Имам мареа 1.6, с обикновена газова, монтирана в Италия в средата на 2006 година. Аз я взех лятото на 2009 и досега съм минал около 45 хиляди (за 3 години в Италия, предполагам са минали поне 50). В най добрия случай, мембраната на изпарителя е на 60-70 хиляди. Имам желание да я сменя, но изпарителя ми няма никаква марка или отличителни знаци. Откарах я на "майстор" и ми казах, че няма гаранция, че ще намеря мембрана за смяна и ми препоръчаха нов изпарител. Турски 70 + 15-20 монтаж, или Ловато - 150 + 15-20 лв за монтаж. За смяна на мембраната с нова, само за работа ми искат от 35 до 50 лв! Изпарителя ми е заврян някъде си, и достъпът до него е изключително ограничен(използвам снимка намерена в google)около 25 см надолу, умело скрит и много тегав за сваляне.Разхода е в границите на нормалното (средно около 10), но колата е изключително тромава - баири, изпреварвания ... тъжна история...Когато я взех имах ламда контрол, мембраната беше по-нова, колата вървеше като на бензин, не беше проблем да вдигна 180 по магистралата. След като стъпковото моторче на ламда сондата издаде багажа, усетих увеличаване на разхода с около литър и максималните километри се ограничиха до около 160. С течение на времето започна да се "задъхва" и да покачва разхода. Имам нови свещи, бобина и кабели. Въздушният филтър го сменям вече на 5-7 хиляди. Дори и сега да си втълпявам, някога трябва да сменя пустата мембрана и пак ще падне търсене на резервни части и прочие...Сумата от 170лв за смяна на мембраната основателна ли е, или да търся друг "майстор". Притеснява ме факта, че в четвъртък ще пътувам, и ако до тогава сменя изпарителя, няма кога новата мембрана да се отпусне и изпарителя да се донастрои - тогава ефектът от смяната на изпарителя няма да имам...Някакви идеи
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Да сменявам ли изпарителя?...
Collapse
X
-
Лошото е, че не мога да намеря само стъпково моторче, а и не мога да намеря майстор, който да настрои ламда контрола... Като цяло, не бих се захванал да махам изпарителя, защото е много разправия, а пък ако наистина ми вземат 50лв за смяна на мембраната... къде отиваш ти може би...Попитах за турските - "еми гледй батка, както уцелиш, за тия пари какво искаш" ....:X Сменя ли изпарителя, замина ми морето :D:D:D
Коментар
-
Това, е че не ми дават гаранция, че новия комплект мембрани (даже не зная и от къде ще го намеря) ще пасне точно и няма да има изтичания и прочие. А за 35-50лв за ремонт и смяна на мембраните, по добре да взема турски за 70 + 15-20лв поставяне. Да ми свали с 1 литър на 100, за 1 година ще го избия новия изпарител (стига да има фйда)Притеснява ме и факта, че от него изтича антифриз - под педалите, при стелката на водача винаги е подгизнало, при положение че в началото на миналата зима смених радиаторчето за парното, заедно с О пръстените и др. щуротии. Този антифриз, просто няма от къде другаде да е. Явно някак се стича надолу и влиза под педалите, и стелката си е нон стоп мокра. При положение, че вече съм с напълно изправна охладителна система (нов реостат, първа, втора степен, нов термостат, капачка, почистен от вътре и вън радиатор, нормална работна температура) няма от къде да се стича антифриз. На газ вече трябва да държа на полу-съединител 2 пъти по дълго, отколкото на бензин, то след 10-20 хиляди ще пусна тема и за нов съединител ... :X:X:X:XЕдинствено ме притеснява факта, че в четвъртък-петък ще пътувам и до тогава новата мембрана няма да може да се отпусне и да ми направят втората донастройка на изпарителя ...
Коментар
-
Типична българска дилема - как да дам най-малко пари и да получа максимален кяр? С нов изпарител Ловато, БРЦ, или нещо от сорта, ще си решиш проблема. Като не знаеш какъв ти е изпарителя, как ще му купиш мембрани? И като ти се виждат много парите за изпарител и за труд, карай на бензин, няма да плащаш на майстор!Предпочитам да бъда смешен в очите на глупаците, отколкото сам да бъда глупак.
Коментар
-
muns61 написа:Типична българска дилема - как да дам най-малко пари и да получа максимален кяр? С нов изпарител Ловато, БРЦ, или нещо от сорта, ще си решиш проблема. Като не знаеш какъв ти е изпарителя, как ще му купиш мембрани? И като ти се виждат много парите за изпарител и за труд, карай на бензин, няма да плащаш на майстор!Aктуалният парадокс в България - повечето искат да живеят в по-уредена държава, но реват на умряло като им затвориш кранчето на сенчестата и полузаконна или незаконна дейност.
Коментар
-
Моя изпарител е заврян на същото място. Захванат е с планка за стойката на акумулатора. Предполагам при теб е същото. Вярно, има половин час сваляне и после още поне толкова за монтиране обратно. Добре е да имаш помощник. Самите мембрани се сменят за 10-15 минути. След това си трябва регулиране. След 500-1000км пак се регулира.Хората имат 2 часа работа по колата ти. Ако не си вързан в ръцете, не ти се дават пари на майстори и не те е страх да счупиш нещо просто си ги сменяш сам.
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар