След повече от месец и половина с плевенския газов инжекцион, реших да обединя всичко изписано от мен и да дам вече пълните впечатления за мего на моята кола.Е началото беше това:
След това нещата станаха драматични:
След настройката в Пловдив преди отпуската ми нещата стояха така:
След като се успокоих за разхода за около 300км градско отчете 10.3/100 което си е повече от прилично за софийско градко. Останаха проблемите с гасненето при изключване от скорост и прехвърлянето. Този уикенд си бях в пловдив за Рали Хеброс и минах през сервиза да отстранят проблемите. А за пътя от София до Пловдив на уж икономичен режим по магистралата пак отчете 10.4/100. Момчетата там казаха че вече няма да се мъчат да преправят настройките напревени от преди това, а ще направят изцяло нови - направиха ги - колата вървеше добре на газ, не гаснеше като пусна по инерция, прехвърляше добре от бензин на газ. опитаха се да изгасят светналата контролна лампа за инжекторите като разкачиха акумулатора- уви неуспешно - и сега трябва да ходя да я видят на някои сервиз, където имат компютър, които да се свърже с коя комп на колата и да се разбере причината. надявах се че най-накрая са я уцелили. уви надеждите ми бяха разбити още на следвашия ден, като на едно кръстовище пуснах по инерция, колата изгасна, волана и спирачките се втвърдиха и щях да се очистя в насрещното движение на пресечката където завивах... а след 270км извънградско покрай ралито разхода беше 11.3/100!!! Вече в състояние на тотален шаш отидох понеделника да видят какво са направили - но вместо да се помисли откъде е станал такъв разхода, ми бе обяснено как моя метод на зареждане и изчисление бил грешен и как не трябвало след всяко отчитане на висок разход да ходя при тях ами да го потвърдя няколко пъти..... както и да е - това го преглътнах - казах им тогава да настроят проблема с гасненето - излязохме с колата и с компа вързан към лаптопа да се види какво точно става - нагласиха го да не прави проблеми. и потеглих по -спокоен за софия. за мое огромно съжаление още на вечерта в софия пак започна да си прави познатите номера с опитите да гасне..... а за капак онзи ден сутринта и тази сутрин като беше по-хладно времето навън и пак се прояви стария проблем с моменталното прехвърляне от бензин на газ преди да е загряла колата и респективно гасненето на секундата в която това стане....Тази сутрин звънях на производителя в плевен - да му кажа какви са ми проблемите да видим те дали могат да предложат решение. след като си изложих проблемите и изслушах речта, че те досега такива проблеми не са имали (за което сигурно е така, ама защо все на мойта кола трябва да се случват и да се учат на нея) и че проблема сигурно е в моята кола а не в системата им и ми казаха пак да отида да я погледнат и до-донастроят ( за кой ли път - и пак ще чуя че в сервиза нямат време ако може за по-нататък, а аз пак излизам в отпуска - и отново с недонастроена кола).и се замислих че май наистина има нещо вярно в поговорката "...евтиното понякога излиза поскъпо...". и вземам да се чудя дали ако си бях сложил газов инжекцион BRC за 1700-1800 лв нямаше да е по-добре - поне там имат доста повече опит... или да бях сложил нормална газова (все пак колекторите ми са метални, а един приятел си сложи нормална газова на неговото подобно браво и разхода му е 7/100 извънградско....) и благородно завиждам на приятелите ми като разправят за техните коли с 1.8 мотор (конкретно ауди 80 и рено лагуна) че с нормалната газова им харчи 7-8 извънградско......
за начало - от сервиза в който я поставиха съм доволен, свършили са си работата момчетата доста добре, всичко е много добре монтирано, не стърчат кабели, маркучи и тем подобни.сега за самия инжекцион - работата на газовите инжектори е учудващо тиха - нещо което се набива на първо чуване за вървенето - на икнономичен режим се чувства че е скопена колата - каквото и да си говорим се чувства осезаемо. на нормалния режим ускорява добре, но като се включи климатика и се усеща недостиг на мощност ( особенно с 4ма души в колата ). на спортния режим колата ускорява като на бензин ( поне по мое и на брат ми мнение - за точните данни ще ви информирам след засичане на Божурище ).за разхода не мога да кажа нищо със 100% сигурност - поради свързаността ми с автомобилния спорт уикенда бях на рали България - първите 2 дни с 4 души и техника, с доста раздаване на газ по маршрутите на ралито, катерене на баири, съчетано с много бавни преходи там където почти няма път и работа на климатика през 50% от времето средния разход беше 10.3/100 газ на нормален режим (при изминати 330км). третия ден при по-малко раздаване на газ, пак с 4 души и техниката и пак климатик през 50% от времето и доста кротко спускане след карая на ралито от Боровец до София (което не попречи на едни катаджии да ме спрат за превишена скорост ) средния отчетен разход бе 8.7/100 газ (при изминати 200км). всичкото това го казвам с уточнение че по ралитата и естеството на работата ми там се налага да бързам за специалните етапи и не може да се приема този разход като 100% точен ориентир!от снощи прехвърлих на икнонмичен режим за градското шофиране - тепърва ще я засичам в този режим как ще е.единствената ми сериозна забележка до този момент е сутрин паленето при студен двигател че веднага прехвърля на газ и двигателя гасне.
след около 200км съвсем спокойно и пенсионерско градско каране снощи отидох на газ-станцията да заредя и останах неприятно изненадан от разхода - на икономичен режим на газовата отчете 13,5/100!!! а нито съм се пънал по светофарите, нито съм карал на климатик толкова много....тази сутрин преди работа първата ми задача беше да мина през газаджиите да погледнат какво става. но за мое съжаление се оказа че точно днес единствения който разбирал от настройките на тези инжекциони щял да закъснее..... и се оказа че ще трябва да излизам в отпуска с недонастроена газова ( а съм планирал доста пробег за отпуската )..... уговорих се че в понеделник следобяд ще мина през сервиза им в пловдив да я настроят там, ама преди това трябва да минавам кати така - сега ще си карам така - (с проблемите с прехвърлянето сутрин на газ, с неоправдано високия разход според мен (все пак за газов инжекцион би трябвало да харчи като на бензин, а и е на уж икнонмичния режим), а и от няколко дни се появи и друг проблем че като освободя от скорост и оборотите рязко падат до към 400-500 и после се възстановяват на нормалните 800-900)
ето ме и мен, завърнал се от отпуската и с нови впечатления за плевенския инжекцион.значи първата ми спирка от отпската беше в пловдив - там ходих при пловдивдкия филиал на сервиза който ми монтира газовата - настроиха я, вървежа се подобри. проблем беше че на следващата сутрин при преминаването на газ светна лампичката за инжекторите, но нямах време да ходя до сервиза да гледат защо е така - чакаше ме път до велико търново. тръгнах със свито сърце, но не се появяваха проблеми, само лампата дето си светеше. след доста бързо каране - 130 по обикновенния път, на климатик, качване на шипка на 2ра и 3та (там пътя не позволява повече) и доста раздаване на газ на спускането към габрово във търново отчетох 10.1 разход. в търново пак направи проблем при прехвърлянето бензин на газ, като е хладно навън... следвашия ми преход беше до шумен, вече със спокойно каране - 100-110 на климатик, малко градско в търново и малко градско в шумен - 10.5! тогава съвсем се шашнах - излезе че като давам газ харчи по-малко отколкото като карам спокойно.... както и да е - вчера напълних в шумен и тръгнах към софия. с нормално каране - 100-110 (в някои моменти и със 120-130 - в зависимост от ситуацията) и включен климатик стигнах до магистралата и на първия петрол заредих - о чудо - 9.07 . на спускане по магистралата не я жалих (особенно по отбитият път), но още не съм зареждал тъй като минах към 100км само. тези дни смятам да отида да погледнат защо светят инжекторите, защо има проблеми при прехвърлянето бензин газ.
Коментар