Колеги от един друг форум взех схема за принудителен празен ход на газ. Схемата се състои в това, че се взима импулса от бензиновата дюза или дюзи и когато се отпусне педала на газта импулса спира и схемата спира тока на бобината на изпарителя и така разхода е нулев докато караме на скорост с отнет педал на газта. Имам ламбда монитор и наблюдавам че при отнета газ на скорост сместа си е преобогатена което е ясен признак че при отпуснат педал и обикновена газова пак си има разход дори по висок...това си го обяснявам с факта че примерно на 3000 оборота отпускам педала до край буталата се движат бързо а малкия отвор през дроселовата клапа създава по голям вакуум и от там си смуче доволно газ. Не си го обеснявам просто го гледам на ламбда монитора че сместа рязко се обогатява а както знаете богата смес означава малко въздух много гориво....схемата не съм я сложил още на колата поради силния сняг...но колегата от другия форум твърди,че система работила ефективно и нямало придърпване при подновяването на притока на газ но отва зависи и от дължината на мъркучите от изпарителя до смесителната плочка....като сложа платката ще споделя резултатите какви са...каза че икономията е около 5%. На мене градския ми разход е 13/100 и при икономия 5% тва си е около 0.6-0.7 литра...ако има ефект и при мене ще публикувам схемата
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Принудителен празен ход за обикновена газова
Collapse
X
-
Да ама при положение че ел. клапана е на входа на изпарителя даже и да му спреш тока вътре остават 100-200 грама газ и то течна и ако баира е по малък от 500 метра икономия не чакай.Ако колата ти гори 15 газ 150 грама са ти цял километър и то ако караш , а със затворен дросел тея 150 грама може и 3 километра да се източват в мотора.Все пак направи го и сподели резултата.
Коментар
-
правих си опит на сухо докато си работи колата на празен ход извадих едната букса от бобината и колата изгасна точно след няма и една секунда толкова бързо гасне че като извадя кабела нямам време да го пъхна отново....на мене маркучите са ми максималко къси около 15 санта до тройника и от тройника до смесителя по 10 сантиметраFiat Bravo 1.9 JTD 100
Коментар
-
взе пак платката е готова трябва да я сложа само и да засеча разход...само ме притеснява дали ще мога да паля на газ щото при топъл двигател нямам проблеми с директното палене на газ само като види ключа и пали...а не знам сега като се взима сигнал от дюзата дали при въртене на стартер дюзата пуска импулси така че да сработи клапанаFiat Bravo 1.9 JTD 100
Коментар
-
MEMO написа:Да ама при положение че ел. клапана е на входа на изпарителя даже и да му спреш тока вътре остават 100-200 грама газ и то течна и ако баира е по малък от 500 метра икономия не чакай.Ако колата ти гори 15 газ 150 грама са ти цял километър и то ако караш , а със затворен дросел тея 150 грама може и 3 километра да се източват в мотора.Все пак направи го и сподели резултата.Fiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата
Коментар
-
Не съм го мерил но на око първата степен на изпарителя/обема под малката мембрана/ е минимум 100 мл ,като сложим и това че от нея към мотора е пълно всичко с изпарена газ сметките си идват.А колата гасне веднага след изключване на клапана не защото няма газ а защото пада налягането ,а ниските обороти са прецизно настроени и най малката промяна в сместа води до гаснене.Все пак може би ще има някаква икономия.Големия проблем според мен е последващото пускане на газта в празния изпарител,достигане и задържане на определеното налягане .изпаряване на част от газта и задържане на стабилни ниски обороти ,и всичко това за части от секундата.Едно време съм правил експеримент с карбуратор ОЗОН който има ел. контакт и ел. клапан за ниски обороти на бензин свързан с електромагнитен клапан за ниски обороти на изпарителя .То хубу спираше газта ама после при пускане на педала и захранване на ниските на изпарителя не успяваше да свари да пусне газ и колата гаснеше. Сега като се замисля колата ти може да гасне бързо защото спираш електромагнитния клапан за ниски обороти/някои изпарители имат електрически ниски/.В тоя случай не знам каква икономия ще получиш но като помисля малко върху това ,че при затворен дросел няма вакум към изпарителя и в мотора влизат само принудителни /електрически/ ниски може пък и да реализираш някаква икономия в границите на статистическата грешка на засичането на разхода.
Коментар
-
Да така е -винаги има малко вакум което значи че дори и да спреш електрическите ниски газ пак ще влиза в мотора /защото електр. ниски шунтират основния път на газта/а основния поток газ зависи от вакума в плочката .Което пък значи че за да спреш изцяло газта не трябва да ползваш електрическия клапан за ниските а основния който стои на тръбата на газта от бутилката , и пак се връщаме в началото - пълна тръба с газ ,пълен изпарител с газ и баир 100-200 метра.
Коментар
-
караш ме сега да сляза в преспите и да подам газ примерно на 2000 оборота и по твоята логика ако извадя кабела на бобината трябва да продължи да работи колата понеже тоя клапан е за ниското само....по тая логика трябва като прехвърля от газ на бензин и да меши бензин и газ известно време докато си изсмуче газта с високо налягане...не съм сигурен в твоето твърдение но ще проверяFiat Bravo 1.9 JTD 100
Коментар
-
При обикновенна газова клапана който е на изпаритела спира притока на изпарената газ към дозиращата мембрана. При изключване няма да има остатъчна газ. Мисълта ми е че принципно системата за ППХ ще има ефект. Ако винаги оставаше количество газ то при всяко гасене на колата мотора щеше да се задавя а то не е така. Недостатък на системата може да окаже само амортизацията на самия клапан като се има предвид че си е механика , ама пак се съмнявам като му знам устройството... И на моята кола мислех да правя нещо такова ама все нямам време да се наканя. Имайте предвид че ако се следи дюзата ( или дюзите) спирането на газта ще го има не само при ППХ ами и при всяко отнемане на газта, т.е. клапана доста често ще цъка. Все пак си мисля ще работи нормално даже помня че в някой форум четох за някаква Лада така се кара с години без проблем и има малко икономия особено в града и по продължителни наклони. Ще следя темата с интерес даже мога да давам жичкаджийски съвети по изработването на електониката . Поздрави !!!не подценявайте италианските коли
Tipo 1.6 (149.C2.046)
Коментар
-
Економайзер на принудителен празен ход, или ЕППХ има смисъл на карбуратор. Защо, ще се аргументирам.На карба ПХ се определя от положението на дросела, или на байпасна линия, които са фиксирани. Изключение са някои карбуратори, които имат пневматични системи за управление. Затова при тях се прави ЕППХ,който действа на електромагнитен или пневматичен клапан, затварящ горивото.При инжекциите - многоточкови и моно, ПХ се държи от сервомотор, а дросела затваря ПЛЪТНО и не минава почти никакъв въздух, следователно и газ не влиза. На моята кола съм пробвал на спускане по проходите, при спряна бенз помпа, щракам на бензин, без да подавам газ. Подавам газ и колата има тласък, докато свърши газта в камерата на изпарителя. Същата проба, но след 200 - 300 метра спускане, тласъка е същия. Демек, разхода на газ на ППХ е пренебрежим и не си струва разправията.Инак, който иска, има реле от Лада, което управлява електромагнитен клапан на системата за ЕПХХ. Не зная само дали може да се управлява от комутатора.Предпочитам да бъда смешен в очите на глупаците, отколкото сам да бъда глупак.
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар