Здравейте.Заех се да прехвърля газовата от Браво 1.6 пълна инжекция на Браво 1.4, 12клапана моноинжекция.Днес се хванах и е свалих от колата и трябва да е сложа на другата, но се появиха някой въпросчета:При свалянето на уредбата установих, че има някакъв емулатор за четирте дюзи. От този емулатор излизаха някакви си кабели и буксички, като имаше и такива които се свързват на самите дюзи.1. След като новата кола е моноинжекция, трябва ли да се поставя този емулатор или е излишен.2. Ако трябва да го поставям, как да го свържа, след като излизат за всяка дюза по 2 кабела с букси/една мъжка и една женска/.3. Нужно ли е да се поставят някакви релета и резистори или някакви подобни на дюзата и ламбда сондата. Къде се поставят и как се свързват.4. Установих, че колата няма ключе превключвател газ/бензин, какво ключе да взема като се има впредвид цена/качество.Благодаря Ви предварително.
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Въпроси възникнали при прехвърлянето/поставянето на газ
Collapse
X
-
Ето какво смятам аз :1. Този емулатор за 4-те дюзи е излишен. 2.Може да се наложи само за дюзата на моното да се сложи резистор да си мисли компа че има дюза , но не знам дали 1,4 мотора си гледа дюзата. Нека колегите с 1,4 да кажат. Ако няма нужда си слагаш само реле да се прекъсва дюзата като си на газ. Ако има нужда от лъгане се слага резистор 100 ома 5 вата между контактите на релето.3. с 1 и 2 ти отговорих донякъде само да кажа че е хубаво да се сложи емулатор за ламбдата за да не се скапе на бензин - ще трупа грешки и ще си оплеска адаптацията.4. Ако нямаш ключе можеш да продадеш емулатора за дюзите и да си купиш автоматичен ключ на Фобос - той си има вграден емулатор за ламбдата и даже и реле с резистор за дюзата и си има и схема за връзване и общо взето с такъв ключ ще изчерпаш и решиш въпросите от 1 до 3 . Струва около 25 лв. и си е доста читав. Направо си е "all in one "Като допълнение за моното ще ти трябва друга плочка (смесител) за газта и се слагаше и една подложка да повдига дюзата на моното , че инъче ще гори много заради намаления приток на въздух. Ако има още нещо ще отговарямне подценявайте италианските коли
Tipo 1.6 (149.C2.046)
-
kalin555 написа:4. Ако нямаш ключе можеш да продадеш емулатора за дюзите и да си купиш автоматичен ключ на Фобос - той си има вграден емулатор за ламбдата и даже и реле с резистор за дюзата и си има и схема за връзване и общо взето с такъв ключ ще изчерпаш и решиш въпросите от 1 до 3 . Струва около 25 лв. и си е доста читав. Направо си е "all in one "OVB X18XE1 седан+ГИ
Коментар
-
Е това за Фобоския ключ не го знаех. Но са читави аз дето съм слагал на близки хора нямат проблеми. Но може да има останали по някои газаджийски магазини. Инъче аз мога да предложа на колегата емулатор за ламбдата (мое производство), ама ако иска да ми пише на Л.С. да не си правя реклама тук. Във вариант без Фобоса трябва друг ключ имаше и по 15 лв. някакви турски дето само превключват газ бензин и автоматично на обороти, но нямат нищо друго като емулатори и т.н. Ако колегата е изобретателен може да си върже газовата като мен само с обикновен превключвател и да вземе ток от управлението на бензиновата помпа , която като угасне мотора спира. Ако там се върже газовата при угасяне на мотора се спира притока на газ и отпада необходимостта да се слага ключ който да следи за наличието на искра. Разбира се при този вариант няма автоматичен режим. Но когато се налага да превключа от бензин на газ форсирам мотора и ръчно си щракам копчето. Но моята кола не киха и си пали директно на газ даже и на -20 градуса и затова не ми трябваше автоматичното.не подценявайте италианските коли
Tipo 1.6 (149.C2.046)
Коментар
-
kalin555 написа:Ето какво смятам аз :1. Този емулатор за 4-те дюзи е излишен. 2.Може да се наложи само за дюзата на моното да се сложи резистор да си мисли компа че има дюза , но не знам дали 1,4 мотора си гледа дюзата. Нека колегите с 1,4 да кажат. Ако няма нужда си слагаш само реле да се прекъсва дюзата като си на газ. Ако има нужда от лъгане се слага резистор 100 ома 5 вата между контактите на релето.3. с 1 и 2 ти отговорих донякъде само да кажа че е хубаво да се сложи емулатор за ламбдата за да не се скапе на бензин - ще трупа грешки и ще си оплеска адаптацията.4. Ако нямаш ключе можеш да продадеш емулатора за дюзите и да си купиш автоматичен ключ на Фобос - той си има вграден емулатор за ламбдата и даже и реле с резистор за дюзата и си има и схема за връзване и общо взето с такъв ключ ще изчерпаш и решиш въпросите от 1 до 3 . Струва около 25 лв. и си е доста читав. Направо си е "all in one "Като допълнение за моното ще ти трябва друга плочка (смесител) за газта и се слагаше и една подложка да повдига дюзата на моното , че инъче ще гори много заради намаления приток на въздух. Ако има още нещо ще отговарям
Коментар
-
Ами аз не знам откъде да я купиш. Рових из темите във форума ама нищо конкретно -пишеше за някъде из София . Може да питаш газаджиите, ама все си мисля че ще ти донесат от 9 кладенеца вода и ще те убедят че няма нужда и че ще ти предложат да ти направят реглаж да ти вземат парите и пак ще е тая. Мисля че може да свалиш твоята плочка и да си поиграеш да си направиш гарнитурка за да си повдигнеш дюзата нагоре. Тогава между дюзата и плочката ще има по-голяма въздушна междина и ще минава повече въздух. Може да се направи от метал , от текстолит, бакелит даже ако се изреже от клингирит 1мм. 3-4 парчета и ги подложиш пак ще ти надигнат дюзата. Като си извадиш плочката по нея ще пречертаеш размер отвори и т.н. Ако е от метал или текстолит някой може да ти я одяла на фреза за 2 мин. и 5 лв. примерно. Ако обаче това го имаш сложено на колата проблема с газта може да е другаде. И сигурно ако сложиш такава гарнитурка ще трябва да я пререгулираш.не подценявайте италианските коли
Tipo 1.6 (149.C2.046)
Коментар
-
kalin555 написа:Ето какво смятам аз :1. Този емулатор за 4-те дюзи е излишен. 2.Може да се наложи само за дюзата на моното да се сложи резистор да си мисли компа че има дюза , но не знам дали 1,4 мотора си гледа дюзата. Нека колегите с 1,4 да кажат. Ако няма нужда си слагаш само реле да се прекъсва дюзата като си на газ. Ако има нужда от лъгане се слага резистор 100 ома 5 вата между контактите на релето.3. с 1 и 2 ти отговорих донякъде само да кажа че е хубаво да се сложи емулатор за ламбдата за да не се скапе на бензин - ще трупа грешки и ще си оплеска адаптацията.4. Ако нямаш ключе можеш да продадеш емулатора за дюзите и да си купиш автоматичен ключ на Фобос - той си има вграден емулатор за ламбдата и даже и реле с резистор за дюзата и си има и схема за връзване и общо взето с такъв ключ ще изчерпаш и решиш въпросите от 1 до 3 . Струва около 25 лв. и си е доста читав. Направо си е "all in one "Като допълнение за моното ще ти трябва друга плочка (смесител) за газта и се слагаше и една подложка да повдига дюзата на моното , че инъче ще гори много заради намаления приток на въздух. Ако има още нещо ще отговарям>>>>>>> Move Bitch Get out of the way!!! Punto is the way !!! <<<<<<Boooooooo>>>>MOVE OVER ->
Коментар
-
Аз си всех плочка от моргата казаха ми че е била оригинална от фиат браво,ама може да ме е метнал аз като не съм виждал оригинална плочка и му вярвам .А иначе за регулирането като отида и все ми качват разхода с литър,затова аз си я регулирам сам.Нямам никакви течове проверил съм я от чашката за зареждане до моното.Ще всема да пробвам това с повдигането на дюзата че дано да падне най накрая тоз разход,че извън градско 9л.е много при положение че тука колеги се хвалят с разход 7-8л.на 100км.Ако не тази другата седмица ще пробвам само да е хубаво времето и ще ви кажа какъв е резултата
Коментар
-
white_shark написа:Е то оригинално няма ли такава плочка? Моето моно си имаше и като слагах газовата плочка върху нея монтирах тая дето си е оригинално и няма проблеми.OVB X18XE1 седан+ГИ
Коментар
-
Re: д
DIDKYmanqk написа:айди някой колега да снима плочката да видя ще съм благодаренFiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата
Коментар
-
Re: д
Tornado написа:DIDKYmanqk написа:айди някой колега да снима плочката да видя ще съм благодарен
Коментар
-
Ами то и на Фолксфагена се слагаше на моното такава подложка. Май , че наистина корпуса на моното е същия или подобен. А относно резистора , той се слага като се прекъсне дюзата през релето да може през резистора да минава малко ток и компа да си мисли , че има дюза . По принцип ако минава малко ток компа пак може да ревне . Може да се пробва с по-малък резистор примерно 50 ома. Обаче колкото намаляваме резистора се увеличава вероятността дюзата да се отваря по малко и пусне бензинец. Ако не се лъже по този начин трябва да се направи така че релето през нормално затворения контакт да затваря веригата на дюзата когато колата е на бензин. Когато се пусне газта, от захранването на газовия клапан релето се захранва и прехвърля компа към резистор със същото съпротивление като на дюзата, а едновременно прекъсва дюзата. При този вариант 100 % се лъже компа. Така се правят емулаторите на дюзи и за 4 и 6 цилиндъра и т.н., само дето там има превключващо реле за всеки цилиндър ( всяка дюза) . Резистора е 5 Вата защото си грее и ако е с малка можност ще се опече и ....Ако не е ясно може да пробвам да драсна схемичка. Инъче въпросната плочка мисля че няма да е трудно да се одяла от текстолит или да се изрежат няколко ката от клингирит. даже с клингирита може да се играе с повече и по- малко милиметри (с повече или по -малко гарнитурки една върху друга) и да се експериментира с въздушната междина. Аз точно така бих направил. Но като цяло мисля , че беше около 4-5 мм. дебелината на подложката.не подценявайте италианските коли
Tipo 1.6 (149.C2.046)
Коментар
-
kalin555 написа:Ами то и на Фолксфагена се слагаше на моното такава подложка. Май , че наистина корпуса на моното е същия или подобен. А относно резистора , той се слага като се прекъсне дюзата през релето да може през резистора да минава малко ток и компа да си мисли , че има дюза . По принцип ако минава малко ток компа пак може да ревне . Може да се пробва с по-малък резистор примерно 50 ома. Обаче колкото намаляваме резистора се увеличава вероятността дюзата да се отваря по малко и пусне бензинец. Ако не се лъже по този начин трябва да се направи така че релето през нормално затворения контакт да затваря веригата на дюзата когато колата е на бензин. Когато се пусне газта, от захранването на газовия клапан релето се захранва и прехвърля компа към резистор със същото съпротивление като на дюзата, а едновременно прекъсва дюзата. При този вариант 100 % се лъже компа. Така се правят емулаторите на дюзи и за 4 и 6 цилиндъра и т.н., само дето там има превключващо реле за всеки цилиндър ( всяка дюза) . Резистора е 5 Вата защото си грее и ако е с малка можност ще се опече и ....Ако не е ясно може да пробвам да драсна схемичка. Инъче въпросната плочка мисля че няма да е трудно да се одяла от текстолит или да се изрежат няколко ката от клингирит. даже с клингирита може да се играе с повече и по- малко милиметри (с повече или по -малко гарнитурки една върху друга) и да се експериментира с въздушната междина. Аз точно така бих направил. Но като цяло мисля , че беше около 4-5 мм. дебелината на подложката.
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар