Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Метан въпроси

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Метан въпроси

    Наскоро взех една колица на метан и за ся съм супер доволен но ме интересуват някой въпроси който не можах да намеря в нета.1.Сега в тея жеги чат- пат се налага да паркирам на слънце и вътре е 50 градуса сигурно.На колко градуса издържат тея бутилки ?2.Понеже имам 2 бутилки/за 300км пробег/ и мога да си позволя да не пълня догоре всеки път ,по добре ли е да зареждам наполовина да е по-малко налягането в бутилките и да е по сигурно а и да им се удължи живота или да си зареждам догоре и да нямам грижи ?

    #2
    не и пречи слънцето,и пълни до горе,няма проблемиметана е компресиран газ ,ще вдигне налягане от температурата но не до толкова че да направи проблеми
    типо 1.4 карбуратор вечеCNG(бившо)
    хюндай акцент 1.5 CNG
    киа каренс +метан

    Коментар


      #3
      На 1-2 места сега прочетох че повърхността на бутилките не трябвало да се излагат на над 50 градуса.На друго място пък пише че метана се възпламенявал над 600 градуса

      Коментар


        #4
        Това на метанова бутилка ли го чете или на пропан/бутан?

        Коментар


          #5
          Метана, че се пали при 600 градуса не значи че няма да цъфне бутилката.
          FIAT Bravo sx 1.6 16V '97
          FIAT Punto sx 75 '94

          Коментар


            #6
            Това, което аз знам, е че след 5-тата година бутилките трябва да се тестват а след 10-та да се подменят с нови. Това важи и за пропан-бутана и за метана. Така е по някакви си там директиви, чел съм ги преди. Тестването на бутилките в заводски условия става с налягане по-високо от максимално допустимото работно. За метановите беше май с 30% по-високо, но не съм съвсем сигурен. Каквото и да си говорим тука, ако искаш безопасност спазвай предписанията. Така или иначе икономията от метана е голяма и разхода за нова бутилка е напълно оправдан. Ако оставяш автомобила на слънце, все пак съвета ми е да не оставяш на пряка слънчева светлина бутилката. Не знам къде е монтирана, но ако е на мястото на резервната гума, няма какво да се притесняваш.
            Panda Climbing 4x4 1,2 FIRE

            Коментар


              #7
              Ако някой тръгне да купува чисто нова бутилка, бая време ще и избива цената !
              F9Q750 @ 151hp/332.2Nm

              Коментар


                #8
                Ми то за това не е вярно това което цитира колегата по горе. :D

                Коментар


                  #9
                  Всички съдове под налягане се тестват - по различен начин в зависимост от възрастта. За цистерните за пропан-бутан на бензиностанциите мисля на всеки седем години ако не са отгоре се изкопават и се надуват да стоят дни така за да се пробват. Нещо имаше и за анализ на самият метал. Мисля, че нямаше изискване за задължителна подмяна. Преди като работех на съседна до моята бензиностанция газстанция държаха сигурно една седмица надута цистерната, бяха минали годините и от тогава ми е останало 7, но трябва да се провери.
                  Fiat Punto ELX 1.9 JTD 80 к.с.
                  Fiat Brava SX 1.4 12V - много хубава кола беше

                  Коментар


                    #10
                    Виждал съм метанови бутилки произведени 74-та година и още са в експлоатация,така че това с извеждането от експлоатация на бутилки след 10-тата им година е мит.Иначе колега като имаш кора над бутилките да не са на пряка слънчева светлина няма проблем.Пълни си до горе.
                    FIAT BRAVO 1.6
                    FIAT COUPE 1.8-POWER OF LOVE-EX
                    LANCIA LYBRA 1.8 SW-NOW

                    Коментар


                      #11
                      qnisZ написа:
                      Ми то за това не е вярно това което цитира колегата по горе. :D
                      Тъй де, иронизирах
                      popara801 написа:
                      Виждал съм метанови бутилки произведени 74-та година и още са в експлоатация.
                      Виждал си ти, чушки си виждал и домати в буркани, еле па уикенда Това 1974 на бутилките било не годината на производство, а някакъв стандарт.
                      F9Q750 @ 151hp/332.2Nm

                      Коментар


                        #12
                        За чушките и доматите ясно,ама годината си е баш 74’!
                        FIAT BRAVO 1.6
                        FIAT COUPE 1.8-POWER OF LOVE-EX
                        LANCIA LYBRA 1.8 SW-NOW

                        Коментар


                          #13
                          popara801 написа:
                          За чушките и доматите ясно,ама годината си е баш 74’!
                          Мойта е 79 набор и си е перфектна. Доколкото знам срока им на експлоатация е 40 години. Преди 2 години е надувана и е гледана на рентген и няма проблеми. Като цяло са доста дебелостенни и не мисля че може да стане някакъв кой знае какъв проблем, най- много да избие от крана. Аз досега не съм чувал за гръмнала метанова бутилка.Ако не си сигурен и нещо те притеснява, един електромагнитен клапан по последните евростандарти и със всички защити е 130 лв - нов.

                          Коментар


                            #14
                            Мойте две "бомби" са монтирани 2001 (имам някаво копие от Италиянския талон може би) и там е описано това нещо.Лошото е че нямам никакви документи и заверки,успокоява ме това,че е направена като хората в Италия-зареждачката ми е на бронята,имам одушници в багажника,здрава рамка и неръждавейка ламарина,която държи бутилките.Преди време питах на едно място в София дали могат да ми издадат документи,казаха,че за 30-40лв. ще стане.А за надуване и рентгени - просто ме притеснява някой който уж разбира да ми ръчка по метановата с-ма.
                            FIAT Bravo GT 1.6 16V 1999 - Pandora's Box
                            Единствено в България "селянин" е обидна дума.

                            Коментар


                              #15
                              Метана си е опасен, само един колега спомена за евро клапан, но хората които са си подменили клапаните с такива се броят на пръстите на една ръка Реално 200+ бара ги има постоянно до редуктора.В Италия масово ползват дебелостенна медна тръба , аз лично на момента бих я подменил със стоманена.
                              F9Q750 @ 151hp/332.2Nm

                              Коментар

                              Working...
                              X