Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Настройка на газов инжекцион Tamona/Progas

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Настройка на газов инжекцион Tamona/Progas

    Тази тамона вече започва да ме ядосва. Искам вещите по въпроса да ми кажат къде бъркам(освен в марката на инжекциона )Гледах 20 пъти клиповете как се настройва колата в официалният канал в youtube. Ще напиша как процедирам и какви проблеми и въпроси имам след това.1. Първо влизам и си пускам авто калибровка - Каква е разликата дали ще я пусна на fast calibration или на някое от останалите опции и това какво влиание може да окаже в/у правилната работа.2. Отивам на графиката за газовите времена. Трия всички точки, след което почвам да карам на бензин. Начертава ми всички точки и почвам да барам графиката. Първо я вдигам от най горната точка за да се вдигнас малко всички точки. В клипът казват, че трябва линията да минава през точките за бензиновите времена. Наглася ли я така обаче, газовите времена стават двойно по-големи от бензиновите и колата гори смесено 100 извънградско и 90 градско - 11.5л./100км. Освен това когато колата е студена и обърне на газ, до загряването и до 90 градуса е някакво лудо прекъсване при ускорение, губене на обороти и адски мъки и гаснене при потегляне. Иначе като загрее няма никакъв проблем.Освен това в клиповете казват, че точките на газовите и бензиновите инжектори трябва да се застъпват а това определено не се получва. Газовите идват над бензиновите.До там приключвам с настройкитеМоите въпроси са: В крайна сметка как трябва да се получи? Да се застъпват ли трябва или линиите трябва да минават през бензиновите?При всяко изфорсиране на място дори, без значение дали съм на газ или бензин долу ми пише "Low Pressure". Много хубаво ама ниско налягане на кое по точно?Вчера настройвах колата наново, и свалих линията под бензиновите времена и тогава бензиновите точки и газовите дойдоха в една линия. Колата се спъна леко, но поне времената се пооправиха. Бензинови - 5 газови 7.5.Тази сутрин имаше пак леки признаци при студен мотор за тези прекъсвания и предърпвания но бяха в много много малки едвам забележими количества.Благодаря, че изчетохте целият ми боламач. Очаквам вашите съвети.Газов комп - Tamona/Progas - мет. комп.Рейка Valtek 3 ома.Изпарител - Tomaseto
    Fiat Bravo 1.6 99г. - Г.И.
    Fiat Stilo 1.6 02г. - Г.И.

    #2
    Дянко, кога ще дойдеш да ти я настроя ? Няколко насоки - провери рейката да не изпуска. Дай на бензин, извади маркучите от рейката , запуши ги с болт.Хвани рейката и накарай някой да я изфорсира - симулираш появата на low pressure и гледаш дали не изпуска/смуче някоя от дюзите.Ако няма пропуск продължаваш да търсиш от рейката до изпарителя, който гледай да е на поне 1 бар диф. налягане.А в колектора на празен ход, колкото по-ниско толкоз по-читав двигател 0.3-0.4 бар-а.И какви са тия времена бензинови 5мс ?Това на газ или на бензин ?
    F9Q750 @ 151hp/332.2Nm

    Коментар


      #3
      emzo написа:
      Дянко, кога ще дойдеш да ти я настроя ? Няколко насоки - провери рейката да не изпуска. Дай на бензин, извади маркучите от рейката , запуши ги с болт.Хвани рейката и накарай някой да я изфорсира - симулираш появата на low pressure и гледаш дали не изпуска/смуче някоя от дюзите.Ако няма пропуск продължаваш да търсиш от рейката до изпарителя, който гледай да е на поне 1 бар диф. налягане.А в колектора на празен ход, колкото по-ниско толкоз по-читав двигател 0.3-0.4 бар-а.И какви са тия времена бензинови 5мс ?Това на газ или на бензин ?
      Като написах времената, нямах предвид на празен ход. На празен са бензинови около 3м.с. а на газ около 5 и нещо.Тези прекъсвания ли са причнината, да имаш съмнения за изпускане?"извади маркучите от рейката" имаш предвид тези м/у рейката и колектора нали?Диференциалното налягане, ще го погледна тази вечер и ще пиша колко е.
      Fiat Bravo 1.6 99г. - Г.И.
      Fiat Stilo 1.6 02г. - Г.И.

      Коментар


        #4
        Понеже при мен сетъпа е почти същия като на колегата питам тук.Заради завишен разход разпробих дюзите от 2.1 на 2.2мм , диференциалното налягане е 1.10 , в колектора е 0.30 , а от изпарителя е 1.40.На празен ход се получава следното http://prikachi.com/images/573/6627573Y.jpg , сега с малко настройки паднаха още малко газовите времена,но пак са над 6.5мс . Прави ми впечатление че на газ се опитва да вдига бензиновите времена,което ми говори че сместа беднее- по мап таблицата вдигам коефициента на 1.12 и бензиновото време на празен ход и на газ остава същото. Въпроса е дали на цялата карта ми беднее сместа щом на празен ход е бедна ? Трябва ли на цялата таблица да коригирам коефициентите (на 1.12 както е на ПХ ) така ,че да не ми променя бензиновото време на газ? Сигурно малко смотано го обясних ама...
        Фиат Крома 1.9 16v+
        Фиат Браво 1.6 16v
        Фиат Мареа 1.6 16v

        Коментар


          #5
          To с 0.1мм голямата разлика.Замисли се къде е проблема, какво си променил, за да имаш толкоз високи времена.За справка либрата с валтек искаше 2.8мм за 140 коня. при 1 бар.После 2.5мм при 1.2 бара и по-бърза рейка.
          F9Q750 @ 151hp/332.2Nm

          Коментар


            #6
            Ами за момента от прецизните бургии имам от 2.0 до 2.3 всички. Тя досега си работеше на 2.1мм , но разхода беше сравнително висок, затова разпробих с малко дюзите но ме шашнаха времената на газ. Мисля си да пробвам в движение да настройвам само по мап таблицата- там ми е по-лесно отколкото с точките. Кое друго може да играе роля за сваляне на разхода освен софт. настройка, диф.налягане, размер на дюзите?
            Фиат Крома 1.9 16v+
            Фиат Браво 1.6 16v
            Фиат Мареа 1.6 16v

            Коментар


              #7
              Честно казано си далече от истината и не знаеш, какво правишНалягането ти е добре, разпробивай, докато тамоната ти каже , че е минала калибровка, т.е. 5-5.5мс.
              F9Q750 @ 151hp/332.2Nm

              Коментар


                #8
                Днеска се заиграх и преправих положението на рейката, маркучите бяха с много различна дължина- от 40см на 1-ви цилиндър , 30см на 2-ри , 20см на 3-ти и около 10см на 4-ти цилиндър. Сега колата върви много по-добре , дали дължината на маркучите от клапанчетата до колектора играят толкова значителна роля?
                Фиат Крома 1.9 16v+
                Фиат Браво 1.6 16v
                Фиат Мареа 1.6 16v

                Коментар


                  #9
                  Колкото са по-къси маркучите е по-добре!Трябва да са с еднаква дължина!
                  OVB X18XE1 седан+ГИ

                  Коментар

                  Working...
                  X