Пускам това защото на мен ми помогна и съм доволен. Настройката е "на ухо", но мисля че е достатъчно добра.Автомобила ми е Фиат Типо 1.4, карбуратор, производство Януари 1993, приблизително на 250 - 300 хиляди километра, без ремонт на двигателя, но със сменени клапани на главата. Газовата уредба е BRC с електрически изпарител модел "Techno". Монтирана е в официалния сервиз на BRC в България на ул."Кап.Списаревски"28 в София, някъде в периода 10-30 Юли 2005 година. Трябва да си погледна документите. Не съм сигурен за точната дата.Сега по-подробно как става настройката:1.При загрял двигател започвам следното: 2.Винта на изпарителя за празния ход го завивам до край и после го отвивам на оборот и четвърт 3.Паля двигателя и с една отвертка застопорявам при карбуратора все едно съм натиснал педала на газта, на около 2300 об./мин. 4.Въртя винта за обогатеност на сместта (на изпарителя) напред-назад докато установя къде са най-високите обороти. Винта се върти с шестограм. Намира се точно до очевидния месингов винт на оборотите за празния ход, но е скрит навътре в един отвор и не се вижда ако не го търсиш точно там. 5.Затягам винта за обогатеност на сместта с 3/4 оборот. 6.Тъй като при тези настройки ми се получи че колата гасне на празен ход, навих малко винта който ми държи докъде да пада най-много педала на газта. Така сега на газ оборотите на празен ход са ми ОК, а на бензин са малко височки - към 900, но пък на бензин изобщо не карам. Паля си на газ вече повече от година и всичко си е ОК.7.След посочените по-горе точки може да се направи още едно подобрение - да се регулира изпреварването на запалването от делкото (дистрибуторната кутия). При карбуратора това е много лесно. С отвертка застопорявам отново (като при точка "3" по-горе) на около 2300 оборота. Разхлабвам леко болта който ми фиксира делкото (дистрибуторната кутия) и започвам бавно да го въртя наляво-надясно докато намеря положението с най-високите обороти. От това положение съвсем леко врътвам в посока по-голямо изпреварване на запалването - при мен тази посока е въртене наляво (все едно развивам кран на чешма).8.Отново се повтарят процедурите по точки "1" до "6".Ами това е. Аз моя разход го докарах до 11/100 градско през лятото и съм доволен. Повече няма да пипам, защото колата доста добре "дърпа" а този разход при тази динамика ме устройва перфектно. Предпочитам колата ми да "понавървява" отколкото да постигна 10/100 при отвратителна динамика. Ако сте ентусиасти, можете да затегнете още винта за обогатеност на сместа, но имайте предвид че прекалено бедната смес гори бавно и натоварва термично клапаните (също като преобогатената смес). А и за гърнетата не е добре + ще има припуквания на по-високи обороти. Все пак вие си преценявате.На дълги разстояния все още не съм си засекъл разхода - няма отпуска за мен, трябва да се работи здраво.Между другото - ако някой се чуди защо точно на около 2300 оборота става регулировката - ами това са средните обороти с които си карам автомобила. Т.е. най-често двигателя ми работи при тези обороти и разхода на гориво съответно се получава най-зависим от разхода при тези обороти. Аз лично исках да направя регулировката при 2500 оборота, но отверката която пъхнах за да застопоря на карбуратора клапата/педала за газта закова на 2300 в положението, при което не се налагаше да я придържам и си стоеше сама запъната там.Още едно допълнение за което забравих. Така наречения "тройник" при мен свъщност е "двойник", но смесителната ми плочка е по-особена и го позволява това без да има особено значение. Държа да споделя че при мен така наречения "тройник" е развит на максимум (т.е. още малко и винта ще изскочи :D )Между другото, мисля за всички е полезно да прочетат размислите на колегата Johnfound тук: http://www.fiat-bg.org/forum/viewtopic.php?t=6858 Намирам ги за изключително полезни.
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Как да си настроим газовата уредба за оптимален разход
Collapse
X
-
alex12 написа:Колега ,единствено не съм сигурен дали реално постигаш нещо с испреварване на запалването?Каква ти е системата на запалване?При мен с дигиплекса ,въртенето на делкото не води до нищо положително!минимум електроника в колата = максимум възможности за "направи си сам" подобрения
Tipo 1.4 карбуратор 350 000km без ремонт на двигателя. По последни данни-вероятно достоверни, но не 100%, май километрите са 250 000км.
Коментар
-
Аз съм със същия изпарител БРЦ-Техно електрически и двигател от подписа ми... След монтажа преди 3г и половина разхода ми беше 10,2л на 100км олекотено градско, т.е. без кой знае колко висене по задрсътванията, но със светофари и потегляния-спирания доста. Този разход си седя приблизително 3г без промяна, но напоследък, преди около половин година започна постепенно да се вдига... стана 11, после 11,5 и сега вече 12,1л/100км. Нищо по газовата не е пипано, нито мембарни, нито центровка... Има ли вероятност мембраните ми на изпарителя да са тръгнали... т.е. да става т.н. вдървяване? Ако някой има идея от какво е да сподели... п.п Има ли значение, че вече близо 2г не съм източвал боклука от изпарителя?Alfa 156 1.8 TS 16V 144hp
--- в сърцето завинаги... ---
Fiat Tipo 1.4 DGT karb. 78hp
Коментар
-
Sandeto написа:Аз съм със същия изпарител БРЦ-Техно електрически и двигател от подписа ми... След монтажа преди 3г и половина разхода ми беше 10,2л на 100км олекотено градско, т.е. без кой знае колко висене по задрсътванията, но със светофари и потегляния-спирания доста. Този разход си седя приблизително 3г без промяна, но напоследък, преди около половин година започна постепенно да се вдига... стана 11, после 11,5 и сега вече 12,1л/100км. Нищо по газовата не е пипано, нито мембарни, нито центровка... Има ли вероятност мембраните ми на изпарителя да са тръгнали... т.е. да става т.н. вдървяване? Ако някой има идея от какво е да сподели... п.п Има ли значение, че вече близо 2г не съм източвал боклука от изпарителя?минимум електроника в колата = максимум възможности за "направи си сам" подобрения
Tipo 1.4 карбуратор 350 000km без ремонт на двигателя. По последни данни-вероятно достоверни, но не 100%, май километрите са 250 000км.
Коментар
-
sachma написа:Ех, ако имаше и кой да ме светне така и за моно-то...FIAT Idea 1.9 Multijet 2004 г.
FIAT Tipo 1.4i.e. 1995 г. - предишен. Служи вярно над 9 години!
Коментар
-
Според мен всичко което съм го написал би трябвало да важи и за моно-инжекция, без корекцията в изпреварването на запалването.Освен това има още едно важно според мен условие - трябва да ви е монтиран смесител (така наречената "плочка"). Ако при монтажа на газовата просто са вкарали два маркуча във въздушния филтър, мисля че няма да е валидно това, което съм написал за настройката.А относно LOVATO, си мисля че едва ли е по-различно от BRC. Според мен принципа им на работа е един и същ и евентуално разлики може би има само в стойностите на "дозатягане" на винтовете за регулиране. Това е защото вероятно изпарителите на различните марки са различно чувствителни към броя завъртания на винтовете за регулиране.Аз моите стойности на "дозатягане" на регулиращите винтове ги установих в процеса на регулирането. Искам да кажа, че като тръгнах да търся най-високите обороти чрез въртене на винта за обогатеност на сместа установих че около едно положение, в рамките на 1.5 оборота на винта се получиха най-високите обороти. Наляво и надясно извън това положение на винта, оборотите започваха да падат. Логично оптималната газо-въздушна смес да е точно по средата на тези 1.5 оборота. Естествено с цел икономия може леко да се позатегне винта и имайки предвид че оптималната смес се намира в границите на 1.5 оборота, логично е да позатегнем примерно с половин или един оборот.Нека колегата Stivst да направи експеримент със своята газова, или пък да се появи на някоя от сбирките в Четвъртък, за да си направим НИЕ експеримент НА НЕГОВ ГРЪБ.минимум електроника в колата = максимум възможности за "направи си сам" подобрения
Tipo 1.4 карбуратор 350 000km без ремонт на двигателя. По последни данни-вероятно достоверни, но не 100%, май километрите са 250 000км.
Коментар
-
Ти хубаво си настройваш празния ход , ама оттам не се настройват високите обороти , а от "винта" , който е между плочката и изпарителяГазови уредби , монтаж , диагностика , ремонти на бензинови двигатели , ауспуси...
София , Горубляне ,ул. Самоковско Шосе 1 (срещу ОМВ на автоборсите) 978-20-82 973-67-24 0877-27-20-21
Коментар
-
The_Machine написа:Ти хубаво си настройваш празния ход , ама оттам не се настройват високите обороти , а от "винта" , който е между плочката и изпарителяминимум електроника в колата = максимум възможности за "направи си сам" подобрения
Tipo 1.4 карбуратор 350 000km без ремонт на двигателя. По последни данни-вероятно достоверни, но не 100%, май километрите са 250 000км.
Коментар
-
peter написа:The_Machine написа:Ти хубаво си настройваш празния ход , ама оттам не се настройват високите обороти , а от "винта" , който е между плочката и изпарителяVIVA Типо 1.4 AGT карбуратор дъртото вярно магаре
VIVA Чинкуеченто "SX HOBBY" ДЗВЕРО
VIVA Дайхацу Фероза на пръдня - The Who!
VIVA Гранде Пунто 1.3 Мултиджет ...абе... печка
Нека Силата на бъде с Нас...
Коментар
-
kiro_of_the_day написа:от определено положение насетне - колкото и да развиваш - само се увеличава разхода.kiro_of_the_day написа:При тебе този втори винт дублира т.н. "тройник" и го прави излишен.минимум електроника в колата = максимум възможности за "направи си сам" подобрения
Tipo 1.4 карбуратор 350 000km без ремонт на двигателя. По последни данни-вероятно достоверни, но не 100%, май километрите са 250 000км.
Коментар
-
айде и аз да се изходя по изпарителите,на брц освен обикновенния винт за празен ход имат и един допълнителен,който представлява регулируем отвор паралелно на втора степен (на ниското налягане)sega obiknowenniq wint e s шестограм,а този на регулируемия отвор с кръла врътка,от врътката се регулиратсамо об. на пазен ход.от шестограма е малко по сложно,дигаш 2000об.и почваш да завиваш,докато об .почната да падат,после връщаш малко,ама колко?....вероярто 1-2 об.накрая идва тройника ,почваш да развиваш по малко и проба,идва едно положение ,когато и да развиваш повече ,не се променя вървенето,връщаш на предишното положение и си ок.забелязал съм че на газаджийте не им се занимава да ги настройваттолкова подробно......типо 1.4 карбуратор вечеCNG(бившо)
хюндай акцент 1.5 CNG
киа каренс +метан
Коментар
-
"Вътрешния" винт представлява винт , ограничаващ газов дебит минаващ директно през изпарителя , без да използва мембраниата... абе... така не мога да ви го обясня Но настройката поне колегата както я прави - над 10 години стаж има в бранша... аз съм си чирак просто... а той затяга докрай винта , който се вижда отдалеч и после настройва празния ход само от "вътрешния" винт със шестограмната глава, високите си ги настройва от "врътката"Газови уредби , монтаж , диагностика , ремонти на бензинови двигатели , ауспуси...
София , Горубляне ,ул. Самоковско Шосе 1 (срещу ОМВ на автоборсите) 978-20-82 973-67-24 0877-27-20-21
Коментар
-
Мисля че колегата The Machine знае какво говори. Благодаря за пояснението относно значението на втория винт с шестограмната глава. Това ми дава още поле за размисъл и експерименти. Мисля сега на 19-20.08.2006 ми се отваря възможност да си засека извънградския разход и ако не съм доволен - опитите ще продължат.минимум електроника в колата = максимум възможности за "направи си сам" подобрения
Tipo 1.4 карбуратор 350 000km без ремонт на двигателя. По последни данни-вероятно достоверни, но не 100%, май километрите са 250 000км.
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар