Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Идеи за местоположението на ключето - газ/бензин

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Идеи за местоположението на ключето - газ/бензин

    Ами рових се доста но нищо не открих тук, гледах доста и в други форуми .... интересува ме ако може всеки да сподели къде си е монтирал ключа, ако може и със снимки най-добре. Моето го монтираха на капака за бушоните ... и това адски много ме дразни и съм решил да го разкарам от там, просто седи като изплюто там , та колеги давайте предложения и идейки къде са вашите и има ли някакви специфики относно мястото или може където ми падне стига да не ме дразни така. Мислех си също и за вграждане някъде - в запалката или ... дз ,но като не съм виждал
    Fiat Brava 1.4/12v (96).... ммм бордо !
    Citroen Berlingo 1.4/8v (04)

    #2
    Ето къде съм монтирал моето. Нивото на газта в бутилката ми го показва на таблото, когато съм на газ, а когато съм на бензин ми показва бензина. ... но това е на типо. Показанието на бензиномера, всъщност е нивото на газта в момента.
    Прикачени файлове

    Коментар


      #3
      Ами супер е станало, изглежда като фабрично, точно както и аз искам, само дето моето е доста по голямо и няма как така да се пригоди на такова място, утре като снимам ще видите П.П Ааааа сега като видях и снимка 2 .... тя 100% е фабрична
      Fiat Brava 1.4/12v (96).... ммм бордо !
      Citroen Berlingo 1.4/8v (04)

      Коментар


        #4
        Що ми са прайж на луд ти ! Скумрия такава

        Коментар


          #5
          Точно така! Много държах да стане като бипауър! Копчето е най-обикновено це-ка ключе, но отчитането на показанието на нивото на газта, на един уред с бензина ми отне над месец работа.

          Коментар


            #6
            колега и моето копче е там, и си е много добре, имай предвид че е хубаво да имаш бърз достъп до него

            Коментар


              #7
              ///// написа:
              Точно така! Много държах да стане като бипауър! Копчето е най-обикновено це-ка ключе, но отчитането на показанието на нивото на газта, на един уред с бензина ми отне над месец работа.
              Колега, я сподели как го направи. Щото до колкото знам съпротивлението на поплавъка за бензина и това на газта са доста различни.

              Коментар


                #8
                dobri_g написа:
                ///// написа:
                Точно така! Много държах да стане като бипауър! Копчето е най-обикновено це-ка ключе, но отчитането на показанието на нивото на газта, на един уред с бензина ми отне над месец работа.
                Колега, я сподели как го направи. Щото до колкото знам съпротивлението на поплавъка за бензина и това на газта са доста различни.
                то проблема е че боят обратно. примерно на бензина 250 ома значи празно , 0ома пълно до горе. датчика на газовото - 0 ома празно 90ома пълно /или май двете неща бяха завъртени точно обратно/след това датчика на газта трябва да се разпилее. обикновено е направен със смд резистори. мястото на един резистор се променя /има оставено място за това/ така че да брои 0ома пълно. резисторите се смятат и подменят така че да отговарят на стойностите на бензиномера. на кабела към таблото се поставя едно реленце управлявано от газовия ключ, което комутира 2-та сензора и воала

                Коментар


                  #9
                  Точно така както казва колегата става само че само изглежда лесно защото толкова малки смд-та като оригиналните не се продават ,после трудно се разпояват -трябва си духалка ,оттам 2-3 часа запоявах 23 резистора на 2 квадратни сантиметра.Като сложиш и това че газовите нивомери са залепени и трябва да се счупи а после да се центрова оста и да се лепи .И най накрая от много прецизност сега бензиномера ми показва само до 80 процента /не за друго ами защото бутилката се пълни дотолкова/ .За мене преработката се оказа едно голямо приключение .Иначе кефа е голям .

                  Коментар


                    #10
                    Ето малко снимки
                    Прикачени файлове
                    Brava 1.6 16+ АГУ(Landi Renzo)

                    Коментар


                      #11
                      Колеги, ще пиша не по темата, но моля да ме извините. Запалих се да си правя нивомера на газта да показва стойности, като на бензиновия и ще помоля колегите kolev и MEMO да споделят по-подробно точно кой резистори се подменят и с какво съпротивление.Ето снимка на платката на нивомера, който имам аз:Благодаря предварително.

                      Коментар


                        #12
                        ето колега, тая схема е мое дело. съпротивлението означено със Х е 1ом и трябва да го преместиш на 1 за да обърнеш стойностите.колонката горе в дясно е оригиналното разположение. първата колонка е номера на съпротивлението , 2-рата е стойността на съпротивлението, 3-тата е общата стойност която дава сензора.долу в ляво е какво трябва да се получи за моя датчик който е 300ома /може би и при теб е толкова/. F значи пълно, Е-празно, lamp-светва лампата за резерва, G-маса. проблема е че още не съм го правил, имам малки проблеми с механичното напасване и все излизат други неща.... абе направо си ме мързи :DППпонеже бутилката на газта е цилиндрична и когато е пълна на 1/2 най-бавно се движи стрелката , гледах да подбера така съпротивленията че датчика да е акуратен.
                        Прикачени файлове

                        Коментар


                          #13
                          Понеже платката е снимана само едностранно не мога да преценя къде трябва да се сложи резистора Х но щом колегата я е разглеждал значи е така както казва.В общи линии принципа е следният: Измерва се съпротивлението на бензиновата сонда при празен и при пълен резервоар,примерно 200 ома преброяваш броя на резисторите по платката примерно 12 и смяташ 200:12=16,6 ома .Това значи че всеки от резисторите трябва да е толкова.Обръщането на показанията вече го казахме как става.Колегата се е заиграл със съпротивленията заради формата на бутилката и ако твоята кола и бутилка е същата можеш да се ползваш от изчисленията му но такива стойности smd-резистори не съществуват и ще ти ти се наложи да правиш комбинации / ако има място на платката/,ако обаче колата ти е друг модел задължително си измери съпротивлението на бензиновата сонда защото явно сондите са с различно съпр. в зависимост от колата/на купето ми е 230 ома /. Задължително преди да залепиш изпробваш с мултицет и слагаш .Аз съм с евросонда и използвах напрежението което отива към ел. клапана на бутилката за захранване на реле за време което да изключва бензиновата помпа и да превключва двата сигнала ,но щом си стигнал дотук ще се справиш и с това .И последно имате голям късмет с вашите платки - моята е с 28 съпротивления които са и най малките които съществуват и задача 230 ома и тъй като такива нестандартни съпротивления няма се наложи да сложа 23 по 10 ома и да окъся началните и крайните писти /при вас са ориг. доста по широки/.Въпреки всички усилия накрая се наложи да ползвам и един тример последователно на сондата за донастройка и както по рано споменах бензиномера ми сега показва до максимум 80 процента защото дотам се пълни и бутилката/това не го предвидих/ .Ако искаш всичко да стане перфектно трябва да отбележиш и докъде реално се движи стрелката при пълна и празна бутилка газ,защото това зависи от съвсем други неща като например :дали тая сонда е точно за тая бутилка както и от кефа на газаджията дето е кривил поплавъка за да показва нещо си там.

                          Коментар


                            #14
                            да, платката е двуслойна. в задната страна точка к1 е свързана с к1, к2 е свързана с к2 и G е свързана с G, това е. иначе по-добре да имаше повече резистори, че го виждаш тоя направо си е ташак и показанията са силно относителни. иначе резисторите са 22ома, 33ома и 39ома - подбрани са съществуващи стандартни стойности. ако не се намерят 39ома , 10 може да стане 47ома , а 11 - 33ома примерно.

                            Коментар


                              #15
                              И моя нивомер на бензина е от 0 до 300 ома, но промяната на съпротивлението не е линейна. Дават го така:4/4 7 ома3/4 54,41/2 981/4 155Резерва 300Така, че ще трябват по различни стойности на резисторите, но пак ще стане.Благодаря за разясненията.

                              Коментар

                              Working...
                              X