Наскоро взех една колица на метан и за ся съм супер доволен но ме интересуват някой въпроси който не можах да намеря в нета.1.Сега в тея жеги чат- пат се налага да паркирам на слънце и вътре е 50 градуса сигурно.На колко градуса издържат тея бутилки ?2.Понеже имам 2 бутилки/за 300км пробег/ и мога да си позволя да не пълня догоре всеки път ,по добре ли е да зареждам наполовина да е по-малко налягането в бутилките и да е по сигурно а и да им се удължи живота или да си зареждам догоре и да нямам грижи ?
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Метан въпроси
Collapse
X
-
Това, което аз знам, е че след 5-тата година бутилките трябва да се тестват а след 10-та да се подменят с нови. Това важи и за пропан-бутана и за метана. Така е по някакви си там директиви, чел съм ги преди. Тестването на бутилките в заводски условия става с налягане по-високо от максимално допустимото работно. За метановите беше май с 30% по-високо, но не съм съвсем сигурен. Каквото и да си говорим тука, ако искаш безопасност спазвай предписанията. Така или иначе икономията от метана е голяма и разхода за нова бутилка е напълно оправдан. Ако оставяш автомобила на слънце, все пак съвета ми е да не оставяш на пряка слънчева светлина бутилката. Не знам къде е монтирана, но ако е на мястото на резервната гума, няма какво да се притесняваш.Panda Climbing 4x4 1,2 FIRE
Коментар
-
Всички съдове под налягане се тестват - по различен начин в зависимост от възрастта. За цистерните за пропан-бутан на бензиностанциите мисля на всеки седем години ако не са отгоре се изкопават и се надуват да стоят дни така за да се пробват. Нещо имаше и за анализ на самият метал. Мисля, че нямаше изискване за задължителна подмяна. Преди като работех на съседна до моята бензиностанция газстанция държаха сигурно една седмица надута цистерната, бяха минали годините и от тогава ми е останало 7, но трябва да се провери.Fiat Punto ELX 1.9 JTD 80 к.с.
Fiat Brava SX 1.4 12V - много хубава кола беше
Коментар
-
Виждал съм метанови бутилки произведени 74-та година и още са в експлоатация,така че това с извеждането от експлоатация на бутилки след 10-тата им година е мит.Иначе колега като имаш кора над бутилките да не са на пряка слънчева светлина няма проблем.Пълни си до горе.FIAT BRAVO 1.6
FIAT COUPE 1.8-POWER OF LOVE-EX
LANCIA LYBRA 1.8 SW-NOW
Коментар
-
qnisZ написа:Ми то за това не е вярно това което цитира колегата по горе. :Dpopara801 написа:Виждал съм метанови бутилки произведени 74-та година и още са в експлоатация.F9Q750 @ 151hp/332.2Nm
Коментар
-
popara801 написа:За чушките и доматите ясно,ама годината си е баш 74’!
Коментар
-
Мойте две "бомби" са монтирани 2001 (имам някаво копие от Италиянския талон може би) и там е описано това нещо.Лошото е че нямам никакви документи и заверки,успокоява ме това,че е направена като хората в Италия-зареждачката ми е на бронята,имам одушници в багажника,здрава рамка и неръждавейка ламарина,която държи бутилките.Преди време питах на едно място в София дали могат да ми издадат документи,казаха,че за 30-40лв. ще стане.А за надуване и рентгени - просто ме притеснява някой който уж разбира да ми ръчка по метановата с-ма.
Коментар
-
Метана си е опасен, само един колега спомена за евро клапан, но хората които са си подменили клапаните с такива се броят на пръстите на една ръка Реално 200+ бара ги има постоянно до редуктора.В Италия масово ползват дебелостенна медна тръба , аз лично на момента бих я подменил със стоманена.F9Q750 @ 151hp/332.2Nm
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар