Nikolow написа:
Здравейте,все още с метановия комп не съм се преборил , но сега ще опиша как реших един проблем с метановите дюзи.Симптомите бяха трудно прехвърляне на метан на студен двигател и самоволно прехвърляне на бензин като я пусна на моторна спирачка.Знаех си ,че или дюзите или редуктора са проблемни.Та свалих рейката над дюзите.Нищо сложно няма тук.После се издърпват дюзите.Внимавайте има налягане и като гръмне е стряскащо.Налях по малко спирт в дюзите и всичките държаха.После както са пълни със спирт натиснах отдолу върха на клапанчето с пръст.Не изисква усилие.На трите дюзи спирта изтече за секунди без проблеми,обаче на четвъртата не стана номера.Явно тя беше позапушена защото като надух с уста спирта все пак изтече.Лечението беше следното.На една ръчна помпа за гуми и смених маркуча с нов с подходящ диаметър за да вкарам върха на дюзата в него.Налях по малко спирт в маркуча ,слагам дюзата,помпя и натискам клапанчето.Доста добра мъгла правят дюзите.После нов спирт в маркуча и така няколко пъти.После следващата дюза.Накрая пробвах проблемната дюза дали без налягане ще изтече спирта и всичко беше наред.Накачих дюзите на колектора,поставих рейката и установих ,че като е натисната рейката добре към дюзите отворите и за закрепване не съвпадат с около 3-4мм.Или е недомислица това или гумените пръстени на дюзите са се улегнали.Не ми се търсеха нови пръстени и затова разширих отворите за закрепване с колкото трябваше.Рейката е алуминиева и една пила е достатъчна за процедурата.Накачих кабелите и запалих.В първия момент си помислих ,че ми е свършил метана и колата си е останала на бензин.Никакво замисляне,никакво заиграване на оборотите.Сега като се замисля може и да е дърпала въздух при някоя дюза ,или по малко от всичките и това също да е било проблем .Видимата част на дюзите беше чиста без налепи и наслагвания,рейката отвътре също.Имаше едно леко омасляване на дюзите явно от маслото на компресорите на метана, но като гледам сеченията на дюзите това не е проблем,даже може и да е полезно за живота и.Те това е засега,ако имате някакви подобни проблеми не бързайте да отваряте редуктора а пробвайте първо с такова почистване.Втората част на ремонта беше да видя какво се случва с картерната вентилация след последната ми модификация.Модификацията беше да прекъсна малкия маркуч който тръгва от тръбата-гърловина за наливане на масло и влиза във входящия колектор.Дебелия маркуч който пак тръгва от тръбата за наливане и влиза в пластмасовия маркуч преди дросела беше изведен отдолу,а отвора на пластмасовия маркуч запушен.Така си карах колата цяло лято но като застудя започна да се появява майонеза на капачката за масло и по стената на тръбата надолу.Явно преди това всичко го е издърпвал маркуча към колектора доста бързо и не е имало време да кондензира.Да ама не.В началото на разклонението на по-дебелия маркуч който съм извел надолу има едно стеснение което явно пречи на добрата вентилация.Срязах го набързо стеснението и закачих пак маркуча(остава достатъчно от тръбичката).Така карах от есента до сега и никаква майонеза и други гадости не кондензираха в тръбата.Та днес дойде време да доусъвършенствам картерната вентилация и да и сложа маслоулавител,който при мене липсваше като я вземах.Четох някъде в ауди или БМВ форума за едно добро прилижение на четката за почустване на гладкоцевно оръжие.Представлява нещо като навита спирала.Сложих една такава в маркуча точно в началото му влезе перфектно с леко усилие.Дали оригиналната е нещо такова или е имало някаква цедка долу в тръбата за наливане не знам.Сега ще поглеждам от време на време да видя ще върши ли нещо тази спирала.Остана само да измисля какъв клапан да сложа на края на маркуча за да не дърпа макар и минимален въздух когато е в режим на моторна спирачка.Ако някой се сеща за нещо да пише!Като се случи пак някакъв по-интересен ремонт по каручката ще пиша пак!