Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Странен проблем на обикновена АГУ

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Странен проблем на обикновена АГУ

    Здравейте колеги, става дума за колата на баща ми, аскона с обикновена АГУ вакумен Волтран. Проблема е следния, като я запалиш на място всичко уж е ок форсира се държи празен ход, като тръгнеш и изминеш извесно разстояние 2-3-5 или 10 км и се почва едно яко сецане направо дори като угасване на колата предърпване, и почти невъзможност да се движи. До тук направих следното, първо мислихме да не е електрически проблем по колата, сменяхме свещи ала бала но на бензин колата си върви добре, имаше едни кабели към делкото дето бяха само осукани, тях ги запоих щото като го пипнех и колата гаснеше и бях сигурен че проблема е бил в тях.Но днес бащата пак тръгна на път и след 10 км пак същото, прелашкване заглъхване предърпване и пълна загуба на мощност на газ. Сипал и е бензин и продължил на бензин без проблем, явно е че проблема е в газта. Изпарителя го свалях, чисто беше вътре въпреки че е 10 годишен волтран, мембраните си бяха мекички абе не намерих нещо нередно вътре в него, проста система, не знам кви бели може да прави че да не бачка. Клапана е някъв стар БРЦ въобще няма филтъраче или няква чашка която да се задрътси, като му подавам ток си щрака, не знам може ли като поработи малко нещо да му става и да почне да праи номера. Тръбата до бутилката има чудесна проводимост не е запушена. Проверен е маркуча до плочката и маркуча за вакума на изпарителя. Наи лесно е да намеря друг за проба но за сега все още не мога. Някъкви иде?
    Правило № 1- Нещо което работи не се пипа!!!
    Правило № 2- На майстори и наркОмани вяра да нямаш!
    Правило № 3- Винаги спазвай правило № 1

    #2
    Звучи малко глупаво, ама знам ли, да споделя същите симптоми преди време. Както всичко беше ОК се чу звук, че нещо падна и след това даваш газ, а то сякаш газта е свършила... в ниските е ОК. На бензин няма проблеми. Изгасих, огледах, запалих - пак същото. Свалих свещите(Brisk silver LPG) и върнах старите(двуполюсни Бош) - сецането изчезна, но се усещаше, че няма раз като преди това на газ, макар да си вървеше сравнително добре, до над 100 я пробвах. Първият свободен уикенд след това огледах и измерих всичко по газовата и тоците - всичко по запалването беше ОК(кабели, бобина, Brisk-a са на 10 хиляди и електрода не е износен, дават им 30 хиляди на газ). Аз лично съм ревизирал изпарителят(нови мембрани и дребни гумички) и сменил филтърът на клапана преди 20-30 хиляди. Махнах акумулаторът да огледам изпарителят и видях проблемът - болтът на планката която го захваща за стойката на акумулаторът се развил и паднал, изпарителят се държи на маркучите на антифриза, газта и тръбите на газта от/към клапана. Преместил се е 10 сантиметра надолу от тежеста си и маркуча от него към мотора на ламбда контрола(сътветно входящият колектор) се е сгънал. След като захванах планката както е била всичко е ОК както с Бош, така и с Бриск свещите. За мен изводът е, че Бош-а прави много по-добра искара от Brisk silver и не сеца като не достига газ - от там и редовното решение на газаджиите да смениш първо свещите, защото просто може да прикрие проблем на газ.
    The box said "Requires Windows 98 or better", so I installed Linux
    Marea SW 2400 JTD CF2 136CV 100KW "HLX-TOUR DE FRANCE"
    Ex: Brava 1.6 ELX 16V 103 hps '98 LPG Atiker + LC Romano

    Коментар


      #3
      Ами тоя маркуч при този опел е на много видно място и няма никъде чупки и сгъвания, изпарителя също е на удобно и високо място, незнам освен като позагрее тоя маркуч д ане омеква нещо и да се прегъва някъде , ще му кажа да го превърже с нещо да е стабилен. Пък аз в неделя ще я видя пак. Други предложения ?
      Правило № 1- Нещо което работи не се пипа!!!
      Правило № 2- На майстори и наркОмани вяра да нямаш!
      Правило № 3- Винаги спазвай правило № 1

      Коментар


        #4
        Щом всичко по пътя на газта е чисто и няма затлачвания си мисля ,че проблема е сондата на бутилката.Имам в предвид ако смукателя се е откъснал от сондата изпарителя се захранва с изпарена газ и затова след 10 км. се появява проблема.Може и да греша ,но ми се е случвало веднъж.
        Fiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
        Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата

        Коментар


          #5
          Ще бъде проверено след свършване на газта. До тогава първо ще гледам с друг изпарител , ако и с него е така ясно е.
          Правило № 1- Нещо което работи не се пипа!!!
          Правило № 2- На майстори и наркОмани вяра да нямаш!
          Правило № 3- Винаги спазвай правило № 1

          Коментар


            #6
            И аз мисля че двете вероятни неща за проблема са изпарител или сонда. Даже клоня към изпарител. Не се знае мембраните все пак как се държат като загрее прилично. Ако пък сондата е откъртена, може би при пълна бутилка няма да има такъв проблем.
            Panda Climbing 4x4 1,2 FIRE

            Коментар


              #7
              От сондата мога да сваля обвиненията, защото като откачах клапана не бях затворил добре крана и си течеше течна газ бая време, което ще рече че е топната вътре, не е да смуче отгоре. Може пък нещо в бутилката да я запуша ама..... Ще се насоча пак към клапана масата на клапана ме съмнява как е че там е криво място и изпарителя ако намеря с къв да го сменя. Ако сложа електрически изпарител къв ще е проблема? че като дам контакт ще съска постоянно газ ли, и колата не трябва да се оставя на контакт и на газ ?
              Правило № 1- Нещо което работи не се пипа!!!
              Правило № 2- На майстори и наркОмани вяра да нямаш!
              Правило № 3- Винаги спазвай правило № 1

              Коментар


                #8
                На изпарителя трябва да има клапан за високо налягане погледни него и огледай маркуча на вакума обстойно
                Кара FIAT BRAVO 1,8/16V GT99. ГИ ФОБОС
                (\\\)[___////___](\\\) R.I.P. моя любов.
                Алфа 147 1.9 mjtd няква дукати история. Абсолютен саждо-генератор.

                Коментар


                  #9
                  Ако сондата не ти смуче от дъното, то бутилката дори лятото се обледенява. Според това колко харчи /колко се настъпва/ колата, то може и да замръзне дори газта и да спира, но определено се вижда по бутилката, тя става едно парче лед. Относно ел. изпарителя разликата с вакуумния е, че при вакуумния подаването на газ започва при създаден вакуум в колектора- демек след като завъртиш на стартер се дърпа мембраната от вакуума, докато електрическия с подаването на контакт клапанчето на самия изпарител отваря и газта заминава. Ако я оставиш на газ и контакт, след 2-3-4 сек спира газта и преминава на бензин, поне така трябва да е. При мен специално е кофти, защото после иска повече въртене да запали, че се дави. А може и да направи детонация, затова с това се внимава, но предполагам колко време да седи на газ е настройка на ключа. За сметка на това с ел. пали по-бързо, по обясними причини.
                  Lancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
                  Fiat Bravo'97 1,6 16v
                  Fiat Tempra'91 1,6 mono

                  Коментар


                    #10
                    Слави, а как е отоплението на изпарителя? Да не би да замръзва? Асконата карбуратор ли е или инжекция?
                    Brava ELX 1,6 16V, 90PS , LPG BRC Sequent24
                    Мarea SW ,SX 1,6 16V, 103PS, LPG Zenit JZ2005

                    Коментар


                      #11
                      Волтран има силно изразено свойство да обогатява на студено и да обеднява, като загрее, при остарели мембрани. Ако не е свързан проблема с лошо отопление и замръзване, развий тройника малко и кажи как е.Поздравления за Аскона-та, много уважаван от мен автомобил.
                      Предпочитам да бъда смешен в очите на глупаците, отколкото сам да бъда глупак.

                      Коментар


                        #12
                        То и от мен е уважаван, желязна е , а що зор е видяла и кви кг. е возила не е истина. Асконата е карбуратор, изпарителя си се топли отлично, пари като го пипнеш, троиника е пробван всякък, въобще появи ли се проблема не се влияе много настроиката от троиника. Всъщност като се замисля...... помня че първия път когато се захванах с нея и така на място като и давах газ, хич не се форсираше добре, боботеше, и едва набираше обороти, свещите бяха адски черни опушени, след това подадох газ да вдигне към 3000об и взех да завивам троиника, нещата взеха да се оправят, колата сама взе да вддига обороти и да стабилизира работата, стигнах до положение в което бях завил троиника 3-4 оборота и колата вече държеше 4000-5000об без аз да съм местил пръста ми от газта. Пуснах газта и заработи добре форсираше се отлично, реших че съм я оправил и че някои преди мен е бъзикал троиника и го е развил много. Качихме се за тест ама след 300-400 метра пак взе да сеца и да глъхне и да спира да върви, от там на сетне историята я знаете от първи пост
                        Правило № 1- Нещо което работи не се пипа!!!
                        Правило № 2- На майстори и наркОмани вяра да нямаш!
                        Правило № 3- Винаги спазвай правило № 1

                        Коментар


                          #13
                          Сменяй изпарителя.

                          Коментар


                            #14
                            Проблема маи е открит и маи никои не позна днес замъкнах два изпарителя за проба в неясно състояние. Но още при пробите ми направи впечатление че клапана за бенизина нещо сълзи. След разглабяне се оказа че въобще не затваря, гумичките се разпаднали и колата е работила и на газ и на бензин и е давела. Това обяснява защо на бензин е била ок. Сега измъкнах маркуча от бенз помпата и вече е ок, само дето преди тва скъсахме холендърчето на тръбата за газта и се принудих да сложа друг изпарител, та ся ще трябва да търся холендърче.
                            Правило № 1- Нещо което работи не се пипа!!!
                            Правило № 2- На майстори и наркОмани вяра да нямаш!
                            Правило № 3- Винаги спазвай правило № 1

                            Коментар

                            Working...
                            X