Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Принудителен празен ход за обикновена газова

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #16
    колега muns61 моите уважения но не бъркай хората с невярна информация, аз съм със моно на бош и дросела не е затвоерен плътно както ти казваш. Ако е затворен нали няма да работи на празен ход от къде ще взима въздух....а относно моното горивото се спира чрез прекъсване на сигнала към дюзите. За пълна инжекция незнам как е но за моното е така установено с технически средства а не бай Иван от втория етаж каза че...... Моля ви преди да твърдите нещо категорично вземете да пробвате как е в реалността а не някой как е написал...аз никога не пускам техническа тема без лично да съм изпитал и тествал....елетрониката за ППХ е готова само че не е инсталирана щото колата ми е затрупана
    Fiat Bravo 1.9 JTD 100

    Коментар


      #17
      те и климатик твърдяха че не мога да си сложа но не само че си сложих но и си вдига оборотите сам като го пусна има ли желание има и начин...и за ППХ ми казват няма да стане но аз докато не пробвам няма да се откажа....ако има резултат ще го споделя
      Fiat Bravo 1.9 JTD 100

      Коментар


        #18
        Преди няколко години бях пуснал същата тема. Ама и аз съм за дърпане на ушите защото после не дадох отчет. Та за да не ровиш да четеш ето на кратко какво се получава. Първо спирането на газта трябва да става след първата степен а най добре след втората. Някои стари модели изпарители имат предвидена такава възможност. И е предвиден дори електрически клапан за тази цел. Бързодействащи вентили за спиране след втората степен с такова проходно сечение са ужасно трудни и скъпи за намиране. Освен това за половин година не много интезивно каране се скапват механично. След втория вентил се отказах по тази причина. Ако толкова ти е мерак по добре намери един стар вакумен изпарите REC. Ако имаш късмет може и да попаднеш на такъв с готова система. Познава се по двете бобини на него. Газджиитте тогава даже не знаеха за какво се ползва втората бобина. Ако ли не ползваш карантията от Москвич 412. там за икономайзера се ползва въздушен газов разтоварваш клапан даже и електрониката ти е готова продава се като отделно модулче. такава система имах монтирана ония години на една жигулка и си работеше перфектно. Конструкцията на този изпарител е такава че като отвориш към атмосферата вакумната страна пружината на мембраната тотално затваря цялата система. А клапанчето от москвича е конструирано точно за такава цел с дълъг живот при такива натоварвания. Може и на други изпарители да е възможно да имат такава конструкция. Отдавна ми мина мерака по точно нямам време за подобни експерименти а и не се занимавам с газови инасталации вече. Но електрическите клапани с които директно се опитвах да спирам газта не издържат и тва е. Иначе и аз бях направил управление от дюзата и не е сложно защото компа си има тая функция. Прекъсва + към бобината на дюзата при принудителен празен ход. само един повторител ти трябва да не се бърка компа от различния товар. Поне това е правено и пробвано на колата от подписа ми.
        BRAVA 1.4 12v - 1998г.


        http://vbox7.com/play:124bedab

        Коментар


          #19
          mitkosoft написа:
          колега muns61 моите уважения но не бъркай хората с невярна информация, аз съм със моно на бош и дросела не е затвоерен плътно както ти казваш. Ако е затворен нали няма да работи на празен ход от къде ще взима въздух....а относно моното горивото се спира чрез прекъсване на сигнала към дюзите. За пълна инжекция незнам как е но за моното е така установено с технически средства а не бай Иван от втория етаж каза че...... Моля ви преди да твърдите нещо категорично вземете да пробвате как е в реалността а не някой как е написал...аз никога не пускам техническа тема без лично да съм изпитал и тествал....елетрониката за ППХ е готова само че не е инсталирана щото колата ми е затрупана
          А дано да зная как работи моното. Ако дросела не затваря плътно, някой е пипал. Ако не разбираш за какво говоря, няма смисъл да отговарям.А колегата с Москвича - това първо бе направено на Лада. Имам няколко такива блока за управление.
          Предпочитам да бъда смешен в очите на глупаците, отколкото сам да бъда глупак.

          Коментар


            #20
            а ся де кое може да е пипано че да не затваря плътно клапата....само на принудителен празен ход ли е затворена плътно...щото на нормален празен ход не виждам как ще работи колата със затворена клапа
            Fiat Bravo 1.9 JTD 100

            Коментар


              #21
              На всички " монота" дросела не е 100 % затворен за да може да минава бензина. През моторчето за празен ход минава предимно въздух . Празния ход е байпасен или в някои случаи моторчето директно побутва дроселната клапа за да вдига оборотите ( на "Бош " са така ). На някои пълни инжекциони е възможно да има напълно затворена клапа защото там бензина се впръсква къде след дросела и празния ход е байпасен и оттам минава само въздух. Ако говорим обаче за ППХ при газовата (понеже темата е такава) , си мисля че ще си работи и няма да има придърпване тъй като в камерата на изпарителя ще остава гориво което при подаване на газ ще захранва двигателя , а даже и леко да хлъцне кво от това . Има и друго ако се следи работата на дюзата то обикновенно под 1500 оборота независимо от педала на газта подаването на гориво се подновява за да не угасне мотора. Всичко това ме води на мисълта че относно работата на така система няма да има грижи само не знам колко ще е реално икономията. Нищо не пречи да се пробва. Единствен недостатък ще е износването на клапана , както писах по горе . Ама клапана за газта в изпарителя представлява едно буталце с пружинка отзад и една гумичка която запушва отвора на газта , не виждам кой знай каква амортизация да се получи. Може да се ползва и готова електроника за ППХ мисля от Алеко или от Самара, само дето трябва да се сложи микрета на дроселната клапа, защото не може да се ползва потенциометъра на газта. Но и сигнала от дюзата е хубав вариант. Общо взето като се пробва ще се разбере няма смисъл да си приказваме само.
              не подценявайте италианските коли
              Tipo 1.6 (149.C2.046)

              Коментар


                #22
                Всички моно и многоточкови затварят напълно въздуха при ППХ. Къде го видя този байпас на моно...
                Предпочитам да бъда смешен в очите на глупаците, отколкото сам да бъда глупак.

                Коментар


                  #23
                  колегата по-горе е прав. някой затварят дроселовата напълно, при други стои леко открехната, при едни празния ход е изпълнен с байпас, при други се действа директно върху дроселовата.

                  Коментар


                    #24
                    Колега muns61 иска ми се да ти кажа " Хайде бе !!! " . Доста клапи съм виждал и твърдя - дросела не се затваря напълно почти на всички такива инжекциони. Освен това ако много държиш да се обсъжда това пусни друга тема във форума. Няма смисъл да се разводнява темата на колегата. Освен всичко друго дали ще работи или не системата за ППХ няма връзка с положението на дросела . Имам някаква идея защо го пишеш това - защото много хора си мислят че като газта е отнета мотора не консумира гориво. Консумира си и на газ и на бензин за карбураторните мотори. При инжекциона се спира просто дюзата. Навремето експериментирахме нещо подобно на Шкода 120 L. Там на карбуратора има електромагнитен клапан за празния ход и го извеждахме с едно ключе до таблото. Когато се караше извън града постигахме икономия от половин литър бензин само от спирането на горивото за празния ход. В града не сме пробвали защото беше неудобно при чести спирания по светофари колата все гаснеше и просто беше дразнещо
                    не подценявайте италианските коли
                    Tipo 1.6 (149.C2.046)

                    Коментар


                      #25
                      платката е готова само остава да се пробва ще пиша скоро резултати
                      Fiat Bravo 1.9 JTD 100

                      Коментар


                        #26
                        Изчетох цялата тема с интерес продиктуван от това не дали ще намерите решение, а до къде ще стигнете ето Ви една идеяпрекарайте тръбите на газта през купето/ най - удобно ще е някъде около ръчната да минава част от тръбата/ и монтирайте кранче с ръчка. Като тръгнете надолу просто врътнете крана и ще ИКОНОМИСАТЕ иначе инжинерите са го измислили, викат му ГИ.
                        Кара FIAT BRAVO 1,8/16V GT99. ГИ ФОБОС
                        (\\\)[___////___](\\\) R.I.P. моя любов.
                        Алфа 147 1.9 mjtd няква дукати история. Абсолютен саждо-генератор.

                        Коментар


                          #27
                          а с кранче мога и с дистанционно да го направя
                          Fiat Bravo 1.9 JTD 100

                          Коментар


                            #28
                            Колега S_BANKOV то инженерите като са измислили ГИ що не вземеш ти да го монтираш на кола с моно -инжекция или карбуратор. Не на всички коли става такъв монтаж и в повечето случаи файдата не е кой знай ква за сметка на цената от 1000 лв. например . Просто за някои коли няма друга алтернатива освен ГИ. То като е така и ламда контрол няма да се слага и ТАП няма да има . Всички ще слагаме ГИ. Идеята на темата е да се оптимизира конвенционална АГУ. Аман от песимизъм. Изобщо забелязвам че във форума някой като се навие да прави нещо интересно и нестандартно все се намира кой да го оплюе. Даже нищо да не се получи от системата за ППХ поне някой ще е опитал и ако не друго поне ще намери удовлетворение от положения труд. Честно казано и аз може да направя опити ама като се стопли времето, че в тоя студ .....
                            не подценявайте италианските коли
                            Tipo 1.6 (149.C2.046)

                            Коментар


                              #29
                              kalin555, прав си съжалявам за подигравателния пост, не съм искал да осмея идеята ти, просто ми е чудно кому е нужно.Ще Ви дам една идея монтиране на още един ел клапан управляван от потенциометъра на газта. отпускайки педала клапана ще затваря и така притока също ще намалява.
                              Кара FIAT BRAVO 1,8/16V GT99. ГИ ФОБОС
                              (\\\)[___////___](\\\) R.I.P. моя любов.
                              Алфа 147 1.9 mjtd няква дукати история. Абсолютен саждо-генератор.

                              Коментар


                                #30
                                Тя темата не е моя ама аз просто съм ентусиазиран и още преди време си мислех за такава реализация. То е хубаво да има клапан на пътя на газта , ама там трябва да има голям дебит клапана за минава изпарената газ. Някой беше писал в темата, че се амортизира бързо такъв клапан. Ако искате идея за още по голяма щуротия, някъде четох из форумите, за направа на псевдо ГИ. Идеята е , че си слагате дюзите и изпарителя обаче за управление се ползва бензиновия компютър като за захранване на дюзите се слага повторител с транзистор заради нискоомните дюзи като вместо с промяна на тайминга се променя налягането на газта или нещо такова с цел да се настрои горивната смес. Мисля че може да се работи и по това ама да ви кажа честно ако някой ден реша да сменям колата, сегашната ще я надупча и ще си играя - разбира преди да я занеса на желязо. С такава идея отпада компютъра и всички датчици по ГИ. Обаче доколко ще се получи незнам. Мисля че ще си работи ама няма да се оптимизира кой знае колко разхода и в един момент цялата дандания ще стигне до качествата на конвенционална АГУ.
                                не подценявайте италианските коли
                                Tipo 1.6 (149.C2.046)

                                Коментар

                                Working...
                                X