Здравейте колеги и за много години.Аз понеже съм луд експериментатор , искам да споделя най новата си и може би глупава идея но нищо не пречи да се опита но искам малко съвети от вас по скоро от хора които обичат да експериментират и имат минимални познания в сферата на автомобилите и електрониката. Моите уважения но "клавиатурни състезатели", хейтъри и хора тип "ако можеше отдавна да са го направили" да отбягват темата.Та идеята ми е следната:понеже нямам ламбда контрол на газовата и бях решен да си закупя , но се позамислих малко за следните идеи как може да се постигне регулиране на газта без ламбда контрол по следните начини:1. Аз съм с моно инжекция на браво 1.4 и идеята е да се ползват електрическите импулси които компютъра дава на дюзата за да отваря и затваря и тези електрочески импулси да се ползват за друга дюза или някакъв клапан които седят на мястото на тройника. Но понеже за получаване стехиометрична смес на газ съотношението някъде е 1:20 може да се използва микроконтролер с проста програма която четейки импулсите от от компютъра на изхода на контролера да дава сигналите но забавени примерно 1.5 пъти. Контролера и програмата не са проблем това може би е най лесното от цялата идея. За устройството на мястото на клапана мисля да ползвам горивна рейка с клапанчета които има на колите с газови инжекциони. И тея импулси които подава контролера да отварят и затварят клапаните то реално само едно клапанче ще се ползва понеже съм с една бензинова дюза. Времето на импулсите за клапаните може да се експериментира с него докато се постигне нормална работа за колата...2.Втората идея е да не се ползва горивна рейка от газов инжекцион да ползвам бензинова дюза от кола пълна инжекция но там вече незнам дали като отвори дюзата ще пуска някаква газ. Не знам колко е широк отвора на дюзата понеже налягането коеот идва от испарителя е според атмосферното налягане а когато колата работи на бензин горивото идва под налягане и дюзата има възможност да го пусне и точно тва ме интересува дали с ниското налягане от газта горивото може да премине през тази дюза.Като инвестиция мисля че няма да е по малко от 50 лева но принципно не ме интересува много хората които екеспериментират и си правят разни схеми и еектроники сами знаят че кефа да си направиш нещо сам е много голям.Моля кажете какво мислите за идеята. Приемам всякакви мнения само без обиди и необосновани изказвания от типа "няма да стане ти мислиш ли че някой инженер не се е сетил за това нещо"
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Налудничева идея за икономия на газ
Collapse
X
-
Според мен е възможно, но трябва да решиш поне два проблема:1. Трябва да ползваш газов инжектор с 4 пъти по-голям дебит от нормалните, тъй като те захранват по един цилиндър, а ти ще храниш 4. Възможно е да ползваш цяла рейка, която да впръсква едновременно, но тогава сметката с финансите няма да ти излезе. 2. Газовите инжектори са нискоомни и се управляват "peak and hold", а нашите бензинови са високоомни, "saturated". Тоест, газов инжектор директно на мястото на бензиновата дюза няма да можеш да свържеш. Трябва ти контролер. Трябва ти и изпарител за инжекционна система, защото ти трябва постоянно диференциално налягане, а твоят не може да поддържа такова. Аз в момента работя върху сходна идея, и ще пиша когато има някакъв резултат. Общо-взето смятам, че при правилно подбрани и сравнително качествени компоненти газовият компютър е излишен.ПСЗащо искаш да забавяш сигналите към инжектора 1,5 пъти?
-
хубаво е че има мислещи като мене значи не съм сам много луд то,че ще има контролер ще има, че на входа че приема сигналите от бензиновата дюза е ясно но не е ясно какво трябва да дава на изхода на контролера за да управлява коректно дюзата колега tommy имаш ли някакво предположениеFiat Bravo 1.9 JTD 100
Коментар
-
1 .Може без проблем да се използва обикновен изпарител като му се премахне голямата мембрана и се запуши отвора към атмосферата .Получава се редуктор изпарител с регулируемо налягане .Изпарителите за газ инж. не дават диф. налягане ,то се получава като се приспадне вакума в всмукателните колектори.Вакума и налягането се мерят с комбиниран мап и се вземат впредвид само от компа на газ инж. тоест това налягане е само виртуално.2. Имам едно съмнение ,че дюзата на моноинжекцията не работи на цикли /отворено затворено / а по скоро само променя дебита си, тоя извод се налага от това че тя винаги трябва да е отворена защото винаги има един цилиндът който пълни.3. Ако съм прав за предишното е много по лесно изпълним контролер който да преобразува сигнала и да го подава на стъпков мотор от ламбда контрол което е изключително елегантно и елементарно решение ,да не говорим че ефекта ще е много по добър от този с ламбда контрол защото ще се използва управлението на бензиновото еку .Ще има известни проблеми с работата в различни температурни режими ,но ако се заложи и температурна корекция на преобразувания сигнал ще надмине всичко що съществува по разходи и ефективност.
Коментар
-
Аз под диференциално налягане разбирам именно налягането в газовата рейка спрямо подналягането в смукателния колектор, съжалявам, ако съм объркал терминологията. Нали за това тези изпарители имат вакуум, за да го поддържат постоянно? Постоянно налягане спрямо атмосферното не върши никаква работа. Как това може да се постигне с обикновен изпарител?Според мен, обикновен стъпков мотор от ламбда контрол няма да свърши нужната работа, защото е много пъти по-бавен от дюзата. Сега, като прочетох това, което си писал, наистина си спомням, че моноинжекционите работят така, но във форума съм чел хора, които поставят газов инжекцион на такъв двигател, и твърдят, че работи много добре.
Коментар
-
Да верно е че имат извод вакум към всм кол. но вярвай ми този вакум изобщо не може да компенсира нищо както и да промени изходното налягане на изпарителя за газ инж.То ако беше така нямаше да има нужда от мап.Е КУ -ТО НА ГАЗ ИНЖ. ПРОМЕНЯ ВРЕМЕНАТА В ЗАВИСИМОСТ ОТ ПОКАЗАНИЯТА НА МАПА. А КОЕФИЦЕНТИТЕ В КАРТАТА СА ЕДНИ ПРИМЕРНИ СТОЙНОСТИ ПО КОИТО КОЛАТА НИКОГА НЕ РАОТИ..точно постоянно налягане спрямо атмосферното върши работа при управление от бенз. комп НАЛЯГАНЕТО НА БЕНЗИНА СЪЩО Е КОНСТАНТА./бензиновите двигатели имат само мап за въздуха -нали а газ инж. има и за газта ,точно защото не може да се постигне постоянно налягане като при бензина се налага да се правят корекции на времената и по налягането на газта.Верно е че се слагат газ инж на моно но те използват само един упавляващ инпул /един цилиндър/ и настройват впръскването фул груп ,едновременно впръскват и четирите газ дюзи и всмукателния колекто винаги е пълен с газ като газта чака да се отвори съответния клапан и да я всмукне /СЪЩОТО КАТО ПРИ ОБИКНОВЕНО ГАЗОВО/ Единствената полза е в правилната дозировка -добър разход-вървене и така.
Коментар
-
Да и там има корекция но в много малки граници /върши работата на ускорителната помпа при карбураторите/ ,да не говорим че на новите фиати регулатора на налягането на бензина е в резервоара И НЯМА НИКВА ВРЪЗКА С ВАКУМА ТОЕСТ КОНСТАНТА. ,дори налягането да е константа бензиновия комп се адаптира и променя времената така че дори и маркуча да липсва след 50 км няма и да го усетиш това.допълних си и предния пост.ВЕРНО ЧЕ СТЪПКОВИЯ МОТОР Е БАВЕН НО НИЕ НЕ ТЪРСИМ БРОЙКА ОТВАРЯНИЯ ЗА СЕКУНДА А ПРОМЯНА В ДЕБИТА ТАКА ЧЕ ЧУВСТВИТЕЛНОСТА МУ Е НАПЪЛНО ДОСТАТЪЧНА
Коментар
-
на моя двигател няма МАП сензор 1.4 12в затова си мисля че процеса по изпълнението на идеята ще е максимално опростен, може да се използва честотен делител за да се увеличи импулса от бензиновата дюза с цел по добро пълнене с газ. всичко е до проба грешка ако знаехме компютъра на газовия инжекцион как смята стойностите щеше да е много лесно но понеже незнам проба-грешка и толковаFiat Bravo 1.9 JTD 100
Коментар
-
да но ламбдата никога не показва константна стойност примерно мени се така 0.3-0.6-0.5-0.8-0.4 и така според мене тоя мотор буталото му постоянно ще ходи нагоре надолу мъчейки се да постигне желаната смес...то и затова доколкото съм чел по форумите няма голям ефект от ламбда контрола поне до сега малко съм видял да са доволниFiat Bravo 1.9 JTD 100
Коментар
-
И туй е верно колега ама дюзата на моното да не мислиш че е кой знае колко по-бърза а и тя се управлява с увеличаване на ширината на импулсите,като вземем впредвид и това че показанията на ламбдата се вземат впредвид от бензиновия комп само при установени режими на двг / постоянно натоварване/скорост/обороти/ а през цялото останало време работи по карти не мисля че това е основния проблем.
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар