Здравеите,колеги,мои приятел ме помоли и му монтирах на колата ГИ Tamona ProGAS-P.Монтажът ми създаде проблем само с това,че се ползва минус от бобина при свързването,а на конкретната кола без контакт имаме два минуса на буксата на бобината,като на контакт единият става +12в,а другият изчезва Яко се получава,та се чудя този минус може ли да се свърже просто постоянно замасен или има някакво контролно значение.Става дума за кафявият кабел от схемите,като схема не прилагам,защото всеки слагал или пипал такъв инжекцион,ще се сети.По принцип не ми се е случвало така да изчезва минус на бобина,би трябвало да е постоянен,т.е. да не е от значение дали е от бобина,защото тои се подава и без контакт и на контакт по принцип в нормален случаи.(Не и на тази кола де...от къде взима минус не ми е ясно,може би са постоянно замасени бобините просто).По-голям проблем обаче е,че не мога да се свържа с компютъра.Използвам кабел които многократно е използван за настроика на ГИ БСМ,като му слагам само преходник,подходящ за тамоната,но не хапе.Не съм чел Тамоната да иска специален кабел,би трябвало да става и с този.Пробвах дали не съм разменил по погрешка TX и RX (К и L) линиите,но без резултат.Към момента са,като на оригиналната букса,но не мога да се свържа.Има ли нещо по специално при свързването с компютъра на конкретно този ГИ?С какви кабели сте пробвали,освен оригинални?
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Трябва ми малко помощ за свързването с Tamona
Collapse
X
-
Nechto ne raboti kirilizaciqta na foruma molq da go vaztanovite!!! Moderatorite ako moje da redaktirat mnenirto che nqma ka da go napicha.Kafqviq kabel moje da ne se svarzva a se dawa edna otmetka za virtualno broene na oboroti. Togaza zapochva da broi ot parvi cilindar.Нещо не работи кирилизацията на форума моля да я възстановите.Модераторите ако може дда редактират мнението ,че няма как да го напиша.Кафявия кабел може да не се свързва ,а се дава една отмоетка за виртуално броене на обороти.Тогава започва да брои от първи цилиндър.
Коментар
-
Благодаря на всички ви за помощта.Дотук смятам съм изпълнил съветите на всички,но не ми с еполучи.Имам съмнения и в лаптопа,които тази вечер ще мине под ножа,а утре ще имам пак достъп до колата и ще проверя наново дали не съ объркал TX,RX и масата на буксата.Ще споделя след това дали съм пожънал успех или проблемът си остава.Fiat Tipo 1,4i.e. LPG машина ДзВеРъ ахахаххааххаха
Коментар
-
emzo написа:Захранване не се подава на самоделките ! Само оригиналния кабел ползва захранване от конектора на тамоната.OVB X18XE1 седан+ГИ
Коментар
-
Невднъж е разисквано ,че захранване се подава само за адаптори на КОМ и то смъкнато на 5 волта със 78L05 и два кондензатора за филтри.При ЮСБ кабели със същите адаптори с MAX 232 се ползват само RXD,TXD и "-" от газовото ЕКУ.Fiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата
Коментар
-
Благодаря за мненията,колеги,специално тази част с кабела ми е ясна,но въпреки това пак не успях да се свържа.Пробвах кабела на друг ГИ(БСМ),за които съм го и правил и захапа веднага.Кабелът е от стар сименс на Компорт,но ползвам преходник към USB и НЕ ползвам захранване от буксата.Наново разгледах схемата за свързване и всичко е свързано по нея,с изключение за жълтия кабел,които се ползва за спиране на бензина(не съм го спирал съответно,а оставих помпата да си върти на газ)и кафявия кабел,които нагоре казвате,че не е задължителен,а и нямам къде да вържа.Има два червени кабела за +12в,като на единият се слага 5А бушон и пише "+12V from ignition".Вързан е към +12В от захранването на една от бобините,като мога да го вържа и другаде през контакт,а на схемата пише,че е позволено да се ползва и + от дензиновите дюзи.Другият червен кабел си в вързан пред 15А бушон директно към + от АБ.За последният ГИ,които паравих дори нямах кадърна схема и кабелите на всичко бяха с разминаващи се цветове и го направих,а тая пущина,уж елементарна не хапе.Към момента,като се дае на контакт и изчака малко,светва оранжевата(жълта) кампичка на копчето на Тамоната,пали колата на бензин и работи.При първото палене минаше зелената лампичка,което според мен означава,че чака да прехвърли автоматино на газ.Е...не прехвърля въобще на газ.Предполагам има Тамната някакви настроики фабрично и дори и да са много далеч и да не могат да работят с тях компонентите и колата,трябва да прехвърли на газ и да изгасне колата поне.Прехвърляне няма.Няма и опит дори,не цъкат клапаните и бе спират бензиновите дюзи и това си е.Мислихме си за дефектен компютър,но не ми се вярва,чак такъв малшанс.Нещо някъде не се получава.Ако има колега с такава тамоне и му се занимава ги сравним или да пробваме кабела на неговата уредба или негов кабел на тази(макар да е проверен и работи),нека надва глас,че не ми е ясно какво се запъва и защо не се свързва.Fiat Tipo 1,4i.e. LPG машина ДзВеРъ ахахаххааххаха
Коментар
-
Опитвал си да се свържеш когато колата е запалена?Днес опитах да се свържа с лаптопа с ВАГ КОМ кабела ,но не пожела дори и на контакт.Докато не запалих не се свързва.Преди не го е правила това ,но сега не беше палена от 3 дни.Fiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата
Коментар
-
Пробвал съм го,но няма ефект.Започвам да клоня към дефектен компютър.На пиновете излиза сигнал,меря съответно -12в на масата и някакви средни стоиности 7-8в на TX и RX,но...няма свързване.Пробвах с някаква стара версия на програмата,после с наи-новата от саита и не става...Някои от Пловдив да има с Тамона,да разменим комповете или да видя мога ли да се свържа с неговия,та да знам да го заменяме този докато е време.Fiat Tipo 1,4i.e. LPG машина ДзВеРъ ахахаххааххаха
Коментар
-
По принцип си напълно прав,но това е,когато не е сигурно дали работи както трябва,този е изпробван многократно и е с подбрани за него драивъри.Хапе ведната на БСМ-а и работи стабилно.Имал съм проблеми,докато намеря работещ адекватно,та разбирам какво имаш предвид.Бих пробвал без него,но не разполагам с лаптоп с КОМПОРТ....Fiat Tipo 1,4i.e. LPG машина ДзВеРъ ахахаххааххаха
Коментар
-
За да си сигурен,направи си кабел за USB.Аз в началото на тази година се опитах да си направя безжична връзка с ГИ(различни модели).Използвах един адаптер през Блутуут HC-05.Оказа се че тази безжична връзка работи отлично с Полските ГИ,а с останалите не иска.Възможно е и при теб да е същия случая.Май от програмата на ГИ зависи!?Опитай с това http://www.sirius-pcb.com/index.php?...talog&show=600OVB X18XE1 седан+ГИ
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар