Забелязвам следното нещо: при по-бързо каране (80-90 и нагоре) като натисна съединителя колата гасне. От 50 надолу проблеми няма, а между 50 и 80км/ч има опити да загсне и несигурни обороти на ПХ. Върти ми се в главата нещо за въздухопроводите преди филтъра. Май трябваше да се махнат, нали? Колата е от подписа, обикновена АГУ. На място и с ниска скорост няма проблеми, оборотите са стабилни, форсира се добре, има тяга като я настъпя.
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
АГУ гасне при натискане на съединителя
Collapse
X
-
На какъв автомобил е това?Най-вероятно при по-висока скорост постъпва повече въздух през въздухозаборника ,сместа обеднява и затова гасне.Премахни маркуча от въздухозаборника до филтъра и пиши за резултата.Fiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата
-
При мен със същият двигател:1. Както са фабрично въздуховодите при изключване от скорост до 130 км/ч няма проблеми, а над 130 км/ч гасне след 4-5 секунди, което по никакъв начин не се усеща при смяна на скоростите;2. Премахване на маркуча от въздухозабраника до филтъра само влошава нещата и вече скороста след която гасне пада на 100 км/ч;3. Абсолютно същият ефект като 2 има и като се обърне назад или в каквато и да е посока;4. Проблема се решава много просто - пробива се огледална дупка на въздухозабраника на задната страна, а оригиналната се запушва с плътна гъбичка. Вече 4г така. Често преди голямо спускане на магистралите я ускорявам до 160 км/ч и си я пускам по инерция.Тези проби и решението го направиха/намериха от сервиза където ми монтираха АГУ с излизане на магистралата няколко дни след монтажа, като им се оплаках.Ако още си с редуктор за ГИ на обикновена АГУ може там да ти е проблема.
Коментар
-
Мда, значи правилно съм се насочил към въздуховодите. Обаче... моите май не са като вашите (на фиат). С редуктор за АГУ съм, този за ГИ го махнах. Ще видя как мога да го пробия огледално.Колата е ланча делта 1.6 16V двигател, с метални колектори. Въздухозаборника е същият, като на дедра и също така идентичен с на делта/дедра 1.8 16V двигател - от кутията за въздушният филтър през дебел гумен маркуч излиза над радиатора."За да чуеш, трябва да мълчиш." (Оджиън)
Nissan Primera WP12 QR20DE, ГИ, '03
Tempra 1.6 (EX), Dedra 1.8/16V (R.I.P.), Delta 1.6/16V (R.I.P.), Astra X16XEL (EX)
Коментар
-
Пак по темата. Доколкото разбирам, проблема при високата скорост и нормален въздухозаборник е повишеното налягане във въздуховода, и от там може и да се получи леко налягане, вместо вакуум при по-ниски скорости. И тъй като редуктора работи на принципа на различни налягания от двете страни на мембраната, ако от едната е атмосферното налягане, а от другата вместо по-ниско (вакуума създаван при отворен дросел) имаме по-високо или близко до атмосферното - няма кой да мръдне мембраната и газта да излезне. Ако правилно разсъждавам, то обръщането/пробиването на въздуховода е заобикаляне на проблема, а не решението му, или някой ако каже че все пак е решение, аз ще си позволя да кажа: тъпо решение. В случая (ако всичко по-горе е правилно), трябва да се изравнят наляганията от едната страна на мембраната и това на околната среда (т.е. пнепосредствено преди въздуховода и възд. филтър). Решението: отвора на изпарителя, който е с атмосферно налягане се свързва чрез маркуч например с въздухозаборника (или се поставя до него), и така при затворен дросел имаме винаги еднакви налягания от двете страни на платното, каквато е и първоначалната идея. Като се отвори дросела, се получава разлика в двете налягания и всичко си идва на мястото.Правилно?"За да чуеш, трябва да мълчиш." (Оджиън)
Nissan Primera WP12 QR20DE, ГИ, '03
Tempra 1.6 (EX), Dedra 1.8/16V (R.I.P.), Delta 1.6/16V (R.I.P.), Astra X16XEL (EX)
Коментар
-
Как да не е решение, като колата си има мощност и стабилни тихи обороти вече 4г пробвано до и над 160 км/ч?Проблемът е в твоя телевизор, че при теб може да е неприложимо заради самите въздуховоди, заборник и разположението им.Много е важно да се отчете също къде ’буха’ въздух и надува перката при включване. Да не забравяме, че автоматично тръгва при пускане климатика, а често и на втора степен в жегите. Дал съм перфектното, лесно и изпитано решение, но за ФИАТ с този двигател.
Коментар
-
ОК, нека да го нарека неправилно решение. Съгласен?Опитвам се да вникна в същината на проблема, да намеря причината за появата му и след това да търся най-правилното решение за моят случай. Перката буха където и при теб. Само въздуховодите преди филтъра се различават, но идеята им е една и съща. На мен перката ще ми духа точно под въздуховода, което пак ще допведе до някаква разлика в двете налягания, ако пробия отвор отзад."За да чуеш, трябва да мълчиш." (Оджиън)
Nissan Primera WP12 QR20DE, ГИ, '03
Tempra 1.6 (EX), Dedra 1.8/16V (R.I.P.), Delta 1.6/16V (R.I.P.), Astra X16XEL (EX)
Коментар
-
Имаше една тема за изравняване на наляганията точно по този проблем. На моето Типо де го има проблема де го няма . При мен зимата като карам с по богата смес не ми гасне. Лятото като я орежа малко и ми гасне . При мен решението на проблема с извъртане на въздуховода не става. Дига разхода инъче се оправя гасненето . Говоря за скорости над 90 -100 км/ ч. На Браво 1,6 съм махал маркуча който иде от въздухозаборника до филтърната кутия. Незнам на Ланчата така ли е направена системата . Предполагам е сходно ако е така може да се пробва. На бравото закова оборотите. И на бензин си е добре и мисля че това е най простото решение . Ако имаш снимка на мотора може да помислим нагледно. Ако се направи изравняването става идеално ама има да си играеш и да експериментираш . Ще потърся темата. Аз се бях зарибил ама на моето моно е много сложно и едва ли ще успея да го направя. Всъщност принципа е ,че мембраната се влияе от разликата в налягането на входа на въздуховода и на мястото на разреждането където е самата плочка. Тогава разликите са малки -не е както с атмосферното налягане и май , че трябва доста да се охлаби мембраната. Общо взето е играчка работа .не подценявайте италианските коли
Tipo 1.6 (149.C2.046)
Коментар
-
http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.p...highlight=Ей я де е темата . Прочети я цялата. Там пък като четох съм писал , че ми гасне лятото , а зимата не . Май в общи линии когато ми е по бедна сместта тогава става . А и аз сменях изпарител и т.н забравил съм кога гасне кога не (дали е зиме лете. ). Но идеята не е лоша бих си поиграл ако съм с пълна инжекция. На баща ми колата е такава ама той не дава да му ровичкат колата , а и неговата не гасне така. Пробвано е с 170 км/ч. Както имам три еднакви изпарителя бих затапил единия да видя кво ще стане . Ама едно по едно . В една друга тема имам на дневен ред друга играчка ( вакумния тройник)не подценявайте италианските коли
Tipo 1.6 (149.C2.046)
Коментар
-
Ама... моята идея не е да се затапи (това ще създаде нови ядове), ами да се сложи въздухозаборник на изпарителя, по подобие на този преди възд. филтър."За да чуеш, трябва да мълчиш." (Оджиън)
Nissan Primera WP12 QR20DE, ГИ, '03
Tempra 1.6 (EX), Dedra 1.8/16V (R.I.P.), Delta 1.6/16V (R.I.P.), Astra X16XEL (EX)
Коментар
-
Махнах въздуховода между въздухозаборника и възд. филтър и спря да гасне. Както по-горе казах - тъпо "решение" и просто заобикаляне на проблема, но като се знам колко съм немърлив за някои неща - така ще си остане."За да чуеш, трябва да мълчиш." (Оджиън)
Nissan Primera WP12 QR20DE, ГИ, '03
Tempra 1.6 (EX), Dedra 1.8/16V (R.I.P.), Delta 1.6/16V (R.I.P.), Astra X16XEL (EX)
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар