема е най -вероятно от смес, но понеже така е оптимален разхода не ми се занимава.не подценявайте италианските коли
Tipo 1.6 (149.C2.046)
Коментар
-
След монтирането на симулатора:на бензин, когато не му е подадено напрежение сондата си работи нормално, измерено напрежение 0.2-0.8в. Когато премине колата на газ и симулатора заработи вече на буксата изчева всякакво напрежение... Е нали уж е симулатор, а не реле за прекъсване на ламбда сондата. Или нещо не е наред, или дадох 25лв за едното реле с нормално затворени контакти.1990 TEMPRA SX 1.4 Carb
Коментар
-
Ако мериш на буксата на сондата е нормално да нямаш нищо или примерно да има около 0.1-0.2 волта. В повечето случаи се получава по бедна смес при работа на пропан бутан и затова нищо не виждаш на сондата. Това е и причината компа да се адаптира към подаване на повечко бензин и затова после като минеш на бензин става голямото наливане на гориво ( това е когато нямаш емулатор). За да видиш дали работи емулатора трябва да замериш напрежението към входа на компа. Идеята е че при преминаване на газ сондата се откача от компа , а на компа се подава фалшивия сигнал. Така , че предполагам , че всичко ти работи. Ако развиеш малко пласмасовата врътка на изпарителя ще ти се обогати сместта и тогава и на ламбда сондата ще се появи напрежение. Обикновенно се регулира на сондата на празен ход да има около 0.5 -0.6 волта. Тогава сместта на празния ход е оптимална. Ако искаш пробвай така да я регулираш и може и да спре да придърпва. Възможно е леко да се задавя и може да се наложи да върнеш малко. Ще ти пратя едно файлче с описание на реглажа по ламбда сонда.не подценявайте италианските коли
Tipo 1.6 (149.C2.046)
Коментар
-
E на буксата меря, но проблема е такъв, че няма фалшив сигнал. 0.00в е напрежението. По схемата след като този симулатор е свързан и му е подадено напрежение, вече кабела за сигнала на ламбдата прекъснат, така че на газ каквото и да въртя, каквато и смес да постигна, сигнала няма да се промени. Отворих го и премерих директно на спойката на жълтия кабел и там напрежението е около 0.45в (вероятно нормална смес). Проблема е, че на края на буксата на сондата няма никакво напрежение. Иначе връзка има между платката и буксата - проверих. Направо не знам къде отива този половин волт.1990 TEMPRA SX 1.4 Carb
Коментар
-
На буксата на сондата няма да имаш фалшив сигнал. Там единствено се появява това което сондата отчита в момента. Тия 0,45 волта явно е това което ти отчита на празен ход при работа на газ. При тази стойност сместта ти е добре. Сондата е един вид генератор. Според съдържанието на кислород генерира напрежение, което компютъра отчита. Трябва да видиш към самия компютър какво отива. Замери самия изход на емулатора.не подценявайте италианските коли
Tipo 1.6 (149.C2.046)
Коментар
-
С риск да се изложа го нарисувах.Когато към симулатора не са подадени 12в. релето затваря веригата между лилавия и жълтия кабел и сондата си функционира, на буксата меря 0.2-0.8в. напрежение.В момента в който се подадат 12в. на симулатора релето затваря друга верига - жълтия кабел и самия симулатор и сондата вече е изолирана. На спойката на платката има някакво напрежение както вече споменах, а на буксата то изчезва. Мерих доста пъти и все е така. А кабела не е прекъснат, проверих го и с мултицета. Иначе колата върви, но това ще е добре да се оправи, ако може. Благодаря ти за това че отделяш от времето си да ми помагаш.1990 TEMPRA SX 1.4 Carb
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар