Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Какво ще стане ако през изпарителя не минава вода?

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #31
    van_dal написа:
    на автомобила! При 1,4 има една тръба от колекторите влизаща при въздушния филър, ако не е махната може да имаш загуба на мощност при топъл автомобил! sok1: С една дума няма как да се вкарва LPG в течно състояние : Може, може и то много ефективно, но става с много прецизен газов инжекцион!
    само дето на това прецизно LPG му викат LPI, и нямат почти нищо общо
    Кара FIAT BRAVO 1,8/16V GT99. ГИ ФОБОС
    (\\\)[___////___](\\\) R.I.P. моя любов.
    Алфа 147 1.9 mjtd няква дукати история. Абсолютен саждо-генератор.

    Коментар


      #32
      van_dal написа:
      Колата гасне на газ не защото влиза течна газ в цилиндрите, а поради недостига от каквато и да била таква, защото течната газ няма как да бъде засмукана от въздушния поток при плочката, това е.
      Не съм съгласен, тогава колата нямаше да се дави. Виждал съм го, от ауспуха мирише на газ, свещите - мокри. Като има подналягане, няма значение флуид или газ, всичко се засмуква.

      Коментар


        #33
        лелеле колко бабини деветини прочетох, свързвай си изпарителя към охладителната система и това е, всичко останало са някакви безумия.

        Коментар


          #34
          nedialk00 написа:
          лелеле колко бабини деветини прочетох, свързвай си изпарителя към охладителната система и това е, всичко останало са някакви безумия.
          +1
          Кара FIAT BRAVO 1,8/16V GT99. ГИ ФОБОС
          (\\\)[___////___](\\\) R.I.P. моя любов.
          Алфа 147 1.9 mjtd няква дукати история. Абсолютен саждо-генератор.

          Коментар


            #35
            van_dal написа:
            Колата гасне на газ не защото влиза течна газ в цилиндрите, а поради недостига от каквато и да била таква, защото течната газ няма как да бъде засмукана от въздушния поток при плочката, това е. kalin555 : Изпарител замръзва при подаване на повече газ при студена кола, пък камо ли ако няма връзка с отоплителната система на автомобила! При 1,4 има една тръба от колекторите влизаща при въздушния филър, ако не е махната може да имаш загуба на мощност при топъл автомобил! sok1: С една дума няма как да се вкарва LPG в течно състояние : Може, може и то много ефективно, но става с много прецизен газов инжекцион!
            Така е, но в темата става дума за обикновенна АГУ.
            tomny написа:
            ... Виждал съм го, от ауспуха мирише на газ, свещите - мокри. ...
            Това едва ли е било пропан-бутан. Такова малко количество се изпарява за по-малко от секунда.
            Stop giving directions, just say "Follow me."
            Shevrolet Captiva LS 2.4/136/2009/ГИ Landy
            Ex: Fiat Marea 1.6/103/1999/ГИ AG Zenit

            Коментар


              #36
              Не ми се спори повече, темата и без това е за друго, малко или много, зависи от това, колко време си опитвал да запалиш. И да, свещите изсъхват сравнително бързо, след като ги извадиш. За по-малко от секунда не, но е бързо. Разлика между пропан-бутан и бензин, мисля, всеки може да направи.

              Коментар


                #37
                muns61 написа:
                Synthy написа:
                Е като не трябва да минава от там антифриз, пълни се с трансформаторно масло целият редуктор, завива му се една подгревна свещ от дизел, и се оставя тя да топли. Друг въпрос е колко е удачно подобно решение, щото тази свещ е бая мощничка.
                Не с масло. а с антифриз, оставя се разширителен съд и се слага терморегулатор, да поддържа постоянна температура. Целият изпарител се изолира, за да се затопля по-бързо в студеното. Ако работи на около 45 - 50 градуса, ще има по-дълъг живот и ще дава по-равномерно съотношение гориво - въздух.Тая идея я мътя от петнайсетина години, но не съм се захващал. На следващата кола, ако съм с ГИ, ще го направя.Инак най-лесно става на БРЦ изпарител.
                Идеята не е кой знае какво нововъведение - всички промишлени изпарители работят на този принцип.Но според мен защо да натоварвате излишно ел.системата на автомобила - респ. акумулатор, динамо и т.н., като излишна топлина в автомобила - бол?!?Какъв ще е смисъла? Да не ползвате готовата топлина от охладителната течност, която и без това се изхвърля в атмосферата (чрез радиатора), а да ползвате електричество, което да натовари допълнително двигателя и като резултат да повиши разхода на гориво (колкото и да е незабележимо) ?!?

                Коментар


                  #38
                  А конкретно на въпроса на колегата:Колега, т.нар. изпарител има 2 основни предназначения:1. Да изпари течния газ "пропан-бутан" в достатъчно количество за работа на двигателя (процесът е ендотермичен)2. Да намали налягането на газа от бутилката, което в зависимост от температурата е от 2 бара до 17 бара (при 50 градуса Целзий - колкото става лятото на слънце) до необходимото за работа на двигателя малко над 1 бар. Този процес също е ендотермичен.Ендотермичен процес - такъв, който за да се осъществи се нуждае от допълнително вкарана му топлина - в общия случай отнема топлина от околната среда. Ако откачиш подгряването на изпарителя (т.е. водата) - ще работи известно време, без да можеш да караш на високи обороти (няма да ти стига количеството само-изпарила се газ), и след известно време всичко ще стане една голяма буца лед (щото водните пари от въздуха около изпарителя ще замръзнат). Туй то. После ще псуваш много, майки, лели... топла вода да го размразиш, че да можеш пак да потеглиш на газ

                  Коментар


                    #39
                    Какво стана още ли дъвчете тази тема? То си е измислено още преди да се родим повечето от нас. Има още един начин освен тези дето е изброил Дидо и той се използва в случаите когато няма възможност да се загрява с масло или с вода. Навиват се няколко витки тръба около изпускателните тръби на подходящо място така че да затопля достатъчно газта. Но има една подробност че трябва да се прави така че да не се протрият тръбите от вибрациите. Подобен изпарител се ползва в ИЗИДЖЕТ ако не се лъжа но там затоплянето става с вода.

                    Коментар


                      #40
                      Immortal написа:
                      muns61 написа:
                      Synthy написа:
                      Е като не трябва да минава от там антифриз, пълни се с трансформаторно масло целият редуктор, завива му се една подгревна свещ от дизел, и се оставя тя да топли. Друг въпрос е колко е удачно подобно решение, щото тази свещ е бая мощничка.
                      Не с масло. а с антифриз, оставя се разширителен съд и се слага терморегулатор, да поддържа постоянна температура. Целият изпарител се изолира, за да се затопля по-бързо в студеното. Ако работи на около 45 - 50 градуса, ще има по-дълъг живот и ще дава по-равномерно съотношение гориво - въздух.Тая идея я мътя от петнайсетина години, но не съм се захващал. На следващата кола, ако съм с ГИ, ще го направя.Инак най-лесно става на БРЦ изпарител.
                      Идеята не е кой знае какво нововъведение - всички промишлени изпарители работят на този принцип.Но според мен защо да натоварвате излишно ел.системата на автомобила - респ. акумулатор, динамо и т.н., като излишна топлина в автомобила - бол?!?Какъв ще е смисъла? Да не ползвате готовата топлина от охладителната течност, която и без това се изхвърля в атмосферата (чрез радиатора), а да ползвате електричество, което да натовари допълнително двигателя и като резултат да повиши разхода на гориво (колкото и да е незабележимо) ?!?
                      Идеята е да се пали направо на газ, докато колата не е загряла, след това (с термостат примерно) навлиза топла вода в изпарителя и нагревателя спира да работи. Това е само идея, за тези, които искат да палят направо на газ без да чакат колата да загрее. Аз лично бих го направил само ако си нямам друга занимавка и имам много свободно време. Според мен ефекта няма да си заслужава усилието.
                      "За да чуеш, трябва да мълчиш." (Оджиън)
                      Nissan Primera WP12 QR20DE, ГИ, '03
                      Tempra 1.6 (EX), Dedra 1.8/16V (R.I.P.), Delta 1.6/16V (R.I.P.), Astra X16XEL (EX)

                      Коментар


                        #41
                        кола

                        Та какво ти пречи да палиш на газ веднага ако е обикновена газова Моята се тормози вече над -15 градуса щото понякога замръзва ауспуха от конденза.Иначе винаги паля на газ .Дори буксата от бензиновата помпа съм е извадил.Има и такава система без вода с масло или около изпускателната система се навива тръба и тя загрява изпарителя на ситроен 2CV те са с въздушно охлаждане или с нагряване от маслото http://www.cats-citroen.net/citroen_...veyKhSlKcZN6yw
                        КЛЮЧАРА е тук – https://goo.gl/maps/GvEGbSeq7nk
                        Пунто http://www.punto.mysteria.cz/puntoMk1/schema7.htm
                        http://www.autoinfo24.ru/rukovodstva.../inomarki/fiat

                        Коментар


                          #42
                          Еми на някои изпарители може и да им е проблем.
                          "За да чуеш, трябва да мълчиш." (Оджиън)
                          Nissan Primera WP12 QR20DE, ГИ, '03
                          Tempra 1.6 (EX), Dedra 1.8/16V (R.I.P.), Delta 1.6/16V (R.I.P.), Astra X16XEL (EX)

                          Коментар

                          Working...
                          X