Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Типо 88год на 70000км има вибрации при всяка скорост на газ

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Типо 88год на 70000км има вибрации при всяка скорост на газ

    Здравейте на всички,Горд притежател съм от тази зима на Фиат Типо 88 година - 1.6 i.e. cat. DOHC 149.C2.046 - Моно инжекция. Чичо ми я подари и за моя изненада колата беше само на 63000км! В момента е на 70000. Внесена е в България 96та година (немската винетка още си седи) Сигурен съм,че километража не е превъртан, защото той почти не я караше и си седеше в гараж. Като чисто нова е, всичко си е оригинално по нея и не са сменяни части, дори греста си седи под педалите като погледна. Нямаше и грам масло текло от двигателя (сега има, но не харчи,изглежда като масло но не прави локва под колата. Казаха че може да са газови изпарения ) . Значи колата е страшно бърза и много върви на бензин. Аз я взех и сложих газово. Слагах го при братята в Княжево. Бях прочел в този форум , а и в доста други, че те са едни от най-добрите за газова уредба. Наиситна много добре работят и съм много доволен от работата им. Сложиха чисто нова бутилка и изпарител Ловато, плочка по каталог. Нямам такива екстри като пищялки или емулатори или прекъсвач на дюзата или някъде другаде.Махнаха ми част от тръбата на въздужния филтър (гумено съединение което просто беше до радиатора отпред, казаха че трябва въздух повече) Настройван е изпрателя на ухо при тях. Като превключа на газ единствено ми светва дюзата на таблото. Изчиствам грешките горе доло всеки месец като е загрята колата и вадя клемите на акумулатора за 15минутки. Проблемът е следния: Като превключа на газ сякаш оставам с 50 скорост коня по-малко до определн момент. Колата става много мудна и е някак си много по слаба в сравнение с бензин по принцип. Знам, че това е ефектът от газта, но все пак неможе да има такава разлика според мен. Имам много лоши вибрации откъм двигателя при всички скорости в определен момент.1ва скорост - при 10км в час започват тези вибрации и ако натисна газта при 14км изчезват. 2ра скорост - при 40км става така и при 44 изчезват. 3та скорот - при 60км и след 65км изчезват. 4та скорост - при 81км и след 86км изчезват. Ако дам на 5та при 80км няма вибрации.5та скорост - (която ми е най важна) - като стигна 100км започват и докато не мина 116км не спират. Примерно имам вибрации на 4та при 80км -> давам 5та и няма вибрации, докато не стига 100км.Това е страшно дразнещо и неудобно, особено по магистрала защото или трябва бързо да се кара или бавно, няма средно положение.При 1,2,3та скорост е добре на газ. 4та е проблем , защото при 80 почват вибрациите и трябва на 5та да сменям, а колата е много слаба на тази скорост с 80км в час. Като стигна някое нагорнище по магистралата и както си карам със 120 колата почва да пада скорост. Просто и идва слабо газта и колкото и да дам газ пак си пада. Трябва да чакам равен път или надолнище за да набера пак. Странното което забелязвам е, че трябва да натисна педала доста за да мина тези граници и като ги мина, спират вибрациите и става много по-бърза колата и добре се движи ?! При 5та скорост след 120км като дам газ много повече набира отколко при 100 или 110 и имам чувстово, че 200ще мога да стигна. След тези граници с вибрациите колата много добре върви. На бензин ги нямам тези проблеми и си върви много бързо и е пъргава. Въобще не се усеща нищо.Преди да взема колата, беше седяла в гараж 4 години без дори да е палена или местена. Единствено беше задръстена дюзата. Закарах я на ултразвук и няма проблем. Препоръчаха ми да си направя (реглаж или баланс) на гумите, но според мен щом на свободна или на бензин ги нямам тези вибрации е нещо от газта. Казаха ми, че може да е от самата моно- инжекция. Газта и идвала слаба в определени обороти и затова се получават тези вибрации.Надявам се за съвети или ако някой може да ми помогне, ще отида на място да провери как стоят нещата, защото само тук забелязвам, че не лъжете хората и всички си помагат. Доста четох за Типо в този форум и не открих решение. Единствено, че има вариант за ламбда сонда или ламбда емулатор, което да казва колко газ и кога да се впръсква в двигателя за да няма такива проблеми. На газ ми харчи нормално- 8 на 100 на дълго и към 10 -11 градско в София. Благодаря предварително.

    #2
    Газовата няма как да ти е настроена кадърно и да дава такъв разход,а да тресе от нея.Възможно е да тресе заради проблем по запалителната система - кофти кабели или свещи или и двете.Бобина или бобини,че при 1,6и.е. маи са две бобини,но съм виждал само след 94та,та твоята може и да е с делко и една бобина.При лек пробив е напълно възможно колата да работи добре на бензин,а на газ да прихълцва,накъсва,дори да гърми при рязко настъпване на газта.На мен не ми става ясно какво ще е това тресене,наи-вероятно имаш нящо от горните предвид.а тъмно вземи едно пръскало за гладене,направи го да пръска на фина мъгла,запали двигателя и пръскаи отдалеч по кабелите,ако се появят дори малки искрички - има проблем с тях и пробиват.Колата може ли да тръгне от място на втора скорост без да гръмне или изгасне?Ако е настроена добре и няма проблеми по кабелите не се замисля дори,ако има проблем с кабели ще е едно пукане...Провери тези неща как са и след това ще мислиш и за настроика на газта.Някъде бях писал в една тема как става.Ако мога ще я изровя и дам линк.
    Fiat Tipo 1,4i.e. LPG машина ДзВеРъ ахахаххааххаха

    Коментар


      #3
      Неподходяща смесителна плочка, кофти настройка на изпарителя - получава се обедняване на сместа при определени режими. Също не е излишен оглед на запалването - центровка с 5 - 7* по-голямо от за бензин предварение, капачка, палец, кабели - да се огледат с пулверизатор на тъмно - и свещи. Разстояние на свещите 0,7 - 0,8 мм.
      Предпочитам да бъда смешен в очите на глупаците, отколкото сам да бъда глупак.

      Коментар


        #4
        Здравейте,Благодаря за бързите отзиви.@ Na4ko_0 - Мерси за съвета с пръскалото. Тествах го тази вечер и не видях никакви искри. Колата може да си тръгне от 2ра скорост без да изгасне. Нямал съм досега гърмежи никаде и кутията на въздушния филтър не ми се е пукала. Ибягвам да настойвам газта сам, защото нямам опит в това.@ muns61 - Плочката ми казаха, че е по каталог. За настройка на изпарителя - незнам не съм пипал откакто ми я настройваха на ухо след 1000км откакто сложих АГУ. Следващите съвети няма как да изпълня, защото тук в София е малко трудно за кадърен майстор да открия. За съжаление от опит видях, че много не обръщат внимание дори и ако отида в сервиз. Колата ми е стара и ме баламосват с други неща. Забелязах, че си от Плевен. Ако смяташ,че има някакъв шанс да оправим тези вибрации в по-високите обороти съм готов да си направя едно пътешествие до там. Естествено ще си платя за услугите, дори и ако не оправим проблема. Просто незнам откъде е тази причина и искам да сведя всичко до минимум предположения. Тук в София нямам познат или човек, който да провери тези неща, а това наистина искам да го оправя, защотот колата много ми харесва.Мога да предоставя снимков материал, ако е нужно.Отворен съм към предложения и съвети, Благодаря.

        Коментар


          #5
          Я дай някоя снимка на изпарител, маркучи, плочка, карбуратор. Доста плочки съм виждал, уж по каталози, да не стават за конкретен мотор.
          Предпочитам да бъда смешен в очите на глупаците, отколкото сам да бъда глупак.

          Коментар


            #6
            pvardaliev написа:
            Здравейте,Благодаря за бързите отзиви.@ Na4ko_0 - Мерси за съвета с пръскалото. Тествах го тази вечер и не видях никакви искри. Колата може да си тръгне от 2ра скорост без да изгасне. Нямал съм досега гърмежи никаде и кутията на въздушния филтър не ми се е пукала. Ибягвам да настойвам газта сам, защото нямам опит в това.@ muns61 - Плочката ми казаха, че е по каталог. За настройка на изпарителя - незнам не съм пипал откакто ми я настройваха на ухо след 1000км откакто сложих АГУ. Следващите съвети няма как да изпълня, защото тук в София е малко трудно за кадърен майстор да открия. За съжаление от опит видях, че много не обръщат внимание дори и ако отида в сервиз. Колата ми е стара и ме баламосват с други неща. Забелязах, че си от Плевен. Ако смяташ,че има някакъв шанс да оправим тези вибрации в по-високите обороти съм готов да си направя едно пътешествие до там. Естествено ще си платя за услугите, дори и ако не оправим проблема. Просто незнам откъде е тази причина и искам да сведя всичко до минимум предположения. Тук в София нямам познат или човек, който да провери тези неща, а това наистина искам да го оправя, защотот колата много ми харесва.Мога да предоставя снимков материал, ако е нужно.Отворен съм към предложения и съвети, Благодаря.
            в Павлово има кадърни газаджии до 5-то училище
            "Мощността определя с каква скорост можеш да се блъснеш в дадена стена, а въртящият момент определя колко ще се премести стената"

            Коментар


              #7
              Двувалката е малко капризна на газ и иска да се настрои добре - в смисъл да я направиш да си върви като хората. Ако се опитват да я настроят на бедна смес за да гори малко няма да стане. Най вероятно тия придърпвания са от лошо регулирана газова. Ако вече прави същото и на бензин може да е от запалване. Освен това задължитело трябва емулатор на ламбда сондата инъче отчита или бедна или богата смес и няма да я накараш да работи като хората. Двувалката я карам 12-та година и е много качествен автомобил и сравнително глупако устойчив. Ако е с дигиталното табло може да натиснеш едновременно двата бутона за осветлението на таблото и средния който е за километража. Тогава на скоростомера ще ти изпише цифрите 00,01,02 и т.н. което показва колко пъти е превъртан километража. На моделите с дигитално табло километража се превърта на 199 999 км. и почва от 0. ако при натискането ти покаже примерно 01- означава че колата ти е на 270 000 км в твоя случай . Това само така го споменавам за инфо. Ама най-важното - регулировка на газовата и емулатор. Успех. п.с. Мога да давам съвети за газовата и други работи (знам й кътните зъби на тая кола )
              не подценявайте италианските коли
              Tipo 1.6 (149.C2.046)

