Здравейте,нов съм във форума,ако има нещо некоректно по темата ми, моля да ме извинитеИмам холандска газова бутилка със sensor(magnetic LPG level sensor) нивомер.Sensor нивомера на газовата бутилка има 2 извода,1 извод е черен проводник (ground),а втория е жълт проводник (signal).Уреда на таблото пък има 3 извода на един от изводите има свързан диод,мерих му и някакво съпротивление дава 366 ома, 255 ома и 154 ома,в зависимост как ги меря 3-ите пина.Газовата уредба е монтирана на фиат типо 1994 година 1,6i.e.Та въпроса ми е как да направя така че, този sensor да бъде свързан към уреда за отчитане на горивото, (имам предвид този които е на таблото)?Прилагам и снимкиБлагодаря!
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Как да направиме нивомера за бензин да отчита нивото на газ.
Collapse
X
-
Как работи сензора на газовата ? Съпротивлението си ли променя, или е на някакъв друг принцип - идуктивн или капацитивен ? Колко кабела има на датчика ти за бензин в резервоара - 2 или повече ? Не го ръчкай директно в таблото този сензор от газовата, ще стане мазало. Може евентуално да се направи с едно реленце, което да превключва между активните проводници на бензиновия и газовия нивомер, в зависимост от това кое гориво ползваш. Превключването ще става автоматично. Само дай инфо за датчика на газовата.Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.
-
Да, то си пише на него че е магнитен, въпроса е какво прави тоя магнит ? Ако променя индуктивното съпротивление на намотка, ще трябва платка за управление, иначе няма как да се върже към уреда в таблото.Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.
Коментар
-
Виж тази схема, елементарна е. Купуваш си едно реле за 12 волта, тка между контактите да е над 1 ампер. Трябва да има нормално отворен и нормално затворен конттакт ( състоянието на контактите без да има ток на бубинката). На схемата съм отбелязал с 1 нормално затворения - има връзка с 3 когато няма ток на бубината. С 2 съм отбелязал нормално отворения - има връзка с 3, когато се подаде ток на бубината. Прекъсваш сигналния кабел от бензиновия нивомер към таблото и го включваш на 3. От бензиновия нивомер, кабела който си прекъснал, включваш на 1 . На 2 включваш сигналния кабел от нивомера за газта. Масата на газовия нивомер връзваш към масата на бензиновия нивомер. На бубината на релето, пускаш маса от купето, а + 12 волта ще вземеш от клапана за газта. Като караш на бензин, релето ще пуска сигнал през нормално затворения контакт - между 1 и 3 към таблото. Като обърнеш на газ, ще се задейства релето от тока към електромагнитния клапан и ще прехвърли 3 към 2, като по този начин към таблото ще се включи газовия нивомер. Ако има нужда от корекция, ще ти кажа къде да да поставиш резистор, но първо трябва да измериш съпротивленията на двата нивомера при пълно и празно, за да знам в какви граници трябва дсе движи сигнала, съответно къде и какво съпротивление да сложиш.Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.
Коментар
-
Опитах се да измеря съпротивлението на sensorа ,но уреда не отчита нищо, слагах и постоянен магнит до sensora но пак не отчита нищо.За това се наложи да разглобя Sensora за да видя как е устроен .Вътре в сензора има 4 резистора със стоиности 2x150 oma, 1x100oma, 1x260 oma, има и 4 броя елементи с 3 крачета,и 4-те са с означение S41/531, Лично Аз нямам никаква представа какъв е.Някакви идеи?ето и снимки
Коментар
-
tiesto91 написа:Опитах се да измеря съпротивлението на sensorа ,Уреда отчита 12,46 Мома , слагах и постоянен магнит до sensora но не се променя съпротивлението.За това се наложи да разглобя Sensora за да видя как е устроен .Вътре в сензора има 4 резистора със стоиности 2x150 oma, 1x100oma, 1x260 oma, има и 4 броя елементи с 3 крачета,и 4-те са с означение S41/531. Лично Аз нямам никаква представа какъв е.Някакви идеи?ето и снимки
Коментар
-
Става сложно. Направи ми една снимка с по-голяма резолюция, да огледам схемата. На тия трикраките, освен цифрите, някакви букви има ли ? Предполагам че са датчици на Хол, но не съм сигурен. Ще поровя за инфо, да видим какво ще излезе. Ще се получи, но трябва да помисля.п.п. Видях че първия символ е буква " S ", обърках я с 5-тица :DОсновния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.
Коментар
-
не успях да го заснема качествено,уж телефона е 5 мега пиксела пък не може да снима хубаво,за това начертах схемата на paint една част от пистите са заляти и там съм сложил питанкада те питам този sensor може ли да се свърже към ето това ? http://www.gasmagazin.com/components...898e6c51a7.jpg
Коментар
-
Това което си нарисувал е достатъчно. Това са датчици на Хол. Използват захранването което идва по жълтия кабел, а според това кой датчик е активен, се променя консумацията на ток, което пък оказва влияние на уреда на таблото. Включи го по схемата която ти дадох с релето, като жълтия кабел трябва да отива на краче 2 на релето, черния на маса, както и на бензиновия нивомер, единия кабел трябва да е на маса - провери кой от двата е. Другия включи към краче 1 . Датчика отчита 4 или 5 ( по-скоро 5 ) нива. Виж как ще се държи, ако трябва ще внесем някоя дребна корекция, за да напаснем показанията. Няма опастност нещо да изгори, ако не размениш кабелите, най-много да не показва вярно, но това не е страшно, лесно се лекува.Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар