Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Fiat Bravo 1.4 12V "ЗА" и "ПРОТИВ" газов

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Fiat Bravo 1.4 12V "ЗА" и "ПРОТИВ" газов

    Здравейте банда,от два месеца карам Fiat Bravo 1.4 12V .Автомобила е роден през лятото на 1997г.до тук е преживял 58000км. Разхода му в градски условия е 8л/100км,а извън градски е 6.6км./100км.Дали да му сложа ГАЗ и ,ако е ДА посъветвайте ме каква да бъде уредбата.Мислех за метан,но първо е много скъпо и второ бутилката ще ми смачка задницата.Благодаря Ви.
    Fiat Bravo 1.4 12V

    #2
    при моментните цени не е изгодно както преди два месеца напримерно не може да знаем какво ще са цените занапред :D всичко зависи от това колко км гараш годишно и още колко време мислиш да я карашза този двигател без проблем може да сложиш обикновена газова уредбано ако караш повече - може и метанс газ може да очакваш около 9/100 градско и 7,5 извънградскотова са около 3-4 лева спестени на 100 кмза около 12 - 13 000 км ще и изкараш парите
    2015 Renault Megane Expression GT
    2009 FIAT Bravo 1.4 16V Dynamic
    Всичко за FIAT Bravo 2007

    Коментар


      #3
      ако си си приготвил пари за газово СЛАГАЙ,както каза колегата не се знае занапред какви ще са цените на горивата,газта винаги ще е по евтина от бензина но не се знае с колко,пък ще си имаш и алтернативно гориво

      Коментар


        #4
        За близо два месеца навъртях 2000км.С предната ми кола Mitsubishi Lancer 4WD 1.8 karburator 1988г. бях на газ,там разхода ми беше 13л./100км,но едни пичове в един сервиз се заклеха че, ще я направят да гори 9/100 и успяха.На година наистина навъртам около 12-13000 км.Така че,май ще слагам газова.Благодаря ви.
        Fiat Bravo 1.4 12V

        Коментар


          #5
          В момента съм със същия проблем!И по мойте сметки излиза че за околко 12 000 се избива инвестицията!плюсове:-ниска цена на горивото, не се запушват части по горивната система, равномерна работа на двигателя при добре регулирана АГУминуси:-гърнетата се скапват по-бързо, ламбда емулатори и съответно проблеми с ECU то, ограничен обем на багажника, допълнително тегло, зимата има чувствително увеличен разход спрямо бензина, вероятност да се скапе бензиновата помпа ако не е направено всичко както трябва, честа смяна на въздушен филтър, по-лесното запушване на катализатора, преглед-АГУ(разход)Всичко това е според мойте лични наблюдения, съобразени и със старата ми кола, с която минах към 25 000 на газ за 1 година!Днес мога да я монтирам, но съм в ужасна дилема
          FIAT Brava 1.4 12V, FIAT Punto 1.7 TD
          FIAT Stilo 1.9 Jtd, FIAT Brava 1.2 16V CNG
          FIAT Stilo 1.2 16V LPG

          Коментар


            #6
            Stoyo написа:
            В момента съм със същия проблем!И по мойте сметки излиза че за околко 12 000 се избива инвестицията!плюсове:-ниска цена на горивото, не се запушват части по горивната система, равномерна работа на двигателя при добре регулирана АГУминуси:-гърнетата се скапват по-бързо, ламбда емулатори и съответно проблеми с ECU то, ограничен обем на багажника, допълнително тегло, зимата има чувствително увеличен разход спрямо бензина, вероятност да се скапе бензиновата помпа ако не е направено всичко както трябва, честа смяна на въздушен филтър, по-лесното запушване на катализатора, преглед-АГУ(разход)Всичко това е според мойте лични наблюдения, съобразени и със старата ми кола, с която минах към 25 000 на газ за 1 година!Днес мога да я монтирам, но съм в ужасна дилема
            За сега и аз съм в дилема и това ще продължи докато не свалят цените на бензина.В момента зареждам на 1,65лв А-95а газта е над 1лв. и май няма много смисъл.Минусите са повече от плюсовете.
            Fiat Bravo 1.4 12V

            Коментар


              #7
              Само ще ти кажа,че аз сложих газова и съжалявам много....
              ex'Fiat Tipo | ex'Lancia Dedra 2.0 | ex'Alfa 155 1.7TS | ex'98 Lancia Dedra 1.9td SW | ex'ALFA 164 2.0TS | ex'Lancia Delta 1.6i | ex'Fiat Coupe 1.8 16V VFD | ex'Fiat Bravo 2.0 20V HGT

              Коментар


                #8
                Abarth. написа:
                Само ще ти кажа,че аз сложих газова и съжалявам много....
                Ами махни я!!! Какъв ти е проблема??? Или не я ползвай. Вземи за пример Mitko .... чел съм, че неговия изпарител лежи на дъното на река Сумати и страници са изписани за плюсовете и минусите на газовата уредба. Всеки сам си взима решенията! Това "само ще ти кажа, че аз сложих газова и съжалявам много... " какво помага да човека Само го оставя още в неведение. Мненията за газовите уредби се простират от пълно отрицание до пълно въздигане или от разпни го до осанна..... Аз също знаех недостатъците на газовите уредби, но я сложих с ясното съзнание, че искам по-ефтино гориво. С моите 500 - 600 км градско на месец и 9/100 (лятото) бенизн сметнах, че ще ми е по- добре и грубата сметка показва, че при 500 км на месец разходите са 55лв. газ към 75лв. бензин.... Аз съм до тук. Изводи всеки да си направи сам
                FIAT Tipo Completo S 1.4 i.e. 160EP55A 836A4.000
                ECU BOSCH 261 203 511; газова BRC

                Коментар


                  #9
                  brat_John написа:
                  Abarth. написа:
                  Само ще ти кажа,че аз сложих газова и съжалявам много....
                  Ами махни я!!! Какъв ти е проблема??? Или не я ползвай. Вземи за пример Mitko .... чел съм, че неговия изпарител лежи на дъното на река Сумати и страници са изписани за плюсовете и минусите на газовата уредба. Всеки сам си взима решенията! Това "само ще ти кажа, че аз сложих газова и съжалявам много... " какво помага да човека Само го оставя още в неведение. Мненията за газовите уредби се простират от пълно отрицание до пълно въздигане или от разпни го до осанна..... Аз също знаех недостатъците на газовите уредби, но я сложих с ясното съзнание, че искам по-ефтино гориво. С моите 500 - 600 км градско на месец и 9/100 (лятото) бенизн сметнах, че ще ми е по- добре и грубата сметка показва, че при 500 км на месец разходите са 55лв. газ към 75лв. бензин.... Аз съм до тук. Изводи всеки да си направи сам
                  И аз я сложих като бензина беше 2лв и газта 0.85стотинки,тогава колата и вървеше добре и ми излизаше на много тънката,но ето сега след 6-7 месеца колата ми вече НЕ ВЪРВИ,харчи много на газ,а газта вече не е толкова по евтина от бензина...като сметнеш разходите от газовата,пораженията по колата от газовата и газта излиза едно и също да караш на бензин и газ+едно хубаво набиване с 450лв за инсталацията
                  ex'Fiat Tipo | ex'Lancia Dedra 2.0 | ex'Alfa 155 1.7TS | ex'98 Lancia Dedra 1.9td SW | ex'ALFA 164 2.0TS | ex'Lancia Delta 1.6i | ex'Fiat Coupe 1.8 16V VFD | ex'Fiat Bravo 2.0 20V HGT

                  Коментар


                    #10
                    Abarth. написа:
                    .....И аз я сложих като бензина беше 2лв и газта 0.85стотинки,тогава колата и вървеше добре и ми излизаше на много тънката,но ето сега след 6-7 месеца колата ми вече НЕ ВЪРВИ,харчи много на газ,а газта вече не е толкова по евтина от бензина...като сметнеш разходите от газовата,пораженията по колата от газовата и газта излиза едно и също да караш на бензин и газ+едно хубаво набиване с 450лв за инсталацията
                    Ако погледнеш малко статистиката на цените разликата газ бензин, е между 60 и 70ст. Аз когато си взех колата газта беше 70ст, а бензина 1,35 и тогава разсъждавах по същия начин - че маржа е малък и сметката показваше изплащане след 2 години при моите километри пробег. Да ама не минаха и 5 месеца и бензина - хоп нагоре. Тъкмо да почна да псувам - леко надолу... После пак хоп нагоре Когато слагаш газова, правиш инвестиция малко на риск. Между другото моята ми струва 370лв. с бутилката Едно време газови уредби слагаха таксиметърджийте, че въртяха по много километри, а сега при цена на бензина от 1евро - какво да говорим.... Ще видиш, че тази разлика на бензин газ ще се задържи 3 месеца примерно. После ще вдигнат газта защото била вече зимна и след още ще дойде Нова Година и хоп в EU щем или не щем, а там бензин под 1евро по бензиностанцийте няма ..... Сещай се за какво говоря..... За да имаш повишен разход - това си има причини и както знаеш тук му е мястото за тях, колкото за "съсипийте" по колата аз мисля, че не са толкова много повече отколкото ако няма газ. Изгнивали гърнетата - ами вярно това лято и аз смених моето, ама защото му беше дошло времето.... Човека в сервиза ми каза - каквото и да правим най-добро си остава фабричното гърне. Ами че то изкара 11 години как няма да се скапе. Вярно може и газта да е "помогнала" , но да речем сменил съм го 4-5 месеца по-рано.Иначе като се спазват изпитаните правила за употребата на газовите уредби общо взето нещата не се различават съществено от писаното във форума.Газова уредба се слага като не стигат парите да я подържаш на бензин. До сега не съм чувал някой да е сложил газова, защото милее за околната среда.. Така е - приемаме недостатъците, стискаме зъби и се правим, че се кефим....
                    FIAT Tipo Completo S 1.4 i.e. 160EP55A 836A4.000
                    ECU BOSCH 261 203 511; газова BRC

                    Коментар


                      #11
                      Каквото и да говорим, АГУ-то според мен е паразитна система!Освен това, много хора се заблуждават, че като сложат АГУ всичко си остава само с тази инвестиция, нека ако има човек сложил газ и не е отишъл поне веднъж при някой "специалист" който да му настройва врътките и да вика:" иди пробвай", да сподели къде е монтирал системата!Просто изведнъж с повишеното търсена на евтино гориво, всякакви леваци се хванаха да монтират газови уретби а от това качеството на услугата падна жестоко!Питам ги аз едни, имат ли наблюдения по отношение на проблема с трупане на грешки, а те викат, това не е нещо за което трябва да мислиш, ела да я монтираме ние ще се погрижим за всичко!Миналата година когато монтирах АГУ-то на Самарата знаех, че възможните проблеми при тая кола са малко защото тя е доста по-опростена от Фиата, в който има какви ли не електронни компоненти-потенциални проблеми!Зимата не е сезона на газта и определено разхода(градско) става сериозен дори колата да ти е в изправност!Една от причините е самата газ, в която компоненти се смесват по-различен начин, поради което намалява октановото число! Това ми го каза човек, който работи на газостанция! И другото е, че както знаете ако температурата на охладителната течност не е оптимална се нарушава режима на изпарителя, а честото палене на студено е именно повод за такова нарушение в работата му!
                      FIAT Brava 1.4 12V, FIAT Punto 1.7 TD
                      FIAT Stilo 1.9 Jtd, FIAT Brava 1.2 16V CNG
                      FIAT Stilo 1.2 16V LPG

                      Коментар


                        #12
                        газфтино

                        Зависи при какви майстори ще ходиш и дали правилно ще работи колата Ако е всичко както трябва - няма да има проблем ако пипаш сам може да се развали само НО имайте напредвид като при мен като сложих газ и все си викам нали е евтино и минавам много повече километра от преди пътуване всяка седмица поне 250 км.
                        КЛЮЧАРА е тук – https://goo.gl/maps/GvEGbSeq7nk
                        Пунто http://www.punto.mysteria.cz/puntoMk1/schema7.htm
                        http://www.autoinfo24.ru/rukovodstva.../inomarki/fiat

                        Коментар


                          #13
                          Stoyo написа:
                          Каквото и да говорим, АГУ-то според мен е паразитна система!..... и т.н.
                          Всъщност начел съм и съм се наслушал на приказки за това колко е кофти да се кара на газ. Само дето всички те са от хора, които принципно са против газта и затова ги приказват. Обаче не познавам човек, дето се е отказал от каране на газ. Опа, познавам един, ма той мина на дизел. Нека против газта да се изкаже някой с "имах АГУ, ама това и това, така и така, махнах я и се родих". Е такъв просто НЕМА! Май колегата Abarth е единствения, ама не виждам да се е обосновал. Един от основните проблеми с газта е да се намери читав майстор. После като започне човек да дава 30-40% по-малко пари за гориво и е трудно да се откаже. А инвестицията е колкото едни нови лети джанти средна ръка. Естествено всеки има право на избор...В заключение - аз карам с железни джанти
                          Антверп, Аалст, Люцерн, Слован, Олимпия, Беверен, Публикум, Тампере, БАТЕ (Борисов), ЖИЛИНА и Дебрецен ... следва продължение...

                          Коментар


                            #14
                            Здравейте колеги,работата с газта е ясна-по добре бензин,ами имам едно предложение:Нека да намерим начин нашите коли да горят по малко на бензин и нека ,ако някой има виждане по въпроса да го сподели.Сиромах човек-жив дявол.С пари всеки може,номера е с по-малко пари (ако може без е най-добре),но хайде няма да се правим на цигани.Нека заедно да намерим начин да променим разхода на бензин. Няма начин да няма начин.Според мен 5/100км. е идеалният вариянт за нашите коли.Българите сме нация техническа и всеки търси начин да подобри или изобрети нещо.Мисля ,че вместо да се караме по форумите бихме могли да се обединим и да постигнем нещо.Мога да споделя като начало,че има значение къде зареждаме с бензин,за два месеца смених 5 видни бензиностанции в града и от всичките автомобила ми предърпваше и менеше оборотите.Бях готов да ходя на елкон,но заредих на Шел и всичко се оправи.Сега веч 7-8 пати зареждам от там и нямам проблеми.Разхода зависи много от качеството на бензина ,маниерите на каране и други такива фактори.Преди години карах москвич 412,разхода ми беше 10л/100км.Смених жигльорите с на Шкода 120 и разхода ми падна на 8л./100км. е верно и мощноста падна малко,но гореше по-малко.По това време имаше криза за бензин и всеки литър беше ценен.
                            Fiat Bravo 1.4 12V

                            Коментар


                              #15
                              alex911 написа:
                              ......Според мен 5/100км. е идеалният вариянт за нашите коли....
                              Това става ама ако на нашите леки купета имаме съвременни дизелови двигатели от порядъка на 1,9 / 90 коня. Иначе не виждам как
                              vesko написа:
                              ......Нека против газта да се изкаже някой с "имах АГУ, ама това и това, така и така, махнах я и се родих". Е такъв просто НЕМА! Май колегата Abarth е единствения, ама не виждам да се е обосновал....
                              Има и това е Mitko администратора на сайта, но за тази история не се говори....
                              Stoyo написа:
                              ......нека ако има човек сложил газ и не е отишъл поне веднъж при някой "специалист" който да му настройва врътките и да вика:" иди пробвай", да сподели къде е монтирал системата!....
                              Да не викам дявола, но от как ми е монтирана газовата - сега на 12 октомври ще стане една година не съм ходил при "специалист да ми настройва врътките"!!! Уредбата ми е монтирана в Велико Търново - фирма Олимпик! Че и тънко ми излезе както съм написал по-горе 370лв БРЦ с бутилката. Единственото, което съм правил е да намалявам газта от тройника с цел да видя колко ще ми падне разхода и веднъж от начало ходих на диагностика, тъй като нямах симулатор на ламбда сондата (просто фирмата не предлагаше) и естествено ECU-то натрупа грешки и мина в сервизен режим.
                              FIAT Tipo Completo S 1.4 i.e. 160EP55A 836A4.000
                              ECU BOSCH 261 203 511; газова BRC

                              Коментар

                              Working...
                              X