Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Как да си настроим газовата уредба за оптимален разход

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Как да си настроим газовата уредба за оптимален разход

    Пускам това защото на мен ми помогна и съм доволен. Настройката е "на ухо", но мисля че е достатъчно добра.Автомобила ми е Фиат Типо 1.4, карбуратор, производство Януари 1993, приблизително на 250 - 300 хиляди километра, без ремонт на двигателя, но със сменени клапани на главата. Газовата уредба е BRC с електрически изпарител модел "Techno". Монтирана е в официалния сервиз на BRC в България на ул."Кап.Списаревски"28 в София, някъде в периода 10-30 Юли 2005 година. Трябва да си погледна документите. Не съм сигурен за точната дата.Сега по-подробно как става настройката:1.При загрял двигател започвам следното: 2.Винта на изпарителя за празния ход го завивам до край и после го отвивам на оборот и четвърт 3.Паля двигателя и с една отвертка застопорявам при карбуратора все едно съм натиснал педала на газта, на около 2300 об./мин. 4.Въртя винта за обогатеност на сместта (на изпарителя) напред-назад докато установя къде са най-високите обороти. Винта се върти с шестограм. Намира се точно до очевидния месингов винт на оборотите за празния ход, но е скрит навътре в един отвор и не се вижда ако не го търсиш точно там. 5.Затягам винта за обогатеност на сместта с 3/4 оборот. 6.Тъй като при тези настройки ми се получи че колата гасне на празен ход, навих малко винта който ми държи докъде да пада най-много педала на газта. Така сега на газ оборотите на празен ход са ми ОК, а на бензин са малко височки - към 900, но пък на бензин изобщо не карам. Паля си на газ вече повече от година и всичко си е ОК.7.След посочените по-горе точки може да се направи още едно подобрение - да се регулира изпреварването на запалването от делкото (дистрибуторната кутия). При карбуратора това е много лесно. С отвертка застопорявам отново (като при точка "3" по-горе) на около 2300 оборота. Разхлабвам леко болта който ми фиксира делкото (дистрибуторната кутия) и започвам бавно да го въртя наляво-надясно докато намеря положението с най-високите обороти. От това положение съвсем леко врътвам в посока по-голямо изпреварване на запалването - при мен тази посока е въртене наляво (все едно развивам кран на чешма).8.Отново се повтарят процедурите по точки "1" до "6".Ами това е. Аз моя разход го докарах до 11/100 градско през лятото и съм доволен. Повече няма да пипам, защото колата доста добре "дърпа" а този разход при тази динамика ме устройва перфектно. Предпочитам колата ми да "понавървява" отколкото да постигна 10/100 при отвратителна динамика. Ако сте ентусиасти, можете да затегнете още винта за обогатеност на сместа, но имайте предвид че прекалено бедната смес гори бавно и натоварва термично клапаните (също като преобогатената смес). А и за гърнетата не е добре + ще има припуквания на по-високи обороти. Все пак вие си преценявате.На дълги разстояния все още не съм си засекъл разхода - няма отпуска за мен, трябва да се работи здраво.Между другото - ако някой се чуди защо точно на около 2300 оборота става регулировката - ами това са средните обороти с които си карам автомобила. Т.е. най-често двигателя ми работи при тези обороти и разхода на гориво съответно се получава най-зависим от разхода при тези обороти. Аз лично исках да направя регулировката при 2500 оборота, но отверката която пъхнах за да застопоря на карбуратора клапата/педала за газта закова на 2300 в положението, при което не се налагаше да я придържам и си стоеше сама запъната там.Още едно допълнение за което забравих. Така наречения "тройник" при мен свъщност е "двойник", но смесителната ми плочка е по-особена и го позволява това без да има особено значение. Държа да споделя че при мен така наречения "тройник" е развит на максимум (т.е. още малко и винта ще изскочи :D )Между другото, мисля за всички е полезно да прочетат размислите на колегата Johnfound тук: http://www.fiat-bg.org/forum/viewtopic.php?t=6858 Намирам ги за изключително полезни.
    минимум електроника в колата = максимум възможности за "направи си сам" подобрения
    Tipo 1.4 карбуратор 350 000km без ремонт на двигателя. По последни данни-вероятно достоверни, но не 100%, май километрите са 250 000км.

    #2
    Колега ,единствено не съм сигурен дали реално постигаш нещо с испреварване на запалването?Каква ти е системата на запалване?При мен с дигиплекса ,въртенето на делкото не води до нищо положително!
    Темпра 1.6-карб.-бързина на разумна цена.

    Коментар


      #3
      alex12 написа:
      Колега ,единствено не съм сигурен дали реално постигаш нещо с испреварване на запалването?Каква ти е системата на запалване?При мен с дигиплекса ,въртенето на делкото не води до нищо положително!
      Естествено. При теб не е точно делко, а просто разпределител. Изпреварването на запалването ти се управлява от компютъра и можеш да пипаш по него само със специален софтуер.А аз - както съм написал най-отгоре съм с карбуратор и обикновено електронно запалване с комутатор. При мен изпреварването на запалването се наглася точно чрез завъртане на делкото. При теб въртенето на разпределителя (това което при теб прилича на делко) не променя нищо. Това което може да се случи е като го завъртиш да не ти преминава добре напрежението през разпределителя и да си влошиш стабилността на искрата.
      минимум електроника в колата = максимум възможности за "направи си сам" подобрения
      Tipo 1.4 карбуратор 350 000km без ремонт на двигателя. По последни данни-вероятно достоверни, но не 100%, май километрите са 250 000км.

      Коментар


        #4
        Аз съм със същия изпарител БРЦ-Техно електрически и двигател от подписа ми... След монтажа преди 3г и половина разхода ми беше 10,2л на 100км олекотено градско, т.е. без кой знае колко висене по задрсътванията, но със светофари и потегляния-спирания доста. Този разход си седя приблизително 3г без промяна, но напоследък, преди около половин година започна постепенно да се вдига... стана 11, после 11,5 и сега вече 12,1л/100км. Нищо по газовата не е пипано, нито мембарни, нито центровка... Има ли вероятност мембраните ми на изпарителя да са тръгнали... т.е. да става т.н. вдървяване? Ако някой има идея от какво е да сподели... п.п Има ли значение, че вече близо 2г не съм източвал боклука от изпарителя?
        Alfa 156 1.8 TS 16V 144hp
        --- в сърцето завинаги... ---
        Fiat Tipo 1.4 DGT karb. 78hp

        Коментар


          #5
          Sandeto написа:
          Аз съм със същия изпарител БРЦ-Техно електрически и двигател от подписа ми... След монтажа преди 3г и половина разхода ми беше 10,2л на 100км олекотено градско, т.е. без кой знае колко висене по задрсътванията, но със светофари и потегляния-спирания доста. Този разход си седя приблизително 3г без промяна, но напоследък, преди около половин година започна постепенно да се вдига... стана 11, после 11,5 и сега вече 12,1л/100км. Нищо по газовата не е пипано, нито мембарни, нито центровка... Има ли вероятност мембраните ми на изпарителя да са тръгнали... т.е. да става т.н. вдървяване? Ако някой има идея от какво е да сподели... п.п Има ли значение, че вече близо 2г не съм източвал боклука от изпарителя?
          Ако 3 години не си имал проблеми с изпарителя, значи той си е изработил парите които си дал за него. Може би вече си е време за нови мембрани.Все пак мини някъде на читав газаджия да си каже и той мнението.А относно източването на боклук от изпарителя - ами развий пластмасовия болт на дъното на изпарителя и ще си решиш проблема.Аз този болт го развих почти година след като съм сложил газовата уредба и нищо не изтече от там. Не защото се е задръстило (проверих), а просто си беше чисто. Вероятно има значение откъде зарежда човк газта. Аз досега съм зареждал само в OMV и веднъж -дваж в Shell и Лукоил.
          минимум електроника в колата = максимум възможности за "направи си сам" подобрения
          Tipo 1.4 карбуратор 350 000km без ремонт на двигателя. По последни данни-вероятно достоверни, но не 100%, май километрите са 250 000км.

          Коментар


            #6
            Ех, ако имаше и кой да ме светне така и за моно-то...
            N.Y. State of Mind

            Коментар


              #7
              sachma написа:
              Ех, ако имаше и кой да ме светне така и за моно-то...
              Наистина, някой не би ли споделил как е постигнал оптимален разход /или минимален / с газова уредба, монтирана на моноинжекцион? Специално моята е "Ловато"...
              FIAT Idea 1.9 Multijet 2004 г.
              FIAT Tipo 1.4i.e. 1995 г. - предишен. Служи вярно над 9 години!

              Коментар


                #8
                Според мен всичко което съм го написал би трябвало да важи и за моно-инжекция, без корекцията в изпреварването на запалването.Освен това има още едно важно според мен условие - трябва да ви е монтиран смесител (така наречената "плочка"). Ако при монтажа на газовата просто са вкарали два маркуча във въздушния филтър, мисля че няма да е валидно това, което съм написал за настройката.А относно LOVATO, си мисля че едва ли е по-различно от BRC. Според мен принципа им на работа е един и същ и евентуално разлики може би има само в стойностите на "дозатягане" на винтовете за регулиране. Това е защото вероятно изпарителите на различните марки са различно чувствителни към броя завъртания на винтовете за регулиране.Аз моите стойности на "дозатягане" на регулиращите винтове ги установих в процеса на регулирането. Искам да кажа, че като тръгнах да търся най-високите обороти чрез въртене на винта за обогатеност на сместа установих че около едно положение, в рамките на 1.5 оборота на винта се получиха най-високите обороти. Наляво и надясно извън това положение на винта, оборотите започваха да падат. Логично оптималната газо-въздушна смес да е точно по средата на тези 1.5 оборота. Естествено с цел икономия може леко да се позатегне винта и имайки предвид че оптималната смес се намира в границите на 1.5 оборота, логично е да позатегнем примерно с половин или един оборот.Нека колегата Stivst да направи експеримент със своята газова, или пък да се появи на някоя от сбирките в Четвъртък, за да си направим НИЕ експеримент НА НЕГОВ ГРЪБ.
                минимум електроника в колата = максимум възможности за "направи си сам" подобрения
                Tipo 1.4 карбуратор 350 000km без ремонт на двигателя. По последни данни-вероятно достоверни, но не 100%, май километрите са 250 000км.

                Коментар


                  #9
                  Ти хубаво си настройваш празния ход , ама оттам не се настройват високите обороти , а от "винта" , който е между плочката и изпарителя
                  Газови уредби , монтаж , диагностика , ремонти на бензинови двигатели , ауспуси...
                  София , Горубляне ,ул. Самоковско Шосе 1 (срещу ОМВ на автоборсите) 978-20-82 973-67-24 0877-27-20-21

                  Коментар


                    #10
                    The_Machine написа:
                    Ти хубаво си настройваш празния ход , ама оттам не се настройват високите обороти , а от "винта" , който е между плочката и изпарителя
                    Не е съвсем така. Прочети по-внимателно - аз съм с електрически изпарител и имам 2 винта. Единия наистина е за празния ход, но втория е за високите обороти.Всичко което съм написал съм го изпробвал. В момента карам с настройката която съм описал и съм доволен. Тройника съм го отвил на максимумВиж също и тази тема на колегата Johnfound.http://www.fiat-bg.org/forum/viewtopic.php?t=6858
                    минимум електроника в колата = максимум възможности за "направи си сам" подобрения
                    Tipo 1.4 карбуратор 350 000km без ремонт на двигателя. По последни данни-вероятно достоверни, но не 100%, май километрите са 250 000км.

                    Коментар


                      #11
                      peter написа:
                      The_Machine написа:
                      Ти хубаво си настройваш празния ход , ама оттам не се настройват високите обороти , а от "винта" , който е между плочката и изпарителя
                      Не е съвсем така. Прочети по-внимателно - аз съм с електрически изпарител и имам 2 винта. Единия наистина е за празния ход, но втория е за високите обороти.Всичко което съм написал съм го изпробвал. В момента карам с настройката която съм описал и съм доволен. Тройника съм го отвил на максимумВиж също и тази тема на колегата Johnfound.http://www.fiat-bg.org/forum/viewtopic.php?t=6858
                      Колега, не се заблуждавай, че този втори винт е за настройка на високите обороти!При тебе този втори винт дублира т.н. "тройник" и го прави излишен. Същият ефект ще постигнеш и ако отвинтиш този винт докрай и регулираш от тройника! И двете неща осигуряват повече или по-малко дебит на газта, от което първоначално наистина може да сеполучи някакво "регулиране" или по скоро ограничаване на високите обороти поради недостиг на дебита, но от определено положение насетне - колкото и да развиваш - само се увеличава разхода.
                      VIVA Типо 1.4 AGT карбуратор дъртото вярно магаре
                      VIVA Чинкуеченто "SX HOBBY" ДЗВЕРО
                      VIVA Дайхацу Фероза на пръдня - The Who!
                      VIVA Гранде Пунто 1.3 Мултиджет ...абе... печка
                      Нека Силата на бъде с Нас...

                      Коментар


                        #12
                        kiro_of_the_day написа:
                        от определено положение насетне - колкото и да развиваш - само се увеличава разхода.
                        Да. Така си е. Сместа става преобогатена и гори бавно. Разхода се вдига, а мощността дори започва да пада.А за втория винт, който
                        kiro_of_the_day написа:
                        При тебе този втори винт дублира т.н. "тройник" и го прави излишен.
                        възможно е да е така. Като му дойде времето да сменям мембрани и си разглобя изпарителя, ще разбера със сигурност. За момента си мисля, че някъде вътре този винт притиска пружина или някакъв друг механизъм, свързан с електроуправлението на изпарителя.Не ми се спори. При мен нещата работят и съм готов да покажа на всеки който присъства на сбирките в София в Четвъртък.Ако някой е разглобявал BRC Techno, моля да каже какво е действието на този втори винт, в противен случай се получава че само си гадаем.Пуснал съм тази тема, зашото при мен това работи. Ако помогне и на някой друг да си регулира газовата, пък макар и само на още няколко души - значи съм си свършил работата.
                        минимум електроника в колата = максимум възможности за "направи си сам" подобрения
                        Tipo 1.4 карбуратор 350 000km без ремонт на двигателя. По последни данни-вероятно достоверни, но не 100%, май километрите са 250 000км.

                        Коментар


                          #13
                          айде и аз да се изходя по изпарителите,на брц освен обикновенния винт за празен ход имат и един допълнителен,който представлява регулируем отвор паралелно на втора степен (на ниското налягане)sega obiknowenniq wint e s шестограм,а този на регулируемия отвор с кръла врътка,от врътката се регулиратсамо об. на пазен ход.от шестограма е малко по сложно,дигаш 2000об.и почваш да завиваш,докато об .почната да падат,после връщаш малко,ама колко?....вероярто 1-2 об.накрая идва тройника ,почваш да развиваш по малко и проба,идва едно положение ,когато и да развиваш повече ,не се променя вървенето,връщаш на предишното положение и си ок.забелязал съм че на газаджийте не им се занимава да ги настройваттолкова подробно......
                          типо 1.4 карбуратор вечеCNG(бившо)
                          хюндай акцент 1.5 CNG
                          киа каренс +метан

                          Коментар


                            #14
                            "Вътрешния" винт представлява винт , ограничаващ газов дебит минаващ директно през изпарителя , без да използва мембраниата... абе... така не мога да ви го обясня Но настройката поне колегата както я прави - над 10 години стаж има в бранша... аз съм си чирак просто... а той затяга докрай винта , който се вижда отдалеч и после настройва празния ход само от "вътрешния" винт със шестограмната глава, високите си ги настройва от "врътката"
                            Газови уредби , монтаж , диагностика , ремонти на бензинови двигатели , ауспуси...
                            София , Горубляне ,ул. Самоковско Шосе 1 (срещу ОМВ на автоборсите) 978-20-82 973-67-24 0877-27-20-21

                            Коментар


                              #15
                              Мисля че колегата The Machine знае какво говори. Благодаря за пояснението относно значението на втория винт с шестограмната глава. Това ми дава още поле за размисъл и експерименти. Мисля сега на 19-20.08.2006 ми се отваря възможност да си засека извънградския разход и ако не съм доволен - опитите ще продължат.
                              минимум електроника в колата = максимум възможности за "направи си сам" подобрения
                              Tipo 1.4 карбуратор 350 000km без ремонт на двигателя. По последни данни-вероятно достоверни, но не 100%, май километрите са 250 000км.

                              Коментар

                              Working...
                              X