Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Режим Икономик и Нормал на обикновена газова уредба.

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Режим Икономик и Нормал на обикновена газова уредба.

    Темата съм я пуснал и в друг автофорум, някой може и да я е виждал.За какво служи и какво представлява?Това е байпасче на винта за регулиране на газта преди смесителната плочка. Управлява се от електромагнитен клапан, отворите на щуцерите съм подбрал опитно.Оттук съм взел газта за обогатителя. Много е важно щуцерчето да не се подава навътре от стената на коляното, бърка потока на газа.Това е клапанчето, управлява се с бутон от таблото. Газта се подава в смесителя:При мен настроките са Икономик и Нормал, като подлежат на промяна. Ползвам това от година и половина и съм доволен от разхода и вървенето. Колата е Поло комби 1,6 AFT - 101 коня. За разход няма да дам конкретни числа, всеки си знае колко му гори колата.
    Предпочитам да бъда смешен в очите на глупаците, отколкото сам да бъда глупак.

    #2
    Това си е стъпков мотор, който е част от ламбда контрол система. Абсолютно стандартна опция е да избираш икономичен и нормален режим за ламбда контрола. Проследи кабелите от стъпковият мотор и ще намериш компютъра на системата, която взема данни обикновенно от ламбдата и потенциометъра на дросела.
    The box said "Requires Windows 98 or better", so I installed Linux
    Marea SW 2400 JTD CF2 136CV 100KW "HLX-TOUR DE FRANCE"
    Ex: Brava 1.6 ELX 16V 103 hps '98 LPG Atiker + LC Romano

    Коментар


      #3
      Не зная къде го видя този стъпков мотор, ала като проследя кабела, стигам до ключето газ- бензин на таблото. Там съм добавил още едно ключе, което включва и изключва електомагнитното клапанче, което пуска и газта по този байпас. Системата аз съм я правил, няма никаква електроника. Включването на обогатителя е по желание.
      Предпочитам да бъда смешен в очите на глупаците, отколкото сам да бъда глупак.

      Коментар


        #4
        Това на втората снимка не е ли стъпков мотор? Ти можеш да го наричаш байпас. Какво го управлява - той трябва да намаля или увеличава притока на газ по някакъв сигнал? При ламбда контрол системите се управлява според показанията на ламбдата.
        The box said "Requires Windows 98 or better", so I installed Linux
        Marea SW 2400 JTD CF2 136CV 100KW "HLX-TOUR DE FRANCE"
        Ex: Brava 1.6 ELX 16V 103 hps '98 LPG Atiker + LC Romano

        Коментар


          #5
          ц,управлява го по копче -ако ти трябва повече повер -цък копчето ,като се сетиш че искаш икономия ,изключваш
          типо 1.4 карбуратор вечеCNG(бившо)
          хюндай акцент 1.5 CNG
          киа каренс +метан

          Коментар


            #6
            dan4o написа:
            ц,управлява го по копче -ако ти трябва повече повер -цък копчето ,като се сетиш че искаш икономия ,изключваш
            Точно така! При мен щуцерите са 4 мм, маркучето - 5. Това се оказа точно, колкото е необходимо. Клапанчето е от газов инжектор, бобината е сменена с такава, която да работи в постоянен режим.Има вариант да се включва от контакт на дросела, при достигане на определено положение, но не ми се занимава чак толкова.
            Предпочитам да бъда смешен в очите на глупаците, отколкото сам да бъда глупак.

            Коментар


              #7
              Ай малко ще я дигна темата, че пак ме обзе експериментаторския дух. Види ми се интересно при все че и в мойта глава се въртяха такива идеи. На типото имам едно такова клапанче което някога е играело роля на ЕГР клапан. Като му гледам щуцерите май са около 3 мм и се надявам да имат достатъчно дебит . Трябва ми малко по топло време и само да навържа байпаса. Даже си мислех че това обогатяване мога да го ползвам при студено време че на -15 градуса малко ми идва бедна сместа. А що се отнася до обогатяването може да се направи да речем да следи потенциометъра на газта и при повечко натискане като искаме мощност автоматично да си обогатява сместа.
              не подценявайте италианските коли
              Tipo 1.6 (149.C2.046)

              Коментар


                #8
                muns61 написа:
                бобината е сменена с такава, която да работи в постоянен режим.
                Бобината която е сложена от какво е взета?
                OVB X18XE1 седан+ГИ

                Коментар


                  #9
                  Бобинката е от спирателен клапан, стандартен.
                  Предпочитам да бъда смешен в очите на глупаците, отколкото сам да бъда глупак.

                  Коментар


                    #10
                    И кво има ли осезателен ефект като го цъкнеш ? А някъде някои не беше ли говорил и за варианта за спиране на газта като пуснеш педала на газта и ползваш мотора като спирачка??? Маи имаше проблем ако изключиш от скорост че гаснеше щото не можеше толкова бързо да влезе в режимм на празен ход. Щото тва също е добра идея
                    Правило № 1- Нещо което работи не се пипа!!!
                    Правило № 2- На майстори и наркОмани вяра да нямаш!
                    Правило № 3- Винаги спазвай правило № 1

                    Коментар


                      #11
                      И двете идеи не са лоши и няма да ми коства много като средства да ги направя. Днес намерих подходящи щуцери имам клапанчето имам прекаран кабел до таблото. Трябва ми да перна две дупки и сложа маркучето за байпаса. За мен идеята е да се получи чрез малко затваряне на тройника по спънат мотор, който ще си върви прилично на ниските предавки в градски условия. Това ще е икономичния режим . От опит знам ( понеже 90 % съм извън града ), че орязана газова изобщо не е икономична извън града понеже не може ни баири да качва нито да изпревариш. Целта ми ще бъде при пускане на байпаса да възтановявам нормалния вървеж на колата. Общо взето май ще се опитам да направя режим " Сити " и "Нормал ". Не мисля да преобогатявам сместа защото освен повишаване на разход друго няма да стане. Тя сега е регулирана да върви оптимално заради извънградските ми пътувания и в града малко ми полапва, ама ако експеримента е успешен ще ми е добре . После ще скалъпя и системката за ППХ. Мисля другата неделя да почна с пробите, че днес имах заигравка с чистачките и нямах време.
                      не подценявайте италианските коли
                      Tipo 1.6 (149.C2.046)

                      Коментар

                      Working...
                      X