Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Газов инжекцион на Гранде Пунто 1.4 16V

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Газов инжекцион на Гранде Пунто 1.4 16V

    Здравейте колеги, тръгнал съм да слагам газ на пунтото, но ми възникват някои въпроси, ще се радвам ако може да ми помогнете, че изобщо не съм наясно...Двигателя е както пише по-горе 1.4 16v 95кс. Принципно съм се насочил към Landi Renzo, хубави неща пише за тях и за сервиза в който ги монтират - Маргел на Ботевградско. Естествено има и други хубави системи, не съм ги проучвал, но приемам мнения и предложения, стига да е нещо пак от този клас. Имам едно единствено изискване и то е да няма проблем да карам както на газ, така и на бензин и да не се налага да ходя за настройки по 100 пъти на месец, както се получава понякога. Затова и съм се насочил към Ланди и съм готов да изсипя една торба пари, само и само да не се занимавам в последствие. Днес ходих до въпросния сервиз и те ми предложиха 2 системи - Omegas EVO и Omegas OBDII, като втората е с 300 лева по-скъпа. Разликата е, че доколкото разбрах втората се свързва към бензоновия компютър на колата и така по-точно регулира сместа и от там - по-малко проблеми за в бъдеще. Според шефа на сервиза първата ми е напълно достатъчна и ще може да се настрои идеално и няма смисъл от по-скъпата. Аз обаче си имам някои притеснения, тъй като съм чел и слушал за много хора, които имат безкрайни проблеми с обикновенните газови инжекциони (като първия) и единствения начин колата да тръгне нормално е да се сложи по-скъпата система - това последното основно за френски коли. Доколкото разбирам при някои мотори имат т.нар. адаптивна горивна система, която променя параметрите на сместа постоянно и няма как да тръгне обикновенния газов инжекцион без OBD. Та това ми е основното питане - как стоят нещата с въпросния мотор на гранде пунто, ще има ли проблем с по-евтината алтернатива и ако има някой, който вече го е правил, да сподели. Също ако имате предложения и за други марки и модели, но все от високия клас газови, защото не ми се обикаля после по сервизите безкрайно.Благодаря предварително за помощта!

    #2
    Попаднал си на точното място.Интересно защо не са ти обяснили за Ланди и за най новата система Омегаз3.Можеш на лични или да разменим телефони за повече пояснения.Лек ден и успех в избора!

    Коментар


      #3
      За да е спокойно за пробег 100-150 000км - Ланди Ренцо с ОБД или БРЦ - плуг енд драйв или Романо с ОБД - задължително с хубавите дюзи. За Ланди и Маргел - лоши отзиви няма, за БРЦ - има 20%-недоволни от сервиза, а не от БРЦ. За Романо и кв.Надежда - добри отзиви. Има и други качествени Принс, Диего, Тартарини и т.н., но нямат сериозен представител който да откликне на сериозен проблем.С около 10-15% по-евтино СТАГ с ОБД и комп "AC" спестяваш малко пари, но компонентите не са толкова качествени.С още 10-15% по-евтино - Бардолини с ОБД с добри дюзи и изпарител - произведено е България - изключително отзивчив управител, който си разбира нещата.При 4 цилиндъра разликите като абсолютна стойност не са много големи между първите и Бардолинито, но при 6 и особено 8 цилиндъра разликата е сериозна и достига до 30%.Успех!

      Коментар


        #4
        Nicky написа:
        За да е спокойно за пробег 100-150 000км - Ланди Ренцо с ОБД или БРЦ - плуг енд драйв или Романо с ОБД - задължително с хубавите дюзи. За Ланди и Маргел - лоши отзиви няма, за БРЦ - има 20%-недоволни от сервиза, а не от БРЦ. За Романо и кв.Надежда - добри отзиви. Има и други качествени Принс, Диего, Тартарини и т.н., но нямат сериозен представител който да откликне на сериозен проблем.С около 10-15% по-евтино СТАГ с ОБД и комп "AC" спестяваш малко пари, но компонентите не са толкова качествени.С още 10-15% по-евтино - Бардолини с ОБД с добри дюзи и изпарител - произведено е България - изключително отзивчив управител, който си разбира нещата.При 4 цилиндъра разликите като абсолютна стойност не са много големи между първите и Бардолинито, но при 6 и особено 8 цилиндъра разликата е сериозна и достига до 30%.Успех!
        Колега дай ми на лични координати на сервиза ти!Може и опит да разменим.
        OVB X18XE1 седан+ГИ

        Коментар


          #5
          Аз лично , като потребител , сменил доста марки, към момента имам само 2 фаворитa.KME NEVO PRO с хубави инжектори - примерно HANA (особено функцията ADD PETROL to high rpm ми е много интересна)иROMANO Antonio с romano fast инжектори и романо макс изпарителя.Като последната я разцъквах скоро на един Авенсис 2006g. 1.8 VVT-I
          F9Q750 @ 151hp/332.2Nm

          Коментар


            #6
            Не съм сервиз и се занимавам със съвсем друго, но около драмите с настройките на газовия инжекцион съм поизчел доста и понаправил някои неща. Като ученик са занимавах с електроника и знам от къде се държи поялника и като студент съм бачкал като автотенекджия и автомонтьор и поназнайвам някои неща. Човека който ми монтира ГИ се справи много успешно, все пак ползвахме жокери за моя модел от полския сайт с подробно описание на монтажи на ГИ. След монтажа и след като сгъна кеша нещо го домързя за донастройките и се правеше на много зает и се наложи да си аз да си дооправям нещата, по-големи дюзи и т.н. Проблема с бедната смес се съчета и с затлачване на филтърчето на течната фаза на 3000км от едно зареждане(може и да са били няколко с газ с обилно съдържание на графит). И след три години с ГИ монтиран в BG, последните 2 без проблеми съм научил доста неща за предлагането и съотношението на цена/качество в тази сфера, като за полските неща съм абсолютно бос.Успешен ден на всички!

            Коментар


              #7
              Nicky написа:
              Не съм сервиз и се занимавам със съвсем друго, но около драмите с настройките на газовия инжекцион съм поизчел доста и понаправил някои неща. Като ученик са занимавах с електроника и знам от къде се държи поялника и като студент съм бачкал като автотенекджия и автомонтьор и поназнайвам някои неща. Човека който ми монтира ГИ се справи много успешно, все пак ползвахме жокери за моя модел от полския сайт с подробно описание на монтажи на ГИ. След монтажа и след като сгъна кеша нещо го домързя за донастройките и се правеше на много зает и се наложи да си аз да си дооправям нещата, по-големи дюзи и т.н. Проблема с бедната смес се съчета и с затлачване на филтърчето на течната фаза на 3000км от едно зареждане(може и да са били няколко с газ с обилно съдържание на графит). И след три години с ГИ монтиран в BG, последните 2 без проблеми съм научил доста неща за предлагането и съотношението на цена/качество в тази сфера, като за полските неща съм абсолютно бос.Успешен ден на всички!
              Ами от това което си написал,как ще работи газовата от майстора зависи а не от марката на газовата!Или греша?
              OVB X18XE1 седан+ГИ

              Коментар


                #8
                Всеки модел двигател за да няма драми си има минимални изисквания към газовата. Всяка фирма дава препоръки за монтажите на различните си модели, като част от тези препоръки важат в голяма част от случаите. За да е всичко наред трябва да имаме правилно избран модел ГИ и точен монтаж - двете са гаранция за безпроблемна работа и не може да се делят. Изборът на правилните компоненти на ГИ са предпоставка, а правилния им монтаж и настройка са гаранция, че нещата се случват по правилния начин. Всичко което съм изброил по горе става въпрос характеристики на компонентите, а не за определен производител - производителя си го избира всеки, един избира Кейхин, друг Валтек, един кара БМВ, друг Дачия - въпрос на вкус, финсови възможности очакван пробег и т.н.

                Коментар


                  #9
                  Колега мойто пунто 1.4 77коня е с ловато газ инжекцион и не съм доволен.Под несъм доволен имам предвид че май нещо са ми сменили дзите и като прехвърли на газ почва да чукат като на дизел.Иначе какъвто и да е газов инжекцион си сложиш няма да имаш проблем с настройването.Имал съм много коли на газ и всичките аз съм ги слагал в последствие.След това разбрах че май на фобос си излиза най-хубаво и най-евтино.Много съм доволен тях и цената му е около 900лв.А настройката се прави на лаптоп и всичко е запаметено там не е като на обикновенна газ чичката да върти тройника за газ :Д

                  Коментар


                    #10
                    Nicky написа:
                    Всеки модел двигател за да няма драми си има минимални изисквания към газовата. Всяка фирма дава препоръки за монтажите на различните си модели, като част от тези препоръки важат в голяма част от случаите. За да е всичко наред трябва да имаме правилно избран модел ГИ и точен монтаж - двете са гаранция за безпроблемна работа и не може да се делят. Изборът на правилните компоненти на ГИ са предпоставка, а правилния им монтаж и настройка са гаранция, че нещата се случват по правилния начин. Всичко което съм изброил по горе става въпрос характеристики на компонентите, а не за определен производител - производителя си го избира всеки, един избира Кейхин, друг Валтек, един кара БМВ, друг Дачия - въпрос на вкус, финсови възможности очакван пробег и т.н.
                    В крайна сметка не разбрах кой избира марката и модела на газовата за конкретен двигател?
                    OVB X18XE1 седан+ГИ

                    Коментар


                      #11
                      В истинския професионален сервиз за монтаж и подръжка на газови системи ще предложат на клиента няколко конфигурации, които отговарят на изискванията на конкретния двигател, ще разяснят съотношението качество/цена и съответните недостатъци на по-евтините решения, предимствата на по-скъпите решения и клиента след като вече е консултиран взема решение.

                      Коментар


                        #12
                        Nicky написа:
                        В истинския професионален сервиз за монтаж и подръжка на газови системи ще предложат на клиента няколко конфигурации, които отговарят на изискванията на конкретния двигател, ще разяснят съотношението качество/цена и съответните недостатъци на по-евтините решения, предимствата на по-скъпите решения и клиента след като вече е консултиран взема решение.
                        Т.е. в България няма професионални сервизи?Затова собствениците на автомобили разпитват по форумите какво да им се монтира.
                        OVB X18XE1 седан+ГИ

                        Коментар


                          #13
                          В чуждите форуми също се консултират по такива въпроси. Много се отклонихме от темата и с нашето "чесане" на клавиатурите не помагаме с нищо на колегата който пита какъв модел ГИ да си монтира на колата.

                          Коментар


                            #14
                            Аз да кажа, че вече сложих ГИ - Landi Renzo EVO в сервиза на Ботевградско (за София става въпрос)В началото имаше някои проблеми, но вече са отстранени и за момента работи идеално. Просто се оказа, че мотора е малко специфичен и монтажа не е на 100% като при другите коли, но след малко допълнителни настройки заспа.Разхода, ако го интересува някой, е около 10-11лв /100км извънградско при газ 1.30, което е доволно според мен. Разликата с бензина е около 1.5 - 2л / 100км. При вървежа се усеща някаква разлика, но не значителна. Абе общо взето съм доволен, ако някои има въпроси да пита

                            Коментар


                              #15
                              mishozzz написа:
                              Абе общо взето съм доволен, ако някои има въпроси да пита
                              Колко ти е разхода на бензин в литри/100км. извънградско?Съответно колко ти е разхода на газ в литри/100км. извънградско?
                              OVB X18XE1 седан+ГИ

                              Коментар

                              Working...
                              X