Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Сложих газ - прояви се проблем.

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Сложих газ - прояви се проблем.

    Здравейте.Сложих газова на Браво - 1.4, 12 клапана, моноинжекция.До поставянето и всичко беше вред.След като е поставих се появи следният проблем: При първоначално палене, докато автомобила все още не е загрял държи мн. високи обороти на газ /около 3000/, а ако запаля първоначално на бензин колата започва да прекъсва. След като загрее напълно всичко се нормализира. Не знам накъде да се насоча за да оправя проблема. Забравих да кажа, че е сложена газова плочка/под моноинжекцията/ като върху плочката съм сложил някакво уплътнение/дадоха ми го за моноинжекция БОШ/. Плочката съм е сложил с широката част надолу - правилно ли е поставена. Прекъснати са бензиновата помпа и дюзата посредством релета. Взел съм индукцията от четвърти цилиндър.С превключвател за автоматично превкл. на газ и бензин съм - откъде взима сигнала за превключването?Благодаря на всички отговорили.
    BRAVO 1.4, 12 V

    #2
    Сигнала се взема от някой от кабелите за свещите. Провери си всичко отново, има нещо сбъркано.

    Коментар


      #3
      Прилича като да взима въздух отнякъде.

      Коментар


        #4
        След поставянето на Газовата, колата бе ли настроена на газ-анализатор? Без това НЕ МОЖЕ!
        Panda Climbing 4x4 1,2 FIRE

        Коментар


          #5
          Danchojn написа:
          След поставянето на Газовата, колата бе ли настроена на газ-анализатор? Без това НЕ МОЖЕ!
          Може може. Относно монтажа на плочката не съм сигурен без да я видя ама идеята е отвора където излиза газта да гледа към дроселната клапа. Инъче е правилно да има подложка над смесителя за да надига дюзата. Предполагам ,че няма емулатор за ламбда сондата. Или си я откачил или ... ? Предполагам , че след монтажа като си я покарал на газ , кой знай какво е видял компа на ламбда сондата. Възможно е да държи високи обороти и от заял стъпков мотор , ама щом казваш , че на бензин прекъсва предполагам , че не дига 3000 оборота. Това всъщност прекъсване ли е или ти "дъвче мотора" . Може би пропушва черно или смърди на неизгорял бензин. Все си мисля , че е от адаптация . Кажи как е ламбда сондата -в смисъл закачена или не или ....По отношение на индукцията няма значение от кой цилиндър е хваната. И понеже питаш точно от това ключа решава да ти пусне газта и оттам ти мери и оборотите.
          не подценявайте италианските коли
          Tipo 1.6 (149.C2.046)

          Коментар


            #6
            kalin555 написа:
            Danchojn написа:
            След поставянето на Газовата, колата бе ли настроена на газ-анализатор? Без това НЕ МОЖЕ!
            Може може. Относно монтажа на плочката не съм сигурен без да я видя ама идеята е отвора където излиза газта да гледа към дроселната клапа. Инъче е правилно да има подложка над смесителя за да надига дюзата. Предполагам ,че няма емулатор за ламбда сондата. Или си я откачил или ... ? Предполагам , че след монтажа като си я покарал на газ , кой знай какво е видял компа на ламбда сондата. Възможно е да държи високи обороти и от заял стъпков мотор , ама щом казваш , че на бензин прекъсва предполагам , че не дига 3000 оборота. Това всъщност прекъсване ли е или ти "дъвче мотора" . Може би пропушва черно или смърди на неизгорял бензин. Все си мисля , че е от адаптация . Кажи как е ламбда сондата -в смисъл закачена или не или ....По отношение на индукцията няма значение от кой цилиндър е хваната. И понеже питаш точно от това ключа решава да ти пусне газта и оттам ти мери и оборотите.
            Колега. Ламбда сондата си е закачена.... нищо не съм пипал по нея. Какво трябва да направя????
            BRAVO 1.4, 12 V

            Коментар


              #7
              Не съм сигурен дали няма да се наложи да се ресетне компа. Май,че на 1,4 мотора се оправяше с разкачане на акумулатора. Пробвай това поне е лесно. Примерно я разкачаш вечерта и на другата сутрин я запали на бензин и я покарай само на бензин да видиш как е . Ако се оправи това означава , че компа се е адаптирал наново. Оттам насетне за да караш на газ слагаш ламбда емулатор. Инъче като превключиш на газ и за нула време ще се оплеска пак и на бензин ще е както е сега. Мисля , че някои откачаха ламбда сондата когато е на газ за да не прави погрешна адаптация , ама си мисля , че и с откачена ламбда ще се оплеска . Може би тогава проблема ще е друг ама пак няма да работи като хората. Ламбда емулатора не е труден за поставяне. Имаш да свържеш 4 жици и да прекъснаш една. Според мен там ти е проблема а не от регулиране на газовата.И пак да питам на бензин държи ли 3000 оборота.
              не подценявайте италианските коли
              Tipo 1.6 (149.C2.046)

              Коментар


                #8
                kalin555 написа:
                Не съм сигурен дали няма да се наложи да се ресетне компа. Май,че на 1,4 мотора се оправяше с разкачане на акумулатора. Пробвай това поне е лесно. Примерно я разкачаш вечерта и на другата сутрин я запали на бензин и я покарай само на бензин да видиш как е . Ако се оправи това означава , че компа се е адаптирал наново. Оттам насетне за да караш на газ слагаш ламбда емулатор. Инъче като превключиш на газ и за нула време ще се оплеска пак и на бензин ще е както е сега. Мисля , че някои откачаха ламбда сондата когато е на газ за да не прави погрешна адаптация , ама си мисля , че и с откачена ламбда ще се оплеска . Може би тогава проблема ще е друг ама пак няма да работи като хората. Ламбда емулатора не е труден за поставяне. Имаш да свържеш 4 жици и да прекъснаш една. Според мен там ти е проблема а не от регулиране на газовата.И пак да питам на бензин държи ли 3000 оборота.
                Колега. Поогледах газовата и установих, че маркучлетата на газта които са поставени на плочката са прегънати. Пооправих ги, порегулирах отново от тройника и сега като е студена държи около 2000 оборота.
                BRAVO 1.4, 12 V

                Коментар


                  #9
                  Аз пак ще кажа, нищо не правите без газ-анализатор. Нито дебита е регулиран нито оборотите.
                  Panda Climbing 4x4 1,2 FIRE

                  Коментар


                    #10
                    Стига с тоя газ анализатор. На колегата колата му прави грешни смеси по начало най -вероятно от натрупани грешки и кой знай какви газаджиийски изпълнения. Настройка на газова може да се направи и на ухо стига да му разбираш. А и не чак толкова за голямо разбиране. На моята кола като не съм я карал на газ анализатор да не би да не е добре вече 50 хил. км . То като всичко се направи като хората чак тогава може да се настрои на анализатор ако е толкова важно. Освен това с тоя газ анализатор настройката е за момента като падне температурата на околния въздух с 10 градуса какво правим според вас ?! - какво ще покаже газ анализатора като се има в предвид че горивото от изпарителя и тройника е константа настроена при темп. на въздуха по-висока от моментната. Даже на един обикновен двигател с карбуратор ще има същия ефект. Същия ефект ще има при смяна на надморска височина заради разликата в атмосферното налягане. А газовия изпарител е един много ама много опростен карбуратор. И добре колега Danchojn като пратиш колегата да му вземат парите за настройка как ще му се оправи работата на бензин. Да позная ли ? - Газ анализатор. Поздрави !!!
                    не подценявайте италианските коли
                    Tipo 1.6 (149.C2.046)

                    Коментар


                      #11
                      Здравейте.Сложих газова на Браво - 1.4, 12 клапана, моноинжекция.До поставянето и всичко беше вред. Кой е казал че автомобила не е наред на бензин? Човкеа е казал, че е пипнал елементарни неща и е свалил 1000об. Тези ефекти и на мен са ми познати. Парите за газ анализатор не са дадени напразно пари. Като се иска газ това е задължително за ГУ. Те и някои сервизи дето монтират ГИ също правят на слух настройките та какво остава за ГУ. Ти на слух как прецени какви са ти смесите. 99% съм убеден, че сместа ти не е оптимална.
                      Panda Climbing 4x4 1,2 FIRE

                      Коментар


                        #12
                        Колега Danchojn автора на темата още в първият си пост е написал че на бензин прекъсва колата. Или това е нормално. Пипнал е елементарни неща като прегънатия маркуч и е увеличил дебита на газта с което е пообогатил сместта малко и затова са му паднали оборотите.Ако сместта я е обеднил също може да паднат оборотите ама не знам накъде е въртял тройника ама няма значение. Ти наясно ли си 1,4 мотора как си регулира оборотите. Аз понеже съм карал такава кола знам и ще ти кажа че тия обороти са от записани глупости в компа. И още нещо настройката на колата ми не е оптимална и никога не е била , просто защото на обикновенна АГУ никога няма да е оптимална . В предния си пост написах защо ама явно не си го прочел. Взими един мултицет и виж какво показва ламбда сондата на празен ход и при подаване на газ и ще разбереш . Пробвай така да я настроиш. Ако при всички режими на мотора постигнеш оптимална смес то евала. Ако можеше да се настрои оптимално нямаше да се слагат симулатори за ламбда сонда примерно и нямаше да се налага зиме лете да се коригира настройката на изпарителя или при смяна на въздушен филтър и т.н. Ако сега колегата я настрои на въпросното чудо на техниката след месец като мине 1000-1500 км вече сместта няма да е същата заради позапушения въдушен филтър и какво всеки месец на онова как му беше името.........аааа газ -анализатор. Това обаче не означава ,че ако сега се регулира правилно колата няма да работи добре след месец. Аз казах . Хау !!!
                        не подценявайте италианските коли
                        Tipo 1.6 (149.C2.046)

                        Коментар


                          #13
                          Стига с тези глупости, защото на мен с прословутия газ анализатор ми направиха бедна сместа и колата започна да гърми!
                          1990 TEMPRA SX 1.4 Carb

                          Коментар


                            #14
                            Tempras написа:
                            Стига с тези глупости, защото на мен с прословутия газ анализатор ми направиха бедна сместа и колата започна да гърми!
                            Ето още един пример за липсата на оптимална смес при АГУ. При АГУ оптималната смес е нормални тихи обороти и добър вървеж с оптимален разход. Това се прави на ухо и с няколко проби. Оттам насетне при експолатацията на колата се налагат леки корекции на сместа от изпарителя заради разликите в температурата на въздуха - най вече зимата когато е под нулата и газтта по колонките е т.нар. зимна газ. А след газ анализатор гърми понеже там я настройват ама на тихи обороти. При преходен режим (отваряне на дросела ) сместта обеднява и понеже оборотите не се вдигат веднага, от компа следва закъснение на запалването и подаването на искра става в момент на застъпване на отворен испускателен и смукателен клапан и там от паразитната искричка следва въпламеняване на газтта в колектора . На това му викаме гърмеж. Този ефект е много много рядък при моделите с делко които нямат запалване с паразитна искра. За да работи стабилно мотора на тихи обороти сместта се обогатява умишлено тогава и риска от "БУМ" е малък и почти е нулев при изправна запалителна система( най - вече кабелите). Така , че можем още много килобайти да изпишем във форума и да не стигнем до никъде . Който както иска да си прави газовата. Аз съм си ок. и моите близки и приятели съм уредил с добре работещи уребди. Оттам насетне мога да давам съвети и толкова. Всеки си преценява и понякога се стига до истината по трудния начин. От мен много здраве и поздрави.
                            не подценявайте италианските коли
                            Tipo 1.6 (149.C2.046)

                            Коментар


                              #15
                              Ами то който ползва газ анализатор, трябва и да разбира какво да прави с него :D Типичен пример за некомпетентно отношение. Колега Кalin555 90% съм съгласен с теб. Никога една ГУ не работи оптимално в различните режими. Така е в това спор няма. Но в случая, колегата с проблема вообще не знае според мен къде е дебита и къде са оборотите. Газ анализатора със сигурност ще го отведе близо до истината, когато с него работи компетентен човек. Освен това, дори на бензин да му прекъсва, на газ може и да е добре, защото не се знае от какво прекъсва, щом прекъсва. Видял е мненията ни, да прецецени как ще постъпи. За мен на татък не може да продължи без да е ясна настройката на ГУ. Иначе само си пишем. Поздрави. Успехи.
                              Panda Climbing 4x4 1,2 FIRE

                              Коментар

                              Working...
                              X