Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Ламбда контрол..Ламбда емулатор

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Ламбда контрол..Ламбда емулатор

    На сегашната ми Вектра "маслояд" 1.6 16в ЕкоСпек съм със обикновенна метанова с плочка.Италиянеца хакнал плочката в задния край на въздушния филтър,а не на дросела,щото е доооста по трудно.Пътят от плочката до дросела и от изпарителя до плочката беше много дълъг.След сума гърмежи,невървежи и неприятности запретнах ръкави и с наистина много зор и побългарявания си преместих плочката до дросела.След известно време колата тръгна доста по-добре.Още преди да се премести плочката степ мотора,който е Ланди Рензо(както и цялата система) не отваряше напълно и поради обеднена най-вероятно смес си гърмеше.Един газаджия ми сложи обикновенна утка за 2 лв и оттогава като се регулирах утката почти проблеми няма на метан.Снощи обаче ми свърши бензина и не можах да запаля аварийно на метан .Туй в около три часа посред нощ на пътя за Созопол .След два часа суетене около колата и смяна на кабели,свещи,бушони,преглеждане колкото мога с фенерчето за скъсани връзки.По едно време колата както бе на контакт извадих буксата от клапана и пак я допрях,но уви клапана не третрака,което значеше,че е затворен и метана няма как да отиде до изпарителя.След още няколко опита стана ясно,че нещо се е.ава,но трябваше да бързам да се прибера,защото бях и в едното платно .Вързах един кабел от + на акумулатора към + на клапана и Екоспека взе че запали.Газ колкото може до нас и днес разкарах абсолютно всичките дивотии-Ламбда контроли,Ламбда Емулатори,Тайминг Адванс Процесор и куп кабели.Като го е правил в Италия смотания макаронаджия си е оставил навсякъде гадните ръчички .Прекъснати кабели на дюзите и после вързани едва-едва със изгорял вече изолирбанд.За запояване изобщо пък не се говори На втора дюза и двата кабела заголени и са се опирали един в друг От Ламбда сондата към Ламбда контрола връзката малийййй не ми се говори.Навсякъде окиси и лоши връзки.Както и да е разкарах всичко и искам да си купя ключе с три положения и да си паля вече на бензин.Не иска Контроли и компоти да ми казват на колко да ми обръща на метан-в случая 2500 об/м.Мога ли да очаквам влошаване на работата на мотора след премахване на Ламбда контрола,симулатора и Тайминга? Какво по-точно управлява Ламбда контрола с хилядите си вътре съпротивленийца,диодчета и други щуротии освен блокиралия степ мотор,който толкова и той главоболия ми създаде особенно по-светофарите Благодаря на отговорилите.
    EX...Fiat Marea JTD 150+ Сега Опел Вектра 1.6 16в и Мазда Трибют 2.0 бензин/газ

    #2
    Какво е това "утка"?Трябва ти ключ автоматичен с ламбда емулатор и емулатор за дюзите.http://www.fobosgas.com/product/453/...телната плочка не зная каква ти е, снимай, ако може и кажи колко мм е. Най-добър резултат се постига с такава, монтирана в маркуча, преди дросела:Не е на Опел, но е подобно.Аванспроцесор на метан е необходим, без него няма мощност и разхода е по-голям.
    Предпочитам да бъда смешен в очите на глупаците, отколкото сам да бъда глупак.

    Коментар


      #3
      баце върни тайминг адванс процесора иначе си прав за другите неща слагай си едно ключе с 3 позиции и си ти, а тва за оборотите е най-добрия вариант според мен да плаиш на бенз, и като изфорсираш в зависимост от намотките на високоволтовете кабели при определени обороти колата да обръщща на метан, успех

      Коментар


        #4
        muns61 написа:
        Какво е това "утка"?Трябва ти ключ автоматичен с ламбда емулатор и емулатор за дюзите.http://www.fobosgas.com/product/453/...телната плочка не зная каква ти е, снимай, ако може и кажи колко мм е. Най-добър резултат се постига с такава, монтирана в маркуча, преди дросела:Не е на Опел, но е подобно.Аванспроцесор на метан е необходим, без него няма мощност и разхода е по-голям.
        Утка е кранчето с което регулирам газта :D .Викат му "утка" когато е обаче с две разклонения,моето обаче не е точно "утка" :D Смесителната плочка ми е АБСОЛюТНО СЪщАТА колега,която си дал на снимката и по АССОЛюТНО СЪщИЯ НАЧИН я поставих преди дросела като малко издялках маркуча с около 2-3мм за да напъхам плочицата.Иначе вътрешния и диаметър е 30мм и не е със дупчици.а е с как да кажа продълговати отвори.Имам около 100-тина снимки с нея и изпарителя как съм ги направил,но явно са много голям размер и не ми дава да ги постна тук.Благодаря много за информацията-НЕЗНАЕХ,ЧЕ ИМА КЛюЧ С ЕМУЛАТОР.Това ми решава много проблеми,защото както казах отпадна много кабеляк от Ламбда контрола,до Ламбда емулатора и Тайминга със всичките си там рехави и окислени връзки.Сега само незнам как да си върна Тайминга-той е марка АЕБ и също незнам дали работи коректно .Мисля ТОЧНО при мен не е необходим и ще се обоснова защо.Колата има запечени маслени сегменти и след ремонт и докрай шлайфана глава прави на студен двигател 18 атмосфери компресия .Когато запали компресията се вдига още- така наречената маслена компресия и става много висока.Толкова висока,че оная вечер като ме остави кошницата посред нощите на пътя и след като се прибрах по навик завъртях контактния ключ да я изгася и да се прибирам,но тя продължи да си работи като ДИЗЕЛ .В случая имам постоянен + от акумулатора и няма кой да спре метана от клапана и понеже той е Рензо Ланди вакумен метана си влиза от подналягането.Обаче с контактния ключ "гася" искрата на свещите,но тя продължи да си работи докато не махнах + от акумулатора.Метана гори много по-бавно от бензина и иска висока компресия.Не всички бараки имат "достатъчно" висока компресия за да свият и подготвят метана за "бързо" изгаряне.Както и да ще я пробвам без Тайминг и ако е мноо зле положението откъм мощност и разход на гориво,ще го върна обратно,но колко много кабеляк беше и незнам дали ще мога.А и мисля от Тайминга излизаха кабели,които влизаха в Ламбда емулатора.Сега като вече изхвърлих този емулатор мога ли да си поставя само Тайминга и къде да го вържа?
        EX...Fiat Marea JTD 150+ Сега Опел Вектра 1.6 16в и Мазда Трибют 2.0 бензин/газ

        Коментар


          #5
          nedialk00 написа:
          баце върни тайминг адванс процесора иначе си прав за другите неща слагай си едно ключе с 3 позиции и си ти, а тва за оборотите е най-добрия вариант според мен да плаиш на бенз, и като изфорсираш в зависимост от намотките на високоволтовете кабели при определени обороти колата да обръщща на метан, успех
          Благодаря и на теб за отговора.Знам баце,че е най-добрия вариант да пали на бензин обаче при мен маааалко по-така стоят нещата и трябва поне сега лятото докато е топло времето да паля на метан.Значи като палеше досега на бензин-пали изфорсирва се сама до около 4000 об/м и веднага вече понеже старателно изчистих степ мотора и дросела връща оборотите до около 1000-1200.Като ги дигне обаче тези 4000 об/м първоначално отзад става един лютив облак от маслото дето гори,маа направо де се вижда и диша.Това го отдавах на пикаещите дюзи-сам си ги почистих с коресилин и газ за горене и спестих по 10лв на дюза за ултра звук.Но абсолютно съм убеден,че дюзите мноооого малко си изпускат пак .Понякога колата работи на метан,а отзад като си навра човката в ауспуха ми мирише на бензин .Помпата в резервоара НЕ Е ИЗКЛюЧЕНА и си прави налягане в "рейла" колкото и да е малко в сравнение с дизеловия двигател.Ако както си мисля дюзичките ми изтърват по-малко няма ли да работи и на двете горива А пък за това колега искам,аз да и казвам на колата кога и при какви условия да си обръща на метан,а не тя когато си пожелае и при каквито си иска обороти .Кабели и свещи :D -мхмммм ми,аз баце свалих от една морга около 120 различни вида свещи,че и кабели имаше и сега на ден,ако не сменя поне по 6 пъти на мойта да видя как се държи с тая марка свещи и как с другата все едно няма съм аз :D
          EX...Fiat Marea JTD 150+ Сега Опел Вектра 1.6 16в и Мазда Трибют 2.0 бензин/газ

          Коментар


            #6
            Голям ти е диаметъра на плочката, 26 мм ще е по-подходяща.Работата на изгасен мотор не е от компресията, а от горещ нагар по буталата, заради разхода на масло. Кой модел AEB ти е аванса?
            Предпочитам да бъда смешен в очите на глупаците, отколкото сам да бъда глупак.

            Коментар


              #7
              muns61 написа:
              Голям ти е диаметъра на плочката, 26 мм ще е по-подходяща.Работата на изгасен мотор не е от компресията, а от горещ нагар по буталата, заради разхода на масло. Кой модел AEB ти е аванса?
              Колега ти ме вкара в голям размисъл . Аз исках даже да взема максималния размер плочка,който ми предложиха в един магазин и той беше 35мм за да може и на бензин да си работи добре,а не да я душа,защото диаметъра на дросела ми е 60мм.Какво постигам като намаля диаметъра на плочката на 26мм при работа на метан?.Тайминга сега слизам в мазата да видя модела както и на Ламбда емулатора и Ламбда контрола.Сега токущо я запалих на бензин като намерих кабела който свързва всички дюзи.На Опела инжекциона работи катъо всички дюзи впръскват на едно .Малко тъпа система и идва все едно си с моноинжекция само къде впръсква на всеки цилиндър понеже дюзичките са на всмукателния колектор и на всеки цилиндър.Отделих това кабелче от общия сноп и правя експерименти-махам го колата гасне-слагам го пали на бензин.На метана за сега не съм му сложил + на клапана на изпарителя и + на клапана на зареждачката.Мисля си,че ако прекарам едно Ц/К ключе да мога да спирам работата на дюзите и със + от контакния ключ т.е като давам на контакт да се пускат клапаните на изпарителя и пълначката.Губя мисля само в случая,че не мога да следя нивото на метана като нямам ключ или бъркам нещо?
              EX...Fiat Marea JTD 150+ Сега Опел Вектра 1.6 16в и Мазда Трибют 2.0 бензин/газ

              Коментар


                #8
                Колега за мен си малкооооооооооо далечко от истината "макаронаджията" си е макаронаджия или жабар или както е угодно на всеки му , но да не пропускаме факта че именно от него идва сичкото газифициране Та по вапроса ти Аванс процесора е задължителен при теб ,ТРЯБВА ДА ГО МОНТИРАШ ламбда емулатора не прави нищо друго освен да симулира "нормална горивна смес " тоест подава на компютара констно число за ламбда коефициента . Можеш и без него единствено може да ти свети чека .Ламбда контрола, Демек тва нещо дето управлява ония спеклия мотор не прави нищо друго освен да казва в различните режими и натоварвания да казва колко гас( в твоя случай метан) " да ходи в мотора" - тук мненията са много знам че първо трябва изпускателната система да ти е абселютно херметична до края , да имаш абселютно здрав катализатор и точно отчитаща ламбда сонда и " тогава ставали нещата" - мое мнение ( а явно и твоето тук е така) той не ти трябва добре регулирания "тройник" (утка) е по добрия за мен вариант ( единствено като разход може би има предимство ламбда контрола)Емулатора за дюзите ти е силно необходим ( личен опит повярвай ми при положение че го имаш не си струва да праиш челни стойки) той не прави нищо друго освен да спира сигнала до дюзите Относно плочката за нея мога едиствено да ти кажа че твоята е в правилната посока тоест - отвора през който газът се смесва със въздуха при работа на метан трябва да наподобява цял процеп тоест твоите продълговати отвори са идеални , за диаметара не съм сигорен но моето мнение е да не е закачаш поне за сега не Относно свещите ... търси си еднополюсни свещи и им намали разстоянието с луфтомер на 0.6-0,7Качи си емулатора на дюзите и аванс процесора, сложи си едно обикновенно копче с отворена и затворена верига при затворена верига подаваш + на газовия клапан , на аванс процесора и на емулатора на дюзите , без да прекъсваш помпи и тъй нататък . И успех .П.С. извинете ме за правописните грешки но бързах а исках да бъда полезен .

                Коментар


                  #9
                  x3mDriver написа:
                  Колега за мен си малкооооооооооо далечко от истината "макаронаджията" си е макаронаджия или жабар или както е угодно на всеки му , но да не пропускаме факта че именно от него идва сичкото газифициране Та по вапроса ти Аванс процесора е задължителен при теб ,ТРЯБВА ДА ГО МОНТИРАШ ламбда емулатора не прави нищо друго освен да симулира "нормална горивна смес " тоест подава на компютара констно число за ламбда коефициента . Можеш и без него единствено може да ти свети чека .Ламбда контрола, Демек тва нещо дето управлява ония спеклия мотор не прави нищо друго освен да казва в различните режими и натоварвания да казва колко гас( в твоя случай метан) " да ходи в мотора" - тук мненията са много знам че първо трябва изпускателната система да ти е абселютно херметична до края , да имаш абселютно здрав катализатор и точно отчитаща ламбда сонда и " тогава ставали нещата" - мое мнение ( а явно и твоето тук е така) той не ти трябва добре регулирания "тройник" (утка) е по добрия за мен вариант ( единствено като разход може би има предимство ламбда контрола)Емулатора за дюзите ти е силно необходим ( личен опит повярвай ми при положение че го имаш не си струва да праиш челни стойки) той не прави нищо друго освен да спира сигнала до дюзите Относно плочката за нея мога едиствено да ти кажа че твоята е в правилната посока тоест - отвора през който газът се смесва със въздуха при работа на метан трябва да наподобява цял процеп тоест твоите продълговати отвори са идеални , за диаметара не съм сигорен но моето мнение е да не е закачаш поне за сега не Относно свещите ... търси си еднополюсни свещи и им намали разстоянието с луфтомер на 0.6-0,7Качи си емулатора на дюзите и аванс процесора, сложи си едно обикновенно копче с отворена и затворена верига при затворена верига подаваш + на газовия клапан , на аванс процесора и на емулатора на дюзите , без да прекъсваш помпи и тъй нататък . И успех .П.С. извинете ме за правописните грешки но бързах а исках да бъда полезен .
                  Благодаря за отговора колега Ламбда сондата ми е дроб сърма-цялата е омазана и спекла от масло.Сто пъти я вадих от колектора и я зачиствах,но само още докато запаля и става мазало.Кабела за ламбдата,който идва от компа е скъсан и се опитах да го заголя с макетно ножче.но в средата излезе дебели жички върхи тях има изолация и върху изолацията още един кабел Нещо като коаксиалния кабел за телевизия и не знам само единия кабел ли да вържа към ламбдата или и двата да заголя и вържа към нея.Още преди да разкарам цялата инсталация чека ми си светеше,но това го отдавам на изолирания вече ЕГР и направо заварена глава на аргон от към изходите на ЕГР-а за да не цапа и без това горящия като за световно двигател масло .Катализатора както и второто гърне след катализатора ми ги замениха с права тръба.Имам само едно голямо задно гърне,което скоро ще отворя и ще го изчистя и него да е празно вътре.Казваш Ламбда емулатора не ми е необходим т.е необходим е само да не свети чека,но симулатора на дюзите ми бил необходим? Това не е ли едно и също в една кутийка,на която пише Ламбда Емулаторе? Относно свещите..мхм свалих от една база за претопяване на коли около 120 свещи :D Всеки ден горе-долу сутрин,обед и вечер сменям комплекти от тях.Понякога и по 4 пъти на ден,ако от маслото зацапа някоя свещ и започне да работи на три цилиндъра.Толковяа съм се специализирал,че отвиването махането с пинсети и поставянето на свещ ми отнема 49 сек с хронометър засечено .Плочката засега няма да експериментирам с нея,но само ми кажи как да си върна ТАП-а,защото наистина си е мъка без него .На него има 4 кабела-един червен,един черен,един син и един синьо-жълт.Също така има и три пинова букса,но нея не мога да я объркам,защото се включва към трипиновата букса,която идва от датчика на коляновия вал! Червения кабел ми е ясен и за него съм намерил + след контакт,черния ще е маса,но другите два-синия и синьо-жълтия къде да ги свържа? Благодаря предварително.
                  EX...Fiat Marea JTD 150+ Сега Опел Вектра 1.6 16в и Мазда Трибют 2.0 бензин/газ

                  Коментар


                    #10
                    Емулатора за дюзите и емулатора за ламда сондата не трябва да са в една кутийка (или поне аз не съм срещал такъв вариант, но и да са трябва да можеш да го използваш само за дюзите - ако не ги спреш ще ти гори и бензин с метана) относно процесора запиши си данните от кутийката и потърси схеми в интернет . За него знам само че освен сигнала от датчика на К.В. е добре да чете и ТПС-а но кой кабел каде е можеш да разбереш само за конкретния модел

                    Коментар


                      #11
                      Eто ключове с ламбда емулатор и емулатор за дюзите в един корпус:
                      Предпочитам да бъда смешен в очите на глупаците, отколкото сам да бъда глупак.

                      Коментар


                        #12
                        muns61 написа:
                        Eто ключове с ламбда емулатор и емулатор за дюзите в един корпус:
                        Разбрах,че ключа трябва да е на 90 Ома за да ми показва нивото на метана.Имало и ключове на 20КилоОма,които явно няма да ми свършат работа освен цък-цък,което и сега мога да го направя с едно Ц/К ключе.Този ключ ми трябва ОСНОВНО за да ми показва колко метан ми остава,а и освен това НЕ ТРЯБВА ДА БЪДЕ АВТОМАТИЧЕН. Т.е искам,аз да казвам на колата кога да мине на метан,а не когато си пожелае ключ,Ламбда контрол или каквато и да е било друга дивотия по метановата уредба.Така,че май избора ми за ключ се свежда до абсолютния минимум и незнам дали изобщо се произвежда такъв.Доколкото виждам от снимките първия ключ няма ниво и е с 5 извода,а тези показващи нивото са със 6 извода.Втория ключ е автоматичен.
                        EX...Fiat Marea JTD 150+ Сега Опел Вектра 1.6 16в и Мазда Трибют 2.0 бензин/газ

                        Коментар


                          #13
                          Не зная къде им видя изводите, ама са повече... Иди в един магазин и виж на място, щото не си наясно с нещата. И двата ключа, които съм показал, са автоматични. Ключето има 3 позиции - бензин, палене на бенз и прехвърляне на газ при обороти над еди колко си, и палене директно на газ. Та не виждам какво не те устройва. Основната функция на тези ключове е да пускат газ само когато имаш искра на свещите. С 3-позиционно ключе също става, ама докато си на контакт, ще ти вкарва газ в колектора.Тези 2 клчюча имат еднаква функция. Вторият е с бутон и превключването става с последователни натискания, но е същото - бензин - бензин-газ - газ. Нивомера е за сензор 0 - 90 ома.
                          Предпочитам да бъда смешен в очите на глупаците, отколкото сам да бъда глупак.

                          Коментар

                          Working...
                          X