Колеги давайте насоки и съвети къде да търсим причината.Миналата седмица сменях гърнета ма Мареята 1.8.Поради факта ,че се налага заваряне ,разкачих акумулатора по време на смяната.След смяната оставих да поработи докато загрее и тн.От тогава започна лоша работа на газ.Придърпване в обороти 2500-3000 и по слабо набиране.Закарах я на диагностика и се оказа ,че ГИ не разчита работата на бензиновите инжектори.Показва някакви минимални стойности като при празен ход на мотора.Мотора си работи добре на бензин.Поради факта ,че ГИ не може да види времената на бензин ,не може да си адаптира времената на газ.Проверена е масата към двигателя(подадена е отделна маса чрез кабели),проверени са всички връзки към компа на ГИ.Проверен е кабела който взима данни от бубината (вкл и са разменени бубините от които взима сигнал ГИ). Смениха ми и самият комп на ГИ със нов от същата марка( ag zenit jz2005) и пак софта не показва времената на бензиновите инжектори. За сега не ми е останало време да я закача с ФЕС и да видя там какви са показанията ,но на бензин нямам ядове.Всякакви идеи и мнения ще са ми от полза.ПП.Газовото е слагано преди 4 години,има 40 000км работа,сменени са филтрите преди 10 дена.
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
ГИ ag zenit jz2005 не прочита инж. времена на бензин.
Collapse
X
-
Първо не разбрах какво общо има бобината с бензиновите времена които се взимат от бензиновите инжектори и нямат нищо общо с бобината.А дали е възможно при сваляне на акумулатора и зануляване на адаптацията бензиновите времена да са паднали толкова че газовия комп да не може да ги разчете -едва ли но е възможно бензиновите времена да са паднали толкова че при преобразуването в газови да не могат да бъдат отработени от бавни газови инжектори при което те остават отворени и бензиновия комп смъква бензиновите времена на газ доколкото му е възможно. Тъпи идеи но не пречи да пробваш да ги елиминираш като възможности.1.провери всички връзки м/у бензиновите инжектори и газовия компютър,включително масите на инж. и еку-то.2.земи откачи акумулатора за известно време и пробвай пак.3.Покарай си я така на газ има шанс за адаптация.4.Проблема със сигурност е между бензиновите инжектори и газовото еку.Карай на бензин и виж бензиновите времена в същия диапазон обороти ,ако са същите малки проблема няма нищо общо с газта а ако са нормални почваш пак от точка 1.
Коментар
-
и аз съм за проверка на връзките. При мен със същия газов инжекцион, още при настройката първи или четвърти инжектор(не си спомням точно), даваше нон стоп "заето". Малко наместване на кабелите и всичко си дойде на мястото. Виж другото, при монтажа на гърнетата да не пипнали без да искат ламбдата. Някой "майстори" са доста сръчни с ръцете, и в резултат има скъсани кабели. та провери и ламбдата и окабеляването и.
Коментар
-
Ламбдата беше първото набедено нещо преди да се окаже ,че няма комуникация с бензиновите инжектори.Беше забила на нисък волтаж-0.040 и не мърдаше ни на газ ни на бензин.В събота я смених със друга която със сигурност работи,проверена е с ФЕС.Единствената непроверена връзка е при ЕКУ то на автомобила.Всички други връзки бяха щателно проверени и почистени в мое присъствие.Гърнетата също бяха сменени в мое присъствие на подемник и докато майстора работеше,аз си правих оглед на автомобила рамо до рамо с него.А и гърнетата ги смених след катализатора и сондата няма окабеляване в близост.
Коментар
-
Направен му е ресет.Дори беше подменен с нов от същият модел.Новият също не сработи.За момента се разбрах с майсторите да я закача първо на ФЕС за да видим там как са времената и в последствие да решим как да процедираме.Изявиха готовност ,ако се наложи да монтират и друга марка за тест.Но предпочитам да не се стига до там.
Коментар
-
MEMO написа:Първо не разбрах какво общо има бобината с бензиновите времена които се взимат от бензиновите инжектори и нямат нищо общо с бобината..
Коментар
-
Зенита следи инжекторните времена и на 4-те инжектора. Говоря за версията JZ 2005 и JZ2009. Зенит про следи само на един инжектор. За да се убедиш в правотата ми отиваш в меню F3 / injector settings и там виждаш времената навсички бензиновите инжектори. От бобината се хваща сигнал за да следи оборотите. Взимането на инфо за инжекторното време на бензиновите инжектори става от кабелите между ЕКУ и инжекторите. Спирането/пускането на инжекторите(бензинови и газови) се извършва от ЕКУ на ГИBrava ELX 1,6 16V, 90PS , LPG BRC Sequent24
Мarea SW ,SX 1,6 16V, 103PS, LPG Zenit JZ2005
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар