Брава 1.6 ’95Обикновено газово БРЦ с изпарител, не е ГИ.До акумулатора има черна кутийка, без обозначения, която трябва да е емулатор на ламбда сонда. Досега години е работело добре. Отначало забелязах, че губи мощност на моменти, по късно започнах да усещам как често тресе двигателя и работи нервно на празен ход по светофарите, сега през по-голямата част от времето се дави, ръмжи но не дърпа и трудно вдига над 120 с лошо ускорение. като превключа на бензин изглежда нормално.Като я усетя, че няма мощност слизам, почуквам кутийката веднъж-дваж и двигателя си връща нормалната работа. След известно време ясно пак се разтриса от вибрациите по пътя и пак започва да се дави.В кутийката (т.н. емулатор) има платка 6х9 с три транзистора, малка ИС, няколко резистора и кондензатора, потенциометър и две релета EMI-SH-212Dhttp://store.comet.bg/Catalogue/Product/5185/Впечатлението ми е че като почукна кутийката или релетата с пръст и двигателя си сменя работата.Търсейки обяснение си мисля, че тия релета трябва да откачат ламбдата и инжекторите при работа на газ. Изглежда са се разбили от вибрациите или нещо лошо ги управлява и те си сменят положението когато си искат. Предполагам едното реле се е прецакало повече и ми включва инжекторите и вкарват бензин при работа на газ, което преобогатява сместа и задавя двигателя. Мисля, че ми изчезва бензина, но това всеки си го мисли може да е параноя. Когато е на газ и се дави отзад има характерен мирис на бензин (а съм на газ), при форсиране набира трудно и чади умерено, като чукна кутийката и двигателя тръгне нормално мириса на бензин мисля изчезва и мощността се връща. Заредих нова газ - няма разлика. Никакъв чек не ми свети никога.Обаждам се в БРЦ и те ми казват може да го видим другата сряда, wtfДали наблюденията и теорията ми са верни, релетата ли са причината и са за смяна, или нещо не ги управлява добре или лоши връзки? Някой правил ли е такова нещо? Ако съм го напипал правилно да ги сменям релетата и да се приключва.Ако знаете как работи тая кутийка - казвайте, ламбдата играе ли изобщо роля на бензин или на газ?
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Започна да се дави на газ - мисля че вкарва и бензин
Collapse
X
-
Re: Започна да се дави на газ - мисля че вкарва и бензин
Виж си буксата на емулатораПри мен са две реда по пет кабела.Крайните две са захранване.Другите ги давам на късо един срещу друг с кламери(4те дюзи).Като запалиш ако всичко е наред-смени елементите- сигорно са до 5лв.Или емулатораВНИМАВАЙ СЪС ЗАХРАНВАНЕТО-НЕ ГО ПИПАЙМареа 1.6 16v 98г
Коментар
-
Изглежда решено
Този емулатор нямаше букса, кабелите са директно запоени на платката. Благодаря за съвета ама не ми стиска да давам нищо накъсо.Взех 2 релета. Откачих акумулатора. Трябваше да се запоява на място.Вече се стъмваше и си харесах едното реле, което ми изглеждаше по-съмнително.Смених го правейки доста некадърни спойки, 8 броя.Стъмни се окончателно и се изнервих, защото действах припряно и не вървеше работата. Реших да не сменям второто и да пробвам.Запалих нормално, мина на газ, работеше стабилно и вървеше много добре, с тяга, не мирише на бензин отзад и не дави, такъв резултат търсех, изглежда съм улучил релето. Вече не се влияе от почуквания и не си сменя работата.Разглобих старото реле да видя какво може да му има и изглеждаше перфектно, на вид, няма нагар или нещо износено. Но пък със смяната проблема изчезна, засега. Производителя дава 100К превключвания в уреди за домашно ползване, може би употребата в кола, която се тресе по пътищата 130 000 км не е точно по предназначение.Сега започна да ме гложди въпроса, какво ако пък се е оправило от откачането на акумулатора.Ще го наблюдавам как работи следващите дни.Brava 1.6
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар