emzo написа:
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
На някой обяснява ли му се настройка на метанов инжекцион ?
Collapse
Заключена тема
X
X
-
u_bo
-
u_bo написа:така няма как да се калибрираВъпрос в руски форум:подскажите еще вот какой вопрос.у меня лямбда-зонд 4-х проводной.при этом минусовой провод не соединен с массой авто а идет в блок управления и с массой не звонится.какой тогда смысл подключать провод от газового компа к лямбда-зонду?F9Q750 @ 151hp/332.2Nm
Коментар
-
u_bo
твоят автомобил вече не е дизел:Дизелът не пали в обем, а във факел. Бензиновият мотор пали в обем. При бензинът стехиометрията е важна и дори малко отклконение от желаната за дадени режими на двигателя може да се отрази много зле на работата му, което при дизела не е изразено в такава степенти продължаваш да мислиш като дизелджия ремапер.когато забравиш наученото при дизела - ще го оправиш метановия ГИ за 20-30 минути.разбери едно - ламбдата ти е ОСНОВНИЯ датчик за коригиране на сместа, тя не е САМО за ’наблюдение’ !щом показва, че сместа не ти е в норми - съобрази се с показанията и коригирай нещо: времена, налягане, диаметър щуцери...
Коментар
-
Два бързи въпроса Как се държи дебитомера?Какво налягане ти прави всмукателните колектори и какъв е диаметъра на щуцера дето си го монтирал зада мери налягането МАП на МИ.Сега ще ти дам една нова насока за размисъл, когато при мен намаля налягането в всмукателния колектор ламбдата ламбдата работи коректно, закача ли МАП на ГИ забива грешка в ламбда сондата, е повярвай ми не знам що го прави.Пробвай да следиш и двата компа успоредно зада я хванеш, пробвай и как щесе държи без да е закачен маркуча на МАП сензора.Кара FIAT BRAVO 1,8/16V GT99. ГИ ФОБОС
(\\\)[___////___](\\\) R.I.P. моя любов.
Алфа 147 1.9 mjtd няква дукати история. Абсолютен саждо-генератор.
Коментар
-
Последно - дебитомера на бензин - идеално.Налягане в смук. колектор 0.3бара, щуцера ... трябва да го вадя и да меря, стандартния в комплекта.Ламбдата уж работи, щото ми наду главата софта да казва богата, бедна смес.Нямам осцилоскоп да я видя, разчитам на фес и тамоната.-------------И пак да кажа, вчера казвах на Тамоната да не ползва ламбдата, после дори я разкачих, промяна в газовите времена аз лично НЕ видях.Да не кажете, че не ми увира главата, но съм склонен да вярвам на руснака.Естествено ако има доказателства в обратното .... абе не мога да кажа на черното бяло....F9Q750 @ 151hp/332.2Nm
Коментар
-
Без да разбирам от ГИ да се изкажа и аз. Доколкото знам, имаш газов ГИ (за мен лично метан или LPG все тая...), който трбва да се настрои според показанията на бензиновият компютър. Знам, че в общи линии газовият ГИ трябва да ’копира’ от ECU как да се държи в различните режими. Знам, че се обучава в движение, за да може да копира таблицата по възможност в целият диапазон. Ти обучи ли го в движение? По възможност посети Янко да го настрои. Както ти каза u_bo при ГИ ламбдата е основен датчик, но само за ’наблюдение’, т.к. при не добра или непълна таблица на ГИ няма как да се коригира сместа по нея, докато (с риск сега да има вълна от ропот ) примерно при обикновенна АГУ (без значение метан или LPG) както при мен с ЛК сместа се коригира дирекно според показанията на ламбдата, като се пренебрегват други датчици.
Коментар
-
Не разбирам какво имаш да пипаш след коректна калибровка? Пак опираме до мнението на u_bo, а именно, че в работен режим двигателят е най-икономичен и колата върви най-добре при оптимална смес. Казвам работен режим много общо, като идеята е да се изключат крайностите - ниска/висока температура(под 50 и над 110 градуса), рязко ускорение и празен ход(над 45’ и 0’ на TPS), ниски/високи обороти (под 1500 и над 4000). При посочените крайности и на ECU не му пука за ламбдата.
Коментар
-
u_bo
emzo, добре е че си я настроил ръчно. щом си следил показанията на ламбдата с ФЕС-а -- ок предполагам, че резултата ще е добър.имам само едно малко съмнение - взел ли си предвид ефекта ’адаптация’ на основното ЕКУ ?
Коментар
-
u_bo
emzo написа:Не виждам опция за адаптиране на това ЕКУ във ФЕС.
Коментар
-
u_bo
emzo написа:Да, прав си, няма опция за ресет, няма обаче и информация за адаптацията му. При 1.8 на БРаво/а има ли ?Сервизно също няма. Имаше някакъв ДТЕ, но нищо интересно вътре, само разни схеми.
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар