Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Въпроси възникнали при прехвърлянето/поставянето на газ

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #16
    kalin555 написа:
    Ами то и на Фолксфагена се слагаше на моното такава подложка. Май , че наистина корпуса на моното е същия или подобен. А относно резистора , той се слага като се прекъсне дюзата през релето да може през резистора да минава малко ток и компа да си мисли , че има дюза . По принцип ако минава малко ток компа пак може да ревне . Може да се пробва с по-малък резистор примерно 50 ома. Обаче колкото намаляваме резистора се увеличава вероятността дюзата да се отваря по малко и пусне бензинец. Ако не се лъже по този начин трябва да се направи така че релето през нормално затворения контакт да затваря веригата на дюзата когато колата е на бензин. Когато се пусне газта, от захранването на газовия клапан релето се захранва и прехвърля компа към резистор със същото съпротивление като на дюзата, а едновременно прекъсва дюзата. При този вариант 100 % се лъже компа. Така се правят емулаторите на дюзи и за 4 и 6 цилиндъра и т.н., само дето там има превключващо реле за всеки цилиндър ( всяка дюза) . Резистора е 5 Вата защото си грее и ако е с малка можност ще се опече и ....Ако не е ясно може да пробвам да драсна схемичка. Инъче въпросната плочка мисля че няма да е трудно да се одяла от текстолит или да се изрежат няколко ката от клингирит. даже с клингирита може да се играе с повече и по- малко милиметри (с повече или по -малко гарнитурки една върху друга) и да се експериментира с въздушната междина. Аз точно така бих направил. Но като цяло мисля , че беше около 4-5 мм. дебелината на подложката.
    Колега, ако е удобно би ли драснал една схема.
    BRAVO 1.4, 12 V

    Коментар


      #17
      Сега май ще направя ферман ама дано да съм Ви полезен. качвам 3 схемички . Първата е най простичка и лъже повечето компютри става даже да лъже и някои пълни инжекции които дюзите са 4 в 1 или 2 по 2 . ( по старите Бошове са така ), като фиат Крома , 1,8 и 2, 0 двувалките на Типо Темпра Дедра и тем подобни. там смо през релето се прекъсва + , а не оправляващия от ECU-то. Та в първия вариант NC е нормално затворен контакт и през него , когато релето е в покой се затваря веригата на дюзата и си карате на бензин. При пускане на газта от + на газовия клапан задействате релето и нормално затворения контакт прекъсва дюзата и ток тече само през резистора от 100 ома , колкото да си мисли ECU- то , че тече някакъв ток през дюзата. По модерните ECU - та мерят омовото съпротивление на дюзата а не само наличието на протичащ ток. Тогава ползваме 2- рия вариант за да лъжем както трябва. Тогава принципа при включване на газ е , че не само спираме дюзата ами прехвърляме ECU- то към NО( нормално отворения ) и вече ток тече през резистор който е еднакъв по съпротивление на дюзата. Тогава вече компа ще вижда точната омова стойност и няма начин дюзата да си помисли и да прокапе . Втория вариант се прави и за емулатор за многоточкови инжекции , където всяка дюза се мери от ECU - то и се налага да се лъже поотделно . Тогава схемата се умножава по 4 ( с 4 релета ) или 6 или колкото са дюзите или цилиндрите на мотора. Допълвам с една схемичка за комбиниране на резистори защото от опит мога да кажа , че и с 5 ватови резистори пак схемата грее ( в смисъл резисторите греят ). Аз като правя емулатор комбинирам с по 2 резистора и ги правя по 10 вата, защото по наблюдение след година работа примерно са почернели резисторите. Това важи особено и за моноинжекцийте , където дюзата е по -нискоомна и с по- голямо време за отваряне там направо комбинирайте с по 3 резистора за по сигурно за да не ви греят резисторите. Особено гадно е ако си направите емулатора в пласмасова кутия да я видите сбръчкана от топлото след време. Освен това съм виждал да се пропукват спойките на резисторите от жегата, което се осеща чак когато лампата на таблото светне . Сега на който не му е ясно ще обяснявам ( ама през уикенда няма да мога да пиша ). Ако някой иска може да направя всякакви емулатори и за дюзи и за ламбда сонда . Предлагам и монтаж. Ако някой иска на Л.С. , че не е редно да се рекламирам тук , това е вариант да помогна на колегите.
      Прикачени файлове
      не подценявайте италианските коли
      Tipo 1.6 (149.C2.046)