              Коментар


                #8
                Сега се сетих, че с колегата от Варна миналата година надълго и нашироко разисквахме темата за АГУ на двувалка. Там е описано всичко и вкл. и направата на емулатор и има и снимките на точната плочка мисля че ще е полезна . Ето линк:http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.p...er=asc&start=0
                не подценявайте италианските коли
                Tipo 1.6 (149.C2.046)

                Коментар


                  #9
                  Здравейте,Благодаря мног за отзивите. Слагам малко снимки, надявам се да подскажат поне дали всичко на външен вид е наред. От плочката незнам дали ще мога да сложа снимки, защото под въздушния филтър е моното (дюзата или незнам) и нямам нужните инструменти и смелост. След слагането на газ започна подлизването на масло(или газови пари). Калин555 мерси много за темата. Четох отдавна тази, но сега пак ще си я припомня. Колата е наистина не притенциозна и ме радва. Не е с дигитално табло и не е превъртана, дори със смелост мога да кажа,че е най-запазеното типо в България и то с оригинални части и всичко си е наред, дори след 24 години. Явно преди са влагали материали в производството. Всеки ден в София отивам сутрин и вечер се прибирам в задръстванията и ме държи. Надявам се само да оправя газовото. На бензин е просто стрела и всичко е наред там. Благодаря
                  Прикачени файлове

                  Коментар


                    #10
                    Абе май тоя изпарител трябва да слезе малко на долу , а?Как се държи от към температура?
                    Кара FIAT BRAVO 1,8/16V GT99. ГИ ФОБОС
                    (\\\)[___////___](\\\) R.I.P. моя любов.
                    Алфа 147 1.9 mjtd няква дукати история. Абсолютен саждо-генератор.

                    Коментар


                      #11
                      S_BANKOV написа:
                      Абе май тоя изпарител трябва да слезе малко на долу , а?
                      +1Малко, малко, колко да е малко... аз мисля, че поне едни 15-20см трябва да слези надолу. Къде ти е казанчето за антифриз, а пробките за обезвъздушаване? Трябва да слези под тяхното ниво. Моя е забит толкова надолу, че отиват 2ч за свалянето и поставянето му. Не е направено така да ми е по-лесно, нали има си причина
                      The box said "Requires Windows 98 or better", so I installed Linux
                      Marea SW 2400 JTD CF2 136CV 100KW "HLX-TOUR DE FRANCE"
                      Ex: Brava 1.6 ELX 16V 103 hps '98 LPG Atiker + LC Romano

                      Коментар


                        #12
                        Височината не е проблем, ако е обезвъздушен. Най-вероятно плочката за газ е с голям диаметър. Много газаджии се лъжат по диаметъра на моното, но така не работи добре в ниски обороти и на преходни режими. Премери отвора колко мм е, но мисля, че е над 35. За теб ще е достатъчен максимум 30, съчетано с настройка на изпарителя.
                        Предпочитам да бъда смешен в очите на глупаците, отколкото сам да бъда глупак.

                        Коментар


                          #13
                          muns61 написа:
                          Височината не е проблем, ако е обезвъздушен.
                          Би ли ми обяснил, как точно ще обезвъздушиш системата, когато пробките са по-ниско от изпарителя?
                          The box said "Requires Windows 98 or better", so I installed Linux
                          Marea SW 2400 JTD CF2 136CV 100KW "HLX-TOUR DE FRANCE"
                          Ex: Brava 1.6 ELX 16V 103 hps '98 LPG Atiker + LC Romano

                          Коментар


                            #14
                            wwalker написа:
                            muns61 написа:
                            Височината не е проблем, ако е обезвъздушен.
                            Би ли ми обяснил, как точно ще обезвъздушиш системата, когато пробките са по-ниско от изпарителя?
                            А как ли се обезвъздушават пък тези, дето нямат пробки и не са самообезвъздушаеми?Разкачва се един от маркучите - в случая на изпарителя, и така. Няма кой да го чака да отваря термостат и прочие простотии. А каченият високо изпарител има една полезна функция, сещай се каква!
                            Предпочитам да бъда смешен в очите на глупаците, отколкото сам да бъда глупак.

                            Коментар


                              #15
                              По лесно се полива с гореща вода зимата
                              Кара FIAT BRAVO 1,8/16V GT99. ГИ ФОБОС
                              (\\\)[___////___](\\\) R.I.P. моя любов.
                              Алфа 147 1.9 mjtd няква дукати история. Абсолютен саждо-генератор.

                              Коментар

                              Working...
                              X