Аз как си умувам над зададеният въпрос: основната работа на ГИ е да подава импулси към газовите инжектори. Това става, като се следят инжекторните времена на бензиновите дюзи, като се коригират с някаква време-константа според спецификата на пропан-бутана и налягането което идва от редуктора, и общо взето това е основното, което прави един газов инжекцион. И тук вече в мен изниква въпросът: Ако съм много стиснат и се правя на мангал за 500лв за истински ГИ, не мога ли да сложац емулатор на дюзи на обикновена АГУ, от тях да взема сигналите които ЕКУ-то подава, да ги коригирам и да ги подам на едни газови инжектори, захранени с някакво налягане (разбира се измерено) и да имам един простичък ГИ без екстрите към него? Настройката на коригиращата верига се прави на газ-анализатор, или на ВИЗА като се следи какво показва ламбда сондата. До тук на прав път ли съм?
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
как работи ГИ-то ?
Collapse
X
-
съдържанието на пропан-бутан в единица обем зависи от температурата и налягането на газа.количеството подавано гориво зависи от горното съдържание на пропан-бутан в единица обем, от дебита на инжектора и от времето за което е отворен.времето за което е отворен инжектора е времето за което е нужно да се отвори+времето през което стои отворен+времето нужно да се затвори.+обратна връзка за корекции от ламбда сондата+корекции за обогатяване /студен двигател,ускорение/ тъй като има една теория че обогатяването на бензин е друго, щото той полепва по стените на колекторите за разлика от газта.тези калкулации прави ГИпри бензин - налягането на горивото е константа, съдържанието също тъй като е течност и остава само да се сметнат другите неща.сигурно можеш да направиш това което си намислил, но работата няма да е много стабилна и настройката много ще ти бяга при студен изпарител.
-
Хъм.. добре, обаче налягането в рейката на газовите инжектори е константа - то идва от редуктора. Следи се налагяне единствено за да се знае кога газта свършва и да се обърне на бензин за да няма неприятни ситуации на пътя, и най-вече за да може да се сметне време-константата, която коригира времената на газовите инжектори. Ламбда сондата никъде не се свързва с компютъра на ГИ-то - времената се коригират от бензиновият компютър според нейните показания (това ми го е казал сервизния техник, който ми показваше как точно да си настройвам на предишната кола ГИ-то - няма ГИ, който да следи ламбда сондата, това се прави от ЕКУ). А и на повечето ГИ няма кабел за връзка с ламбда сондата. Корекцията за обогатяване заради студен двигател също се прави от ЕКУ-то, като инфото се взима от темп. датчик на инж. и евентуално от темп. на входящият въздух (от датчик завит на колектора). ГИ има единствено датчик на изпарителя, за да знае кога да обърне на газ, и евентуално темп. датчик за да следи температурата в газовата рейка, но това го имат само "най-натоканите" системи. Всичко това дето изписахме до тук ако е вярно, и ако човека в сервиза не ме е излъгал (той твърди също, че всеки ГИ взима инжекторните времена от ЕКУ-то и ги коригира според газовите инжектори - дебита им - и налягането в рейката), си мисля, че една време задаваща верига и 4 тригера биха били напълно достатъчни за примитивен ГИ. Всичката работа ще си се върши както досега от ЕКУ, защото ламбда сондата ще продължи да казва бедна/богата смес, както при бензина."За да чуеш, трябва да мълчиш." (Оджиън)
Nissan Primera WP12 QR20DE, ГИ, '03
Tempra 1.6 (EX), Dedra 1.8/16V (R.I.P.), Delta 1.6/16V (R.I.P.), Astra X16XEL (EX)
Коментар
-
Е има, редуктора точно това прави: държи постоянно налягане (ако е читав). Ама като си рекъл - в краен случай, може да се направи с МАП сензор, който като си променя волтажа да коригира време задаващата верига през някакъв транзистор."За да чуеш, трябва да мълчиш." (Оджиън)
Nissan Primera WP12 QR20DE, ГИ, '03
Tempra 1.6 (EX), Dedra 1.8/16V (R.I.P.), Delta 1.6/16V (R.I.P.), Astra X16XEL (EX)
Коментар
-
Не ти трябват никви тригери и изобщо електроники ,с 4 релета директно прехвърляш импулсите от бенз. комп към газовите инжектори и гласиш сместа от диаметъра на дюзите и налягането в редуктора .Недостатъците са следните: 1.Губиш всички оптимизации -обогатяване,обедняване ,рязко обогатяване при подаване на газ ,корекции по температура и налягане - защото не си мисли че налягането е постоянно,при подаване на газ няма изпарител който да удържи зададеното налягане- да не говорим че при по голям дебит на газ през редуктор-изпарителя и еднакъв дебит на антифриз със също така еднаква температура изпарението се променя,променя се и температурата на изпарената газ,оттам и обемното съотношение .Точно това е задачата на газовия комп.,да съобразява всичко това ,верно е че коефицента е този който ние зададем но колата никога не работи с него -той е само основата върху която газовия комп. наслагва или отнема.Също така не си мисли че корекциите по температура които прави бензиновия комп. ще са полезни-напротив-точно обратното е защото при бензин и студена кола сместа се обогатява а при газ трябва да се обеднява защото газта е все още неизпарена а когато се изпарява после в цилиндрите увеличва обема си няколко пъти.2.Дюзите .Най разпространените газ.дюзи са с време на отваряне около 3 милисекунди и затваряне още толкова.Това принципно не е толкова важно но тези дюзи не могат да отработват времена по малки от 3 милисекунди.Е как тогава ще имам аз ниски обороти на газ като бензиновите ми времена на ниски са 2,3 милисекунди извод трябват бързи дюзи .Моите са матрикс 1мс отваряне и 1мс затваряне ,работят коректно при времена дори и под 2 мс. ама струват 300 лева .3.Обратната връзка, тоест ламбдата .Първо тя започва да се има впредвид от бензиновия компютър след 60-70 градуса на двигателя- защо не знам .Второ тя се ползва за корекции на сместа само в установени режими =извънградско каране с постоянна скорост .Във всички други режими мотора работи по карти=90 процента от всяко пътуване ,така че корекции от нея не очаквай.Извод : Ако имаш желание ще стане ;ще обръщаш на 50-60 градуса;ще монтираш температурен датчик на газа който при работа на газ ще работи вместо температурния на мотора или въздуха ;ще сложиш 2 изпарителя за да няма големи колебания;ще купиш скъпи дюзи/бързи;ще настройваш месеци наред ;ще менкаш налягането на газта лято,есен зима и пролет, и накрая толко ще се изнервиш че ще си купиш един газов компютър с кабелажа за 200 лева / ти и без това всичко друго вече ще си го купил / и ще си решиш всички проблеми.
Коментар
-
Мофже и BSM, всъщност аз съм фен на Стефанели, но не съм го намерил да се продава отделно, като комплект за монтиране - само с монтаж. А на кой ГИ интерфейсния кабел е най-лесно да се направи и съответно софтуера за настройка го има да се тегли свободно? Не ми се иска да плащам допълнително 200лв. за кабел и още някакви пари за софтеура."За да чуеш, трябва да мълчиш." (Оджиън)
Nissan Primera WP12 QR20DE, ГИ, '03
Tempra 1.6 (EX), Dedra 1.8/16V (R.I.P.), Delta 1.6/16V (R.I.P.), Astra X16XEL (EX)
Коментар
-
Synthy написа:Мофже и BSM, всъщност аз съм фен на Стефанели, но не съм го намерил да се продава отделно, като комплект за монтиране - само с монтаж. А на кой ГИ интерфейсния кабел е най-лесно да се направи и съответно софтуера за настройка го има да се тегли свободно? Не ми се иска да плащам допълнително 200лв. за кабел и още някакви пари за софтеура.
Коментар
-
А имаш ли наблюдения над БАРДОЛИНИ и КАРГАС - каква е разликата? намерих кит CARGAS на много добра цена, и се замислям дали да не го купя. Обаче някъде пишеше, че било "нисък клас" - какво значи това, имаш ли идея?"За да чуеш, трябва да мълчиш." (Оджиън)
Nissan Primera WP12 QR20DE, ГИ, '03
Tempra 1.6 (EX), Dedra 1.8/16V (R.I.P.), Delta 1.6/16V (R.I.P.), Astra X16XEL (EX)
Коментар
-
Разбрах каква е разликата - каргас е с пласмасов корпус на компютъра, и частите са сбирщайн (турски и БГ), на бардолини корпуса е метален, и частите са италиански. Софтуера е един и същи.И понеже, винаги се правя на много умен, и търся нещо да подобря (побългаря), се замислих: не може ли редуктора да се отоплява от електрически подгрев? Никак не ми допада идеята да се грее отантифриза, защото той се загрява бавноо (говоря за зимата най-вече). Мисля си, че може да се напълни с масло/антифриз целият, да се затапи единият от отворите за водата, а на другият да се навие подгревна свещ (или нещо подобно, да върши същата работа), работеща с термореле - да вкл. и изключва според температурата."За да чуеш, трябва да мълчиш." (Оджиън)
Nissan Primera WP12 QR20DE, ГИ, '03
Tempra 1.6 (EX), Dedra 1.8/16V (R.I.P.), Delta 1.6/16V (R.I.P.), Astra X16XEL (EX)
Коментар
-
Synthy написа:Разбрах каква е разликата - каргас е с пласмасов корпус на компютъра, и частите са сбирщайн (турски и БГ), на бардолини корпуса е метален, и частите са италиански. Софтуера е един и същи.И понеже, винаги се правя на много умен, и търся нещо да подобря (побългаря), се замислих: не може ли редуктора да се отоплява от електрически подгрев? Никак не ми допада идеята да се грее отантифриза, защото той се загрява бавноо (говоря за зимата най-вече). Мисля си, че може да се напълни с масло/антифриз целият, да се затапи единият от отворите за водата, а на другият да се навие подгревна свещ (или нещо подобно, да върши същата работа), работеща с термореле - да вкл. и изключва според температурата.
Коментар
-
хм... сериозна консумация. Цялата работа идва от там, че искам да карам САМО на LPG, без да паля на бензин и да върви колата докато загрее. Но тогава рискувам да замръзне редуктора, та затова си мислех за някакъв локален подгрев да има.П.С.видях че вече има български ГИ за течна фаза. Обаче минималната цена, от която започват е 3200лв. за 4цил. двигател."За да чуеш, трябва да мълчиш." (Оджиън)
Nissan Primera WP12 QR20DE, ГИ, '03
Tempra 1.6 (EX), Dedra 1.8/16V (R.I.P.), Delta 1.6/16V (R.I.P.), Astra X16XEL (EX)
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар