Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Управлвние на газовите инжектори от ЕКУто на колата

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Управлвние на газовите инжектори от ЕКУто на колата

    Здравейте!Някой правил ли си е подобна схемичка? Доколкото знам, трябва да се удължи импулса с 3-4 милисекунди и да се ползват съответно мощни транзистори. Знам и за PWM-a след първата милисек. Не съм ровил много в нет-а. Първо питам тук дали някой го е правил.Мерси предварително.
    FIAT BRAVO II 1.4 GPL
    FIAT BRAVA 1.6 16V 103ps
    FIAT TIPO 1.6i.e. 835.С1 '93 ABS
    FIAT UNO 1.5

    #2
    Затова се ползват газови ЕКУ-та.Силно се съмнявам да намериш работреща схема току така. Т.е. схема и софтуер на газово ЕКУ.
    F9Q750 @ 151hp/332.2Nm

    Коментар


      #3
      И аз съм ровил много, и не съм чувал за такъв успешен експеримент. В момента разработвам такава схема, ще пиша веднага, щом има резултат, какъвто и да е той. Удължаването на инжекторните времена с константа няма да доведе до добър резултат.

      Коментар


        #4
        Схемата е супер елементарна като хардуер. Микропорцесор, MOSFET транзистори и MOSFET драйвери за транзисторите, защото иначе не можеш да изправиш фронтовете на гейтовете и транзисторите ще се претоварват. Това е цялата схема. Останалото е софтуер. Т.е. трябва да задълбаеш в софтуера и алгоритъма на работа. Това нещо да го направиш хардуерно без микропроцесор, според мен си е загуба на време. Усложнява се доста и става ненадежно. Успех.
        Panda Climbing 4x4 1,2 FIRE

        Коментар


          #5
          То и компютъра е елементарен като хардуер, процесор, шина, вход и изход... :D Иначе не е толкова просто, газовите инжектори се отварят с постоянен ток, и после се поддържат отворени с ШИМ. Другия проблем е т. нар. inductive kickback, това е напрежението, индуцирано в бобината на инжектора от буталото при движението му в обратна посока, докато се затваря. Аз използвам обикновени биполярни транзистори. Заинатил съм се да го направя без софтуер (тоест, само с този в ЕКУ-то на колата), не се усложнява, напротив - опростява се, и става доста по-надеждно. Ще пиша какъв е резултата.

          Коментар


            #6
            tomny написа:
            То и компютъра е елементарен като хардуер, процесор, шина, вход и изход... :D Иначе не е толкова просто, газовите инжектори се отварят с постоянен ток, и после се поддържат отворени с ШИМ. Другия проблем е т. нар. inductive kickback, това е напрежението, индуцирано в бобината на инжектора от буталото при движението му в обратна посока, докато се затваря. Аз използвам обикновени биполярни транзистори. Заинатил съм се да го направя без софтуер (тоест, само с този в ЕКУ-то на колата), не се усложнява, напротив - опростява се, и става доста по-надеждно. Ще пиша какъв е резултата.
            Това се прави с няколко реда софтуер. Съвременните микропроцесори имат всичко необходимо за целта.............................Успех в начинанието.
            Panda Climbing 4x4 1,2 FIRE

            Коментар


              #7
              Има ли развитие?
              FIAT MAREA 1.6 16V Weekend 99

              Коментар


                #8
                Вероятно не. Общо взето проекта е обречен на провал с оглед,че газта не е константа. Мени се налягане и температура, които бензиновото ЕКУ няма как да знае колко са.
                Brava ELX 1,6 16V, 90PS , LPG BRC Sequent24
                Мarea SW ,SX 1,6 16V, 103PS, LPG Zenit JZ2005

                Коментар


                  #9
                  Имам познат, който направи подобно нещо на ескорт 1,8 115 к.с. 97 г. Използва си стария изпарител като естествено го преработи, след това аз му дадох една рейка и след това направи една схема която посредством сигнал удължава времето на отваряне на газовия инжектор. Каза още , че схемата е така реализирана, че има и джъмпер , който да удължава още повече времето на отваряне. Резултата е около 10/100 газ.Как върви колата като динамика нямам впечетления. Ако има интерес мога да му поискам схемата.
                  Play Golf ,but not drive golf!!!
                  Brava 1,6 16V 99' с ФОБОС
                  C4 1,4 16V 2007- Stag 300 Premium

                  Коментар


                    #10
                    Искай я,може да е лесна за изпълнение.Имам инжекция ланди ренцо от първите и мога да и използвам изпарителя.Мислех да я монтирам но нямам кабел
                    FIAT MAREA 1.6 16V Weekend 99

                    Коментар


                      #11
                      аз подкарах Браво 1.6 16 само сложих релета с 2 вериги 1 за бензин 2 за газ на газ сместа я легулирах с налягането от изпарителя така карах 2 седмици и поради други съображения изхвърлих цялата газова. но може бензиновото еку да управлява и газовите дюзи без нищо допълнително
                      fiat bravo 1.6 16V

                      Коментар


                        #12
                        Обясни по подробно какви дюзи и изпарител си сложил.Разход и вървеж как беше
                        FIAT MAREA 1.6 16V Weekend 99

                        Коментар


                          #13
                          Според мен няма смисъл ... Щото всеки мотор би искал различна настройка за удължаване на умпулса на отваряне на инжектора и докато го нацелиш ще си е бая играчка. Пък и хората са го измислили готово. Няма смисъл от допълнителни емоции за откриване на топлата вода ... Се пак никой никого не спира за спорта Успех на колегата
                          >>>>>>> Move Bitch Get out of the way!!! Punto is the way !!! <<<<<<Boooooooo>>>>MOVE OVER ->

                          Коментар


                            #14
                            shr81 написа:
                            аз подкарах Браво 1.6 16 само сложих релета с 2 вериги 1 за бензин 2 за газ на газ сместа я легулирах с налягането от изпарителя така карах 2 седмици и поради други съображения изхвърлих цялата газова. но може бензиновото еку да управлява и газовите дюзи без нищо допълнително
                            Купих колата с ГИ изпарителя някъв италянски реиката раил и само махнах компютъра и всички кабели и датчици реиката я вързах за бензиновата с 5 релета откачих и ламба сондата и в средата на изпарителя има един шестограм за легулиране на налягането дигаш налягането обогатява сместа и обратното правиш си дълги прави като го докараш на вървене по твоя преценка разхода е според мощността както казах махнах цялата газова и си карам на бензин но може с малко повечко занимаване дасе направи абсолютно прецизно за да подържа по-ниско налягане при нормална мощност трябва да се заиграеш с щуцирите на газовата реика ГАЗОВИЯ КОМПЮТЪР Е КОМПЮТЪР КОЛКОТО МОЯ ФИЯТ Е ФЕРАРИ ако се запознаеш по обстоина каква работа върши и принцип на деиствие ще разбереш че е напълно излишен
                            fiat bravo 1.6 16V

                            Коментар


                              #15
                              Тоя въпрос ме занимаваше и мене! Оказа се, че пиезокристалните дюзи са със същите времена , както и бензиновите. Всички възторжено викат "ура" и се започва с проблемите: Съпротивлението е различно и са необходими транзистори или оптронни релета. После се оказва, че времената не са едни и същи във всичките режими и е нужно още нещо. По принцип сондата тушира много от нещата, но пък компютъра получава шизофрения. Като теглиш чертата, разходите са много повече, отколкото един обикновен инжекцион. Това говори разума, обаче във всеки от нас дреме по един изобретател!
                              Alfa Romeo 1.4 IE L. - мир на тенекиите и.
                              Алфа Ромео 33 1.7 4х4 АВS-скапа се
                              Алфа Ромео 33 Имола
                              Фиат Уилис 2.0 8В

                              Коментар

                              Working...
                              X