Във връзка с цените на бензина, реших и аз най-сетне да окепазя безценната ми, с газова уредба.Избора ми се спря на ГИ Zavoli.Fiat Brava, 1999 г. 16v, 103 hp.Монтирах я при представителя на марката за България. В Севлиево. Човек с опит в LPG и CNG системи, по думите на приятели.Вариантите бяха 1 000 лв. и 1 250 лв.Тази за 1 250, по нова технология, ако се монтираше изцяло, не беше твърде подходяща по думите на майстора, затова цената ми стъпи на 1 100 лева, като монтираха по-евтиния вариант с някои елементи от по-скъпия.Две години пълна гаранция, без значение на изминатите километри.На 15 000 до 20 000 километра смяна на филтъра за газта. Струва 16 лв. бройката.Разхода, за сега само извънградско.На бензин при моя стил на каране, за този сезон, извънградско, беше 6.8/100 км.На газ, два варианта:За тест, без да щадя разхода, където има възможност от 120 до 130, 140 км/ч - разход 8.2/100 [OMV]При нормално каране, както обикновено, от 90 до 120 км/ч - разход 7.2/100 [EKO]Аз лично не намерих разлика във вървенето, като сравня с бензин и с LPG.Освен може би на висока предавка [конкретно, пета], когато изкачвам приличен наклон. Не е толкова пъргава.Вие кажете дали е нормален този разход. За мен е приемлив.Това при ГИ на три дена, на 200 километра.Не знам дали ще се промени след 1 000 - 2 000 километра, нали имаше там някаква мембрана, която омеква след определеи километри.
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
От три дена с газов инжекцион Zavoli
Collapse
X
-
От три дена с газов инжекцион Zavoli
.:: Just because I am unique does not mean I am useful ::.
www.cyxap.comЕтикети: –
-
Честито, колега. без авариини повече километри с новата придобивка.И аз нещо се бях замислил преди 1-2 седмици на купето да сложа една газова за толко пари някъде. Като на мен ми се въртеше в главата да е с бутилка тип резервна гума и без да дупча шасито за зареждачка.... а директно на бутилката ако е възможно.Гледал съм разни мерцедеси отварят багажника и директно на бутилките щракат пистолета пък... Но засега ми се е махнала тая муха. Ще видим...
-
Благодаря на всички.Относно монтажа.Двоумях се за тороидална бутилка, но реших все пак да е "класическия" вариант.Пътувам доста извън града и се страхувам да го правя без резервна гума, а не искам да ми се търкаля в багажника.Не е голяма тази която сложих и ако огранича [жените] семейството в безумното и безмислено носене на целия гардероб по почивките, мисля че ще ми стига мястото.Не знам как се казва, отвора за зареждане, ми го монтираха там където зареждам бензин. С единствената разлика, че си навивам преходника при всяко зареждане. Не ме тормози това навиване.Виждал съм, че в Италия това е честа практика. Отделен преходник имам предвид.Не исках да ми пробиват бронята, а и зимата е страшна борба с мръсотията и заледяването на капачката при бившите ми коли и настоящата на жена ми..:: Just because I am unique does not mean I am useful ::.
www.cyxap.com
Коментар
-
Впечатленията ми за този ГИ са на базата на изминати вече около 20 000 км. Уредбата е поставена точно в Севлиево, автомобилът е Опел Астра 1,8/115 к.с. (служебен). Направи ми впечатление е, че няма разлика в разхода с течение на изминатите километри, което се случва доста често при газовите уредби. Разхода на газ извън града е 9-10л/100. На бензин е горе-долу същия (не мога да кажа със сигурност). При по-нормално каране може да слезе и под 9л./100. При поддържане на скорост 140-150км/ч разхода отива към 16-18л./100. Разлика във вървенето на газ и на бензин почти не се усеща (говорим без климатик). Единственото, което мога да кажа като забележка е, че нивомера няма никаква линейна зависимост и е доста трудно да се ориентира човек по него. Имам предвид следното-както си светят две диодчета и в селдващия момент колата обръща на бензин като пищи, че няма газ. И действително газът е свършил. Нямам идея на какво се дължи това, ама е малко кофти особено, ако нямаш много бензин да стигнеш до газстанция.Със здраве да си я ползваш новата придобивка. Много безаварийни и евтини километри.Fiat Bravo 11'97
1.4 12V A/C
Коментар
-
Засега данните са ми като първоначалните.При кораво каране, спретнахме си купон "Коя кола може да върви повече" с една Marea, съвсем непознат човек, от Разград до Русе, разхода ми беше 8.4/100.При спокойно каране, 7.4-7.6/100.Без климатик и само аз в автомобила.Моят нивомер, доколкото го гледам въобще, като че ли показва вярно и линейно разхода засега.От ТОЗИ вид е.Като наближи определено количество, последната лампичка от зелена става червена.Звука от пищенето не съм го чувал досега, майстора ми каза да натисна копчето за да спре да ми пищи.Че имал случай с една кратуна, дошъл при него, доволен от ГИ, но с молба да му намали малко звука на нивомера, че от Правец до Севлиево му се била надула главата.Нека да пищяло, ама ако може да бъдело по слабичко, че му пречело да слуша музика. Умишлено пожелах да ми го монтират ниско в ляво, под малката ниша на Bravo/Brava, тъй като не обичам много допълнителни неща на видимо място.И през деня почти е невъзможно да следя нивото точно. Едно че лампичките светят слабичко за този ъгъл от където наблюдавам, второ че ми е ниско, а не пред очите.Съвсем умишлено, така ми харесва повече, така го исках.Нощем се вижда перфектно и наблюденията са ми от тази част на денонощието.Не знам ... аз винаги пълня "до горе" и си наумявам едни километри за мярка, съобразени със съответното гориво и предполагаемия разход. Въобще не гледам показанията на нивомера.И преди с конвенционалната уредба, и сега с инжекционната, смятам си едно 10/100 и си знам, че при моята 30[25] литрова бутилка на около 250 километра трябва да заредя.Изненади съм нямал, защото и резервоара за бензин винаги го пълня до горе и съм спокоен поне за това, че при изправен автомобил все ще стигна до бензиностанция.Друго, друго ...При температура навън около 20 C° и студен двигател, лампичката на нивомера мига и обръща на газ на около 500-600 метра след като съм тръгнал.Нямам представа колко градуса е двигателя, но няма да е нещо особено, стрелката на термометъра въобще не е мръднала..:: Just because I am unique does not mean I am useful ::.
www.cyxap.com
Коментар
-
Malone написа:Изненади съм нямал, защото и резервоара за бензин винаги го пълня до горе и съм спокоен поне за това, че при изправен автомобил все ще стигна до бензиностанция.
Коментар
-
Еми ... не знам, вероятно е лош навик, който съм си изградил и може би трябва да го променя.Но поне един път ми е спасявал нервите, никога няма да го забравя.Имаше страшна [за италианците] буря в Рим и бяха паднали две дървета на магистралата.То не бяха карабинери, пожарникари, финасова гвардия, общинска полиция, магистрална полиция, гражданска защита и 5 000 италиански сеирджии.12 километра в Рим и 35 километра извън Рим ги пътувах около 12 часа.И ако някой е пътувал по via Pontina, знае, че нашиеш ли се веднъж, няма излизане. Поне до мястото където аз трябваше да изляза от нея. На 22 километра от където влязох на магистралата.Цялата е в едни бетонни парапети, над метър високи. Няма обръщане, няма излизане.Всяка италианска гад, която минеше покрай карабинери и останалите, които бяха затворили пътя, непременно трябваше да се осведоми какво точно е станало, ама как точно е станало, кога точно е станало, и ... едно такова многословно, едно цъкане, едно зяпане, едни емоции ... нямам думи.И ако нямах бензин, понеже мърдахме едва-едва и естествено газта ми свърши, трябваше да звъня на приятели, та те да дойдат да ми донесат гориво ... въобще голям сеир..:: Just because I am unique does not mean I am useful ::.
www.cyxap.com
Коментар
-
1. Да. Едва осезаема, не е толкова пъргава както на бензин, при следните условия:1.1 Висока предавка [пета]1.2 Приличен наклонЗначи ... emzo, не знам как да обясня, предполагам, че ще ме разбереш.Пак си ускорява, дори и "на пета", но по-мудно, не така както когато я "ритнех" на бензин.В колата съм сам и без включен климатик.Предполагам, че ако се натоварим семейството и пусна климатика, при всички случаи ще трябва да смъкна предавката поне на четвърта.Но, ... не мога да кажа за сега точно как ще е положението тогава.Като се върна от почивка Септември месец, ще знам.2. ДаКачи се майстора с един шерп зад волана и 15-тина километра се мотаха с един лаптоп в колата.Върнаха се, бутаха нещо в софтуера при работещ двигател, но на място, и пак излязоха да настройват в движение. Пак толкова километра.Поканиха и мен, но аз отказах. Нямам представа от настройките и щях само да зяпам и да се возя като "кучка в каручка"..:: Just because I am unique does not mean I am useful ::.
www.cyxap.com
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар