Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Как да си настроим газовата уредба за оптимален разход

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #16
    А сега резултата от пътуването София - Пловдив.В началото докато карах с около 100 км температурата ми взе да стои малко над нормалното. Нещо взе да ме човърка отвътре. Като увеличих на 120км/час - ужас ! Колата започна да прегрява. Досетих се че при каране с над 2000 оборота сместа идва прекалено обогатена и колата грее. Последва спиране и затягане на "двойника" с 1 оборот. Пак потеглих с 120км/час. Може би леко подобрение, но може би си внушавах. Отново спиране и затягане с още един оборот. Този път се усети разлика, но продължи да грее. Отножо спиране и отново затягане с 1 оборот на "двойника". Този път май уцелих. Стрелката за температурата остана малко над нормалното. Последва още половин оборот затягане. Температурата "заспа" на положението в което бях свикнал да я виждам нормално. Пробвах за кратко със 140км/час - това ми е почти максималната скорост на газ. Температурата не мръдна. УСПЕХ. Уцелих. ДА, АМА НЕ. Така казваше един бивш политик. Получи се неприятен страничен ефект. Сега колата е някак спъната и се усеща че не набира както преди. Освен това, като натисна педала на газта повече от определено положение, колата силно забива нос в земята т.е. задавя се и буквално реагира все едно силно съм натиснал спирачката.Изводи:1. Колегите които казват че високите обороти се нагласят от "двойника"/"тройника" са 100% прави.2. Трябва да си сваля смесителя/плочката и да го разгледам. Вероятно няма отвор за втората клапа на карбуратора ми или е неподходящ отвора или пък са ми обърнали смесителя обратно и затова като се отвори втората клапа на карбуратора сместа изведнаж става много бедна. Не ми засмуква въздух - сигурен съм, има гумени уплътнения над и под смесителя/плочката.Дано съм бил полезен с експериментите си.Между другото - даде ми разход малко над 8/100. Скоростта беше почти през цялото време 120 до 130. От време на време по големите надолнища след тунелите пусках по малко по инерция.
    минимум електроника в колата = максимум възможности за "направи си сам" подобрения
    Tipo 1.4 карбуратор 350 000km без ремонт на двигателя. По последни данни-вероятно достоверни, но не 100%, май километрите са 250 000км.

    Коментар


      #17
      http://snimka.bg/photo.php?photo_id=...id=1071454за това винтче ли говорим? в другата тема по този въпрос писах, че съм гледал вътре и това винтче не натиска пружина, не затваря нищо и ми стана много чудно какво прави. изглежда колега тхе машине е прав. и в крайна сметка какво прави този винт, при мен няма никаква разлика нито в оборотите на празен ход нито във вървеното като го отвивам развивам
      Lancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
      Fiat Bravo'97 1,6 16v
      Fiat Tempra'91 1,6 mono

      Коментар


        #18
        pakumba написа:
        http://snimka.bg/photo.php?photo_id=1071450http://snimka.bg/photo.php?photo_id=1071454за това винтче ли говорим? в другата тема по този въпрос писах, че съм гледал вътре и това винтче не натиска пружина, не затваря нищо и ми стана много чудно какво прави. изглежда колега тхе машине е прав. и в крайна сметка какво прави този винт, при мен няма никаква разлика нито в оборотите на празен ход нито във вървеното като го отвивам развивам
        При мен не изглежда по този начин, но също е с шестограм и също е така близко до винта за празния ход. Когато го въртя, при работещ двигател над 1000 оборота се усеща разлика в работата на двигателя. Разликата се забелязва добре при завиване или развиване над 1 или 2 оборота на винта. Все още не съм си разглобявал изпарителя и не зная какво точно притиска или затваря винта, но съм почти сигурен че колегата The Machine е прав за "байпас"-а.
        минимум електроника в колата = максимум възможности за "направи си сам" подобрения
        Tipo 1.4 карбуратор 350 000km без ремонт на двигателя. По последни данни-вероятно достоверни, но не 100%, май километрите са 250 000км.

        Коментар


          #19
          Разгледах си смесителя/плочката. Не ми хареса.Модела е добър - има си двата отвора за първа и втора клапа на карбуратора ми, освен това е с втулки/пръстени с отвори, които могат да се сменят или доразпробиват и един вид е удобен за експериментиране и по-фино нагласяне.НО .....Корпуса е отливка от много некачествен метал, от който се отчупи парче от преградата между двете клапи, докато изваждах пръстените за да ги разменя.Газаджиите в официалния сервиз на BRC в София (http://brc.hit.bg/) ми бяха монтирали на първата клапа пръстена с повечето отвори, а на втората този с по-малко отвори. Това мисля е била причината за задавянето което се получава като натисна педала за газта до край и се отвори втората клапа. Сега размених местата на пръстените и колата върви малко по-добре. Все още се получава задавянето, но вече при по-силно натиснат педал на газта. Това което ме притеснява е, че пръстена с по-малкото отвори е с по-голям диаметър. В момента него съм поставил на първата клапа. Мисля че би трябвало този с по-големия отвор да е на втора клапа. Т.е. нещата нещо са кръстосани - пръстена с повече отвори е с по-малък диаметър, а този с по-малко отвори е с по-голям диаметър. Странна работа. Ще ходя при газаджия да видя какъв смесител/плочка може да ми предложи и какво ще ме посъветва.Между другото, мисля за всички е полезно да прочетат размислите на колегата Johnfound тук:http://www.fiat-bg.org/forum/viewtop...Намирам ги за изключително полезни.
          минимум електроника в колата = максимум възможности за "направи си сам" подобрения
          Tipo 1.4 карбуратор 350 000km без ремонт на двигателя. По последни данни-вероятно достоверни, но не 100%, май километрите са 250 000км.

          Коментар

          Working...
          X