      Коментар


        #18
        kalin555 написа:
        Сега май ще направя ферман ама дано да съм Ви полезен. качвам 3 схемички . Първата е най простичка и лъже повечето компютри става даже да лъже и някои пълни инжекции които дюзите са 4 в 1 или 2 по 2 . ( по старите Бошове са така ), като фиат Крома , 1,8 и 2, 0 двувалките на Типо Темпра Дедра и тем подобни. там смо през релето се прекъсва + , а не оправляващия от ECU-то. Та в първия вариант NC е нормално затворен контакт и през него , когато релето е в покой се затваря веригата на дюзата и си карате на бензин. При пускане на газта от + на газовия клапан задействате релето и нормално затворения контакт прекъсва дюзата и ток тече само през резистора от 100 ома , колкото да си мисли ECU- то , че тече някакъв ток през дюзата. По модерните ECU - та мерят омовото съпротивление на дюзата а не само наличието на протичащ ток. Тогава ползваме 2- рия вариант за да лъжем както трябва. Тогава принципа при включване на газ е , че не само спираме дюзата ами прехвърляме ECU- то към NО( нормално отворения ) и вече ток тече през резистор който е еднакъв по съпротивление на дюзата. Тогава вече компа ще вижда точната омова стойност и няма начин дюзата да си помисли и да прокапе . Втория вариант се прави и за емулатор за многоточкови инжекции , където всяка дюза се мери от ECU - то и се налага да се лъже поотделно . Тогава схемата се умножава по 4 ( с 4 релета ) или 6 или колкото са дюзите или цилиндрите на мотора. Допълвам с една схемичка за комбиниране на резистори защото от опит мога да кажа , че и с 5 ватови резистори пак схемата грее ( в смисъл резисторите греят ). Аз като правя емулатор комбинирам с по 2 резистора и ги правя по 10 вата, защото по наблюдение след година работа примерно са почернели резисторите. Това важи особено и за моноинжекцийте , където дюзата е по -нискоомна и с по- голямо време за отваряне там направо комбинирайте с по 3 резистора за по сигурно за да не ви греят резисторите. Особено гадно е ако си направите емулатора в пласмасова кутия да я видите сбръчкана от топлото след време. Освен това съм виждал да се пропукват спойките на резисторите от жегата, което се осеща чак когато лампата на таблото светне . Сега на който не му е ясно ще обяснявам ( ама през уикенда няма да мога да пиша ). Ако някой иска може да направя всякакви емулатори и за дюзи и за ламбда сонда . Предлагам и монтаж. Ако някой иска на Л.С. , че не е редно да се рекламирам тук , това е вариант да помогна на колегите.
        Колега, а мога ли да ползвам емулатора за дюзите, който е бил на пълната инцекция на моноинжекцията, като вържа само дюзата на моноинжекцията, а другите кабелаци остават висящи???
        BRAVO 1.4, 12 V

        Коментар


          #19
          Зависи от съпротивлението на дюзите
          FIAT MAREA 1.6 16V Weekend 99

          Коментар


            #20
            Да може , като електрика ще работи . Ползва се само един от каналите. Хващаш единия от четирите канала (произволно) и си става. Само, че колегата Янко е прав. Съпротивлението на дюзата е от значение. Освен само да смениш един резистор вътре в емулатора , само на канала който ще ползваш. Ще трябва да проследиш кабелите кое къде отива и да смениш точно резистора на този канал от емулатора който ще ползваш. Може да се наложи и буксите да режеш за да свържеш към дюзата защото на моното най-вероятно ще е друг вид буксата.
            не подценявайте италианските коли
            Tipo 1.6 (149.C2.046)

            Коментар

            Working...
            X